Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olin valmistautumassa muuttamaan erilleen miehestäni, hän veti esiin viimeisen valttikorttinsa.

Vierailija
02.11.2025 |

Me ollaan oltu yhdessä nuoresta asti, hän keskittyi uraansa ja minä huolehdin kodista ja lapsista. Kaikki tuntui silloin niin hyvältä. Mutta muutama vuosi sitten hän alkoi muuttua etäiseksi, eikä enää halunnut puhua mun kanssa. Myöhemmin sain tietää, että hän oli ajatellut toista naista jo pitkään. Näytti kuitenkin siltä, ettei heidän välillään ollut mitään muuta kuin työhön liittyvää. Hän vaikutti pettyneeltä ja masentuneelta.Mä luulin, että jos mä pysyn hänen rinnallaan, hän toipuisi siitä ja me voitais jatkaa avioliittoa normaalisti. Mutta niin ei käynyt. päinvastoin. Hän sulkeutui entistä enemmän, eikä noteerannut mua ollenkaan.

Sitten mä sairastuin ja tarvitsin hänen apuaan. Hän alkoi näyttää, että häntä ärsytti, kun en enää pystynyt huolehtimaan kodista ja lapsista niin kuin ennen. Mä olin täysin loppu ja pettynyt, ja päätin että nyt riittää, aloin valmistella erilleen muuttoa. Kun hän näki, että otin tavaroitani ja olin oikeasti lähdössä, hän meni paniikkiin. Hän alkoi heti pyytää, etten jättäisi häntä, etten eroaisi. Silloin hän kertoi, että hänen keuhkoissa ja munuaisissa on ongelmia, ja että mä en voisi hylätä häntä nyt, kun hän on sairas.Hän siis asetti mut moraalisesti mahdottomaan tilanteeseen, mä en muka saisi jättää sairasta miestä, vaikka hän tietää paremmin kuin kukaan, että meidän suhde on ollut rikki jo pitkään, eikä se ole pelkästään mun syytä.

En enää tiedä, miten voisin jatkaa elämää tämän miehen kanssa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAPAP

Vierailija
2/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tekisitte tilanteessani??????!!!!!

Mitä mieltä olette????!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jatka elämää sen miehen kanssa. Vaikuttaa laskelmoivalta ja itsekkäältä tyypiltä. 

Vierailija
4/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies hyvä nuolemaan?

Vierailija
5/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhujen mukaan mies sairastuu aina pahemmin kun nainen sairastuu xD 

Lähde ap. Se mitä mies sepittää erostanne on joka tapauksess valhetta ja kaikki yhdenkin eron kokoneet naiset tietävät tämän.

Vierailija
6/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde.

Tuo on henkistä väkivaltaa.

Onko suhteenne niin huono, ettei hän ole kertonut sinulle terveyshuolistaan? Jos et olisi ollut lähdössä, et tietäisi vieläkään.

Oikeesti, eroa vaan.

Vierailija
7/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sairaana? Missä sä näet sen moraaliongelman? Jos sairastuit ja pakkasit laukkusi sen takia. Sullahan siinä munaa oli, mies käyttäytyi kuin nahjus. Jos jättää päätökset toisen varaan ja viime tippaan, ei voi vedota tuollaiseen. Jo kolmas moka mieheltä samassa tarinassa. Tee ihan parhaaksi koet.

Vierailija
8/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat sairaana? Missä sä näet sen moraaliongelman? Jos sairastuit ja pakkasit laukkusi sen takia. Sullahan siinä munaa oli, mies käyttäytyi kuin nahjus. Jos jättää päätökset toisen varaan ja viime tippaan, ei voi vedota tuollaiseen. Jo kolmas moka mieheltä samassa tarinassa. Tee ihan parhaaksi koet.

*ihan miten parhaaksi koet.

Vierailija
9/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi kääntyä terveydenhuollon puoleen keuhkojen ja munuaistensa kanssa. Teidän parisuhteessa olemiseen nuo asiat ei liity. Jos olet päättänyt erota, eroat. Arki on parempaa ilman marttyroivaa, puhumatonta miestä.

Vierailija
10/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Ette tarvi niiden lupaa lähtöön sillä sitä ei tule.

Vierailija
11/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mies puhuu totta.

Vierailija
12/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat käytännön asiat itsenäisesti. Kun muutat ei tarvi kaikkia kalusteita olla heti. Vähät tavarat riittää. Lompakko lääkkeet ja laturit. Paljon vaatetta päälle ja menoksi. Päätä ja lukitse päätös. 

Vierailija
13/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero? Mies syyttää sua? Pariterapia? Mitä haluat elämältäsi. En itse varmaan jaksaisi kiviriippoja selässä jos näyttää hankalalta. Vai onko se sen arvoista että jatkaa. Onko jokin jo pilalla vai "terapioitavissa" sisäisesti.

Vierailija
14/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää kiristää tuollakin konstilla. Itse sinä aloittaja päätät lähdetkö vai jäätkö. Onko noita miehen sairauksia todistettu edes, vai keksiikö? Onko ne jotain vakavia vai jotain muuta? 

Vierailija
15/15 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että mies puhuu totta.

Sama. Valehtelee, että nainen ei lähtisi. Pyydä saada diagnoosit nähtäville. Löytyy helposti omakannasta. Ja mitäpä sitten, vaikka mies olisikin sairas? Voit silti lähteä aivan hyvin.