PUOLUKOIDEN TORSTAI
Kommentit (31)
on edelleen markkinoilla, ja siitä on jopa halvempi rinnakkaisvalmiste olemassa, en vaan muista nyt nimeä. Siinä on vähän erityyppinen hormonikoostumus kuin muissa, ja niitä käytetään lähinnä silloin kun on akneongelmaa, auttavat siihenkin (ja silloin niistä saa KELA-korvauksen). Toimivat kuitenkin samalla periaatteella kuin muutkin yhdistelmäpillerit eli estävät ovulaation.
Mutta tuli mieleen tuosta Diane Novasta. Itse söin sitä joskus vuonna elviksen aikaan. Sitä käytetään aika paljon liikakarvoituksen hoitoon.
Eli jos naisella esim. kasvoissa/niska-selkä alueella karvojen liikakasvua niin Diane Nova on myös ko. hoitona.
Itselläni EI ole ko. vaivaa ;D mutta tuli vain mieleen.
Siksi lopetin itse sen käytön koska huomasin ettei hiukseni kasvanut enään nopeasti ja tuntui ohenevankin koko ajan, ja ehkäisyyn siis mullakin se määrättiin.
Mutta siis, palaan omaan pinoon.
Anteeksi vielä tunkeutumiseni ;)
-Marieela Truplista-
Jotenki on itselläkin sellainen hiljainen olo. Huomenna todennäköisesti alkaa menkat ja vauvahaaveet siirtyy taas eteenpäin. Tänään kävimme Oysissa kuuntelemassa esikoisen loppulausunto siitä hoitojaksosta. Osittain tuli positiivista palautetta mutta negaakin mahtui mukaan. Olen aikonut asiasta muumimammalle kirjoittaa mailiin mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi. No se tuosta asiasta. Tullessamme pois kävelimme synnyttäneiden osastojen ohi, ja vihjailin miehelle että voisin mennä tuonne vielä kerran mielellään ensi kesänä. Hän hymyili vaan ja odottelee jo sitä hetkeä kun se neljäs meillä jo on ja kuumeilen taas seuraavasta. Itse olen luvannut laittaa piuhat tukkoon sen neljännen jälkeen, niin sittempä ei tartte kuumeilla enempää eikä huolehtia ehkäisyistä. Ja onhan tuo mieskin puhunut piuhojen katkasusta. Jos se pian menee ja tekee sen minulta salaa? Pitänee nyt kuitenkin heti näiden menkkojen (jos ja kun ne alkaa) jälkeen joka päivä tai ainakin joka toinen päivä hommailla niin eiköhän pitäisi tärpätä jos on tärpätäkseen. Yksi kumi taitaa tuolla kaapissa olla enkä minä ainakaan muista niitä lisää ostaa. =) Ja eipä tuo mies ole niitä nytkään kaipaillut. Huomen aamulla me lähdemme mökkeilemään poikien kans. Meidän kuopus jää vissiin minun tätille hoitoon, ovat ainakin pyytäneet tyttöä sinne, en vaan ole vielä päättänyt että raskinko jättää. =) Yritin jo äitiltä kysellä että ottaisko se pojat viikonlopuksi niin oisimme saanu lähtä ihan kahestaan, mutta mies halusi ainakin poikia viedä myös vähän lomaileen. Täytyy itselle ottaa joku kylpyläviikonloppu tässä syksyn päälle. Joten viikonlopun minä ainakin olen poissa koneen äärestä!
Joo, siinä taitaa olla vähemmän niitä ns. mieshormooneja, mitä kaikki pillerit sisältää. Itselläni en huomannut vaivoja niistä (en kärsinyt aknesta enkä karvasuudesta;)) muuta kuin yhden raskauden- hihhi.. jos joku sen vaivaksi nimeää..
[color=green]Täällä on taas ollut raskas ilta, on itkua, huutoa, riehumista, ja taas itkua... Mun pitäis varmaan jo mennä jonnekkin vihan hallinta kurssille!
[b]Maryanne:[/b] Tässä pinossa on varmaan jokaisella joskus käynyt mielessä tuo ominpäin raskautuminen, niin kovasti sitä halutaan. Ja tosiaan tuntuu että vauvakuume vie kaiken järjen päästä. Mutta tässä sitä kutvotetaan ja ootellaan miehen suostumusta... Toivottavasti sinunkin tilanne vielä ratkeaa!
[b]Jaanica[/b], yhdyn mielipiteeseesi että vahinko olis nyt se mitä eniten toivois elämässä! On se hyvä ettei enää syö pillereitä niin saa tosiaan elätellä toiveita vahingosta, muuten en varmaan jaksais ootella aikataulun täyttymistä...
Vielä nuista kiloista, mulle on aika lailla kaikki kertynyt vatsalle, ja IHAN OIKEASTI se näyttää VAUVAMAHALTA, mikä vaan lisää masennusta kun ajattelee että nyt työkaveritkin luulee että oon paksuna, varsinkin kun oon jäänyt vauvasivuilla surffailustakin kiinni! Ja todellakin, äippähän luuli mun olevan raskaana kun mulla oli " maha pystyssä" ! Karkki" lakkokin" päätty tänään riisisuklaalla!
[b]Leijona:[/b] En olekkaan sulta muistanut kysyä että pääsisitkö sinä tapaamiseen?
Minäkin lähen viikonloppureissuun joten en ole koneella (anoppilassa ei oikeen kehtaa palstailla). Toivottavasti ens viikolla on vilkkaampaa täälläkin. Nyt on ollut jokseenkin hiljasta. Piristää kummasti jos täällä on vilinää...
Lähtiskö taas hermostuttamaan miestä...
[b]Golda:[/b]Mun fiilikset on ihan hyvät vaikka menkat tulikin. Kiertopäiviäkin oli ihan normaali määrä joten, ei ollut edes niin suuria luulojakaan. Ja toisaalta, salama ei iske kahtakertaa samaan puuhun sanoi lekurikin toissa kesänä kierukan pettämisestä joten, se mahdollisuuuskin on todella pieni.
Katselin tuossa päivällä, että tammivauva (jota mies toivoo) pitäsi saada alulle jo huhtikuussa. Hmm... ja mä kun olin suunnitellut mahdollista häiden ajankohtaa toukokuulle. Joopa mulla taas menee nää ajatuskulut vähän pitkälle... ;)
[b]Maryanne[/b]Minä henkilökohtaisesti vierastan tuota salaa raskautumisideaa. (Toki rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että onhan se minullakin joskus ollut mielessä näiden vuosien aikana.) Joissakin tapauksissa parisuhde sen kestää, joissakin tapauksissa ei.
Itse huomasin toissakesäisessä yllätysraskaudessa, että en voisi tehdä tarkoituksellista vahinkoa.
[b]Laura[/b] En mä mikään erityinen lanka- ja neulomisasiantuntija ole, mutta olen mukana tuolla neulonta-listalle ja siellä on paljon ahkeria ja kokeneita neulojia ja sieltä saa nopeasti tietoa/kokemuksia monenlaisista langoista. :)
torstai iltaa!
merineito
Täytyy tunnustaa että, kyllä mäkin olen kerännyt kiloja...
Syinä kanssa parisuhde, liikunnan vähyys, e-pllereiden aikana järjetön syömishimo ja järjetönkarkin ja herkkujen syöminen.
Täytyy tunnustaa, että on kyllä tullut aikas paljon surffailtua tuolla erilaisilla hääaiheisilla sivuilla. Pitäs kyllä enemmän olla kiinnostunut opiskeluhommista jotta nekin hommat sais jossain vaiheessa pulkkaan.
merineito
[color=orange]Viimenen yö lähti nyt käyntiin, aamulla taidan sitten uskaltautua hulluille päiville, tänään oli ovella siellä jo kamalat jonot puolta tuntia ennen aukeamista, näin kun menin bussilla kotiin. Jotenkin noloa, mutta eipä kait niillä mummeleilla oo muutakaan tekemistä kun siinä päivystää.
Se kyllä totta että täällä on niin ihan purkaa tuntojaan, hyviä ja huonoja, kun tietää että kukaan ei sano mitään tyyliin: onhan teillä vielä aikaa tai mikäs kiire sulla nyt on. Vertaistuki on mukavaa, vaikki kaikki ollaan kuitenkin erilaisia ja eri tilanteissa menossa.
Maryanna, ymmärrän kyllä toisaalta hyvin tuon sun vauvan " salahankkimisen" , sillä yhtä kova päätöshän se on mieheltä sanoa ei kuin sulta kyllä. Mä yritän sitkeästi vaan kääntää miehen päätä, ja pakottamistahan tämäkin tavallaan on. Haluan vaan että mies voi sitten täysillä iloita vauvasta ettei jää katkeruutta. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.
Nyt vaan vahva usko vahinkoihin!
Mäkin olen muuten noilla Diane Novilla aloittanut pilleriurani, en huomannut muuta sivuvaikutusta kuin että jalat turposi jos oli päivällä paljon kävellyt. Niissähän tosiaan on niitä antiandrogeeneja, jotka estää mieshormonien vaikutusta (eli aknea ja hirsutismia). Sitten siirryin Yasmineihin, jotka siis nyt lopetin, IHANAA päästä eroon niistä. Vaikka kai tässä pettymyksiä on luvassa kun mies luultavasti alkaa niitä kumeja kotiin kantaa. Eilen just juteltiin siitä miten raskaus muuttaa naisen kroppaa, ja mies vitsailikin tuosta kuppikoon kasvusta, " joo, kuullostaa hyvältä" harmi vaan ettei niin hyvältä että oisi heti halunnut ruveta kasvattelemaan;).
Ihanaa suunnitella häitä Merineito! Minkä tyylisiä olet miettinyt, isoja, pieniä? Niin ja siitä salamasta vielä että meidän tutuilla on viisi lasta, joista kahta on ehkäisty kierukoin ja yhtä jopa äidin sterilisaatiolla, mutta siinä vaan kaikki viisi ovat. Aiemmat tulikin sitten ehkäisypillereillä ja kapselilla. Niin luonto vaan yrittää tehtäväänsä hoitaa:)
[color=red] Ja mitä uutisia!!!!!!!
MIITSULLE VAAALTAVA VIRTUAALINEN ONNITTELUHALI!!!!!!!!!!!
en ollut nahoissani pysyä, kun netti meinasi juuri jumittaa sen keskiviikon pinon kohdalla! Upeeta ja mahtavaa!
Hulluilla päivillä on kyllä käyty eilen ja tänään. ja huomennakin on pakko mennä kun pitää palauttaa ja vaihtaa miehelle ja lapsille ostettuja vaatteita. Kuopus kyllä protestoi jo tänään löydettyään itsensä taas stockan vilinästä, mutta ei auta... Mä menen kyllä ihan sekaisin, kun saa jotain kivaa edullisesti. Eli amerikkalaisittain you can save so much you go broke... Nyt seuraa lista tunnustuksia: astioita, kasveja, kirjoja, herkkuja, lapsille talvivaatteita, miehelle sammarit (jotka onneksi kelpasivat, kun mies ei ikinä itse selviydy housuostoksille), tytölle joululahjaksi tuhkimon kurpitsavaunut... Lisäksi on vielä kaapissa mietinnän alla miehelle neule ja kauan toivomansa mp3-soitin, jotka pitää varmaan palauttaa ennen kuin luottoraja rikkoutuu :) Ja kaiken päälle olen jo raahannut takaisin kauppaan kasapäin vääränkokoisia ja muuten vain vääriä tavaroita... *häpeää silmät päästään* Mun pitäisi oikeastaan istua aina vain kotona ja kotipihalla niin ei menisi rahaa.
Maryann, on kyllä monesti itsellänikin käynyt mielessä tuo ehkäisyn torpedoiminen. Mutta kaksi kolmesta lapsestamme ovat " vahinkoja" , joten toivoa sopii että niitä sattuisi lisää :) Mies on kyllä nykyään tosi tarkka kumeistaan silloin harvoin kun mielessämme käy että sängyssä voisi tehdä muutakin kuin nukkua :) Paras ystäväni odottaa juuri neljättä, eikä heille pitänyt tulla kolmattakaan. Kun kyselin ehkäisyvinkkiä, vastaus oli että kumi pettää aina. Siispä toivotaan... Mulla ei ole kyllä vielä edes alkaneet kuukautiset koska imetän vielä. Ai niin, naapurini tuli raskaaksi joillakin extra thin tai extra sensitive -kondomeilla, joten sopii kokeilla ;)
dorinda ja 00 02 04 ja toiveena 06
Lumiina: Todenäköisesti pidetään varsin pienet häät, mies kun ei ole innostunut suurista kirkkohäistä, pikemminkin haluaisi maistraattiin pikaisesti. Tällä hetkellä kaavailussa on vanhemmat mun sisarukset perheineen meidän kummit ja meidän kummilapset. Tai jotain sen suuntaisata. Kovin isoja ei pidetä kun maksetaan itse ja ei ole kovin halpaa lystiä.
Ja tuosta kierukasta vielä: Mulla ensimmäinen kierukka oli yli puolet ajastaan pois paikaltaan ts. puolittain kohdunkaulakanavassa ja tietenkin ei tehokas, mutta silti ei tullut raskautta ja sitten vaihdettiin uusi kun tuo huomattiin ja siitä vuodenpäästä tuli tuo yllätysraskaus vaikka kierukka oli kohdussa. Mulla taisi kyllä olla se raskauttava tekijä miehen kaverin vauva jota sen kierron aikana käytiin katsomassa. Koska siinä kierrossa ei edes erityisen paljoa harrastettu makuuhuoneessakaan muuta kuin nukkumista.
Juu olen jopa kuullut että naiselle on kasvanut suunnilleen uusi munatorvi (ajalla jolloin niistä torvista leikattiin sterilisaatiossa kunnon palat pois). Nykyäänhän ne eivät lupaa edes strilisaatiolle 100%:sta raskaussuojaa.
Toivottelen tässä kaikille hyvää yötä ja kauniita unia!
Samalla toivottelen jo hyvää viikonloppua, silla todennäköisesti en taaskaan ehdi viikonloppuna pinoutua.
Merineito
Muistaakseni söin semmosia pillereitä kun Diane Nova, niissä oli jotain ekstra hormooneja en vaan enää tahdo muistaa mitä.. mutta sen muistan että sain juuri ne sen takia että kierto pysyis normaalina, mulla on vaihteleva kierto.. Siitäkin on ikuisuus..n.7 vuotta että niitä nyt tuskin on enää saatavilla.. Itse söin kyllä aika urhoollisesti niitä, mutta kuitenkin tulin raskaaksi ja sain iiihanan poikavaavin, joka nyt on kyllä jo eskarissa...
Kyllähän niitä " vahinkoja" oikeesti sattuu ja luotettavuus pillereissäkään kun ei ole se 100%.. Tsemppiä!