Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä lapsellanne on ihan oma tietokone/kannettava/miniläppäri?

Vierailija
03.09.2010 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pöytäkone ja läppäri

Vierailija
2/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalla on ollut oma läppäri jo puolitoista vuotta. Vanha kone mutta pyörittää juuri sen mitä lapsi omiin puuhiinsa tarvitsee.

15-vuotiaalla on ollut oma pöytäkone muutaman vuoden. Pari vuotta sitten se on päivitetty sekä sisältä että ulkoa.

6-vuotiaalla ei vielä omaa konetta. Käyttää tarvittaessa veljien koneita tai perheen yhteisiä koneita (on sekä läppäri että pöytäkone).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen yläkoulua ainakaan. Tietokone on työhuoneessa avoimella paikalla, käytön tulee olla avointa (ei suljettuja ovia) ja sitä käytetään viikonloppuisin pelaamiseen. Lapset 9 ja 7.

Vierailija
4/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 konetta. Pöytäkone ja läppäri. Läppäri on ainoastaan meidän vanhempien käytössä, pöytäkone kaikkien, mutta käytännössä sitä käyttää vaan lapset. Meillä on 2 lasta. 15-vuotias ja 9-vuotias.

Vierailija
5/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osti sen säästämillään rahoilla.

Vierailija
6/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies sai sellaisen ilmaiseksi töistä, vanha kone.

Vierailija
7/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät 11, 13 ja 15.

Jokaisella ollut oma läppäri nyt hmmmm.... kolme vuotta. Sitä ennen jakoivat yhden.

Vierailija
8/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät 11, 13 ja 15. Jokaisella ollut oma läppäri nyt hmmmm.... kolme vuotta. Sitä ennen jakoivat yhden.

Ja jotenkin niin säälittävää!

Vierailija
9/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteletko miksi säälittävää?

Kuule, nykyaikaa se vain on! Kyllä meillä silti säännöt on, kuinka paljon koneella saa olla tai kuinka paljon saa TV:tä tuijottaa. Itse asiassa, koskaan ei ole ongelmaa ollutkaan, koska meidän perheessämme tietokoneen käyttö ei ole tabu. Kun se on alusta alkaen ollut luvallista ja sallittua, niin kielletyn hedelmän makua ei ole ollut. Toki vahdimme, minkälaisilla sivustoilla lapset käyvät.

Ja kun on varaa ostaa, niin miksi ei? (Sekö sinua kenties pännii?) Eipä tarvitse riidellä käyttövuoroista.

Iät 11, 13 ja 15. Jokaisella ollut oma läppäri nyt hmmmm.... kolme vuotta. Sitä ennen jakoivat yhden.

Vierailija
10/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteletko miksi säälittävää? Kuule, nykyaikaa se vain on! Kyllä meillä silti säännöt on, kuinka paljon koneella saa olla tai kuinka paljon saa TV:tä tuijottaa. Itse asiassa, koskaan ei ole ongelmaa ollutkaan, koska meidän perheessämme tietokoneen käyttö ei ole tabu. Kun se on alusta alkaen ollut luvallista ja sallittua, niin kielletyn hedelmän makua ei ole ollut. Toki vahdimme, minkälaisilla sivustoilla lapset käyvät. Ja kun on varaa ostaa, niin miksi ei? (Sekö sinua kenties pännii?) Eipä tarvitse riidellä käyttövuoroista.

Jos ei niillä koneilla paljon olla, niin ei luulis muutenkaan sitten tulevan käyttövuoroista tappeluita. Mutta kun ei nykyään vanhemmat jaksa kasvattaa, mennään sieltä mistä aita on matalin että vaan itse päästään mahdollisimaan helpolla.

Ei teillä kauheen kovat tulot ole jos pitää kehuskella sillä että on pystynyt ostamaan tietokoneen. Eihän ne edes maksa paljon mitään. Joten sinänsä huono heitto.

Vierailija
11/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nyt joulu+synttärilahjaksi...

siskollaan 12v ei vielä ole, käyttävät tätä mun konetta toistaiseksi ja hyvin on riittänyt

Vierailija
12/23 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta en usko että pystyt päättelemään meidän perheen kasvatusmalleista yhtään mitään sen perusteella, montako tietokonetta taloudesta löytyy. Mutta sen kyllä myönnän, että mikään nipo en tässä asiassa koskaan ole ollut. Tietokone on työkalu, ja meille ihan normi osa kodin välineistöä.

Ja tiedän varsin hyvin, ettei myöskään perheen taloudellista tilannetta voi mitata tietokoneiden määrässä.

Mutta onneksi olkoon sinulle, kaikkien äitien äidille, joka omassa ylemmyydessäsi olet oikeutettu arvostelemaan toisten valintoja.

Heh.

Perusteletko miksi säälittävää? Kuule, nykyaikaa se vain on! Kyllä meillä silti säännöt on, kuinka paljon koneella saa olla tai kuinka paljon saa TV:tä tuijottaa. Itse asiassa, koskaan ei ole ongelmaa ollutkaan, koska meidän perheessämme tietokoneen käyttö ei ole tabu. Kun se on alusta alkaen ollut luvallista ja sallittua, niin kielletyn hedelmän makua ei ole ollut. Toki vahdimme, minkälaisilla sivustoilla lapset käyvät. Ja kun on varaa ostaa, niin miksi ei? (Sekö sinua kenties pännii?) Eipä tarvitse riidellä käyttövuoroista.

Jos ei niillä koneilla paljon olla, niin ei luulis muutenkaan sitten tulevan käyttövuoroista tappeluita. Mutta kun ei nykyään vanhemmat jaksa kasvattaa, mennään sieltä mistä aita on matalin että vaan itse päästään mahdollisimaan helpolla.

Ei teillä kauheen kovat tulot ole jos pitää kehuskella sillä että on pystynyt ostamaan tietokoneen. Eihän ne edes maksa paljon mitään. Joten sinänsä huono heitto.

Vierailija
13/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla ollut jo vuoden

Vierailija
14/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä miehen kanssa on läppärit ja pöytäkone on ylimääräisenä. Lapsi käyttää sitä.

Vierailija
15/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jo kaksi vuotta. Netti siinä "toimii" kun laitamme sen sillon tällön toimimaan..

Vierailija
16/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät saa pelata yleisesti kuin ehkä korkeintaan tunnin lauantai-iltana, mut sit niillä on omat tietsikat ennen kun ehtivät ees kouluun...

Joo, meillä esikoinen on 7v, ei ole omaa konetta. Yks pöytäkone oli jonkinaikaa tytön huoneessa, mutta se nyt ei muuallekaan mahtunut.

Vierailija
17/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotta sitten, eli toinen oli 6-vuotta ja toinen 7-vuotta.

Vierailija
18/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mut sit niillä on omat tietsikat ennen kun ehtivät ees kouluun...

Mieheni kokoaa harrastuksena itse tietokoneita. Ja sitten tehdään uusia kokoonpanoja ja vanhat jää ylimääräisiksi. Ei olla laitettu niitä myyntiin, vaan ovat periytyneet lapsille.

"Se kenen 3-vuotiailla oli omat koneet"

Vierailija
19/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat yläkoululaisia ja ostivat omilla rahoilla läppärit. Se on niin nykypäivää. Relatkaa jo :)

Vierailija
20/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan relana olen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan