KOLMOSTEN SYYSKUU
Kommentit (100)
ittu!!!! kirjotin paljon pidemman jutun ja taas vaan pari rivia tuli!!!helv...arsyttavaa!!!!! MURRR....
Kiitos rumpali tsempeistä! Voihan tosiaan olla, että plussaa näyttänyt ovulaatiotesti enteilee raskautta, mutta vielä en uskalla ajatella moista :)
Voimia ja jaksamista kaikille, jotka ovat joutuneet käymään läpi keskenmenon! Minulla ei ole ollut keskenmenoa, mutta voin kuvitella, että se on varmasti yksi kamalimmista asioista mitä naiselle voi tapahtua. Minulle kerrottiin ensimmäisen lapsen kohdalla, että PCO voi aiheuttaa keskenmenon. Tämä tieto vaikutti itselläni varsinkin alkuraskaudessa hvvinkin voimakkaasti. Olin ylitarkka kaikesta, jopa syömisistä. Tarkkailin huolestuneena kaikkia nipistelyja ja vatsaoireita. Kaikki meni loppujen lopuksi hienosti ja täyden kympin tyttö syntyi 4 päivää yli lasketun ajan :) Toivotaan että mahdollisimman moni meistä olisi ensi kesänä onnellisesti kolmannen lapsen äiti!!
Peppiliina kp 22/28-??
Hei!
meillä 2 lasta, tyttö 2006 ja poika 2009, viime talvena jätettiin ehkäisy pois ja kevät "tehtiinkin sitten vauvaa", ei tärpännyt joten lopettiin sellanen ihan yrittäminen yrittäminen kesäksi.nyt sitten ajateltiin taas alkaa tehokkaammin yrittämään ,jopa kalenteria olen katsonut ja oviksenkin tunnistanut tässä viikonloppuna kun housut märkänä koko ajan...
kp 19/31 ja yritystä kohta 7kk mutta nyt tehostetusti yk 1=)
Viikonloppuna tuli mamboiltua ihan urakalla. Su aamuna ei ov:ta mut nyt maanantai aamuna oli hymy! Nyt sit toivotaan et ne tyttösimpat ois siellä valmiina ku hetki koittaa :)
Olin ite ajatellu et ovis on vasta viikkonloppuna ja yllätyin ku oliki jo nyt. Pari testiä kerkesin tekemään. Clearbluessahan on se normi näyttökin. Eilen ku tein ekan ni kahtoin et ihan niinku haamua olisi ja oikein meni.
Toivotaan että haamut muuttuu todeksi muillakin ja vauvat rupeis masuissa kasvamaan :)
Varoen myös minä onnittelen korallia. Ja kaatta tervetuloa joukkoomme.
kp 28/32 menossa, jännittää jo vähäsen. Varsinkin kun on tuota arkuutta rinnoissa jonkin verran ja nänneissä nipistetyä(kuin maito nousisi). Mutta, mutta, kun se viimekierrossakin oli samanlaista ja täti siitä huolimatta tulla tupsahti. Muita oireita ei ole tullut, ei myöskään tädin tulo ole oireillut. Tilasin kuitenkin varmuuden vuoksi raskaustestejä, jos nyt se tädin tulo jostain syystä viivästyy. Tuli nyt äkkiä ne testit niin pääsisi testaamaan!!
Plussaisia tuulia oviksen bongailuun ja raskautumisiin kaikille tasapuolisesti
Paljon onnea leja! :)
Varovaiset onnittelut Koralli!! :) Peukutuksia bdbdbd. :)
Muutenkin tsemppiä kaikille loppukiertolaisille ja oviksen löytäneille! =)
ON ).(: Ovisplussa bongattu lauantaina digitaalisella kp 13 (sattui olemaan jäljellä vielä 2 kpl). Se hyödynnettiin kaksi kertaa (mies vähän innostui..). Sunnuntaina kp 14 ei enää onnistunut ja eilen ilmeisesti ovis tapahtui, mutta silloin oli niin kamala olo (kipuili) ettei tullut mieleenkään tehdä mitään. Joten taas jäi vaan ovisplussapäivänä puuhailun varaan tämä yritys. :/ Mutta kaipa ne pikkuveitikat jaksaa sinnitellä 2 päivää. Kyllä otti pattiin kun ei pystynyt enempää...:( Ja oli esim. sunnuntaina vähän häiriötekijöitä (lapset), niin siitä ei tullut mitään. No, aika lähelle kuitenkin jo päästiin varsinaista ovista.
On muuten ovisjomotukset koventuneet parissa kierrossa. Tuli vaan mieleen, että olisikohan noilla homeopaattisille lääkkeillä jotain osuutta asiaan, tai sitten sillä kun olen kahden kierron ajan syönyt D-vitamiinia. Senhän avulla kai jotkut ovat raskautuneet..? Mutta siis vasen munasarjakin on minun mielestä alkanut jomottelemaan enemmän kuin aiemmin (sen ihan tunsi esim. sunnuntaina ja eilen). Että parempaan suuntaan kai, jos ei endometrioosi ole siellä ärhäköitynyt. Toivottavasti ei. Niin, ja rinnatkin olivat oviksen aikaan tässä kierrossa arat mitä yleensä eivät ole.
Mukavaa viikkoa! :)
Kp 16/n.27-31
Pitkällisen harkinnan ja järkeilyn jälkeen päätin suostua miehen toivomaan toiseen lapseen, joka itselleni on siis kolmas. Esikoinen on jo koululainen ja tämän hetken kuopus nyt puolivuotias. Jäi niin harmittamaan aikoinaan, kun esikoinen jäi silloin ainokaiseksi, että nyt yritetään lyhyellä välillä saada kaveria. =)
Yritystä ei ole vielä kuukautta pitempään, mutta kovasti pelkään, että tässä vielä saadaan odottaa pitempään mitä edellisen kanssa. Siihen meni 4kk, ennen kuin tärppäsi. Nyt imetän vielä ja toiveissa on imettää ainakin 10kk asti, ettei korvikkeiden kanssa tarvitsisi läträtä... Eli koitan tässä kovasti, etten ala itse stressaamaan, kuten viimeksi meni ihan yliyrittämiseksi. Siihen auttoi, kun otettiin koiran pentu ja ajatukset sain pois vauvan teosta, kun piti hoitaa "karvavauvaa"... =D
Toivon kaikille niitä plussatuulia! =)
Ihania uutisia!!
...ja tervetuloa Kaatta ja Sannaleinen! :)
Menen Lemminkäisen kanssa suht samoissa piinapäivien suhteen. Kp 25/n.29 ja viimeksi taisi tuhru alkaa kp 26. Mahaa nipistelee ja olen taas kuvitellut ties vaikka mitä oireita. Tekis mieli jo testata mutta en uskalla vielä. Katsotaan miten käy.
taas kaikille onnittelijoille!!!
Mites koralli, joko olet lisää testaillut??
Täällä väsyttää aivan vietävästi..koko ajan sohva vetäis puoleensa:) Mut kun tietää mistä sekin johtuu, niin ei haittaa...
Hirmuisesti plussaonnea teille kaikille!
leja 4+6
:( eilen alkoi alavatsa kivut, jotka jatkuneet tänään koko päivän. Ette arvaa kuinka ottaa päähän!! Tuhrua ei ole vielä alkanut, valkovuota ei juuri lainkaan.
Katsku; tosiaankin aika samoilla päivillä mennään. Meinasitko milloin testailla? Minä ajattelin testata sitten kun posti tuo testit, eli joko huomenna tai ylihuomenna, ja jos ei täti ole tullut sitä ennen.
Lemminkäinen kp 29/32
Tervetuloa Kaatta ja Sannaleinen!
Lemminkäinen: Älä vielä luovuta, raskausoireet muistuttavat menkkakipuilua, joten voi hyvinkin olla myös sitä! Ilmoittele kun olet testannut...
kahdenpoj@näiti: lopetin e-pillerit n. puoli vuotta sitten ja minullakin kahdessa viimeisessä kierrossa ollut tosi voimakkaat ovisoireet. Elimistö alkaa ilmeisesti pikku hiljaa "normalisoitumaan".
Vielä tarkistaisin viisaimmilta, eli jos bongaan ovistikulla plussa, niin eikö varsinaisen ovulaation pitäisi tapahtua 2-3 päivän kuluttua plussasta? Eikö ole myös niin, että limat ym. oireet on tuohon ovulaatiopäivään saakka? Minulla nimittäin oli tässä kierrossa niin, että limojen avulla tunnistin oviksen ajankohdan (varmistin vielä testillä), mutta seuraavana päivänä plussasta kaikki ovislimat loppui kuin seinään? Mistä moinen? Olen nimittäin jostain lukenut, että kun limainen vuoto loppuu on myös ovulaatio ohi. Oletteko samaa mieltä? Melkoista salatiedettä :) Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen!!
Itsellä tilanne, että odottelen megakiertoa, koska oviksen havaitsin tosi myöhään ja muutenkin puuhastelut jäi minimiin (mies lähti reissuun). Nyt on kp 24 ja menkkamaisia oireita on myös täällä, mutta en usko että vielä täti olisi tulossa. Toivotaan, että tuurilla olisi tärpännyt :)
Tsemppiä kaikille!
Peppiliina: yleensä ovis tapahtuu 1-2 pv ovisplussasta ja yleisimmin kai just seuraavana päivänä ovisplussasta. Ovis on yleensä viimeisenä limapäivänä tai sit sinä ekana "kuivana" päivänä.
Kiitokset onnitteluista. Hyvin varovaisella mielellä olen itse vielä. Enkä ole ollenkaan varma, että tämä raskaus jatkuu. Kemialliset painaa mielessä. Tässä tämän aamun testitulos:
http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/P1100380.jpg
Voisihan tuo vahvempiki plussa olla. Pitää edelleen malttaa mielensä ja ootella.
Koralli kp 24/n.26 dpo 12 yk8
Peppiliina, olen ymmärtänyt/lukenut oviksesta saman kuin sinä, että siinä vaiheessa, kun limat loppuu ja lämpö nousee vähän niin ovis on ohi. Ja ovis on yleensä 1-2 päivää testin plussasta. Noissa testeissä saattaa kyllä olla eroja!
2poj@näiti, toi sun juttus kuulosti niin tutulta! Meilläkin päästiin hyödyntämään lähestyvä ovis mutta ihan h-hetkellä ei sitten jaksettukaan enää:( Kuopuksen nukahtaminen kesti niin kauan, ettei vaan sen jälkeen kiinnostanut peittojen heiluttelu pätkääkään...Eli nyt vaan toivotaan, että meidän miesten simpat on kestävää sorttia;)
Mulla ois yks kysymys vielä: Tuleeko muilla 2-3 päivää oviksesta sellasta paksumpaa limaa klöntti?!? Eli oviksen aikaan tulee limaa, sitten on pari päivää taukoa ja sitten tää limaklöntti...sorry iljettävä limakysymys;) Juu, ehkä tää omanapainen tarkastelu menee välillä vähän yli, pitäis vaan olla ajattelematta ylimääräisiä! Mutta piinaviikkoja kohti mennään taas ja pääasia on, että on edes jotain jännitettävää! T.Wilpuri kp17/n.27 yk5
Siis pää täynnä räkää. Ja tuhru alkoi. Ai että ottaa päähän :( Ei siis tarvi testailla. Mutta kierto alkaa olla nyt aika tarkka, koska viimeksikin tuhru alkoi kp 26. No, pääsenpähän kasvattamaan tämän kuumeen oikein the kuumeeksi! Esikoinen siis tärpännyt kolmannesta kierrosta, kuopus heti kertalaakista. Joten ehkä mulla on sen takia odotukset vähän liian korkealla :(
Toivottavasti Lemminkäisellä on parempi onni tässä kierrossa! bd
Huomenna menen kilpirauhaslabroihin, toivottavasti niissä ei ole mitään mätää.
Korallin testitulos näyttää kyllä lupaavasti plussalta, mahtavaa! :)
-k- kp 26/n.29 yk 2
Ite olen miettiny ihan samaa oviksesta. Mut näyttääkö ovis testi plussaa vielä oviksen mentyä... täytyy testata viikonpäästä. Oon kyl lukenu et saattaa näyttää raskauttaki.
Omaa napaa: eli oviksen bongasin maanantaina ja viikonloppuna touhuiltiin. Eilen oli niin menkkamaisia kipuiluja ja vihlontaa et jotain tapahtu. Toivottavasti hedelmöittyminen eikä vain pelkkä ovis. Ja tänään on tuntunu ihan samanlaista. Viime kierrossa ei ollu tämmösiä kipuiluja. Epäilenki ettei ovista ollukkaan.
Toivottavasti Korallista saadaan toinen plussannu tälle kuulle :)
17/30
Tämä kait on selvä plussa:
http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/dpo13cbmorning.jpg
Eka kerran nyt fiilis, että tästä vois tullaki jotakin. Odotuspuolelle en uskalla vielä siirtyä, mut pikkuisen jo uskallan tulevasta vauvelista unelmoida.. =)
Oikein paljon plussatuulta teille muillekin!
Koralli kp 25/n.26 dpo13 yk8 (en kumminkaan uskalla rv vielä laittaa, ku ei menkatkaa ole edes myöhässä..)
Korallille vielä kerran onnittelut, IHANAA
Kirjoitin pitkät sepustukset ja nyt ne jonnekin hävis Törkeetä!
Peppiina: Olen kanssa ymmärtänyt, että ovis ois se viimeinen limapäivä, ovistesteistä mulla taas ei minkäänlaista kokemusta...
Katsku: Meillä kans esikoinen tärppäs kolmannesta kierrosta ja toinen veijari heti kertalaakista. Nyt yk 2 täällä ja toiveet tietty korkealla ;)
On: Ovis oli mulla kp 13 limojen perusteella, kp 17 ja 18 oli nippailuja alavatsalla ja vatsassa oli aavistuksen turvotuksen tuntua. Tänään kp 19 ei minkäänlaisia tuntemuksia. Tietekin toivon noiden nippailujen merkitsevän jotain. Tai sitten ne olivat vain jotain suolisto-oireita...Sitä vaan aattelin, että eikö yleensä ovulaation ja kiinnittymisen välissä ole viikko? Osaako joku viisaampi vastata?
nila kp 19/28, yk2
hieno juttu! :)
menkat piti alkaa tänään. alunperinhän piti testata vasta huomena mut en sit malttanu (ihan niinkun ajattelinkin...;) haaleetakin haaleempi plussa tuli. tai haamu. en tiiä kun en kelloa katellu, että tuliko testiajan sisällä vai ei. no. viiva kuitenkin. tosin tosiaan niin vaalea, et hyvä kun näkee. oireita ei ole. paitsi että väsyttää ehkä tavallistakin enemmän. ja alavatsalla hassua nipistelyä. jännittää! :)
semmosta tänne. tsempit kaikille! t.VM
Paljon onnea kaikille plussanneille :) kateellisena oikein jain tuijottaan tota kinuskin 38viikkoa :P vaihetaanko?
Ja tietysti muillekkin paljon onnea ja tsemppia, on kiva nahda ettei kukaan ns.ole vaipunut epatoivoon ja lakannut yrittamasta