KOLMOSTEN SYYSKUU
Kommentit (100)
Peppiina uudesta pinosta!
Pahoittelut 2poj@näidille!!!
Omaa ).( täti koputtelee..tuhrua, tuhrua..:( Eli luteaalivaihe jää edelleen ihan liian lyhkäseksi..
Kun ovis oli kp 16 ja nyt 25... Päätin et seuraavien menkkojen jälkeen varaan ajan yksityiselle gynellle. Sillon on se puol vuotta menny ehkäsyn lopettamisesta.
Plussia syyskuulle toivon kovasti!!!
-leja
voi vitsi, tosi kurjaa tollainen :/ mut toisaalta,pakkohan niiden on ensisijaisesti auttaa niita joilla ei ole yhtakaan, mun mielesta.
Paljon plussatuulia kaikille ja ennenkaikkea rentoutukaa :) Lahettelen paljon gekkoja teille kotiin (tuo taalla onnea taloon) ;) ja meilla tepsi, tuo meijan "vauvagekko" vielakin hipsii meidan makkarissa ja maa ruokin sita ettei karkaa :D ja en yhtaan ole taikauskonen niin.
Onnea plussista ja pahoittelut menkoista..
Kurjaa 2pojan äiti, että vastaus oli tuo. Mutta niin julmalta kuin kuulostaakin, kyllä se etusija pitäisi olla niillä joilla ei vielä lapsia ole.
Itsekin tuossa mietin, että mitä jos ei tärppääkään, mutta mies on lapsettomuushoitoja vastaan (sen mielipide on että lasten on tultava luonnollisesti) ja hoitoja vierestä seuranneena, en kyllä itsekään haluaisi ryhtyä siihen, syö suhdetta ym. Jos ei nyt viimestään clomeilla tule niin sitten ei tule ja sen asian kanssa on sitten elettävä.
Toivottavasti tärppäis.
kp 17/?? dpo 6 tai 1
Ovista ei näy, eikä kuulu ja mies lähtee huomenna reissuun :( eli tästä kierrosta ei ole mahdollista raskautua. Lopetan tikuttelun huomenna ja jään odottelemaan seuraavaa kiertoa.. turhauttavaa :(
Kiitos ulkolaisille gekoista ja toivotaan niiden tuovan enemmän plussatuulia tähän pinoon!!
Tsemppiä kaikille!
2poj@näiti: pahoittelut. Mut tosiaan noinhan se on, että kahden lapsen jälkeen ei julkiselta hoitoja saa. Me saatiin kakkoseen apua julkiselta, mut tosiaan yksityiseltä gyneltä hain nyt clomit. Ja jos nämä ei auta, niin sit en tiiä. Täällä keski-pohjanmaalla ei mitään yksityisiä klinikoita ole, lähin taitaa olla Oulussa. Enkä mä oikeen kauheesti hingu niihin kovimpiin hoitoihin eikä mieskään.
Peppiliinalle pahoittelut, kurjaa, että ovista ei kuulunut. =(
leja: eli sulla tuhruttelee dpo 9? Mulla alkaa lääkkeettömissä kierroissa tuhrut just jotain dpo 8-9. Siihen saat varmasti gyneltä apua, luultavasti tarjoaa sulle terolutteja, ne auttaa monilla (mulla ei kyllä nekään auta tuhruun, eli jos eivät auta niin käy sit pyytämässä lugesteronia)
Omaa napaa: täällä eletään oviksen jälkeistä aikaa. Vielä ei ihan pääse piinailemaan, mutta jospa viikon päästä jo.
Plussatuulia kaikille!
Koralli kp 15/n.26 dpo 3 yk8
neuvoista!!! Joo, tuhruttelua edelleen, nyt kp 26 siis. eli dpo 10 kaiketi. Alkais nyt kunnolla ne menkat kun kerta kuitenkin ovat tulossa..Todella ärsyttävää. Aina, jos kierto on 26-28 pvää, niin sillon tuhruttelu alkaa monta päivää aiemmin. Jos menkat alkaa kerralla ilman tuhruja niin kierto on ollu tosi lyhkänen..viimeks sen 18 päivää!!! Sillon soitinkin meidän tk:n hoitajalle, joka huolehtii naistentautipotilaista. Hän tuumas että evra-laastarit vielä vaikuttaa..miten lie. Ei mulla sillon ennen esikoista, kun jätin e-pillerit pois niin ollu mitään tuhruvuotoja..
5kk toki saatiin yrittää ennenku tärppäs.. Kai mä oon jo liian vanha:(
Anteeksi omanapainen ja sekava valitusvirsi. Kiitos teille, kun jaksatte lukea ja kommentoida! Se on monta päivää pelastanut:)
2poj@näiti: Todella ikävää tuo,mutta tavallaan ymmärrettävää(kuitenkin niin epäreilua.)
Leja:Toivottavasti saat pian apua tuohon,tosi ikävältä kuulostaa. Ei kyllä uskoisi ehkäisystä enää johtuvan.
Peppiliina: Surku kun ovista ei kuulunut. Toivottavasti joku simppa jaksaisi sinnitellä.
Ja sitten omaan napaan ja täällä onkin uutisia. Testit poltteli kaapissa,joten jalat ristissä olin koko iltavuoron vessassa käymättä(naurettavaa,mutta...) ja heti kotiin tullessa cittarista päivällä ostettu testi ulos kääreestä ja...SE OLI PLUSSA. Viiva ei ole mikään maailman vahvin,mutta selvästi nähtävissä. Nyt on olo aivan epätodellinen. Tiistaina varmaan testaan uudestaan,kun eihän tätä voi kerralla todeksi uskoa. On se vaan joka kerta aivan yhtä vaikea kuvitella,että minun sisällä kasvaa elämää. Ja anteeksi ,kun nyt vähän vaahtoan tästä,mutta...toivottavasti ymmärrätte.
Onnea Otra! Ihana uutinen masentavaan maanantaihin! onhan se huikea tunne, ymmärrän taysin :-)
2poj@näiti: Toivottavasti saatte apua muualta, jos ei tuota kautta onnistu!
ON: ovistestit käytössä, ei vielä selvää viivaa. Alkaa olla jo toivo mennyttä, mutta koitetaan nyt hetki vielä. Kohta on oma ikä jo sen verran paljon, että kierukka menee takaisin paikalleen. Katsotaan nyt vuoden loppuun ainakin vielä.
-Venni kp 15/31 ja yk 8
Onnea Otra! ? Tarrasukkia ja onnellista odotusta! =)
Onnea hurjan paljon otra!!!! Vauvaliimaa mukaan!
).( täti ei ole vieläkään tullut...tulis nyt niin pääsis uuteen kiertoon..
Saatiinpas tähänkin ketjuun plussa, onnea matkaan;)
Täällä on moni ollut vähän latteilla fiiliksillä...täällä vähän sama juttu. Mies ilmoitti viikonloppuna, että pidetään vähän taukoa tässä vauvaprojektissa ja katsellaan tilannetta! Joo-o...eipä mun iällä (37) enää kauan katsella, kyllä se on sitten kohta hylättävä vauvahaaveet kokonaan! Tällanen veivaaminen on tosi raivostuttavaa, kun tehdään ja ei tehdä jne...
Venni, minkä ikäinen sinä olit? Mä mietin tota samaa, että vuoden loppuun mennessä pitäis tärpätä ja sitten saa jäädä...mutta nyt sitten pitäis päättää, yritetäänkö edes sinne asti. Toi kierto on vähän sekaisin niin lääkärilläkin pitäis varmaan käydä, jos haluais raskautua...mutta enpä taida viitsiä, jos toi mieskin on nyt tota mieltä. Täytyy varmaan tässä joku päivä keskustella asia kunnolla läpi.
Leja, tuskin sun tuhruvuoto enää ehkäisystä johtuu. Mullakin on tuhrut alkana nyt parissa viime kierrossa ja hormonaalisesta ehkäisystä on noin 7 vuotta aikaa;)
T.Wilpuri kp9/25-31 yk5
Onnea, onnea, ja vielä kerran onnea! Toivotaan, että plussa vahvistuu ja kaikki menee hyvin!
Hyvät uutiset piristää aina ja se antaa toivoa myös muille!
leja: Se on totta, että kun täällä purkautuu ja muut kommentoi, niin tietää, että joku ymmärtää sinun tilanteen. Eikä kaikkea halua purkaa sille rakkaalle miehelle :)
Wilpuri: Tuo on tyypillistä miehille, ollaan toisena päivänä yhtä mieltä ja toisena toista.. Yrittäkää puhua asiasta ja toivotaan että tilanne selviää. Meillä myös välillä mies epäröi, mutta koska vauvaa ei ole kuulunut on hänkin alkanut miettimään, että eikö enää saadakkaan lapsia.
Me ei myöskään lähdetä mihinkään raskaisiin lapsettomuushoitoihin, jos raskautta ei kuulu. Joten toivotaan, että pian tärppäis!!
Tsemppiä kaikille kuumeiluun!!!
Peppiliina kp 15, eikä ovista näy..
Otra: :) Huippua!
Wilpuri: kyllä on raastava toi sun tilanne. :/ Meillä tosin mä taidan olla se, joka soutaa ees taas tän asian kanssa, mieli muuttuu samankin päivän aikana useemman kerran. :D
Täällä ovis tuli hyödynnettyä vähän sinnepäin, mut katellaan. Nyt siis kp 20/28, nännit on selvästi arat mut niin ne tais viimekin kierrossa vähän olla. Vai olikohan...? Ehkä ihan hetken, mut nää on nyt ollut jo pari päivää. Rintojen arkuus on molemmissa lapsissa ollut eka oire. No. En nyt tästä niin riemastu vielä. Keskiviikkona odotettavissa helvetillinen kiukkupäivä, jos menkat on tuloillaan. Perinteisesti viikkoa ennen ollut sellainen. :D Mut ihan toiveikas olo jotenkin on, en tiä. Ehkä toisaalta tässä on niin rentokin, ettei paljon stressaa suuntaan tai toiseen. Molempi parempi. Jos vaikka vähän kestäiskin raskautuminen, niin olis työkuvioitten kannalta parempi. Mut kiva tietysti vaikka nopeastikin tulis.
Nyt täytyy nukkumaan mennä, koulussa superraskas syksy, ei oikeen jaksais. Siihen keikkatyöt vielä päälle, niin avot! Mut hurjat tsempitykset kaikille, nyt naiset plussia tähän pinoon Otran perässä lisää! :) t.VM
Hienoa, että saatiin heti tähän kuun alkuun plussa! Tarrasukkia pikkuiselle ja onnea matkaan!!
Epäilen, että ovis oli eilen. Luulin jo sen menneen ihan ohi (viime pe viimeksi puuhasteltiin), mutta eilen olin tuntevinani nippailuja. Limatkin bongasin. Ja simpat pistettiin myös matkaan. Saas nähdä miten käy!
Plussatuulia jokaiseen kotiin!
katsku kp 18/29, yk2
Wilpuri: oon kohta 35. eli olisi sen puolesta vielä aikaa, mutta tuntuu, että vaikuttaa tähän, ettei tärppää. Onko sun miehellä joku erityinen syy jahkailla, vai onko vain turhautunut? mä nimittäin välillä ajattelen, että olisi henkisesti helpompaa olla yrittämättä, kun tämä nyt vähän kestää. noh, menen malttikauppaan...
Katsku: kuulostaa mainiolta ajoitukselta...
ON: mull aon yleensä ollut ovis jossain kp 20 tienoissa. voiko olla, että nyt ois ollut jo kp 13...mä tikutin silloin nimittäin melkein yhtä vahvan ovisviivan testillä ja nyt ei ole enää tikussa mitään, vaikka nyt on kp 17. voiko ne viivat tulla ja mennä vai onko niin, että taso nousee ja laskee vain kerran. tämä on OUTOA. Kommentoikaa, jos tiiätte tuosta testitikkujen henkisestä elämästä...
-Venni
Paljon onnea Otra! :)
Omasta tilanteesta sen verran, että ymmärränhän minä ettei tässä vaiheessa saa julkiselta puolelta hoitoja ja ne kuuluukin ensisijaisesti niille joilla ei vielä lasta ole. Mutta kysymys olisi ollut vain verikokeista. Nyt kyllä muistan, että sain yksityiseltä gyneltä esitteen ykistyisestä lapsettomuusklinikasta käyntini päätteeksi. Että ehkä hän kuitenkin tiesi miten käy? Mutta en aio tässä mihinkään lapsettomuusklinikalle mennä. Yritetään nyt tässä ihan luomusti. Ehkä saatan mennä noihin verikokeisiin vielä yksityiselle jossain vaiheessa jos on ylimääristä rahaa. En muuten saanut yksityiseltä niitä teroluteja/lugesteroneja, niin mistä ihmeestä ne sitten saan jos on tarvis? Tuossa vaan kun Koralli kommentoi että sai yksityiseltä Clomeja. Ei, ei... kyllä nyt tuntuu siltä etttä yritetään nyt näin vaan ja jos ei tärppää nini sitten ei tärppää. Niin ja koitan noita homeopaattisia lääkkeitä ensin. Ovista odotellessa... On jo alkanut jomottelemaan alavasan sivuilta ja vasemmaltakin mikä ei ennen oikein "toiminut".
Tsemppiä kaikille! :)
Kp 9/27-31
Hienoa että edes harvakseltaan saadaan plussa uutisia. Taitavat muuten olla kuin kiven alla!
Tosiaan tuolla iällä taitaa olla omat sormet pelissä. Jotenkin tuntuu et kun toi kolmenkympin raja ylittyy, ei raskautuminen olekaan ihan itsestään selvää. Omassa lähipiirissä on muutama pariskunta, joille lasten saanti on aina ollut helppoa, ja nyt kun yrittävät yli kolmekymppisinä niitä iltatähtiä, ei tulosta synnykään helpolla.
Harmittavaa kun yksityisellä puolella hoidot tulevat kalliiksi, eikä julkiselle oteta hoitoon jos jo aiempia lapsia.
Mulle on myös tuttua tuo miehen epäröinti. Se raastaa omia hermoja, sekä lannistaa välillä koko projektin. Olenkin huomannut et silloin kun mies jostain syystä stressaantunut, ei silloin myöskään ole hänellä vauva haaveita! Yritäppä siinä sitten puhua ja puolustella omia haaveita ja mielipiteitä!
Kaikista ongelmista huolimatta peukutan et ens kesälle tulee paljon paljon vauvoja.
ON: kp 22/32 menossa. Alkaa jännittävät 10 päivää. Saa nähdä onko viime viikko tuottanut mitään tulosta. Ma huomasin limat, ti peitot heiluivat. Sit vasta la seuraavan kerran oli mahdollisuus puuhastella ja täl viikolla maanantaina. En tiedä riittikö tiistainen peittojen heiluttelu, vai oltiinko jo silloin myöhässä... Ovis tikkuja ei ole käytössä, joten jäänee tuo ovulointi arvailujen varaan.
Olen kyllä pettynyt jos täti porhaltaa paikalle. Jotenkin menee maku noista sänkyhommista kokonaan, kun yrittää laskea milloin on mies paikalla ja milloin ehkä ovuloin. Miten saan kaikki asiat loksahtamaan kohilleen. Moni muukin on tainnut miehen töistä valitella, ja etenkin niistä työmatkoista, jotka sattuvat aina oviksen aikaan.
Oireita odotellessa(tai kuviteltuja ainakin)
nännit edelleen kipeät. outoa. :O ostin testin valmiiks kaupassa käydessä, niin ei sitten tartte miehen edellisenä iltana myöhään lähteä ettimään avoinna olevaa apteekkia että olis aamuks testi... nimim. "kokemusta on" :D vaikka siis vielä ois viikko jäljellä. tällä kertaa kyllä odotan ylimääräsen päivän, niin ärsyttävää oli viime kierrossa kun sieltä ne sit alko melkeen heti kun oli testannut. ihan kökköä. vaikka toisaalta... tuskin maltan. ;)
mut ei nyt hötkyillä, rauhassa vaan.
harmillinen tilanne kyl sulla 2pojanäiti, vaikka ymmärrän kyllä systeemiäkin. ne verikokeet varmaan luetaan samaan pakettiin niitten hoitojen kanssa, niin eivät varmaan siks niitä ota. kun maksaahan ne sairaalallekin tietysti. mut yhtäkaikki: kurjaa. :(
t.VM kp 21/28
Kyllä se Lemminkäinen joskus onnistuu,meillä nimittäin mies on reissuhommissa. Hermoja repivää kalenterintuijottelua se on. Yllättävän nopeaa meillä tärppäs,vasta yk3 oli kyseessä. Toivottavasti teillä simpat oli oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
Itse siirryn odotuspuolelle ja toivon kovasti siellä myös pysyväni. Peukut pystyssä,että mahdollisimman moni teistä seuraisi pian perässä.
Tästä se taas lähtee.. toivoa täynnä vaikka gynekologi ei antanutkaan paljon toivoa tähän kiertoon! Periksi ei anneta :)
Kahdenpoj@näiti: Olen pahoillani, että saitte kättäriltä noin epäoikeudenmukaisen vastauksen. Ihmettelen vaan, kuka noita päätöksiä oikein tekee!! Tosi turhauttavaa! Itsellekkin tuli tunne, että ei tässä kovin helpolla apua taida saada, jos raskautta ei ala vuoden sisällä kuulua. Aika julmaa ajatella, että koska on jo lapsia, ei ole oikeutettu lapsettomuushoitoihin! Hitto miten epäreilua!
Nyt nukkumaan, mutta palataan vielä pian takaisin!
Peppiliina pk 12 28/34, yk 5