Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT-OMA KUU :-)

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis sitten syyskuu aluillaan ja yksi vauvakin tullut jo maailmaan=) Ihanaa vauvantuoksua etrinalle sinne kotiin ja onnea aivan hirveästi.

Kiitos nialle kun aloitit uuden pinon vanha olikin jo kasvanut aika pitkäksi! Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan kohdallaan vauvan pää tuntui juuri ja juuri vielä tuolla alhaalla. Ens viikolla 7 päivä lääkäri/nla. Joten sitä odotellessa. Yöt menee aika lailla huonosti 2-3 kertaa saa juosta veskissä ja vatsahapot nousevat kurkuun niin että meinaa tukehtua ja oksettaa. Supistuksia tulee edelleen joka päivä välillä enemmän välillä vähemmän. Nyt muutaman päivän on myös vihlonut tuolla alhaalla aika lailla. Mutta päivä kerrallaan mennään ja katsellaan. Toivottavasti olis vaavi niin fiksu että tulis viikonloppuna, sais nuorimmille helpommin hoitajan kotiin. Painosta oli ollut vanhassa pinossa puhetta minulle on tullut tämän raskauden aikana n.10kg ja kun lähtöpaino oli jo aika paljon niin tuo 10 on oikein hyvä enempää ei tarvitse kyllä tullakkaan. Kestoilusta oli myös puhetta ja meillä näillä näkymin mennään kerttis vaipoilla pyykkiä kun meillä riittää mukavasti muutenkin. Nyt takan lämmitykseen ja viikonlopun viettoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnea matkaan niille jotka suuntaavat synnärille.

Emo kera katraan ja Tyyne/Tanelin

Vierailija
2/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluy Etrinalle täältäkin! Olipa ihanaa lukea vauvantuoksuiset kuulumiset:) Ja samalla kaipuu omaa nyyttiä kohtaan vaan lisääntyy... Syntyis jo! Merkkejä on edelleen lähestyvästä, sf-mitta ei reilussa vkossa ole muuttunut, supistuksia on jonkun verran ja vessassa saa ravata koko ajan. Alaselkä on ollu hellänä. Eilen illalla oli sellainen olo että lapsivettä lorahteli, mutta jäi kyllä epäselväksi kun loppui sit heti kun siteen laitoin. Kolmatta kun odottaa niin tietää kyllä että tunnistaa sit ne merkit jotka kertoo synnytyksen alkaneen, mutta kun ei jaksais vaan odottaa. Mieskin sanoi että nauti nyt kun olet viimeistä kertaa raskaana, hah! Nauttisi ite vaan ;) Mun mielestä tää ei kaikkinen kipuineen ole niin kauhean nautinnollista, vaikka periaatteessa hyvin voinkin. Uusia vauvakuulumisia odotellessa.

Kolmeko78 ja viikkoja 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas käytyä siellä yökylässä. Kotiuduin kyllä edelleen ihan kokonaisena. Eilen illalla alkoi supistelu, pari tuntia siinä kerkesin nukkumaan, kunnes ennen yhtätoista heräsin supistuksiin. Siinä sitten odottelin ja pyörin sängyssä, yhden aikaan soitin synnärille ja kolmelta mentiin sinne, kun ei suihkut eikä paracetamol auttanut.

Ottivat sitten käyrää, vähän ruuhkaa oli, kun kättärillä oli kuulemma sulku, niin kaikki sitten tuli tonne. Olikin hauska, kun käveltiin sisään, niin sieltä kansliasta kuulu jonku väsynyt tokasu: "joko sieltä taas tulee..." :D

Supistukset näky sitten käyrälläkin ihan kovina ja niitä oli ihan peräjälkeen koko ajan. Mutta sitten ei kuitenkaan ollu paikat auennu kun ihan sormenpäälle. Otti kuitenkin osastolle, kun ne supistukset oli niin kovia, että sain kovempaa troppia. Pari tuntia torkuin siinä, ja joskus 10 aikaan aamulla alko supistukset katoomaan kokonaan. Yhen aikaan sitten päästivät kotia sieltä.

Huoh! Niinkun kerkesin jo toivoo... Mutta ei voi mitään, kyllähän tuo jossain vaiheessa varmaan jo tulee. :)

Sseuraavaa syyskuista odotellen,

Harza+itepäinen mukula 39+0

Vierailija
4/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin odottelen kärsimättömänä, josko jotain alkais tapahtua... Viime yönä heräsin monta kertaa kun alavatsaa jomotteli ja vatsa pinkeenä (=supistus?) Mulla vaan tahtoo tuo jomotus kestää useita minuutteja ja samoin vatsa pysyy pinkeänä pitkään, joten oon vähän ulalla että ovatko nyt "oikeita" supistuksia vai mitä ihmeen jomotuksia...?? No, nyt päivällä on tullut vaan muutamia yksittäisiä jotka ei oo juurikaan kivuliaita joten kai se kroppa vaan treenasi tulevaa varten. Jotain kohdunsuulla kai tapahtui kun tuli runsaasti kunnon limavuotoa aamulla. Tänään oon ollu äärettömän väsyny ja uupunu, pitää yrittää nyt vähän nukkua jottei oo mahdollisen lähdön koittaessa ihan rättiväsynyt.

Meillä varmaan sorrutaan käyttämään kertisvaippoja, jotenkin en oo saanu itteäni innostumaan kestovaipoista... Yritin kyllä lukea erilaisista vaihtoehdoista mutta menin ihan sekaisin kaikista harsoista ja imupapereista ja sisävaipoista ja villahousuista että päätin olla ottamatta moisesta stressiä. Jos sitä jossain vaiheessa innostuis kokeilemaan kestovaippoja niin ihan hyvä, mutta nyt ollaan varauduttu ihan peruspamperseilla :)

Hyviä viikonloppuja ja jaksamista kaikille syyskuulaisille mahankasvattelijoille! Eiköhän pian saada jo lisää vauvauutisia, meitä taitaa olla nyt useampi jolla LA on ihan muutaman päivän sisällä...

Liinoo + pikkuinen 39+4

Vierailija
5/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis oli neuvola. Paino pudonnut hieman ja sf-mitta samalla puoli senttiä. Vauvan pää ei ihan kiinni, mutta alhaalla. Ei kuulemma huolta napanuoran esiinluiskahduksesta.. Sanoi, että synnytys voi hyvinkin alkaa taas vedenmenolla, sillä sitä oli edelleen aika hyvin. Toivottavasti ei nyt liikaa sentään..!

Flunssa tosin edelleen jatkuu, joten en kyllä nyt haluaisi tositoimiin. Ai niin, hemoglobiini oli laskenut huomattavasti (136-> 116), ei meinannut edes ensin katsoa, mutta otti varuiksi kuitenkin. Siispä apteekin kautta kävi tie. Typerää aloittaa nyt, mutta minkäs teet.

Nyt ei kerkeä enempää, viikonloppuja kaikille ja paljon kipeitä supistuksia!

reimari 39+1

Vierailija
6/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun te kirjoittelette aktiivisesti. Käyn koko ajan kyttäämässä onko uutta viestiä tullut.

Hitsi kun en muista miten esikoisen kohdalla oli noi miten kohdun korkeus muuttu ennen synnytystä. Nyt mietin ja pähkin, että joko olis lähtö lähellä. Hullua aikaa nää viimeiset viikot/päivät.

Ketjun aloittajalle: pystyt muokkaamaan omaa ekaa viestiäsi niin usein kuin haluat ja sinne lisäämään nuo syntymätiedot. Viestin lopussa on "muokkaa viestiä" ja sitä klikkaamalla sitten saa lisäinfoa laitettua siihen ekaan viestiin.

Vierailija
7/104 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuntuu kuin ei ois mitään muuta kuin valitettavaa... Tuossa juur naureskelin äitini kanssa et on niin merkillinen ja kummallinen viikko takana, siis suppareiden ja olotilojen kanssa että en ota enää ollenkaan selvää omasta kropastani. Totesin hälle et kai se on luonnon keino ilmoittaa mulle että tää oli sitten viimeinen muksu jonka maailmaan saatan. Niin kun niitä omia on jo 3 ja sitten viel 2 isännän aik. lasta. Vanhimmat 7,5 vee ja nuorin 1vee... Että olen jo "liian vanha" tähän hommaan ja muksuja on tarpeeksi :D. Äitini nauroi ja totesi: " Hyvä että ees jostain käsität". ;)

Siis oikeesti ei täällä uutta, supistaa ja kolottaa, mut en oikein enää ota niistä selvää... Ihan pihalla... Totesin äiteelleni myös et seuraavaksi soittelen hälle "varoitusta" vasta kun olen kivusta kaksin kerroin....

Nyt ois kyllä hyvä aika syntyä, kun on viikonloppu edessä ja hoitajia lapsille useempia vaihtoehtoja. Tuntuu pojankoltiainen tuolla masussa vaan olevat niin uppiniskaista sorttia (isäänsä varmaan tullu ;P ) ettei se sieltä käskemällä tai edes kauniisti puhumalla ulos tule... No la:kin ois vasta ma:na ja kaik muut on menneet yliajalle, et pitäis vaan oikeesti ottaa se asenne, että hetken viel täytyy odotella. Mutku, mutku... En siis ole kovin pitkäpinnaista sorttia :).

Tuolla FB:n puolella jo pari vauva-uutista olikin. Varmaan päivittelevät tietoja tännekin, kunhan kotiutuvat nyyttien kera.

Suppareita-suppareita kaikille niitä tarvitseville...

Mamma & muru 39+4

Vierailija
8/104 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutoa tehdään, pakataan ja pakataan...

Mattopyykkiä olen pessyt ja tuntuu että nyt joka paikka aivan rikki.

Meinaa hermo mennä kun olo on kun invalidillä kun mitään ei saisi kantaa ja nostella. Salaa aina kun kukaan ei nää täytyy jotein pientä vähän siirrellä.

Onhan se kuitenkin ihanaa kun pääsee vauvakin sitten uuteen kotiin ettei sentää nyytin kanssa tarvitse muuttaa.

Noista vaipoista että taidan olla jo niin urautunut kertiksiin että en ole koskaan oikein edes tutustunut kestoiluun.Pyykkiä meillä saa muutenkin pestä että luulen senkin olen yksi syy.

Hyvää v.loppua kaikille ja toivottavasti joku pääsisi jo munimaan.

Witch

Vierailija
9/104 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa "vikaa" kuin noffetuksella, että käyn koko ajan kyyläämässä onko kirjoituksia. =D

Tänään on aamusta asti supistellut joka tuntia kahdesta neljään kertaan. Ovat aika voimakkaita osat ja alkaa muistuun mieleen, miltä se oikeasti tuntuikaan! Nyt vaan näitä lisää. Yritän olla mahd paljon liikenteessä enkä mene pötköttään, jotteivat lopu. Jospa tämä masuasukas olisikin täsmällinen ja syntyisi LA:na, joka siis jo huomenna. Käytiin mummolassa tänään ja oma mummoni sanoi, että maha on ihan sen näköinen että se syntyy justiinsa. Mutta olen kuitenkin asian suhteen hieman skeptinen! =) Toisaalta vanhempi kansa tietää kaikenlaista.

Kipeitä ja säännöllisiä suppareita kaikille niitä toivoville!

meikku ja taimi rv 39+6

10/104 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 3,5 tunnin kierros Myrtsin kirppiksellä ja kun kotiin pääsin piti tottakai vielä paikkoja järjestää eli kerätä lelut lattioilta. Kohta vielä imuroin ja sitten tuleekin varmaan vieraita. Illan päälle kun vielä saunois, ni jospa alkais tapahtua..

Mä myös täällä aika ahkeraan käyn kattomassa, että josko joku ois jotain kirjottanu :)

Täällä siis ei mitään uutta. Supistuksia tulee harvakseltaan muutama päivässä, mutta tänään tullu pari vähän napakampaa. Toivossa on hyvä elää, vaikka en uskokaan että tämä tästä vielä lähtisi syntymään...

Supistuksia vaan kaikille :)

Leeti rv 40+0

Vierailija
11/104 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältäkin Etrinalle pikku prinsessasta!

Eipä ole täällä mitään erikoista odotusrintamalla. Iskias kipu muistuttaa itsestään jälleen varsinkin öisin. Keskiviikkona irtosi limatulppa, mutta muuten samaa rataa supistusten jne. kanssa mennään.

Ulpula 37+3

Vierailija
12/104 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä kans tunnustaudun ahkeraksi viestien kyttäilijäksi :) Tahtoo nää päivät tuntua niiiin pitkiltä, kiva samastua täällä kohtalotovereihin! Mulla meni taas viime yö ihan pipariksi, aamulla vasta sain pari tuntia nukuttua kunnolla. On se kumma kun mulla on normaalisti hyvät ja tasaset unenlahjat niin nyt on menny koko nukkumistouhu ihan mahdottomaksi. Mä stressaan jo illan lähestyessä että saanko nukuttua seuraavana yönä.

En tiedä pitäiskö tässä jo suunnitella jotain kylppärin kuurausta sun muuta, jos vaikka vauhdittais tätä touhua. Mua ahdistaa jo nyt ajatus että jos menee pahoin yli lasketun... Ja kun ihmiset meillä käydessä kyselee että "no eikö vieläkään oo mitään tapahtunu" niin tekis mieli lohkaista että en kai mä tässä seisoskelis maha pystys jos jotain olis tapahtunu... Aargh! Ja onhan tässä vielä pari päivää laskettuunkin, että ihan vielä ei tarvis ruveta kyselemään tyhmiä.

Painunpa tästä saunaan... tulee ainakin yks ässä plakkariin tälle päivää :) Rattoisaa lauantai-iltaa ja toivotaan että jollakin jo alkais tapahtua!

Liinoo + pikkuinen 39+5

Vierailija
13/104 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä palstalla tulee käytyä kurkkimassa useamman kertaa päivässä... :D

Taas yks huonouninen yö takana ja huomenna oiskin taas jo maanantai. Niin toivoo synnytystä viikonloppuun, ja on jo nyt ihan maansa myynyt kun ei sitten nytkään... Periaatteessa ens viikonloppuna olis aika otolliset mahdollisuudet kun sillon oltais se 5 pvää yli la:n, jolloin nuo muutkin on syntyneet :). Tuntuu kuin tämä alivuokralainen olis päättäny asustella yksiössään koko rahan edestä ja loppuun saakka kunnes häädetään :)

Luulenpa että nyt tämä poppoo suuntaa mummilaan, jotta lapset roikkuvat välillä mummin lahkeessa ja äitee saa olla "rauhassa" ;). Olishan tuolla pihallakin paljon hommia, mut nyt ei taas hotsita oikein mikään. Ehtiihän sitä sitten jonain vuonna....

Koitellaan jaksella!

Mamma & muru 39+6

Vierailija
14/104 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääkin sunnuntain...

Söin aamupalaa mikä tuli kaaressa ylös, sitä seuras päänsärky jota piti sit lähtee poteen pariks tunniks päiväunille. Nyt vieläkin juilii päätä mihin sitten panadoolia. Nyt onkin sit sopivan pöllö olo ei jassa tehä mitään fiksua :<

Tiistaina vasta lääkäri, nyt jo varsin kypsä tähän touhuun! tuntuu et koko raskausaikan ollu mitään ja nyt sitten pakkautuu triplaten kaikki päälle vimpoille viikoille... *syvähuokaus*

Olipas piristävää katsella facebookissa jo ihania vauvauutisia ja kuvia! moooooore!! :)

Josma & Masuasukki 38+0

Vierailija
15/104 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sit laskettu aika ja ei tänään pienintäkään merkkiä siitä, että lähtö olisi lähellä! Joten pesimpä äsken sitten piruuttani saunan ja aion mennä kunnon löylyyn. Ja jos sen yhdenkin s:n siihen vielä lisäisi. Jospa näillä saataisiin jotain aikaan. Kolmella ässällä se esikoinenkin aikanaan syntymään saatiin! =D Tänä aamuna myös ollut tosi paha olo, joka meni sit ohi. Kai tää jotain hormoonimuutoksia on. Huomenna neuvola, jonne ei toivottavasti tarvii enää mennä. Tekstiviestiä on tänään sadellut yhdeltä jos toiselta tutulta ja sukulaisilta. Sisältö sama: "Joko on jotain tapahtunut?". Jossain vaiheessa jo ärsytti suuresti mutta yritän kääntää asian niin päin, että kaikki ovat vaan niin innoissaan.

Mutta nyt tää lähtee mahoineen ylälauteille! =)

meikku ja taimi laskettun päivän iltana

Vierailija
16/104 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut tätä ketjua, mutta aika laiskan sorttisesti olen itse kirjoitellut :O Pari viikkoa äitiyslomaa takana, ja nyt tähän kotona olemiseen alkaa jo tottua. Päiväunet on ihan ykkös-juttu! Aika vähillä krempoilla olen tähän asti selvinnyt, nyt on ihan viime päivinä ollut vähän turvotusta sormissa ja varpaissa ja rintoja aristaa nämä viileät säät. Harjoitussupisteluja on päivittäin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Synnytys tuntuu vielä kaukaiselta asialta!

Rouva Myy 37+0

Vierailija
17/104 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun maanantai alkoi ihme lonkkien ja reisien juilimisella sekä pahoinvoinnilla. Kai tämä tästä. Toivottavasti nämä kivut oireilee jotain alapäässä tapahtuvia muutoksia.

Miehen asenne taas vituttaa.. Sanoin, että pitää koira pestä, jotta kehtaan viedä sen hoitoon ja siitä sain semmoiset mäkätykset. Kuitenkin kotia pitäs jaksaa hoitaa ja seksiäkin miehen kanssa harrastaa, mutta koiraan ei saisi mitään huomiota kiinnittää. Voi ärsytys.

No paremmilla fiiliksillä tästä eteenpäin taas.

noffetus 38+4

Vierailija
18/104 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä herättiin ennen 7 ku ei vaan saanu unta ja sit tuli mietittyä kaikenlaista ja kaikkea.

Noffetukselle voimia vitutukseen, mulla oli samanlainen tilanne lauantaina et yhteen otettiin ja kunnolla miehen kanssa :-)

tosin mies sano et olin ollu yhtä veemäinen ku edellisen kerran olin raskaana just näillä loppuviikoilla (oikea pirttihirmu)

Toivonu kovasti et synnytys käynnistyisi mut ei ni ei. Sormelle olin auki viim ke ja ku muistelee esikon syntymää 05 niin olin jo synnytyssalissa ku olin 1cm auki ja vedet menneet.. näin erilaisia siis raskaudet näköjään on ;-)

Mut ihanaa oli lukea facebookin kautta että syyskuisia on jo 3 vai oliko se peräti jo 4 syntyneitä..lisää lisää uutisia :-)

Supistusrikasta viikkoa kaikille niitä toivoville

t:Nia ja helinä rv37+2

Vierailija
19/104 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo eräpäiväkin sit vihdoin koitti, eli la ois tänään. Eipä tuo lapsonen kiirettä tunnu pitävän kun ei merkkiäkään mistään synnytyksen alkamisesta. No max 2 vkoa (plääh)...

Pirttihirmuna täälläkin. Mies rukka!! Toistaiseksi ei vielä kunnollista yhteenottoa, taitaa tuo mieskin jo kokemuksesta tietää millaista hormoonimylläkkää nää viimeiset viikot on, joten elää "matalallla profiililla" ja antaa rouvan keuhkota :D. Viimeksi kyllä samana päivänä kun tyttö syntyi otettiin yhteen oikein kunnolla. Kummasti molemmat leppyi, kun illalla vedet meni ja suunnattiin sairaalaan. Kumpikaan ei enää ees muista riidan aihetta, kun meinaan juur juteltiin kys. tapahtumasta :)

Mulla ois nla tossa to:na mutta toivon kyllä kovasti ettei tarttis enää sinne raahautua.

Muksu on kyllä jo niin iso et liikkeet tekee välillä pirun kipeetä. No positiivista kuitenkin et ei tartte niistä olla huolissaan, kun edelleenkin on aika vilkas. Paikat vaan on niin hellät välillä tissit-polvet...

Tsemppiä hormoonimyrskyihin, kyllä ne 3 kk:den päästä helpottaa :D. Mies jo odottelee sitä aikaa kun muksu on syntynyt ja vaimolla tulee se hormoonivaihe että "sä et rakasta mua enää, etkä välitä lapsesta ja perheestä"... Nyt viel naurattaa kys. olotila, mut kohta se on tunnetusti mulla ainakin edessä. Ei oo helppoa olla hormoonipäissään ;)

Mukavaa alkuviikkoa!

Mamma & muru 40+0

Vierailija
20/104 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noffetukselle ja muillekkin miehen asenteesta kärsiville voimia! Meillä onneksi mies älyää pitää suunsa kiinni vaikka mä riehunkin kuin pieni eläin toisinaan. Riidelty ei olla koskaan kunnolla, vaikka yhteiseloa takana yli 7v. Ei mun kanssa sellainen mies pärjäisikään, joka jokaiseen kotkotukseen hermostuisi. =D

Maanantai aamun alkoi tutusti pahoinvoinnila, erittäin huonosti nukutun yön jälkeen. Niin tulee elävästi tammikuu mieleen, kun kärsin elämäni pahoinvoinnista. Onneksi tämä sentään helpottaa parissa tunnissa, eikä kestä 24/7. Neuvola olisi sitten iltapäivällä. Ja eiköhän siellä sit aleta käydä 3pvän välein, kun toimituspäivä meni jo. Ainakin esikoisen aikaan oli näin. No, eipä tässä muuta tekemistä olekkaan kuin juosta neuvolassa.

Mutta koitetaanhan jaksella. Hyvää viikonalkua kaikille, eiköhän niitä syyskuisia jo tällä viikolla maailmaan saada! =)

meikku ja taimi rv 40+1