Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enossa 6 tappanut rekkakuski ajoi ylinopeutta 88 kh/h, rajoitus 60 km/h

Vierailija
02.09.2010 |

Joka puolella toitotettu, että älkää syyllistäkö rekka-auton kuskia. No joopa joo, jos ajaa 28 km/h ylinopeutta täyteen lastatulla rekalla(!), niin kyllä on syyllistäminen silloin täysin aiheellista.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekka on ajanut aivan liian kovaa mutta kolmion takaa tuleva henkilöauto on myös arvioinut täysin väärin, että ehtisi ajaa tien yli. Surullinen sattumien summa.

Ainahan on paljon helpompi syyttää sitä elossa olevaa, joten valitettavasti rekkakuski ei tule pääsemään helpolla (enkä tarkoita välttämättä tulevaa tuomiota, vaan kaikkea muuta).

Vierailija
22/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rekkakuski täysin viaton jonkun mielestä? Oikeasti???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka itse ajoi rekan eteen KOLMION takaa. Rekkaa päin ajaessa EI vaikuta se ajaako rekka 50km/h vai 80km/h.

ikävä kyllä se menee niin että aina vaan pitää syyllinen jostain saada, jotta ihmisellä olisi helpompi surra menetetty läheistä. ja hakea kamalia korvauksia, aivan kun se toisi menetetyn takaisin.

paljon ei mitetitä, että rekkakuskilla on muutenkin syyllinen olo vaikkei asiaan olisi vaikuttanut ajaminen sallitulla nopeudella!!!

Vierailija
24/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen autolla menossa kolmion takaa valtatielle tahi muulle isolle tielle. Näen kaukana rekan jos se on riittävän kaukana voin mennä koska tällöin se rekka on niin kaukana, että kerkeää hiljentää jos en saakaan autoa kiihtymään riittävästi.

Mutta mutta jos rekka onkin lähellä ajattelen kyllä mä kerkeän ja tungen väkisin siihen väliin silloin se rekkakuski ei kerkeä reagoida.

Kyllä siellä henkilöauton ratin takana tarvitaan pikkuisen aivoja. Rekka on iso ja sen pysäyttäminen tahi kiihdyttäminen vaatii aikaa joten liian pieneen väliin EI MENNÄ !!!

Vierailija
25/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöautokuskille kenties tuttu risteys. Arvioinut ehtivänsä ensin mutta toisen auton ylinopeutta on todella vaikea nähdä vastakkaisesta suunnasta.

Vierailija
26/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jonkulainen. Autoilija on voinut myös olettaa, että sieltä tullaan vaivaista 60km/h vauhtia ja luullut, että ehtii väliin.

Vierailija
27/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöauton kuljettaja olisi hengissä selvinnyt, hän olisi tällöin saanut tuomin noista kuolemista, ei rekkakuski!

Vierailija
28/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikuskilta joka ajaa ylipainoon lastattua PUUTAVARAREKKAA.

Siinä on menettetty juuri ratkaisevat sekunnit tuon rekkakuskin piittamattomuuden vuoksi.

Ihan oikein jos kärvennetään, ammattikuskin pitäisi olla ammattitaitoinen, tuo ei todellakaan ollut.

Vierailija
29/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikääs nyt oikeasti kuinka paljone esim. rekan jarrutusmatka kasvaa kun nopeus lisääntyy 50 %. JEP. ylinopeutta oli lähes 50 %!

henkilöauton kuljettaja olisi hengissä selvinnyt, hän olisi tällöin saanut tuomin noista kuolemista, ei rekkakuski!

Vierailija
30/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ootko tosiaan noin tyhmä? VAI EI EHTINYT NÄHDÄ??? meinaatko että jos rekka olisi tullut vaikka 50km/h olisi nähnyt paremmin??

28km/hylinopeutta ei paljon noiden nuorten kohtaloon olisi vaikuttanut. Kun tuonkokoinen rekka törmää on aivan sama törmääkö 80 lasissa vai 50 lasissa henkilöauto on molempien jäljiltä sillipurkki.

Vierailija
31/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkaa päin ajaessa EI vaikuta se ajaako rekka 50km/h vai 80km/h. ikävä kyllä se menee niin että aina vaan pitää syyllinen jostain saada, jotta ihmisellä olisi helpompi surra menetetty läheistä. ja hakea kamalia korvauksia, aivan kun se toisi menetetyn takaisin. paljon ei mitetitä, että rekkakuskilla on muutenkin syyllinen olo vaikkei asiaan olisi vaikuttanut ajaminen sallitulla nopeudella!!!

Oletko sä nähnyt miten iso ero on, kummalla vauhdilla törmätään? Minä olen, työssäni monta kertaa.

Vinkki: E=WM2

Vierailija
32/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos risteys oli tuttu henkilöauton kuljettajalle silloin hän tietää mitä vauhtia siellä rekat kulkee. Vai luuletteko, että tämä rekkakuski oli ainut joka noin ajoi tuon risteyksen ohi : D

Eli henkilöauton kuljettaja oli huolimaton hän tunsi risteyksen täten hänen olisi pitänyt osata paremmin arvoida tilanne.

Ja toinen juttu luuletteko, että rekkakuski itse määrittelee aikataulut ja kuormat. Kyllä se käsky tehdä tietyt asiat tietyssä ajassa tulee sieltä kuljetusfirman omistajalta.

Vierailija
33/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka jarruttaisi. Se rekka osui auton oikeaan takakylkeen, ei perään. Eli se auto on mennyt eteen.

Toki hiljemmalla vauhdilla rekan vauhti olisi hidastunut enemmän, mutta päälle se olisi silti tullut. Luulisi, että samat ruumiit tulisi myös silloin.

Vierailija
34/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekka ylinopeutta tai ei, jos kuski on lähtenyt ylittämään tietä niin luultavasti ei ole edes katsonut tuleeko autoja koska kukaan ei ole niin ääliö että kun rekka on 10m päässä kokeilee että ehtiikö..

ja varsinkaan mieti että toi rekka on hei 10metrin päässä ja ajaa 50km/h kyllä mä ehdin..

Vierailija
35/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylinopeudella ei juurikaan ole merkitystä; ei ne olisi hengissä selvinneet vaikka rekka olisi ajanut hiljempaa. Ylinopeussakko on toki paikallaan, mutta kuolemantuottamuksesta ei voi syyttää. Kolmion takaa ei saa tulla eteen; henkilöauton kuljetta on tilanteessa ainoa syyllinen. Minusta ainakin on väärin, jos rangaistus tulee sellaisesta mihin et voi mitenkään vaikuttaa (ei voi estää toista tulemasta kolmion takaa eteen). Nopeuteen voi tietysti vaikuttaa mutta jos kyseessä on lyhyt pätkä 60km/h - ei painava yhdistelmä ehdi aina edes hiljentää vauhtia kuudenkympin nopeuteen kun 80km/h jo jatkuu.

Vierailija
36/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkaa päin ajaessa EI vaikuta se ajaako rekka 50km/h vai 80km/h. ikävä kyllä se menee niin että aina vaan pitää syyllinen jostain saada, jotta ihmisellä olisi helpompi surra menetetty läheistä. ja hakea kamalia korvauksia, aivan kun se toisi menetetyn takaisin. paljon ei mitetitä, että rekkakuskilla on muutenkin syyllinen olo vaikkei asiaan olisi vaikuttanut ajaminen sallitulla nopeudella!!!

Oletko sä nähnyt miten iso ero on, kummalla vauhdilla törmätään? Minä olen, työssäni monta kertaa.

sä olet tyhmä!

Vierailija
37/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet tyhmä!

Vierailija
38/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseenalaistakaan sitä, meneekö henki, jos rekka törmää 60 km/h vauhdissa yhtä todennäköisesti kuin liki 90 km/h vauhdissa. Asian ydin olikin siina, olisivatko ehtineet alta pois, jos rekkakuski olisi ajanut nopeusrajoitusten mukaan. Tai olisiko osuma autoon ollut sellainen, ettei kaikilta olisi mennyt henki. Tuolla vauhdillahan rekka törmäsi keskelle autoa. Minusta molemmat kuljettajat ovat yhtä syyllisiä onnettomuuteen. Toinen vain maksoi virheestään hengellään ja toisella on edessä oikeudenkäynti.

Vierailija
39/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että auto oli täysin pysähdyksissä ja yhtäkkiä lähti vain ajamaan.Rekkakuski ei ole syyllinen.

Vierailija
40/173 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kuka on syyllinen...

Rahalliset korvaukset eivät tietenkään kenenkään läheisiä takaisin tuo ja tapaus on todellakin tragedia.

Mutta tuolle orvoksi jääneelle 3-vuotiaalle mahdollisten korvausten tuoma taloudellinen turva voi olla ainoa mitähän ikinä elämässään tulee saamaan. Ei tietenkään korvaa ikinä, ikinä menetettyjä vanhempia, mutta on edes jotain.

Turha murehtia rekkakuskin pahaa mieltä, kun pieni lapsi on jäänyt ilman molempia vanhempiaan!! Kyllä minulla on ollut tuo tuntematon lapsi mielessäni illalla omia lapsia nukkumaan laittaessani. Ja toivon, että hänellä on muita rakastavia ihmisiä ympärillään. Rekkakuski -iso raavas mies - kyllä pärjää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä