Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi teki tunnilla väärää tehtävää. Ope nöyryytti

Vierailija
02.09.2010 |

Lapsi tuli tänään surullisena koulusta kotiin. Äidinkielen tunnilla opettaja oli antanut tehtävät joita tekivät siis "hiljaisuudessa". Lapsi oli sitten kuullut/ymmärtänyt tehtävän annon väärin ja tehnyt väärää tehtävää. Opettaja oli pulpetteja kierrellessään tämä huomannut ja alkanut sättimään lasta, lopuksi hänen oli pitänyt mennä luokan eteen pyytämään kaikilta anteeksi, koska oli laiminlyönyt tehtävän. Käytösnumerokin nyt sitten laskee (ope oli sanonut).

Mites tällaiseenkin asiaan pitäisi suhtautua? Lapsi pärjää hyvin koulussa, koenumerot olleet 8-9 luokkaa, käyttäytyminen viime toikkarissa 9. Heille vaihtui nyt opettaja jota en tunne ollenkaan. Edellisen open kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Lapsi 4. luokalla. Mitä tekisitte?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpätti ja häiritsi vieruskaveriaan ja puuhaili kaikkea muuta. Ei ihme, että ope hermostui.

Vierailija
82/85 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tietenkin otin opettajaan yhteyttä ja kysyin miten asian oikeasti on mennyt.

Ope kertoi asian todellisen laidan. Lapsi oli tunnilla ainoana osannut nimetä männyn mutta hhuuliveikkona vääntänyt sen mäntiksi-> mänty-mäntti. Tälläinen vitsailu ei opettajaa miellyttänyt ja oli kertonut lapselle että eskarilainenkin osaa käyttäytyä tunnilla asiallisesti.

Mutta ota opeeen yhteyttä ja selvitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tehdä tehtäviä etukäteen. Opettajan pitäisi antaa lisätehtäviä. Kyllä minä hitaana ja hölmömpänä oppilaana olin kateissani ja harmissani niille nopeille älykkäille joille ei tullut kotitehtäviä, kun olivat niin nopeita.

Meni sitten koko ilta kotona niitä tehdessä, kun älypäät saivat leikkiä pihalla. Onneksi sentään kaikki opettajat eivät hyväksyneet kotitehtävien tekemistä tunnilla. Vaikka ei se paljoa lohduttanut, kun minä tein niitä 4h pitkän illan ja nämä älypää paskat näkivät vaivaa 15 min ja leikkivät pihalla.

Tulivat vielä naljailemaan ikkunan alle...

Kyllä minua on tämä tyly maailma loukannut kovemmin, kuin ap:n lasta tuo opettaja. Vaihtaisin tuon kokemuksen koska vain "tylyn maailman kokemuksiin".

Minusta te olette saaneet liian helpon elämän, kun tälläisestä meuhkaatte. Eivät kaikki ole lahjakkaita, kuten te tai neropatti lapsenne.

se "neropattilapsen" vika että sinä olet hidas järjenjuoksultasi ja olet vääntänyt kotitehtäviä koko illan kotona?

Jos neropatteja olisi vähemmistö niin ei silloin. Olisi reilumpaa jos jokainen pärjäisi koulussa yhtä tasaisesti samaan työmäärään nähden.

On väärin että eräät syntyvät kultalusikka suussa ja hyödyntävät tälläistä taitoa "vähentääkseen läksyjään". Se on kieroa se.

Vierailija
84/85 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin että nopeammat työskentelevät niin itsekkäästi että hitaimmat kärsivät. Tälläinen nopea kirjassa eteneminen heikentää hitaimpia.

Hitaat tarvitsevat paripäivää aikaa aiheelle ja nopeiden takia he jäävät paitsi opetuksesta. Nopeimpien ansiosta eivät sitten opi mitään kun osa on tehnyt kirjansa tehtävät kokonaan.

Miten sellaista opetetaan järjestelmällisesti, kun pitää muistaa nopeat ja hitaat?

Siihen tarvitaan 2 opettajaa. Hitaille ja nopeilel oma. Paras vaihtoehto olisi lukematon määrä lisätehtäviä nopeille.

Vierailija
85/85 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kai tuo lapsi on minuun tullut. Itse olen ylioppilas ja käynýt korkeakoulun. Koskaan minulla ei ole mennyt näissä kouluissakaan kokeisiin vastaamiseen enemmän kuin 45 minuuttia. Yleensä olen saanut aina kokeen tehtyä jo 30 minuutissa mikä on pakko istua, ennen kuin pääsee pois. En ole ollut miettijä koskaan. Faktat kehiin ja se siitä. Suututta vaan niin paljon, jos lasta rangaistaan siitä, että on nopea.

Mutta kuitenkin, huomenna otan yhteyttä reksiin. Ei lasta aleta lyömään alas siitä, että on nopea. Opettajan itse olisi pitänyt kertoa/antaa lisätehtäviä. Ei se ole lapsen homma niitä vaatia eikä se ole lapselle hyväksi, jos häntä aletaan lyttäämään tämmöisessä asiassa.

ap

että kai tuo lapsi on minuun tullut. Itse olen ylioppilas ja käynýt korkeakoulun. Koskaan minulla ei ole mennyt näissä kouluissakaan kokeisiin vastaamiseen enemmän kuin 45 minuuttia. Yleensä olen saanut aina kokeen tehtyä jo 30 minuutissa mikä on pakko istua, ennen kuin pääsee pois. En ole ollut miettijä koskaan. Faktat kehiin ja se siitä. Suututta vaan niin paljon, jos lasta rangaistaan siitä, että on nopea.

Mutta kuitenkin, huomenna otan yhteyttä reksiin. Ei lasta aleta lyömään alas siitä, että on nopea. Opettajan itse olisi pitänyt kertoa/antaa lisätehtäviä. Ei se ole lapsen homma niitä vaatia eikä se ole lapselle hyväksi, jos häntä aletaan lyttäämään tämmöisessä asiassa.

ap

Olisit tyytyväinen siihen. Meidän muiden lapset ei ole niin älykkäitä. Meidän lapset kärsivät nopeiden aiheuttamasta kiireestä oppitunneilla.