Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meistä tuli sijaisperhe

Vierailija
02.09.2010 |

Lapsi on valloittanut meidän sydämet jo nyt vaikka on vasta vähän aikaa ollut meillä.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot ja velat ovat todellakin tärkeät tarkistaa jo siitä syystä et niin voidaan karsia ne jotka haluavat rahastaa lapsilla.Tietenkin on paljon kunnollisia ihmisiä joilla jostain syystä tullut maksuvaikeuksia yms.mutta joku keino karsimiseen pitää olla,ei siinä tutkinnassa ole tarkoitus loukata ketään.Mä tiedän kuinka paljon sijoitetusta lapsesta voi saada per kuukausi mut jätän sen nyt tarkoituksella tässä kertomatta.AP,een motiivi aloitukselleen oli kuitenkin vain positiivinen joten ei yllytetä kateellisia.

Vierailija
42/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian selvittää. Korvaus riippuu paikkakunnasta siitä onko lapsella jotain erityistä. Erot pienimmän mahdollisen ja suurimman mahdollisen korvauksen välillä ovat aika isot. Ja suurin osa saa sitä pieninät korvausta joka on aivan eri Helsingissä ja Vihannissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ryhtyisi sijaisvanhemmaksi koska en halua kuulua siihen lapsista hyötyjien kastiin mikä himoaa toisten lapsia vain rahan takia. Lisäksi epäilyttää nuo sossujen nykypuuhat, onko huostan perusteet OIKEASTI kunnolliset? Onko huosta laillinen? Sossut huostaa lapsia nykyään niin outojen syiden takia ja ylilyöntejäkin tapahtuu. Suomi on saanut lukuisia tuomioita EU:n ihmisoikeustuomioistuimelta huostaanotoista, ulkomailla ihmetellään laajasti Suomen korkeita huostalukuja, Suomen lastensuojelun käytäntöjä ja ylilyöntejä. Jopa Venäjän lapsiasianvaltuutettu joutui puuttumaan Suomen lastensuojelun mielivaltaan. Suomen lastensuojelu on ajautunut takaisin huutolaislapsi aikaan jolloin huutolaislapsi oli lähes orjan asemassa, nykyiset käytännöt ei oikeastaan eroa niistä ajoista juuri lainkaan, huutokauppiaana toimii nykyään hallinto-oikeus. Asiat oli jo jokseenkin hyvin kultaisella 80-luvulla, perheet sai kodinhoitajan ym. tukea mutta nyt ollaan menty lyhyessä ajassa paljon takapakkia. Lastensuojelu on nykyään vain bisnestä, kannattavaa bisnestä.

Huostaanottoperusteena on vain murto-osa päihdeongelmat, koulun oppimsivaikeudet ovat suurin syy. Köyhiltä viedään lapsia mitä juonimmilla keinoilla, syiden TEKAISEMISILLA. Se riittää että joku taho esim. neuvola tai koulu tekee lastensuojeluilmoituksen, perhe on sen jälkeen tarkkailussa ja esim. psykiatrit diaknosoi jos jonkinmoista vikaa. Sitten annetaan ongelmien paisuta kunnes valmistellaan jo huostaanottoa, ennaltaehkäisevä työ eli avohuolto on hyvin puutteellista tai sitä ei ole lainkaan ja sitä käytetään monesti vain huostaanottoon valmistavana työkaluna.. niin eihän avohuollon tukitoimet olekkaan kannattavia koska valtio ei tue niitä. Nämä erinäiset lasten"suojelu" laitokset ja sijari puoskarit suorastaan janoavat näitä lapsia joilla on lastensuojelu status, lisäksi lapsen hinta eli hoitopalkkio julkisrahoitteisilla markkinoilla nousee, kun lapseen lyödään leima "psyykkisesti häiriintynyt".?

voi tehdä niitä lapsia vain vaikka yhden, jos resurssit ei enempään riitä. Köyhä voi jättää viinat juomatta, niin ei niitä lapsia viedä. Myös mt-ongelmaiset voi hoitaa päänsä kuntoon tai jättää lapset tekemättä.

Kyse ei nyt ole aikuisten oikeuksista paikata surkeaa ja epäonnistunutta elämäänsä sikiämällä taas uuden ongelmaisen sukupolven. Kyse on lapsen oikeudesta turvalliseen ja tasapainoiseen lapsuuteen. Sen perusteella, mitä "köyhät" täällä kirjoittelee, harva siihen pystyy.

PS. Kirjoitin "köyhät", koska köyhyys ei ole taloudellinen tilanne, johan täällä on moneen kertaan nähty, että mon tt-asiakas elää leveämmin kuin pienituloinen työläinen/opiskelija, joilla vähän lainoja maksettava.

Vierailija
44/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkääkä yllyttäkö sitä.Tekstistä pystyi lukemaan rivien välistä et häneltä on huostaanotettu lapsi/lapsia.Hän on vielä siinä vaiheessa jossa kuka tahansa äiti kieltää totuuden eli sen ettei pystynyt tarjoamaan lapselleen hyvää kotia.En edes keksi pahempaa tilannetta kun katsoa itseä peiliin ja myöntää" Minulta on otettu lapsi pois koska olen huono/vaarallinen äiti."

Vierailija
45/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et seuraa aikaasi. Tahdonvastaisten huostaanottojen määrä on räjähtänyt käsiin ja EU on jo ilmaissut huolensa Suomen lastensuojelun tasosta. Hölmöilyjä on paljon.

Noin kolmannes huostaanotoista on tahdonvastaisia suurimmissa kaupungeissa: <a href="http://www.kuusikkokunnat.fi/SIRA_Files/downloads/Lastensuojelu/LS_2009…" alt="http://www.kuusikkokunnat.fi/SIRA_Files/downloads/Lastensuojelu/LS_2009…">http://www.kuusikkokunnat.fi/SIRA_Files/downloads/Lastensuojelu/LS_2009…;

(Tampereella luku on isompi)

Teinien huostaanotot on se, mikä on räjähtänyt käsiin. Tahdonvastainen tarkoittaa sitä, että joku osapuoli vastustaa huostaanottoa; joko vanhemmat tai lapsi itse. Yleensä teini vastustaa omaa huostaanottoaan, vaikka vanhemmat sitä toivovat, jopa vaativat.

Teini vastustaa sitä, että joutuu ehkä kymmenien kilometrin päähän ryyppy/lintsaus/huumekavereistaan.

Mitään hölmöilyä en tässä nyt näe. Paitsi vanhempien osalta, kun eivät teinin kanssa pärjääkään, niin yhteiskunta hoitakoon?

teinin antaa pilata elämänsä, koska vanhemmat "hölmöilevät", kun hakevat lapselleen apua?

Kerrotko vielä mitkä on ne keinot, joilla teinin saa aisoihin? Teini kun voi olla esim 185cm pituinen 85kiloinen täysin hukassa hormoniensa kanssa oleva 15-vuotias miehenalku.

Mä luulen, että esim. mieheni vanhemmat olisivat olleet onnesta soikeana, jos aikanaan mieheni olisi jäänyt kiinni huumeista aiemmin, ja hänet olisi vielä keritty sijoittaa vaikka toiselle puolelle suomea pääsemään irti kaveripiiristä, joka vei mukanaan. Sen sijaan mies käytti huumeita 10 vuotta, istui niistä 3 linnassa jne. Ja vanhemmissaan ei todellakaan ollut mitään vikaa, mies perheestään ainoa, joka moisella tavalla tötöili.

Joten vähän, Ihan vaan pikkasen voi miettiä mitä sanoo, ettei enää lisää loukkaa ihmisiä, jotka jo muutenkin kokevat ahdistusta ratkaisuistaan.

Se ei ole tyhmä joka hakee apua hankalassa tilanteessa, se joka on liian ylpeä sen tehdäkseen taas on.

Vierailija
46/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n pitäisi tietää, että heitä koskee vaitiolovelvollisuus.

Luin vasta ensimmäisen sivun asiat, mutta jo siinä vaiheessa nousi niskakarvat pystyyn.

Vaikka siinä ei ollut paikkakuntaa, ikää, sukupuolta ja sijaisvanhemmat rakastaa lasta ja niin edelleen, silti...

on hienoa olla siellä auttajien joukossa ja ns. vahva ja ns. hyvä (ellei peräti parempi) mutta silti voisi pitää suunsa kiinni. vaitiolovelvollisuus pitää muistaa.

Se tarkoittaa parhaillaan sitä, että kertoo olevansa sijaisvanhempi tai sijaisperhe, ja siinä se.

MITÄÄN MUUTA EI LALLATETA MAAILMALLE KOSKA VAIN SILLÄ TAVALLA TÄYDELLINEN VAITOLOVELVOLLISUUS PYSYY !!

Olen itse hoitoalalla ja sairaaloissa ollut töissä. Edes parikymppisenä mulle ei tullut mieleen alkaa selitellä millaisia potilaita tai millaisia vaivoja ihmisillä on. Olin töissä osastolla X ja siellä hoidettiin tämän tyyppisiä tauteja/vaivoja/ traumoja / tms eikä mitään muuta.

Vierailija
47/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluain meille n. 6v-7v. pojan, mutta minkäs teet, kun mies ei halua.

Saisi omista pojistani kaverin ja olisi tasavertainen perheen jäsen.

Olen 45v. ja jäi kolmas lapsi tekemättä ikäni takia.

Sijaisvanhemmuuden lähtökohta pitäisi olla se, että lapsi on lainassa, palautuu omille vanhemmilleen heti kun he saavat asiansa siihen kuntoon että lapsi voi palata. Sijoitus voi olla 10 vuotta tai 1 vuosi.

Ja sitten pitäisi luopua lapsesta.

Se pitäisi olla lähtökohta.

Voisitte alkaa tukiperheeksi. Lapset tulisi teille aina viikonloppuisin esim. kerran kuukaudessa ja pidemmille lomille.

Saisitten vähän tuntumaa siitä, kun vieraat lapset on kotonanne...

Vierailija
48/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sijaislapsi parin kuukauden ikäisenä. Aivan kamala ajatus lapsen kannalta jos vanhemmat vaatisivat parivuotiaana lasta takaisin. Mielestäni se olisi todella väärin lasta kohtaan.

että hän jää sijaisperheeseen, ja koskaan ei saa omaa kotia?

Sitäpaitsi sijaiskoti on kallista touhua kunnalle

Vierailija
49/92 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hoitoalalla, mutta voi kyllä kertoa yleisellätasolla potilasta ja jopa tapauskohtaisesti, mutta siten ettei tarinaa voi yhdistää kenestä henkilönä on ollut kyse." kerran joli sellinen tapus.... ei kuka ja missä..

Ap.n pitäisi tietää, että heitä koskee vaitiolovelvollisuus.

Luin vasta ensimmäisen sivun asiat, mutta jo siinä vaiheessa nousi niskakarvat pystyyn.

Vaikka siinä ei ollut paikkakuntaa, ikää, sukupuolta ja sijaisvanhemmat rakastaa lasta ja niin edelleen, silti...

Se tarkoittaa parhaillaan sitä, että kertoo olevansa sijaisvanhempi tai sijaisperhe, ja siinä se.

MITÄÄN MUUTA EI LALLATETA MAAILMALLE KOSKA VAIN SILLÄ TAVALLA TÄYDELLINEN VAITOLOVELVOLLISUUS PYSYY !!

Olen itse hoitoalalla ja sairaaloissa ollut töissä. Olin töissä osastolla X ja siellä hoidettiin tämän tyyppisiä tauteja/vaivoja/ traumoja / tms eikä mitään muuta.

Vierailija
50/92 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ryhtyisi sijaisvanhemmaksi koska en halua kuulua siihen lapsista hyötyjien kastiin mikä himoaa toisten lapsia vain rahan takia. Lisäksi epäilyttää nuo sossujen nykypuuhat, onko huostan perusteet OIKEASTI kunnolliset? Onko huosta laillinen? Sossut huostaa lapsia nykyään niin outojen syiden takia ja ylilyöntejäkin tapahtuu. Suomi on saanut lukuisia tuomioita EU:n ihmisoikeustuomioistuimelta huostaanotoista, ulkomailla ihmetellään laajasti Suomen korkeita huostalukuja, Suomen lastensuojelun käytäntöjä ja ylilyöntejä. Jopa Venäjän lapsiasianvaltuutettu joutui puuttumaan Suomen lastensuojelun mielivaltaan. Suomen lastensuojelu on ajautunut takaisin huutolaislapsi aikaan jolloin huutolaislapsi oli lähes orjan asemassa, nykyiset käytännöt ei oikeastaan eroa niistä ajoista juuri lainkaan, huutokauppiaana toimii nykyään hallinto-oikeus. Asiat oli jo jokseenkin hyvin kultaisella 80-luvulla, perheet sai kodinhoitajan ym. tukea mutta nyt ollaan menty lyhyessä ajassa paljon takapakkia. Lastensuojelu on nykyään vain bisnestä, kannattavaa bisnestä.

Huostaanottoperusteena on vain murto-osa päihdeongelmat, koulun oppimsivaikeudet ovat suurin syy. Köyhiltä viedään lapsia mitä juonimmilla keinoilla, syiden TEKAISEMISILLA. Se riittää että joku taho esim. neuvola tai koulu tekee lastensuojeluilmoituksen, perhe on sen jälkeen tarkkailussa ja esim. psykiatrit diaknosoi jos jonkinmoista vikaa. Sitten annetaan ongelmien paisuta kunnes valmistellaan jo huostaanottoa, ennaltaehkäisevä työ eli avohuolto on hyvin puutteellista tai sitä ei ole lainkaan ja sitä käytetään monesti vain huostaanottoon valmistavana työkaluna.. niin eihän avohuollon tukitoimet olekkaan kannattavia koska valtio ei tue niitä. Nämä erinäiset lasten"suojelu" laitokset ja sijari puoskarit suorastaan janoavat näitä lapsia joilla on lastensuojelu status, lisäksi lapsen hinta eli hoitopalkkio julkisrahoitteisilla markkinoilla nousee, kun lapseen lyödään leima "psyykkisesti häiriintynyt".?

Hyvä kirjoitus, tähän on tultu. Täysin hullua ja järjetöntä toimintaa. Jännä sikäli ettei vuosia sitten lapsia viety kodeistaan oppimisvaikeuksien takia, mutta nykyisin syyn saa vaikka rautalangasta. Ihmisten asenteet ja ennakkoluulot ovat myös lisäntyneet. Löydetään kyllä paljon kaikkea negatiivista, mutta lapsen positiivisia puolia ei haluta nähdä eikä niitä ilmaista usein. Olen myös huomannut että joka alalla on töissä ihmisiä jotka eivät sovellu alalle. Jopa psykopaatteja ja näistä sitten luemme lehdistä mitä voi pahimmillaan tapahtua kun luotettavana pidetty henkilö tekee jonkun erittäin pahan, vahingollisen ja peruttamattoman rikkeen. Minun mielestä rakkautta ei mitata rahassa. Esim. ihminen joka hoitaa lapsia omasta tahdostaan, ilman korvausta voi antaa todellisuudessa lapselle PALJON enemmän kuin ihminen joka tekee työtä rahasta ja tietää saavansa siitä palkkion.

Esimerkki: Lapsen äiti oli tullut katsomaan lastenkotiin lastaan, jossa hän tarkkaili sivusilmällä henkilökunnan toimintaa. Osa työntekijöistä istuskeli yhdessä huoneessa, he joivat rauhassa kahvia ja keskustelivat. Yhdessä huoneessa puolestaan istui yksi työntekijä n.3 tunnin ajan tekemättä mitään. Hän ei kertaakaan puuttunut ympärillä olevaan toimintaan tai osallistunut aktiviteetteihin lasten kanssa. Kun lastaan tullut katsomaan äiti kysyi häneltä mitä hän tekee talossa, hän sai vastauksen: "Olen täällä lasten ohjaaja" Äiti puolestaan jäi miettimään missä oli ohjaus näiden 3 tunnin aikana ja miten se näkyi ?!?

Erityisen huolissani olen siitä ettei lapsi tule kuulluksi eikä nähdyksi välttämättä huostaanoton jälkeenkään. Ala ikäiseltä harvoin kysytään mielipidettä asioihin ja on mahdollista että sijoituspaikka vaihtuu usein tai hoitopaikka ei vastaa lapsen tarpeita. Lapsella voi olla elämänsä aikana useita terapeutteja, eri lääkäreitä. Kukin katsoo asioita eri näkokulmista ja hän voi todella saada diagnoosin, useitakin josta sitten joutuu kärsimään koko elämänsä. Esim. diagnoosin jota lapsella ei todellisuudessa edes ole, mutta leima on leima ja pysyy papereissa. Entä itsenäistyminen? Miten lapsi oppii itsenäistymään kun kaikki tehdään hänen puolestaan valmiiksi ja liikkuminen laitoksen ulkopuolella on mahdotonta. Ihan elämän perus asiat on evätty. Tulevaisuuden suunnitelmat on mietitty hänelle tarkkaan valmiiksi, todennäköisesti otettu huomioon tuki-asunto vaihtoehto kun lapsi täyttää 18. Itse nään lapsen kyseisessä tilanteessa hyvin heiveröisenä ja haavoittuvana. Mitä hän ei ole saanut itse aijemmin kokea, hän joutuu "aikuisena" elämään ja kokemaan kaikki elämisen perus asiat uudestaan. Sama kun opettelisi lukemaan uudestaan ja toiset jotka ovat eläneet vapaudessa, ovat aina pidemmällä kun laitoksessa kasvanut lapsi tai nuori.

Asiaa.

Vierailija
51/92 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähänhän törmää sijaisperheenäkin. Silti pitäisi ihmisten ottaa oma järki käteen ja miettiä näitä asioita hieman tarkemmin. Toiset väittää täällä että sossun tädit vie köyhiltä lapset ihan vain sitä varten että ne on köyhiä? Enpä nyt ole tyhmempää väitettä kuullut aikoihin.

Jos vähääkään on tietoinen yleismaailmallisesti mitä köyhyys tarkoittaa, niin monesti siihen kuuluu juurikin muitakin asioita, kuin vain se ettei ole saanut töitä. Mitenkään kaikkia köyhiä kritisoimatta, saattaisiko olla että siellä nyt sattuu vain olemaan enemmän niitä alkoholi-, huume- ja mielenterveysongelmaisia? Mene ja tiedä, mieti itse.

Mikään ei ole näissä hommissa musta-valkoista. On huonoja sossun tätejä, varmasti huonoja huostaanottoja, mutta samaan aikaan suurin osa huostaanotoista tehdään aivan syystä- ja syy ei tosiaan ole raha!

Ja totta on että toiset tekee tätä hommaa rahasta, toiset rakkasudesta, toiset ihan vain siksi että haluavat auttaa. Oli motiivi mikä tahansa, suurin osa lapsista pääsee parempaan kotiin, kuin missä on alun perin ollut.

Sekin on totta että ennakoivaan työhön pitäisi panostaa oikein kunnolla, jotta perheet saataisiin pidettyä kasassa. Silti aina tämä ennakoivakaan työ ei pelasta, jolloin huostaanotto on pakollinen.

Niille jotka sijaisperheitä ovat: Voimia! Tietänette että välillä käy ihan työstäkin tämä lapsien eheyttäminen!

Niille jotka ovat lapsensa menettäneet: Sen sijaan että etsitte syyllisiä, etsikää ratkaisuja omaan elämäänne!

Niille jotka aikova sijaisperheiksi: Miettikää tarkkaan mitkä ovat motiivinne ja kuinka paljon teillä on annettavana rakkautta ja vakautta tarvitseville lapsille.

Niille jotka vastaavat tähän postiin jotain negatiivistä ja kekseliästä: Hienoa että jaksoitte lukea loppuun- älkää ottako kaikkea mitä täällä lukee niin pirun vakavasti.

piis- :)

Vierailija
52/92 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lapsi joutuu hakatuksi tai jää ruoatta kotonaan, on ihan oikein, että hänelle etsitään uusi perhe.

Ja on ihan oikein, että se perhe ensin koulutetaan siihen, miten tällainen kovia kokenut lapsi käyttäytyy. Ja sitä lapsen käytöstä YMMÄRTÄÄKSEEN, täytyy tehdä niitä kotitehtäviä joissa mm käydään läpi OMA LAPSUUS ja miten sinut on kasvatettu, onko sinulla vastaavia traumoja käymättä läpi.

Jotta voi ymmärtää sitä oireilevaa lasta ja olla hänelle aikuinen oikein. Niitä asioita on hyvä miettiä, ennen kuin tähän ryhtyy. Niistä asioista on hyvä kurssittaa, sillä harva tajuaa että sijaislapsi on kokemansa vuoksi todellakin erilainen, kuin oma lapsi.

miten tätä pidetään HYVÄNÄ asiana sijaisperheiden kohdalla kuten muutakin tarkkaa syyniä, mutta ADOPTIOLASTEN kohdalla onkin yhtäkkiä kyse vain vahempien kiusaamisesta vaikka adolapsilla voi olla vielä rankemmat taustat... :D Huvittaa. (No, ei oikeastaan yhtään naurata kyllä, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan...)

AP: Toivon teille todella paljon onnea ja iloa ja pienelle kullallenne eheää perhe-elämää...

Vierailija
53/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollain sijaisperheellä menee noin hyviin :)

Onnea teille valitsemallanne tiellä, toivottavasti jatkuu yhtä valoisana. Muistakaa hakea apua/tukea heti kun vähänkään sille tuntuu!

Terveisin myös sijaisperheen äiti, todella raskasta ja uuvuttavaa on ollut koko ajan. Lapset ovat rakkaita mutta erittäin moniongelmaisia erityislapsia kuten biosukukin.

Vierailija
54/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tarkempaa käsitystä asiasta, mutta arvokasta ja hienoa työtä teette, onnea!

Vierailija
55/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jatko sujuu yhtä hyvin kuin alku. Monesti ongelmat ilmenevät viiveellä, sillä huostaanotetut lapset (varsinkin lastenkodissa olleet) ovat oppineet miellyttämään aikuista sanoin ja teoin ja alkuun näytetään sijaisperheelle vain se mukava puoli itsestä. Lapset ovat lapsia kuitenkin ja teeskentely kyllästyttää ja sitten tulee se oikea minä esiin. Sekä ne tunnepuolen vauriot, mitä mahdollisesti huostaanottoa edeltävä elämä on aiheuttanut.

Ei se aina menee niin, tietenkään. Vilpittömästi onnea ja rohkeutta teille tuolla joskus vaikealla saralla!

Vierailija
56/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukiryhmä on jo heti alussa mukana.

Lapsi on vielä pieni eikä ole onneksi joutunut kokemaan niitä kaikista kamalimpia asioita. Nyt on luottamussuhde jo sillä mallilla, että lapsi uskaltaa kiukutella, tahtoa ja tulee äkkiä syliin, jos joku vieras tulee liian lähelle tai meille ensimmäistä kertaa kylään. Lisäksi taantuma on alkanut eli uskaltaa olla niin pieni kun saa olla eikä tarvitse yrittää kaikesta selviytyä yksin.

Lisäksi on aivan "ihastunut" uusiin sisaruksiinsa. Muutos on ollut valtava tulohetkestä alkaen. Ihana pieni, joka uskaltaa jo käpertyä syliin ja malttaa olla siinä pidempään kuin alun kolme sekunttia. Ehkä hän eheytyy vielä kunnolla :)

Vierailija
57/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin tauotta, ovatko sosiaaliviranomaiset töpeksineet ja minä lapsenryöstäjä.

Vierailija
58/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin tauotta, ovatko sosiaaliviranomaiset töpeksineet ja minä lapsenryöstäjä.

Vierailija
59/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän tapauksessakin äiti on itse se, joka haluaa lapsensa huostaanotetuksi. Sen verran fiksu, että tajuaa oman tilanteensa ja toivoo lapsellensa parempaa elämää.

t. ap

Vierailija
60/92 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävittekö kursseja, kauanko jouduitte odottamaan lasta? ja saako kysyä, minkä ikäinen lapsi on?

tapaako paljon oikeita vanhempiaan, jos niin kuinka usein? tapaako teillä vai jossain muualla?