Onpa oikeudenmukaista. Kotihoidontuella ja kiinteistöveroa 300e...
Taas tuli luukusta "mukava" lasku. Kiinteistöveroa pulitetaan miehen kanssa yhteensä 600e ja kun talo omistetaan puoliksi, oma osuuteni on 300e.
Onko oikeudenmukaista, että tuloista riippumatta jokainen maksaa saman prosentin mukaan? Mulle tuo on yhden kuukauden tulo =(.
Kommentit (46)
kiinteistöverota puolet tulee mun nimelleni, vaikka kotihoidontuella olenkin.
Meillä se on 344 euroa per nenä, eli yhteensä maksamme 688 euroa tätä veroa.
Kiinteistöveron suruusteen vaikuttaa käsittääkseni maapohjankoko (tontin neliöt) ja käytetyt rakennusneliöt. Rakentamattomistakin tonteista joutuu maksamaan kiinteistöveroa, sen suuruuden määrittelee kai kunta.
Eli mulle tuli kaksi 172 euron laskua, miehelle sama. Onneksi on yhteiset rahat eikä tartte hetkeäkään miettiä elämän epäreiluutta :D
Katainen haluaa kiristää kulutuksen veroa. Sinänsä kaunis ajatus mielummin kulutusta kuin työn verotus. Tässä on vain se, että pienituloinen kärsii enemmän kireästä energiaverotuksesta ja ruuan verotuksesta.
Minua nämä ei haittaa emme ole niin pienituloisia, mutta sukulaisissa on monia jotka oikeasti on ihmeissään näiden asioiden kanssa. Ajatelkaa eläke on alle tuhat euroa brutto siinähän sitten maksat.
saat olla sitä mieltä, varsinkin kun eilen uutisissa näin ilmoitetiin. mutta helvetti, tarvii olla aika iso kiinteistö kun tommoinen vero iskee päälle..! Turhaan täällä itket! IHAN OIKEASTI!!
a) ei tarvitse muiden maksaa
b) en tarvitse sääliä
c) aiemmin oli tulot brutto 1000e/kk, joten eipä siitä hirveesti säästellä
d) en tarkoita että pelkästään kotihoidon tuella olevan pitäisi maksaa pienempää kiinteistöveroa. Minusta verossa pitäisi ylipäätään huomioida henkilön tulotaso.
-ap
se, että et ole säästänyt rahaa etukäteen kun jäit kotohoidontuelle? Ei perkele näitä mammoja.
Minäkin olin kotohoidontuella mutta tiesin kyllä että mikään taho ei pienennä laskujani siksi ajaksi ihan säälistä.
vaan sidoksissa siihen miten ja missä asutte. Eikä mitnekään yllättävä meno, sen osaa kyllä laskea siinä vaiheessa kun miettii jäädäkö kotihoidontulelle vai ei, ja miten menonsa sitten järjestää.
se, että et ole säästänyt rahaa etukäteen kun jäit kotohoidontuelle? Ei perkele näitä mammoja.
Minäkin olin kotohoidontuella mutta tiesin kyllä että mikään taho ei pienennä laskujani siksi ajaksi ihan säälistä.