Onpa oikeudenmukaista. Kotihoidontuella ja kiinteistöveroa 300e...
Taas tuli luukusta "mukava" lasku. Kiinteistöveroa pulitetaan miehen kanssa yhteensä 600e ja kun talo omistetaan puoliksi, oma osuuteni on 300e.
Onko oikeudenmukaista, että tuloista riippumatta jokainen maksaa saman prosentin mukaan? Mulle tuo on yhden kuukauden tulo =(.
Kommentit (46)
Olen ollut lasten kanssa kotona,silloin kun olivat pieniä. Sen takia työhistoria on vähäinen. Olen sanonutkin ,jos ei ole enää varaa asua myydään ja muutetaan. Mies ei halua muuttaa maksakoon siis.
kuluista?
JOKAINEN, joka asuu jossain, maksaa kiinteistöveroa. Tuliko yllätyksenä?
Osa maksaa sen itse ja osa vuokraan tai vastikkeeseen sisällytettynä.
Miksi ap: ta pitäisi sääliä? Et ole mitenkään erityisessä asemassa meihin muihin verrattuna.
Häpeäisit!
Terveisin eräs, joka ei purnannut edes opiskelijana kiinteistöverosta
miten paljon pitäisi verottaa omaisuutta ja miten paljon tuloja.
Mutta jotenkin on väärin, että saman summan maksat omaan asumiseen käytetystä kiinteistöstä kuin jostain sijoituksesta.
saatteko sovittua nyt jonkun oikeudenmukaisemman maksutavan jos olet kotna yhteisiä lapsia hoitamassa ja tulot normaalia pienemmät?
eli käytännössähän mies maksaa minun ja omansa. Mutta onhan meillä siis talo ja tontti eli en valita vaikka tiukkaa tekeekin tavallisen duunarin pussista maksaa.
Mutta jotenkin on väärin, että saman summan maksat omaan asumiseen käytetystä kiinteistöstä kuin jostain sijoituksesta.
Kiinteistövero on kiinteistövero. Sitä maksetaan vain kiinteistöistä, ei (muista) sijoituksista. SUmma vaihtelee sen mukaan, mikä noin ylipäänsä on kyseisessä kunnassa verotusperuste. Muista sijoituksista taas maksetaan pääomatuloveroa, joka on koko maassa sama 28%. Tämänhän joutuu kiinteistöveron lisäksi maksamaan myös esim sijoitusasunnon vuokrasta tai myyntivoitosta. niin että ei ne summat ollenkaan samat ole!
omat rahat systeemi, josta ei jousteta.
Kiinteistövero on kiinteistövero. Sitä maksetaan vain kiinteistöistä, ei (muista) sijoituksista.
Kiinteistövero on kiinteistövero. Sitä maksetaan vain kiinteistöistä, ei (muista) sijoituksista.
Tarkoitin sijoitusKIINTEISTÖÄ.
Siitä sijoituskiinteistöstäkin sä joudut kiinteistöveron lisäksi maksamaan pääomatuloveron vuokratulosta ja myyntivoittoveron myyntivoitosta. Tappioista ei onneksi tarvitse maksaa.
Mut tavallaan sun pitää ymmärtää, että myös sun oma asuntosi on sijoitus. Oikeastaan sua pitäisi verottaa siitä hyödystä, jonka saat kun et maksa vuokraa.
Mutta pointti ei ollut se vaan, että saan omilla tuloillani samansuuruisen laskun kuin mieheni. Minusta se ei ole oikein, vaikka tiedän että laki meneekin niin.
omat rahat systeemi, josta ei jousteta.
älä valita, tännekin tuli ja itse olen omistajana ja maksan koko homman 119e. taitaa olla rahaa millä mällätä, 1100neliötä omistaja....
niin vuotuinen kiinteistövero tuskin on tullut yllätyksenä, kun olet laskenut, kannattaako kotihoidontuelle jäädä.
eikä asuta missään lukaalissa, kuten joku meinasi. Ihan tavallinen talo pienessä kaupungissa.
Saan kai silti olla sitä mieltä että systeemi on mätä?
-ap
ja nehän otetaan myös, niin että jos kiinteistöveroa ei olisi, todennäköisesti palkkaverojen prosentti nousisi ja se se vasta mätä systeemi oliskin kun on tuo veroprogressio.
Kiinteistöveroa maksan n. 100e vuodessa. Elämä on.
Ja meille tuli vielä ihan lievä korotus kiinteistöveroon, viime vuonna maksettiin muistaakseni kumpikin miehen kanssa 165e, mutta tälle vuodelle tulikin sitten molemmille 209e. Melkoisen mielivaltaista veronkorotusta kaupungilta, etten sanois. Ja vielä kun asutaan haja-asutusalueella, missä ei ole katuvaloja, kunnallistekniikkaa ja tienpitokin siirtyi kaupungilta meille tien asukkaille. Että sillee...
Onnellinen ok-asuja... perkules.
Jäin vaan miettimään millasesta torpasta ja tontista vero on 600e. Meillä yhteensä 44 euroa veroa, vanha mutta toimiva rintamamiestalo 2000 neliön tontilla
On oikeudenmukaista. Ei koko maailma voi toimia niin että kaikki tulojen mukaan.