Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri minulla on näin huono iho, joka ei rauhoitu edes aikuisena?!

Vierailija
01.09.2010 |

Murrosiässä kärsin kamalasti huonosta ihostani, kerran nenänpäähänkin tuli niin iso paise että nenä näytti sivusta ihan kyömynenältä :(

Nyt olen 34v ja iho on taas lehahtanut aivan järkyttävään kuntoon, lähinnä leukaan ja suun lähistölle tullut paukamia ja iho on rasvainen kuin voissa pyöritetty. Välillä oli jo jopa suht hyvässä kunnossa (toki arpinen ja suurihuokoinen aina, mutta paukamia ei ollut). Eli 4kk antibioottikuuri menee... Kuinkahan pian auttaa? Apocyclin ja Clindoxyl-geeli.

Mutta mistä hitosta tää ikuinen akne johtuu??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kasvissyöntiä ja joogaa ;)

Vierailija
2/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA hyvällä ihotautilääkärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilihydraatteja ja lisäaineita, syö monipuolisesti, lisää voin käyttöä ja vältä stressiä ja nuku hyvin. Ja muista juoda vettä paljon.

Vierailija
4/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tupakoi, enkä käytä alkoholia nimeksikään. Ulkoilen ehkä liian vähän ja juon vettä liian vähän..

Kaiken lisäksi, vaikka ihoni on rasvainen, se on silti toisaalta kuivakin, nenänpielistä saattaa hilseilläkin välillä.. ja psori löytyy.. atopiaa..

Yksityisellä ihotautilääkärillä olen käynyt, nuori mieslääkäri.. en tiedä oliko sitten hyvä..?

ap

Vierailija
5/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä hiilareita ja hyviä ravoja ei todella kannata vähentää yhtään.

Sen sijaan karppien rasvamakkaroista ja juustoista niitä finnejä tulee! Lisäainehaitoista puhumattakaan!

Luota ap. vaan kotimaiseen viljaan ja öljyihin ja unohda ainakin nuo karppien sairaa vinkit!

Vierailija
6/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi, että jos ab-kuurin jälkeen pysyy paikallishoidolla kurissa yli 6kk, ei roaccutania, jos taas ei pysy niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa.

Mutta vastaus kysymykseesi, luulen että hormonitoiminnassa on jotain perustavanlaatuista häikkää.

Vierailija
7/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä hiilareita ja hyviä ravoja ei todella kannata vähentää yhtään. Sen sijaan karppien rasvamakkaroista ja juustoista niitä finnejä tulee! Lisäainehaitoista puhumattakaan! Luota ap. vaan kotimaiseen viljaan ja öljyihin ja unohda ainakin nuo karppien sairaa vinkit!

Olen itse viljattomalla vhh:lla päässyt eroon erittäin vaikeasta ihosairaudesta. Ruokavalio, joka tasapainottaa hormonitoiminnan on myös iho-ongelmiin oikea. Ja rasvasta iho voi hyvin ja lisäaineet jo kielsinkin, ja mitään makkaroita en edes syö. Viljoista voi saada heti sen 100 muutakin sairautta, että mihinköhän tuo sun viljan syönti suositus perustuu?

Vierailija
8/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset parikymmentä vuotta. Roaccutan-kuuri ei auttanut täysimittaisenakaan. :( Oikein kuuluisa ihotautilääkäri puisteli vaan sitten päätään ja käski huolehtia sitten vaan puhtaudesta, mennee ajan kanssa kuulemma. Tuosta visiitistä on nyt 10 vuotta ja naama edelleen samanlainen. Olin kyllä kun iskun saanut, kun ei apua tullut. Tällä naamalla ihan pakko vaan elää. Elämä ei ole oikeudenmukaista.

Vierailija
9/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaavaa ongelmaa just samanikäisenä (+atopiaa yms) mutta löysin oikein hyvän lääkärin jolla muuten käyn edelleen tarvittaessa. Jos et tiedä mistä kysyt hyvää lääkäriä niin yks vaihtoehto voisi olla että pyydät jotakin toista lääkäriä (tai hoitajaa) suosittelemaan. Pyydä vaikka jokunen suositus niin näät sitten tulisko vaikka samoja nimiä esille:) Mä olen monasti luottanut tuohon että jos tiedän edes yhden hyvän lääkärin tai muun terveydenhoitoalan tyypin niin olen pyytänyt häntä suosittelemaan jotakin hyvää toisen alan erikoislääkäriä.

Vierailija
10/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintakuivuus (mainitsemasi hilseily, vaikka iho "sisältä" rasvainen) on yksi seikka joka lisää ihon tukkeutumista ja rasvoittumis-kierrettä. Ethän siis skippaa kunnon kosteutusta ja huom. perusvoide ei ole sama kuin kasvovoide: siitä puuttuvat kaikki hoitavat ainesosat. Jos et ole pahoin allerginen, käytä siis hyvälaatuista kasvovoidetta, mielellään akneiholle suunniteltua mutta ei todellakaan mitään teini-cleracilia. Hyvä kosmetologi osaa auttaa tuote-valinnoissa.

Leuan alueen kukkiminen on perinteisesti yhdistetty hormonaalisiin tekijöihin, joten sieltä suunnaltakin syytä voisi hakea.

Jo edellä mainitut terveelliset elämäntavat eli hyvä ravinto ja riittävä veden juonti ovat niitä sisäisiä ihonhoito-vinkkejä.

Muista olla kärsivällinen jos teet jotain muutoksia (ravinto, hoito), sillä iho ei ala muuttua ihan pienessä hetkessä ja toisaalta joskus se saattaa jopa hetkellisesti pahentua ennenkuin paranee, tästä esimerkkinä ns. puhdistumisreaktiot

terveellisiin elämäntapoihin siirryttäessä. Oliko sinulle koetettu Roacuttania? Onhan se tujua tavaraa, mutta jos muu ei auta, niin kokeile.

Vierailija
11/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähinnä niin, että teininä ihoni oli suht hyvässä kunnossa, oli vain vähän mustapäitä nenässä. Mutta siitä ihoni on sitten vaan huonontunut tasaisesti koko ajan. Nyt on ikää kohta 30 v. ja mustapäitä on nyt koko naamassa, lisäksi jotain ihme ihonväristä röpelönäppylää otsa täynnä, nykyään posket, leuka ja kaulakin (niihin levisi tämän kesän aikana) ja rintakehä onkin näppyläinen ollut ekasta raskaudesta saakka, eli 8 vuotta.

Mä en ole käynyt ihotautilääkärillä tästä ongelmasta (tosin kohta menen!!) mutta olen kokeillut mielestäni kaikkea mahdollista: karppausta, pellavansiemenöljyä, helokkiöljyä, kalaöljyä, erilaisia vitamiineja (sinkkiä esim.) ja tällä hetkellä menossa möllerin Kaunis Iho-kapselit (ei näytä vaikuttavan mihinkään..), ihonpuhdistukseen ja voiteisiin olen käyttänyt vaikka mitä, markettikamasta apteekin tuotteisiin ja luomupuhdistukseen jne.

No, kyrsiihän tämä.

Tosin, olen lapsena ja esiteininä kärsinyt vaikeasta ihottumasta (jossain vaiheessa jopa silmäluomet ja kaula valui visvaa, en pystynyt kääntämään päätä ihon repeämättä ja silmien räpyttelykin oli vaikeaa) joten nää näppylät on siihen verrattuna kuitenkin pienempi paha.

Haaveilen toki kauniista, puhtaasta ihosta.. ehkä se vaan on meikäläiselle saavuttamaton unelma :/

Vierailija
12/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehahdus tapahtui kun imetys jäi pois, eli tässä kesän aikana on iho mennyt todella paljon huonompaan kuntoon. Imetysajan pysyikin aika siistinä. Tosiaan minullakin sitä pientä pikkunäppylää otsa ja ohimot täynnä.. Lisäksi kun ihoni on erittäin vaalea, niin paukamista jää rumat punaiset jäljet iholle pitkäksi aikaa :(

Itse en voisi kuvitellkaan kulkevani ilman meikkiä missään, ene edes kotona, aamulla ekana meikkaan, ja se viekin aikaa tällä iholla :(

Roaccutania en mielelläni haluaisi, vaikka lääkäri siitäkin mainitsi jo..

ap

Vierailija
13/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä näin 45v:nä ei ole rypyn ryppyä ja luullaan paljon nuoremmaksi kuin olen. Ihan pakko sitten pukeutuakin nuorekkaasti. Lohtuna tämä tieto ap:lle. :)

Vierailija
14/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis aina mene käsi kädessä. ja jos pitää kahdesta pahasta valita, mieluiten ottaisin ne rypyt,10

Vierailija
15/15 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin Roaccutan-kuuria. Oma ihotautilääkärini sanoi ettei antibiootit edes ole kovin tehokkaita, ja varsinkaan aikuisen akneen eivät tepsi. Lisäksi tuhoavat hyviä suolistobakteereitakin.

Minulla oli hirveästi näppyjä, mutta silti hilseilevät ja suihkun jälkeen kiristävä iho joka kuitenkin kiilteli pian rasvaisena. Kas kummaa, Roaccutan kuivatti ihoa, mutta eipä vaan hilseile ja kiristä enää, ja näpyt ovat poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan