Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon olet saanut saikkua viisaudenhampaan poistosta?

Vierailija
01.09.2010 |

Mulla edessä hampaan poisto.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni poistettiin tänään kummatkin oikealta puolelta. Lääkäri mainitsi, että mielellään ottavat kaksi kerrallaan.

Vierailija
42/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistopäivän. Nyt viikon kuluttua poistosta saikulla tulehduksen takia. . Varmaan näiden "en ole ikinä ollut pois töistä" vikisijöiden mielestä mun pitäis olla nyt töissä ja tehdä kotona vielä kunnon pääsiäis suursiivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin kaks kerrallaan kaikki neljä viisuria pois. En tarvinnut saikkua, eivät olleet edes kipeät vaikka lekuri joutui alahampaita poistaessa niitä juuria kaivelemaan aika urakalla.

Vierailija
44/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sen loppupäivän vapaaks ku leikattiin. Toisella kerralla en saanu ku olin tehny jo työt mut kysyivät kumminkin et tarvitko saikkua. Mun työ on kyl sellasta et se on sama ku lähtis salille ja sehän ei oo suotavaa kauheesti rasittaa itteää ku on leikattu alaviisuri. 

Vierailija
45/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 päivää, en muista tarkkaan. vietiin kaks hammasta kerralla.

Vierailija
46/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2010 klo 11:21"]Eikä siinä todellakaan mitään saikkuja tarvita.
[/quote]

No ei tarvita ei, jos lähtee alaviisuritkin vetämällä. Yläviisurit lähtee käytännössä aina vetämällä, mutta alapuolella on joillain juuret niin solmussa että pitää suorittaa leikkausoperaatio - itselle määrättiin kummankin alaviisurin kohdalla 3 pv saikkua. Noiden 3 päivän aikana en pystynyt puhumaan tai syömään lainkaan, elin juotavalla jugurtilla. Kahtena ekana päivänä kipukin oli niin sietämätön ettei töihin keskittymisestä tullut mitään (en pystynyt keskittymään edes telkkarin katseluun, arvatkaa vaan kuinka aika tuntui matelevan), lisäksi kun olen asiakaspalvelutyössä niin vaikea hommia on hoitaa kun ei olisi kyennyt puhumaan asiakkaiden kanssa. Operaation jälkeen tuli "leukalukko" pariksi päiväksi, suu ei siis kerta kaikkiaan auennut kuin raolleen vailka kuinka yritti.

Mutta yläviisurit oli minullakin helppo juttu, naps vaan ja oli hammas irti, illalla vähän kipeä mutta seuraavana päivänä oli kuin ei mitään.

Vierailija
47/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko. Alaviisurit poistettiin leikkaussalissa, molemmat tulehtuneet. Vahva antibiootti- ja särkylääkekuuri. Raskas fyysinen työ.

Vierailija
48/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää leikkauksesta, tein puhetyötä. Tosin en käyttänyt saikkua, koska mitään korvauksia en olisi oikeasti saanut. Tein silloin tulospohjaista työtä, joten menin väkisin töihin möngertämään asiakkaiden iloksi.

Vierailija
49/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua? Samana päivänä töihin iltavuoroon piti mennä.

Vierailija
50/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni helposti se ainoa viisurin poisto, joka pystyttiin poistamaan tavallisesti vetämällä. Muista kirurgisesti poistetuista olen ollut kipeä. Ekalla kerralla, kun poistettiin yläviisurit kerralla, paisuin ja turposin. Olin aika hurjan näköinen viikon ajan.

Kun viimeinen viisuri poistettiin leikkaamalla, itse leikkaus meni hyvin, mutta jouduin palaamaan takaisin kirurgille seuraavana päivänä. Hän sanoi, että olen sellaista tyyppiä, jolla ei tavallista verihyytymää synny sinne hampaan kraateriin, joten kaikki hermot on alttiina, paljaana. Hän siivosi kraaterin (ihan kamala kipu) ja tunki sinne sideharson. Sain voimakkaita tulehduskipulääkkeitä (myös leikanivel tulehtui), joita söin 8 tunnin välein niin, että viimeinen tunti ennen seuraavaa lääkettä oli kärvistelyä kolme viikon ajan, jonka jälkeen pystyin vähentämään annostusta pikku hiljaa. n. 6 viikon päästä lopetin.

Naamavärkki oli todella kipeä. Jotain kuvaa saanee siitä, että nukuin koko tuon ajan täysin selällään (normaalisti kylellään) tyynyt pään molemmin puolin, etten vain vahingossa kääntyisi kyljelleni ja saisin edes vähän muuteltua asentoa. Aina särkylääkkeen tehon vähetessä heräsin. Onneksi oli viimeinen hammas, muuten kynnys mennä seuraavaan poistoon olisi ollut aika korkea. Onneksi olin myös opiskelija. Kirjoitin gradun loppuun tuona aikana kotona, joten ei tarvinnut stressata läsnäoloista tai työpaikasta.

Vierailija
51/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaviisurin leikkauksesta taisin olla pari päivää saikulla. :)

Vierailija
52/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se normaali on vissiin leikkauspäivä+siitä seuraava päivä vapaata. Tämä vain jos joutunut alaviisuria ottaa, yläviisurista tulee korkeintaan leikkauspäivä.
ja yleensähän ne ottaa esim ensin vasemmanpuoleisen ylä ja alaviisurin ja seuraavalla kerralla toisen puolen. Sen takia ettei tarvitsisi puuduttaa koko suuta,minkä ne aina pyrkii välttää.

Vierailija
53/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viisurin poistosta joka vedettiin, puoli päivää saikkua. Toisella kerralla leikattoon 2 viisuria, 3 päivää saikkua. Kolmannella kerralla myös leikattiin vika viisuri, 3 päivää saikkua. Helsingin kaupungilla tehtiin nämä.

Vierailija
54/54 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin nousee hiukan kuumetta. Ja on niinkin, ettei vertavuotava, turvonnut suu ole asiakaspalvelussa kovin mairitteleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä