Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon olet saanut saikkua viisaudenhampaan poistosta?

Vierailija
01.09.2010 |

Mulla edessä hampaan poisto.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään ja miksi olisi pitänyt? Ihan perustoimenpide.

Vierailija
22/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 leikattu ja yksi vedetty - tehty 2 eri sessiossa kuukauden välein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanot että pelottaa ja sano, että tarvitset massiivisen puudutuksen.

Riippuu tapauksesta, miten poistetaan, mutta onko sillä niin väliä, kunhan tehdään kivuttomasti?

Tiedän tunteesi, itselläni on irrationaalinen hammaslääkäripelko.

Ensin tutkittiin ja puudutettiin. Sitten minut päästettiin odotushuoneeseen siksi aikaa, että puudutusaine alkoi vaikuttaa ja järjestelivät leikkaustilan. Vielä tässä vaihessaa meinasin karata, mutta sain hillittyä itseni, ja ei se poisto sattunut yhtään.

Vaikeinta on vaan sen pelon hallinta.

niin ettei todellakaan mitään tunne. Mullakin viimeinen hammas kasvoi poikittain leukaluun sisällä (kuten muutkin viisurit) ja lisäksi siinä oli juuret ristissä, ensin lekuri kiskoi sitä tongilla ja minä vedin toiseen suuntaan ja lääkäri sanoi, että onpa se iso, onpa se tiukassa, tällaisia harvoin näkee, lopulta se piti lyödä halki ja poistaa palanen kerrallaan - eikä todellakaan tuntunut yhtään.

Eikä puudutuspiikitys tunnu juur miltään, kuin hyttysen pisto. Neula on tosi ohut.

Kyllä se hyvin menee

Vierailija
24/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovatkin kuin sinä.

Minulla toisen alaviisurin poiston jälkeen en saanut suuta kuin raolleen ja poski oli turvoksissa ja vihertävän musta.Puhuminen ei onnistunut kunnolla eikä syöminen pariin päivään. Turvotus oli siis sellaista että ihan kuin minulla olisi ollut puolikas vesimeloni siellä posken sisällä, joten töitä en olisi todellakaan voinut tehdä.

Se on myös hieman eri asia että tekeekö kotona etätöitä koneella, vai onko jossain paremmassa paikassa asiakaspalvelussa, ei tuollaisella naamalla olisi voinut mihinkään ihmisten ilmoille mennä.

Mä sain saikkua kolme päivää + leikkauspäivä. Leukaluuta piti leikata myös ja muutenkin oli iso leikkaus ja hankala. Joten turha siellä vikistä ettei saikkua tarvita. Se joka selviää tästä(kin) helpolla, voi olla tyytyväinen.

...leukaluun sisältä, juuretkin vielä ristissä. Ei saikkuja eikä mitään ihme kärsimyksiäkään. Mutta tyypit, joiden pitää ottaa aivastuksestakin viikko saikkua, ovat oma lukunsa.

Vierailija
25/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepsuunin täti inisee, kun on niin vaikeeta! Ehkä olisi kannattanut mennä jollekin oikealle hammaslääkärille.

Minulla toisen alaviisurin poiston jälkeen en saanut suuta kuin raolleen ja poski oli turvoksissa ja vihertävän musta.Puhuminen ei onnistunut kunnolla eikä syöminen pariin päivään. Turvotus oli siis sellaista että ihan kuin minulla olisi ollut puolikas vesimeloni siellä posken sisällä, joten töitä en olisi todellakaan voinut tehdä.

Se on myös hieman eri asia että tekeekö kotona etätöitä koneella, vai onko jossain paremmassa paikassa asiakaspalvelussa, ei tuollaisella naamalla olisi voinut mihinkään ihmisten ilmoille mennä.

Vierailija
26/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poisto on ollut kirurginen, muuten ihan vaa se poistopäivä, yleensä määrätään. Ei se hampaan poisto mitään niin ihmeellistä ole.

Vierailija
27/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alhaalta, saikkua tullut se toimenpidepäivä.

Vierailija
28/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin molemmat kerralla. Oli muuten kipeet sen jälkeen ja molemmat posket meni ekaksi mustaksi ja siitä sitten keltaiseksi. Olisin varmaan saanut saikkua, mutten tarvinnut koska olen yrittäjä. Töihin en kyllä ilenny mennä muistaakseni noin neljään viiteen päivään. Naama oli niin törkeän näköinen ja työni on asiakaspalvelua.

Vierailija
29/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 2 päivää saikkua (alaviisuri murskattiin) ja olisin saanut jäädä pidemmällekin ajalle kotiin kun työnantaja ei oikein tykännyt katella kun poski & leukani oli turvonnut ihan muodottomaksi ja olin ihan lääkepöllyssä ja kivuissa koko ajan.

Mulla sama tilanne, leikkauspäivä ja 2 seuraavaa päivää. Otettiin kaikki neljä kahdessa erässä, alaviisurit piti murskata ja leikata, ja sain tikit suuhun alas. Ja hurjan näköinen olin + särkylääkkeitä söin viikon molempien operaatioiden jälkeen.

Vierailija
30/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa hammastarkastuksessa lääkäri huomasi yläviisaudenhampaassa reiän ja ehdotti että nykäisee pois. Ihmettelin kun olin raskaana puoliväissä raskautta että mites puudutteet.

Laittoi puudutteen mitä nyt pystyy käyttämään raskaana olevalle ja nykäs pois. Ei tuntunut juuri missään mitään. Yhden Panadolin taisin illalla ottaa ja se siitä.

Tarkoitukseni ei ole vähätellä muiden kokemuksia vaan rohkaista niitä joilla tuo on edessä että se voi mennä tosi helpostikki, hyvällä tuurilla.

Vierailija
31/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas hauska. En ole mikään resepsuunin täti, ja kävin todella pätevällä hammaslääkärillä. Meillä vaan on sukuvikana alaviisaudenhampaat joita ei helpolla irti kiskota. Minultakin on yläviisurit lähteneet kevyesti nykäisemällä eikä kipuja tms. ole seurannut. Sen sijaan nuo alaviisurit on jouduttu pilkkomaan, sahaamaan ja kaivamaan ulos pitkissä leikkauksissa. Ja koska minulle tulee helposti mustelmia, tulee sitten naamaankiin väriä ja turvotusta tuollaisten operaatioiden jälkeen.

Ei siinä yhden yhtä asiakasta palvella jos suu ei aukea tarpeeksi edes puheeseen ja pärstä näyttää siltä että olisin jäänyt rekan alle.

Resepsuunin täti inisee, kun on niin vaikeeta! Ehkä olisi kannattanut mennä jollekin oikealle hammaslääkärille.

Vierailija
32/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sehän on normaali toimenpide" "mihin sitä tarvitaan".

Kaikilla homma ei mene niin kuin pitäisi.Itse en esim pystynyt edes puhumaan ja puhetyöläisen on pystyttävä.

Miehelläni vaurioitui suusta vaikka mitä. HYvä ettei tullut sairaalareissua.Viikon sairasloma hyvä että edes riitti.

Vierailija
33/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alaviisurit leikattiin. Toisen hampaan juuret piti kaivaa irti leukaluusta ja sen seurauksena en saanu suutani auki viikkoon. En siis voinu syödä kunnolla joten olo oli tosi heikko ja särkylääkkeet ja antibiootit (2vk kuuri) laitto mahan ihan sekasi ja aiheutti järjettömät vatsakivut. Olisin tarvinnut sairaslomaa myös leikkausta seuraavan viikon, kun en oikein pystyny muuta tekemään kun makaamaan kivuissani lattialla ja itkemään.

Vierailija
34/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia taas. "sehän on normaali toimenpide" "mihin sitä tarvitaan".

Kaikilla homma ei mene niin kuin pitäisi.Itse en esim pystynyt edes puhumaan ja puhetyöläisen on pystyttävä.

Miehelläni vaurioitui suusta vaikka mitä. HYvä ettei tullut sairaalareissua.Viikon sairasloma hyvä että edes riitti.

Multa on kaiveltu kaikki viisurit leukojen sisältä, ei tarvinnut yhtään kieriskellä lattialla kivuissa, ei särkylääkkeitä ja ihmisten kanssa pystyi olemaan aivan hyvin. Ainoa vaiva oli kun jouduin kerran puhumaan koko päivän ja tikit irtosivat. :D

Tosiaan yksilöllistä, kun joidenkin naamat menevät meloneiksi ja värjäytyvät mustanvihreenkeltaisiksi ja kovasti koskee... sen kyllä ymmärrän kun tulehdus iskee, että silloin ei ole leikkimistä.

Vierailija
35/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei vissiin kuin yksi kerrallaan. Ja suoraan takas töihin. Fyysinen työ.

Vierailija
36/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan meni aika lailla kauemmin kuin piti, sillä hammas piti porata pieniksi paloiksi, jotta saatiin kokonaan pois.

Leikkaus oli torstai-iltana, sain perjantain saikkua ja suukirurgi sanoi, että jos on tarvis, hän jatkaa s-lomaa puhelinsoitolla vielä ma-ti.

Itse leikkaus ei tosiaan tuntunut miltään, kun oli niin hyvät puudutteet, mutta puudutteiden vaikutuksen lakattua olo oli ensimmäisen vuorokauden aika huono. Panacodilla mentiin muutama päivä, särkyä oli sen verran. Mullakaan ei suu auennut kuin ihan hieman ekoina päivinä. Onneksi olo helpotti päivä päivältä, viikon jälkeen olo oli jo aika normaali.

Vierailija
37/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaihin asti olin saikulla eli siis neljä päivää. Töissä päivystyksessä sairaalassa, en olisi saanut nostaa potilaita, joten en sitten pystynyt töihin menemään. Lääkäri sanoi, että ainakin nämä neljä päivää olet töistä pois.

Vierailija
38/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalla ylhäällä se oli mut nyt on reikä jäljellä:)

Olin kyllä suorastaan ällistynyt kuinka nopeasti homma kävi.

HL ensin paikkasi 2 hammasta ja siinä viisurissakin olis ollut iso reikä joten se otettiin pois.

siinä vaiheessa kun se oli paikannut hampaat ja ilmoitti että nyt irrotetaan viisuri. Menin ihan kauhusta kankeeksi ja ajattelin että kituutetaan vielä tunti tässä.

ensin se vähän rapsutteli ja paineli kuulemma ikeniä pois edestä ja sen jälkeen otti jonkun isomman työkalun ja meni ihan 3-4minuuttia niin hammas oli jo irti.

Olin hetken että mitä ihmettä, joko se on ohi :O

Mun kohdalla oli helppo homma.

en sitten tiedä kuinka kipeä on jatkossa ku puudutus lakkaa kokonaan. Vielä on vähän turpea tuo poski.

Vierailija
39/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työn laadusta.

Yläviisurit poistettiin ihan vaan vetämällä --> ei saikkua

Alaviisurit kasvoivat vaakasuoraan ja ne piti leikata, olin todella kipeä. Työni on fyysisesti raskasta ja saikkua tuli viikko ihan vaan sen takia että tikit olisivat voineet revetä raskasta työtä tehdessä.

Vierailija
40/54 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaviisurit kasvoivat vaakasuoraan ja ne piti leikata, olin todella kipeä. Työni on fyysisesti raskasta ja saikkua tuli viikko ihan vaan sen takia että tikit olisivat voineet revetä raskasta työtä tehdessä.

t. se, joka sai puhumalla tikkinsä katki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi