Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No niin, anoppi ja appi ruokittu! =0)

Vierailija
27.08.2010 |

Mun anoppi ja appi asuu aika kaukana ja kun sitten tulevat käymään lastensa luona (mieheni ja kaksi siskoaan), heillä kuluu koko päivä kyläillessä. Jostain syystä, en tiedä miksi, tyttäret ei juuri koskaan laita ruokaa vanhemmilleen. Kerran tai pari muistan, että toisen siskon luona ovat syöneet ja siitä on ihan mainittu (sekä sisko itse että appivanhemmat), sen verran "iso" juttu..

Mä taas en voi ymmärtää sitä, että jos toiset tulee pitkästä matkasta ja sama pitkä matka on takaisin, niin ei laiteta mitään suolapalaa pöytään ja kun lähisukua on, niin totta kai ruoka tarjotaan jos on ruoka-aika edes lähellä.

No, en tiedä onko se nyt sattuman sanelemaa vai tarkoituksellako anoppi ja appi tulee meille aina viimeiseksi, näin ruoka-aikaan.. =0) Ehkä heillä on todella nälkä..? Ja kyllä, saavat meillä aina vatsansa täyteen.

Nyt laitoin paahtopaistisalaattia, patonkia, ruisleipää, karjalanpiirakoita + munavoita, juustoa, kinkkua ja suolakurkkua. Ei tuhti ateria, mutta passeli mielestäni. Eikä todella ollut vaiva eikä mikään laittaa..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi et tehnyt kunnollista, lamminta ruokaa.

Vierailija
2/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka taas sä mitä ilmeisimmin olet :) Joten kaikki sujuu luonnostaan näin, siskot pääsevät kokkaamisen vaivasta, sinä taas saat kokata kun sulle se ei ole vaiva eikä mikään ja anoppi ja appi saavat mahansa täytettyä jollain herkullisella :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitoit tuolliasen voileipätarjoilun? Miksei kunnon lämminruoka ja päälle kahvit?

Vierailija
4/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää voileipää sitten tarjoilit. Mikset kunnon sapuskaa?

Vierailija
5/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen kelvottoman kylmän aterian. Etteivät totu liian hyvälle...

Kyllä mä kahvitkin tarjosin, että se puoli kunnossa. =0)

ap

Vierailija
6/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitoit tuolliasen voileipätarjoilun? Miksei kunnon lämminruoka ja päälle kahvit?

Minä pidän ainakin paahtopaistisalaattia ihan kunnon lounasruokana. Varmasti siitä ovat vieraat saaneet mahansa täyteen. Ei aina tarvitse tehdä niin tuhtia täyttävää ruokaa, vaan salaattikin käy kyllä ihan lounaasta oikeilla lisukkeilla kunten patonki yms.

Vierailija
7/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko pv oltu vieraisilla ja kuljettu kylillä ei kyllä paahtopaistisalaatti ole mikään kunnon ruoka ja ei tähän aikaan ole enää mikään lounas aika! Mieti kokonaisuutta.

Vierailija
8/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset tulee pitkästä matkasta ja sama pitkä matka on takaisin,

Vierailija
9/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko pv oltu vieraisilla ja kuljettu kylillä ei kyllä paahtopaistisalaatti ole mikään kunnon ruoka ja ei tähän aikaan ole enää mikään lounas aika! Mieti kokonaisuutta.

En mä nyt sentään ihan reaaliajassa kirjoita.. hölömö!!

ap

Vierailija
10/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin suvussani on tapana tarjota pitkän matkan kulkijoille kunnollinen lämmin ateria. Miehen suvussa ei tajota edes kahveja.

Vierailija
11/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä täytyy olla tooooosi kova nälkä jos ei paahtopaistisalaatti, patonki, karjalanpiirakka, ruisleipä ja vielä päälle kahvit (ja jotain makeaa lisuketta olettaisin) riitä ruuaksi. Kyllähän tuosta nyt maha täyteen tulee. Salaatissa on kuitenkin lihaa ja leipää siinä lisäksi päälisillä.

Ei salaatti ainakaan minulle ole pelkkää lisuketta vaan monesti teen lapsillekkin tonnikala/kinkku/paahtopaisti salaattia lounaaksi erilaisten leipien kanssa ja kukaan koskaan valittanut ettei maha olisi tullut täyteen.

Itsekkin tulee tehtyä vieraille salaatteja, varsinkin jos kyse vieraista joiden ihan tarkkaa tuloaikaa en tiedä. Silloin helpompi itselle kun tekee juuri tuollaisen ap:n kuvaaman aterian jonka voi syödä ihan mihin aikaan vaan, ilman että uunissa ylikypsyy tai tarvitsee lämmitellä uudestaan.

Vierailija
12/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päivän aikana ajelevat edestakaisin ja kolme kyläpaikkaa käyvät.

Vierailija
13/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan useampaa siinä, että itse olisin laittanut ihan sen lämpöisen ruuan.

Vierailija
14/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päivän aikana ajelevat edestakaisin ja kolme kyläpaikkaa käyvät.

lounasaikaan ap:llä, ja nyt jo monta tuntia ovat olleet poissa...

Vierailija
15/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensin ajetaan pitkä matka, sitten vieraillaan monessa paikassa, ei se nyt ehkä ihan muutamassa tunnissa suju tuo pv. Eli luulisi olevan yli lounasajan, vai kuinka. Eli tuollainen voileipä tarjoilu nyt ei tosiaan oikeen kolahda kun vielä pitää ajella takasin se pitkä matka kotiin. Onneksi Suomessa on paikkoja missä saavat syödäkseen siinä matkan varrella, kun tulee nälkä. Mutta elä nyt kuitenkaan täällä hehkuta tuota omaa kruunuasi, ei se niin loista kun luulet.

Vierailija
16/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli luulin, että tulevat tänään myöhemmin, lähempänä päivällisaikaa kuten tavallisestikin. Mutta tällä kertaa kävivät vaan sen toisen tyttärensä luona aamupäivästä ja lähtivät sieltä meille kun meidän lapset tulivat koulusta.

Ja siksipä, tein tuon salaatin maustumaan valmiiksi ja tarkoitus oli tehdä sit päivällisaikaan lämmin ruoka, jonka kanssa tulisi tuo salaatti.. mutta soittivat sitten n. ½h päässä meiltä, että tulossa ovat ja kello oli n. 13 eli lounasajan loppumetrit.. Pikapäätöksellä piirakat ja patongit uuniin. Menu muuttui sit tällaiseksi ja voin kyllä sanoa, että olivat hyvin kylläisen oloisia kun lähtivät kotiinsa ajamaan.

Meillä syödään aika usein ihan pääruuaksikin jotain kinkku-, kana-, tonnikalasalaattia, ei outoa ollenkaan - siis meille.

...jotenkin meni taas lillukanvarsiin... Mutta ei se mitään, pitäähän teidän toki saada haukkua haukkumisenne, av:n pääfunktio..

Vierailija
17/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. itse sanoi...

Miksi se nyt sitten muuttuu joksikin muuksi?

Vierailija
18/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. itse sanoi... Miksi se nyt sitten muuttuu joksikin muuksi?

Aloituksen eka kappale kuvaili sitä, mitä _yleensä_ tapahtuu. Siihen varauduin nytkin, mutta näin ei tänään käynyt..

Lillukan varsia, lillukan.... te ootte hirveitä ihmisiä.

pusi pusi kaikille!

ap

Vierailija
19/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taydellisyyteesi, ap.

Vierailija
20/26 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taydellisyyteesi, ap.