Tuomarila Espoo millainen alue?
Ollaan muuttamassa miehen työn perässä Espooseen. Saadaan vuokra-asunto Tuomarilasta. Muutetaan ihan toiselta puolen Suomea joten ei tunneta pk-seutua kovin paljon. Olen kuullut että Espoon keskus ja Suvela olisivat aika levottomia alueita, mutta mites Tuomarila?? Löytyykö päiväkoti, kivoja puistoja? Kaikki tieto otetaan vastaan :)
Kommentit (37)
Mitä ihmettä Suvela, Kirstinmäki ja Suna häiritsee Tuomarilassa asuvaa? Ootteko edes olleet koskaan Suvelassa?
Oon ite asunut Tuomarilan ja Suvelan rajalla 5v. Aivan siistiä aluetta. En ole koskaan nähnyt mitään häiriköintiä siellä. Ystävä asuu edelleen lähellä vanhaa asuntoamme, eikä mitään häiriötä.
En käy usein kirjastossa, mutta silloinkin kun olen käynyt, somaleita on ollut siellä noin 10%, eikä 50 %. Ja mitä sitten?! Ei niistä ole mitään harmia.
Suvelassa on kyllä pieni huono alue, Kirstinharjussa, mutta jos siellä ei asu, niin se alue ei mitenkään haittaa. Olen kävellyt kyseistä katua pitkin noin tuhat kertaa, enkä ole koskaan nähnyt tappeluita, riitelyitä enkä muuta. Jos kuvittelen siellä jotain olevan, niin jotkut juopot varmaan tappelisivat keskenään. Jos sinne ei edes halua mennä, niin Tuomarilassa asuvan ei sinne koskaan tarvitse edes mennä. Junalla pääsee Entresseen erittäin kätevästi.
Suvelassa on asukaspuisto, jossa Tuomarilassakin asuvat käyvät. Asukaspuistossa on kyllä paljon ulkomaalaisia, mutten ole nähnyt häiriköintiä.
Espoon Keskuksessa on uimahalli, koulut (Omnia) ja Enteresse. Junalla myös pääsee Selloon tosi kätsästi.
En käy usein kirjastossa, mutta silloinkin kun olen käynyt, somaleita on ollut siellä noin 10%, eikä 50 %.
Aluekirjastojohtaja Terhi Nikulaisen mukaan jo yli puolet Entressen kirjaston kanta-asiakkaista on somalitaustaisia.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Espoolaiskirjasto+eristi+rukoustila…
Huvittavaa tämä tällainen juupas-eipäs-väittely. Tottakai useimmat, jotka itse ovat ko. asuinalueelle hätäpäissään eksyneet, puolustelevat täällä epätoivoisesti omaa erehdystään. Ja Tuomarilassa, kuten aiemminkin on tullut esille, on ihan kivoja ja ok-tasoisia asuinalueita, junaratakin ihan vieressä ja muutenkin hyvät liikenneyhteydet. Totuus kuitenkin on, että Tuomarilan arvo asuinalueena ei ole kovin kummoinen vieressä sijaitsevien ongelma-lähiöiden vuoksi. Parempia, miellyttävämpiä ja arvostetumpia asuinalueita Espoosta kyllä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.
paremmin asuinalueestamme kuin me itse :) Asumme Sunassa keskuspuiston laidalla, maailman rauhallisimmalla alueella. Eikä olla hätäpäissään alueelle eksytty.
Tuo on jotenkin niin sairasta yrittää korottaa omaa säälittävää itsetuntoaan alentamalla muita ja muiden asuinpaikkoja kutsumalla niitä ongelmalähiöiksi yms. Tulee niin röyheä olo kun itse asuu arvostetummalla alueella vai?
Huh huh, onnea vaan loppuelämääsi.
Suvelassa oon ite asunu vaikka kuinka kauan. Loistavaa aluetta. Tummia piisaa mutta eivätpä oo nokkaansa tulleet koputtamaan. Ihan rauhassa on saanut asua. Öisin en tosin juurikaan liiku joten en tiedä millainen meininki mutta ainaki päivät ja alkuillat on aina ollu todella rauhallisia. että ilman muuta vain tuomarilaan muuttamaan ei se niin paha ole :D
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:43"]
Paska mikä paska, siis Tuomarila. Länsi-Pakilaa nyt ei kannata mainostaa hyvänä alueena, sijainti paska, jossakin pohjoisessa sisämaassa
[/quote]
Tuomarilankin on sisämaassa 20 kilometrin päässä Helsingin keskustasta. Länsi-Pakila on Pohjois-Helsingin arvostetuin alue. Loistavat sijainti 10 kilometrin päässä Helsingin keskustasta, Helsingin keskuspuiston vieressä, loistavat liikenneyhteydet (Tuusulanväylä ja Kehä 1) ja loistavat palvelut.
Itse olet paska idiootti ja mulkku, haista paska.
Ensinnäkin, lähestulkoon joka paikassa kaupungissa on ainakin sen suhteen rauhallisempaa, ettei tarvitse kuunnella jatkuvaa moporälläämistä ja bassojytkyautojen ajeluita. Vituttaa joka kerta kun käyn "landella" (kehyskunnissa) yökylässä, koska unen pilaavat nuo edellä mainitut. Kaupungissakin toki joutuu tähän melusaasteeseen, kun muuttaa niille "paremmille alueille", joissa vanhemmat ostavat pilteilleen kaikkea tällaista melukrääsää omakotitalojen pihoihin. Kerrostaloalueella tätä harvemmin tarvitsee kuunnella.
Toisekseen, kyllä ihan joka kaupunginosassa on niitä "huonojakin" alueita, esimerkiksi niin kovin upeassa Lauttasaaressa. Järkytyin kun kävin liikkarin vieressä jotain asiaa hoitamassa, ihan samalla tavalla spuget pyöri kaupan edessä kuin vaikka Herttoniemenrannassa (mikä on tämäkin ihan kivaa aluetta, kunhan pysyttelee pois metron, Alepan, S-Marketin, Lidlin sekä vuokra- ja asumisoikeusasuntojen lähettyvilltä).
Juuri kävin Tuomarilla tsekkaamassa yhtä myynnissä olevaa kämppää, uudella alueella siinä aseman kupeessa ja jo harkitsin ostavani ko. asunnon. Naapurissa oli uimahalli ja ties mitä palveluita.
Espoo itsessään on kyllä jotenkin mitäänsanomatonta seutua, paitsi jos olisi massia asua merenrannalla. Ainut syy miksen ole tosissani Espooseen muuttamassa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:19"]
En ymmärä tätä mielleyhtymää, mikä monilla on Suvelasta/Kirstinmästä/Sunasta. Tuomarila on oikein kiva paikka lapsiperheelle asua, palvelut suht lähellä, kulkuyhteydet todella toimivat ja rauhallista seutua. Itse asun suvelassa kivassa kaksiossa eikä tämä ole mitään rauhatonta seutua. Iltasellakin kulkenut yksin. Itse koen, että monikulttuurisuus on rikkaus, mutta eipä se täällö edes kovinkaan korostu. Mielestäni ihmisen, joka ei täällä ole edes asunut on turha kommentoida aluetta huonoksi vain kuulemansa perusteella. Sinulle ap, Tuomarila on oikein otollinen lapsiperheelle :)
[/quote]
Ole vaan sinä mukamas suvaitsevainen suvelalainen hiljaa, kun et tiedä mistään mitään.
Tuomarila on erittäin edullinen pientaloalue Espoon keskuksessa. Tuomarilan keskimääräiset neliöhinnat tällä hetkellä 2904 € per neliö. Tuttavat ostivat aikoinaan sieltä asunnon. Ainoa perustelu oli, että saivat ison asunnon halvalla. 1990-luvulla rakennettu taloyhtiö, 120 neliön kämppä hintaan 270 000 €. Eivät viihtyneet ja muuttivat nopeasti pois. En siis suosittele Tuomarilaa asuinalueena! Tosin näin syntyperäisenä stadilaisena, en itse muuttaisi minnekkään Espooseen.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:34"]
Tuomarila on erittäin edullinen pientaloalue Espoon keskuksessa. Tuomarilan keskimääräiset neliöhinnat tällä hetkellä 2904 € per neliö. Tuttavat ostivat aikoinaan sieltä asunnon. Ainoa perustelu oli, että saivat ison asunnon halvalla. 1990-luvulla rakennettu taloyhtiö, 120 neliön kämppä hintaan 270 000 €. Eivät viihtyneet ja muuttivat nopeasti pois. En siis suosittele Tuomarilaa asuinalueena! Tosin näin syntyperäisenä stadilaisena, en itse muuttaisi minnekkään Espooseen.
[/quote] Espoossa on paljon kivoja asuinalueita. Tuomarilaa en tunne, olen siitä läpiajanut fillarilla. Uudennäköisiä taloja.
Moskeijan vieriset kaupungin asunnot suvela...parit somaperheet pitävät yksinoikeutta häiriköidä niin asunnoissa kuin pihapiireissä törkeästi uhitellen naapurin lapsille kuin aikuisillekkin yö tai päivä. Tekevät perheyhteisöineen perättömiä ilmoituksia naapureistaan jos joku uskaltautuu puuttumaan epäasialliseen elämöintiin. Sosiaalitädit eivät tee heille sanktioita mistään, kun parit somaukot tekevät yhteistyötä heidän kanssaan ja toiset saavat vain huolia. Ole onnellinen jos et heihin törmää. Suvelan kulmaukses ei päde suomen laki. Joo tuomarila on kuulemma rikkaampien ja hyvinvoivinpien puoli. Ainakin paljon siistinpi ja muutenkin asiallisen rauhallista.
Voiko joku kertoa minkälainen paikka on Kulotorppa? Onko rauhallinen ja lapsiystävällinen, onko maahanmuuttajia yms? Kuullut olen että on hyvä, mutta olisi kiva kuulla siellä/lähistöllä asuvien mielipide asiasta sillä en ole ennen Espoossa asunut ja lasten parasta ajattelen :)
Espoossa on maahanmuuttajia kaikissa kaupunginosissa.Jos tulet muualta,se saattaa aluksi hämmentää.Itseä ei ole häirinnyt.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:04"]Voiko joku kertoa minkälainen paikka on Kulotorppa? Onko rauhallinen ja lapsiystävällinen, onko maahanmuuttajia yms? Kuullut olen että on hyvä, mutta olisi kiva kuulla siellä/lähistöllä asuvien mielipide asiasta sillä en ole ennen Espoossa asunut ja lasten parasta ajattelen :)
[/quote]Hahaa, ketju vuodelta 2010 noussut taas. Mutta Kulovalkean alue siis on ihan viihtyisältä vaikuttava, kivan näköisiä taloja. Itsekin sitä harkitsimme. Mutta vastikkeet tuntuvat noissa taloissa olevan melkoisia. Rauhallista siellä ainakin on, ja lyhyt matka Espoon keskuksen palveluihin. Sellainen saareke se on, ei suoraa yhteyttä ulkoilumaastoihin. Espoon keskusta ei tarvitse pelätä :D Parin kilometrin päässä sieltä asunnoissa on loistava hinta-laatusuhde.
Alueen arvo tulee varmasti nousemaan huomattavasti, jos Espoon kaupunkirata joskus päätetään rakentaa. Itse olen viihtynyt hyvin ja uusia asuntoja löytyy puolet halvemmalla verrattuna Helsingin hintatasoon.
ja olen viihtynyt täällä jo vuodesta-89, neuvolaa ei enää ole,2 päiväkotia sekä ala-aste on lisäksi alueella on yksityinen englanninkielinen p.k.,kaupassa pitää käydä muualla me ollaan käyty Mankka/Kauniainen joskus Espoonkeskuksessa siellä on myös alueen kirjasto.Juna/bussi liikenne toimii,leikkipuistoja ja urheilukenttäkin löytyy.
Tervetuloa