Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun 2-vuotias ei "osaakaan" enää pukea itse...

Vierailija
27.08.2010 |

Miten olette toimineet noissa raivoamis-tilanteissa? Kiukuttelee, potkii ja huutaa, eikä suostu itse pukemaan. Tähän asti on pukenut lähes kaikki vaattensa itse. Apua tarvinnut tietysti nappien/vetoketjujen tms. kanssa.

Kertokaahan hyviä vinkkejä =)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sulle vinkki.

Vierailija
2/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ideoita?

En todellakaan halua alkaa pukemaan lasta kokonaan itse, vaan haluan lapsen mukaan pukemishommaan. Että edes yrittää ja autan sitten tarpeen mukaan.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadit aivan liikaa.

tänään puin ekaluokkalaisenkin kun tuli kiire...

Vierailija
4/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa siis tappelu ihan sisävaatteista lähtien.

-ap-

Vierailija
5/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pukenut itse. Onko se nyt sitten jotenkin outoa vai?

-ap-

Vierailija
6/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

housut saaattoi laittaa ja joskus satunnaisesti sukat, ei muuta. Ei kyllä päiväkodissa juuri kukaan muukaan 2-vuotias itse pukenut ainakaan kaikkia vaatteitaan.

Vierailija
7/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jotain todella kiinnostavaa tulossa. Mun mielestä vaadit liikaa... ei 2v:n tarvi vielä pukea :) Meillä tyttö 2,5v eikä osaa kyllä paitaa vielä edes pukea tai riisua. Housut, sukat ja kengät menee, mutta niissäkin autan jos lapsi vain antaa :)

Vierailija
8/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti se "minä itte" -vaihe puskee päälle ja silloin vanhemman apu ei kelpaa yhtään.

Meillä välillä rimpuilevaa 2-vuotiasta puettiin kahden aikuisen voimin. Usein pariinkin otteeseen kun lapsi riisui vaatteet sillä sekunnilla kuin aikuinen irrotti otteensa.

Ohi ovat kaikki vaiheet menneet ja sitten tullut tilalle taas uusia. Isompana vaan lahjonta menee paremmin perille joten kaupanteko on ollut helpompaa.

Vierailija
9/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän näitä mammoja vaivaa kun kenenkään 2v lapsi ei pue itse? Meillä on kiinnostus pukemiseen alkanut jo yksi vuotiaana ja kyllä 2 vuotias on jo osannut pukea muuten itse paitsi takissa on tarvinnut auttaa vetoketjun kanssa ja solmia kengännauhat. On ihan normaalia että kaksi vuotias pukee jo itse.

Vierailija
10/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsi olisi osannut kaksivuotiaana pukea suuren osan vaatteista, mutta sitä tehtiin vain silloin kun se oli hauskaa. Ei siitä noin pikkuisen kanssa kannata alkaa tappelemaan!

Vierailija
11/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei tule tuota kiinnostusta pukemiseen vielä 2 vuoden iässä.

Tiedän kyllä että jotkut opettelee innoissaan jo 1,5-vuotiaana mutta toisia taas ei vois vähempää kiinnostaa.

Onneksi olen nähnyt paljon muitakin 2-vuotiaita kuin omani ja huomannut että omatoiminen pukeminen on varsin harvinaista vielä tuossa iässä. Yleensä pukeutuminen rajoittuu saappaisiin ja housuihin, harva saa esim. paidan onnistuneesti päälleen.

Mikähän näitä mammoja vaivaa kun kenenkään 2v lapsi ei pue itse? Meillä on kiinnostus pukemiseen alkanut jo yksi vuotiaana ja kyllä 2 vuotias on jo osannut pukea muuten itse paitsi takissa on tarvinnut auttaa vetoketjun kanssa ja solmia kengännauhat. On ihan normaalia että kaksi vuotias pukee jo itse.

Vierailija
12/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin. Taitaa meidän lapset olla sitten edellä aikaansa, kun itse pukevat ;) Kyllä meillä on paidat, housut, sukat, takit, kengät puettu itse. Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Jopa housuvaipan osaa ottaa itse pois ja pukea uuden. Kengätkin osaa laittaa itse, jos niissä tarrat/vetoketju.

-ap-

Vierailija
13/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaalla on tulossa vielä monia" minä itse" ja "minä en" -kausia, joten en tollasessa pukemisjutussa ole vielä mitään ehdotonta sääntöä.

JOs ei itse halua niin aloitat pukemisen ja juttelet, laulat ja loruttelet samalla mukavia ja käännät lapsen ajatuksen muualle ja sitten annat lapsen pukea taas seuraavan vaatekappaleen. Toi huomion siirtäminen muualle toimii monessa asiassa.

Vierailija
14/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaat, jotka on yökuivia ;)

-ap-

Vierailija
15/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaat, jotka on yökuivia ;) -ap-

Vierailija
16/20 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis ylemmyydentuntoinen valikoivasti?

2-vuotiaat, jotka on yökuivia ;) -ap-

Näin näyttää olevan. Kyllä monet ovat yökuivia 2-vuotiaanakin.

Vierailija
17/20 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitään lisävinkkejä, koska 2-vuotiaan ei TODELLAKAAN tarvitse osata vielä pukea itse.

Järki käteen ja anna lapsellesi aikaa kehittyä rauhassa omaa tahtia.

Vierailija
18/20 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan itse. Ikää lapsella 2v3kk.

Vierailija
19/20 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorn 5v, vanhin 9v!!Jos siis on KIIRE ja pitää lähtee salamana. 2v kukaan ei pukenu itse, mutta ovatkin poikia.

Vierailija
20/20 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5-vuotiaitakin.

Yleensä jos pukemispalvelua toivovat, ovat erityisen kovasti hellyyden ja hoivan tarpeessa. Syystä tai toisesta.

En ymmärrä miksi pukemiseen pitäisi niin kovin tiukkapipoisesti suhtautua.

Viimeistään kouluiässä pukevat kyllä itse, eivätkä edes huolisi apua :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan