Sylitakiainen, joka ei viihdy kantoliinassa tai repussa ym. ja äidin syli paras, huoh...
Meillä on kolme lasta, nuorin on 4kk vauva, joka viihtyy vaan sylissä eikä ole yrityksistä huolimatta kelpuuttanut kantoliinaa tai reppua ym. Lisäksi yleensä vain äidin syli kelpaa, joskus harvoin viihtyy isinkin sylissä, kunnes tulee äitiä ikävä.
Yöt nukkuu hyvin omassa sängyssä ja herää pari kolme kertaa syömään, mutta sitten aamusta iltaan olisi vaan äidin sylissä. Miehen töissä ollessa on kuitenkin pakko keksiä jotain, missä vauva viihtyis vähän aikaa, jotta saan tehtyä muutakin ja edes välillä huomioitua isompiakin lapsia.
Te, joilla muilla ollut sylissä viihtyvä vauva, miten kauan se on kestänyt? Ei se tietenkään kerro kauanko tämä meillä kestää ja jos vauva yhtään tulee sisaruksiinsa niin lähtee liikkeelle vasta n. 9kk iässä.
Kommentit (24)
Meillä viihtyi sylissä, kunnes lähti kävelemään. Sittenkin pyöri noin kahden metrin päässä.
Yritä huomioida niitä isompia, vaikka vauva olisikin sylissä. Kohta vauvakin on isompi, ja sylissä voi pitää reilummin useampaa samaan aikaan.
Jätä reilusti jotain hommia tekemättä, palkatkaa välillä vaikka siivoaja. Syökää hieman enemmän valmisruokaa, ja se mitä teette itse, niin tehkää helpommin valmistuvaa.
josta riittää seuraavaksi päiväksi ja loppu menee pakkaseen ja se syödään jonain päivänä. Lisäksi mies tekee kotitöitä tai sitten koittaa viihdyttää vauvaa ja minä teen kotitöitä, näin koti pysyy edes jossain kunnossa, vaikkei tämä niin siisti ole kun haluaisin.
Kotitöiden ym. tekoa vaikeuttaa sekin, että vauva ei nuku päivällä kun vartin sillon toisen tällön, niin siinä ei pahemmin mitään ehdi. Mutta olen yrittänyt tätä ajatella niin päin, ettei tämä ikuisuuksia kestä ja loppupeleissä vauva-aika on lyhyt ja vielä elän toivossa, että ees vähän helpottais kun vauva lähtee liikkeelle.
Oon kyllä mahdollisuuksien mukaan koittanu huomioida isompia, vaikka vauva on sylissä. Tämä jo ihan siksi, että toinen sisaruksista on mustis vauvalle.
ap
Meillä viihtyi sylissä, kunnes lähti kävelemään. Sittenkin pyöri noin kahden metrin päässä.
Yritä huomioida niitä isompia, vaikka vauva olisikin sylissä. Kohta vauvakin on isompi, ja sylissä voi pitää reilummin useampaa samaan aikaan.
Jätä reilusti jotain hommia tekemättä, palkatkaa välillä vaikka siivoaja. Syökää hieman enemmän valmisruokaa, ja se mitä teette itse, niin tehkää helpommin valmistuvaa.
ja muitakin kikkoja, joita muilta kuullut, että vois viihtyä, mutta huonolla menestyksellä.
ap
meillä löytyy liinoja rintareppuja moneen lähtöön, mutta ergo on ainoa jossa vauva viihtyy. tähänkin sain muutaman kerran lyhyllä ajoilla totutella, mutta nyt menee vaikka monta tuntia putkeen ergossa.
keskimmäinen vauvani viihtyi vain liinassa. ja esikoinen taas missä vain kantovälineessä.
Meillä vauva 8kk. Luulin, että vähän helpottaisi kun lähtee liikkeelle, mutta ei. Ryömii heti varpaisiini kiinni ja tahtoo syliin.
Ei minullakaan luonto kestä huudattaa lasta ja tehdä kotitöitä. Sitä paitsi sellainen rääkyminen käy hermoon pidemmän päälle. Olen yrittänyt hyväksyä ne pyykkikasat mitä pääsee kertymään, tämä tapaus kun ei myöskään nuku kuin 40 min pätkiä.