Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tuota lääketieteellisen ja lääkärin ammatin hehkuttamista

Vierailija
29.05.2022 |

Siis tyypit yrittää vuosia sisälle ja sitten opiskelee jonkun kuusi vuotta tai enemmänkin päästäkseen jonnekin terveysasemalle tutkimaan peräpukamia ja haisevia pilluja? No onhan siinä hyvä palkka joo, mutta on niitä muitakin hyväpalkkaisia ammatteja joissa työnkuva paljon mukavampi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi kirjoittaa reseptejä, se on hyvä puoli.

Vierailija
2/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankarimyytti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vasta päivystyksessä ja kun lääkäri työnsi kaksi sormea peräaukkooni, tuli mieleeni, että on sitä arvostetumpakin ammatteja.

Vierailija
4/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kunnioitus ammattiryhmään puoskaroinnin ja ammattia harjoittavien rikollisten takia.

Vierailija
5/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelevia pultsareita, dementoituneita tappelevia vanhuksia, agressiivisia miehiä. Joo, tosi hehkutettu ammatti.

Vierailija
6/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä poliisin ammatti vois olla vielä vastenmielisempi. Raatoja, mätää, verta, oksennusta...

Vierailija
7/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahah nyt oli hyvä :D

Vierailija
8/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sankarimyytti

Ennen se olikin sankarihomma, nykyään palkan ja prestiisin perässä olevien kympin tyttöjen ja poikien nokka pystyssä -patsasteluammatti.

Vierailija
9/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikein dippa-insseistä sais niin seksikästä sarjaa kuin joku Emergenzy24/7 , vaikka moni tienaaki reippaasti enemmän kuin  ylilääkärit.

Vierailija
10/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vain pieni määrä sisään opiskelemaan. Täten varmistetaan, että lääkäreitä on (liian) vähän.

Tämä itsessään luo vääränlaisen mielikuvan vaativasta ammatista. Minkä koulutusta ei läpäise kuin erittäin harvat ja valitut valioyksilöt.

Vierailija
11/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Helsingin yliopiston lääkiksessä opiskeleva tällä hetkellä 22-vuotias serkkutyttö sanoi syksyllä 2019 että sen mielestä on kivaa tehä ruumiinavauksia joillekin täytetyille kotkille, joten ei ainakaan tylsää tuu siellä lääkiksessä olemaan.:-) On enemmän muiden sisarustensa kanssa enemmän orientoituneet matemaattis-luonnontieteellisille aloille, kun itse mun vanhimman isosiskoni kanssa oon "vain humanisti" eli nokkimisjärjestyksessä alempaa kastia mun iskän puolen serkkujen ja diplomi-insinööri-isäni mielestä. Onneks mun lähisuvusta löytyy muitakin kuin vain noita insinöörin ammateilla leijuvia itserakkaita paskiaisia.

M28

Vierailija
12/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vasta päivystyksessä ja kun lääkäri työnsi kaksi sormea peräaukkooni, tuli mieleeni, että on sitä arvostetumpakin ammatteja.

jos vertaat palkkaan niin kerro ihmeessä esimerkkejä.

Vierailija
13/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan vain pieni määrä sisään opiskelemaan. Täten varmistetaan, että lääkäreitä on (liian) vähän.

Tämä itsessään luo vääränlaisen mielikuvan vaativasta ammatista. Minkä koulutusta ei läpäise kuin erittäin harvat ja valitut valioyksilöt.

ja myös monet siirtyvät yksityiselle valmistumisen jälkeen. lääkäri pula loppuis kuin seinään jos olisi pakko olla ensin 5 vuotta julkisella ennen kuin menee yksityiselle.

Vierailija
14/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole rahassa mitattavissa. Jotkut ei työntäisi sormia vieraiden peräaukkoihin, vaikka saisivat miljoonia. Jos joku tekee sen muuttamasta tonnista...

Vierailija
15/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole rahassa mitattavissa. Jotkut ei työntäisi sormia vieraiden peräaukkoihin, vaikka saisivat miljoonia. Jos joku tekee sen muuttamasta tonnista...

olen ollut raksalla ja voin työntää mielelläni jonkun peppuun sormet kolmesta tonnista saati sitten 8000-9000€.

Vierailija
16/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi (lääkärin leskenä ja lääkärin äitinä ja lääkärin isoäitinä) että jos on matemaattisia kykyjä, niin pitää hakeutua teknilliseen korkeakouluun kehittämään innovaatioita vaikka päästöttömän teknologian kehittämiseen eikä tuhlata kykykään ihmisten rupien tonkimiseen.

Ja tämä ei ole provo, sanoi itse asiassa 3 päivää sitten.

Vierailija
17/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi (lääkärin leskenä ja lääkärin äitinä ja lääkärin isoäitinä) että jos on matemaattisia kykyjä, niin pitää hakeutua teknilliseen korkeakouluun kehittämään innovaatioita vaikka päästöttömän teknologian kehittämiseen eikä tuhlata kykykään ihmisten rupien tonkimiseen.

Ja tämä ei ole provo, sanoi itse asiassa 3 päivää sitten.

Mikä äitisi oma koulutus on?

Vierailija
18/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö ei ole mielestäsi vaativa koulutus tai ammatti? Pääsisit heittämällä sisään, jos vain tahtoisit?

Vierailija
19/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin tietysti taito, että sietää ihmisten kehoja ja uskaltaa tehdä toimenpiteitä. Minulla ei ole edes niitä taitoja, joita tarvitaan lääkiksen pääsykokeisiin, mutta vaikka olisikin, en ikinä pystyisi esimerkiksi leikkaamaan ketään. En, vaikka saisin kuinka paljon rahaa. 

Vierailija
20/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ollut raksalla ja voin työntää mielelläni jonkun peppuun sormet kolmesta tonnista saati sitten 8000-9000€.

Jotkut tekevät sitä jopa ilmaiseksi ja saava kicsejä siitä, että työntävät sormensa mahdollisesti humalaisen, alleen tehneen ja lioissaan viikkoja eläneen, metsienmiehen peppuun 😘

No toiset eivät tekisi sitä edes miljoonista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän