Kokemuksia purentakiskota?
Minulla on ollut pitkään ongelmia purennan ja laukojen jumiutumisen kanssa..Sain nyt purentakiskon, josta pitäisi ilmeisesti olla jotain apua?!
Kiinnostaisi kuulla jos kenelläkään olisi kokemuksia? Onko kiskosta ollut hyötyä pidemmän päälle?
Kommentit (9)
edelleenkään lauat ei enää jumita, joten katsoisin, että mulle siitä oli ainakin hyötyä =)
Mä käytin aktiivisesti pari vuotta ja sen jälkeen aivan satunnaisesti. Leukojen jumitus ja siitä aiheutunut päänsärky on helpottanut.
Se pelasti mun elämän loputtomalta päänsäryltä. En luovu siitä koskaan.
Mulla ollut kisko käytössä kahdeksan vuotta ja enää en osaa ilman nukkua. Auttaa leukajumeihin eli hampaita ei saa purtua niin tiiviisti yhteen. Ja auttaa tietty myös narskutteluun siinä mielessä, ettei hampaat kulu ja ei kuulu ikävää ääntä kun kisko on kovaa muovia. Suosittelen siispä ja kiskoa kannattaa käyttää joka yö, satunnainen käyttö ei auta yhtä hyvin.
ei tämän kiskon kanssa kyllä voi narskuttaa hampaita, että varmasti auttaa?!
Hammaslääkäri kysyi narskutanko hampaita, en ainakaan tiedä niin tekeväni, mutta ilmeisesti siihenkin vaivaan kiskoa käytetään?!
ap Kiittää myös kaikkia vastauksista, jospa tästä olisi sitten minullekkin apua! Ihan kauhea särky leuoissa ja päässä kokoajan tämän leuka/hammas ongelman takia!
ehkäpä tästä on sitten apua minullekin!
Kysyisin vielä, että onkohan toivetta, että tämän kiskon käyttö vähentäisi leukojen lonksumista? Minulla naksuu ja lonksuu leuat joka kerta kun puraisen ja pureskelen, tuntuu tosi kurjalle ja käy kipeästi? Ja usein sitten jumiutuu kokonaan, etten saa purtua yhteen!
ap kiittää taas vastauksista!!
vuosi tutkittiin pään magneettikuvauksia myöten syitä leuka- ja korvasärkyyn. Leukapolilla sitten pyydettiin hankkimaan kisko, joka on auttanut huomattavan nopeasti. Joskus vielä leuat ja korva särkee, kun oikein stressaannun jostain, mutta siis huomattava parannus tapahtunut!
Kiersin pidemmän kaavan kautta korva-, ja sisätautilääkäriltä neurologille, takaisin korvapolille ja viimein siis leukapolille.
Leukojen jumiutumisen kanssa..