Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tarvitse mennä chattiin etsimään pedofiilejä...

Vierailija
26.08.2010 |

...ei ne 13-14v ole turvassa tuolla kadulla/kaupassa/kirjastossa jne.

Tyttäreni (14v) ja ystävänsä (13v) kertovat jatkuvasti "iljettävistä äijistä" jotka ehdottelevat, jos hetkeksikään jää paikalleen. Viimeksi perjantaina tyttäreni ehti istua 2 minuuttia bussipysäkillä, kun joku vanhempi (parikymppinen) mies oli pysähtynyt ja tarjonnut kyytiä - sävy selvä. Keskellä kirkasta päivää.

Pahin esimerkki: olimme perheristeilyllä ostoksilla ja olen itse aika nuoren näköinen (kysytään paperit siideriä ostaessa) ja noin 30-vuotias mies tuli kysymään neuvoa 5-vuotiaalle kummitytölle lahjaksi. Neuvoin auliisti, ja jatkoin matkaa seuraavalle hyllylle. Mies jäi kahden tyttäreni kanssa levyhyllyn viereen ja alkoi kysellä miten risteily on mennyt. Tajusi sitten tyttären puhuessa äidistä (viittoillen minuun päin) kysyä ikää. Vastauksen kuullessaan ei paennut paikalta vaan jutteli niitä näitä, sanoi että näytätpä vanhemmalta tms. ja kyseli vielä että nähdäänkö illalla karaokessa... Ja minä seisoin siinä kuuloetäisyyden ulkopuolella, mutta kuitenkin ihan vieressä. Tyttö mutisi jotain ja pakeni ihan kylkeeni kiinni.

Ja samanlaista on minne päin tahansa Suomea menee; etelästä (Italia, Espanja) nyt puhumattakaan. Miesten lähestyminen on huomattavasti aggressiivisempaa kuin on ollut omina teinivuosinani. Ja iän kertominen suoraan ei todellakaan näytä toimivan, joskus jopa päinvastoin. Kun ne äijät ei tajua että olen tytön äiti, näen vähän turhankin raadollisesti millaista se on oikeasti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatusperiaatteesi ja -otteesi tuon viimeisen viestisi perusteella, AP.

Ikätovereiden käytöksestä kannattaa varmaan tytön kanssa keskustella myös, samoin seurustelutilanteista. Hämmentäviä ja hälyttäviä tilanteita kun ei satu ainoastaan vanhojen ällötysukkojen kanssa.

Pedofiileja ja teinien hyväksikäyttäjiä on ollut kautta maailman sivu (onhan meistä mammoistakin monia vongattu, häiriköity ja koitettu ostaa parikymmentä vuotta sitten), mutta kyllä voisin kuvitella että nykyisin voi olla meno siinä suhteessa vielä "vapautuneempaa".

Nuoriso on seksualisoitu mediassa tosi voimakkaasti, ja noilla hörhöillä on netin myötä omat sisäpiirin verkostonsa, joissa sitä omaa taipumusta ruokitaan, kannustetaan ja pidetään ihan luonnollisena. Luulen että moni sellainenkin, joka olisi ennen aikaan taipumuksineen hävennyt ja pitänyt itseään friikkinä, on sitä myöten rohkaistunut julistamaan "efebofiliaansa" luonnollisena ja normaalina asiana. Ja sitä myöten käytännössä kynnys lähestyä puberteetti-ikäistä seksuaalisessa mielessä sen kun madaltuu vaan sekä netissä että livenä.

Nykylapset on kerta kaikkiaan kasvatettava vuosiaan viisaammiksi...

Vierailija
22/23 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ajoi ohi ja tuli kohta takasin. Pysähtyi kohdalle ja mies kyseli, että mistä löytyisi joku paikka. (en nyt enää muista, että mitä tarkasti kysyi). Minä tietysti sitten selitin ja yks kaks huomasin, että se mies veti käteen.

Hyi saatana, että ällötti. Oli varmaan joku lähemmäs kuuskymppinen äijän käppänä.

Juoksulla menin kotia ne viimeset kaks kilometriä. Nää on kyllä sellasia juttuja jotka ei koskaan unohdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on seksualisoitu mediassa tosi voimakkaasti, ja noilla hörhöillä on netin myötä omat sisäpiirin verkostonsa, joissa sitä omaa taipumusta ruokitaan, kannustetaan ja pidetään ihan luonnollisena. Luulen että moni sellainenkin, joka olisi ennen aikaan taipumuksineen hävennyt ja pitänyt itseään friikkinä, on sitä myöten rohkaistunut julistamaan "efebofiliaansa" luonnollisena ja normaalina asiana. Ja sitä myöten käytännössä kynnys lähestyä puberteetti-ikäistä seksuaalisessa mielessä sen kun madaltuu vaan sekä netissä että livenä.

Pelottava suuntaus! Jolle pitäisi mielestäni tehdä jotakin - jonkinlainen vastaliike, nopeasti. Groomingin kriminalisointi on yksi askel oikeaan suuntaan, mutta myös yleisten asenteiden suhteen tähän pitäisi ottaa tiukka linja. Oikeasti mitään tekosyitä tämän käytöksen sallimiseksi ei aikuisilla miehillä tulisi olla. Pitää olla nollatoleranssi.

Nykylapset on kerta kaikkiaan kasvatettava vuosiaan viisaammiksi...

Totta. Joskus vaan se voi olla aika hankalaa, nuoret kun ovat aina myöskin (vahvasti) ns. oman aikakautensa tuotteita - ja tämä on ajan henki nyt. Siitä huolimatta omia lapsiaan pitää voida viimeiseen asti puolustaa!