Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sarasvuo takavarikoi tytöltä savukkeet! Mitäs tästä tykkäätte?

Vierailija
25.08.2010 |

Koska mikään koti yksin ei kykene kasvattamaan lasta, kylän täytyy auttaa, Trainers' Housen toimitusjohtaja Jari Sarasvuo kirjoittaa.

EI SENTÄÄN TÄYDELLINEN Jari Sarasvuo myöntää, että myös hän itse on tarvinnut sivistyskasvatusta. - Ja tarvitsen sitä yhä. (IL)OTA KANTAA

Saako vieraiden lapsia ojentaa?

95% 5%

Ääniä 1067

Sarasvuo kertoo asiasta Matti Apusen juhlakirjaan Käännös oikeaan kirjoittamassaan tekstissä.

Sarasvuo kertoo kirjan kappaleessa Sivistyskasvatusta, kuinka hän takavarikoi 12-vuotiaan tytön suusta palavan tupakan ja kädestä puolitäyden rasian.

Tyttö tyrmistyi ja kertoi, että hänen lakimiesisänsä haastaa Sarasvuon oikeuteen.

Sarasvuo sopi lopulta isän kanssa, että hän säilyttää tupakoita, kunnes tupakkatuotteiden hallussapito olisi laillista muutaman vuoden kuluttua.

- Solmittiin kasvatuksellinen salaliitto ja sovittiin vastavuoroisesta kyttäämispalvelusta, Sarasvuo kirjoittaa.

Tyvikasvu kertoi tarinaa

Sarasvuo harrasti arjen aktivismia myös silloin, kun hän näki lenkkeillessään, kuinka äitinsä seurassa karkkia syövä poika roskasi pyörätietä.

- Vein pojan jätökset äidille. Miten tämä sinua koskee, tivasi äiti, jonka mustattujen hiusten tyvikasvu ja umpeen täyttyneen navan seasta pilkottanut koru kertoivat täyden tarinan, Sarasvuo kirjoittaa.

IL kysyi Sarasvuolta, osoittaako tämä luonnehdinta Sarasvuolta itseltään sivistyneisyyttä.

- Minua fiksummat ihmiset kirjoittaisivat vähän tylsemmin, eivätkä paljastaisi itseään. En sanonut hänelle mitään ilkeätä. Siitä annan itselleni puoli pistettä, Sarasvuo sanoo.

Sarasvuo on ojentanut nuoria vesilläkin.

Toimitusjohtaja oli palaamassa peltiveneellään mantereelle, kun hän havaitsi, että "julkisen laiturin edusta oli miinoitettu veteen heitetyillä pulloilla ja tölkeillä".

- Laiturilla bilettää 20-30 nuorta kesän, suomalaisen alkoholikulttuurin ja hormoniensa virittämänä. Käsken kakarat kasaan. Me emme ole heittäneet pulloja mereen, minulle uskotellaan. En minäkään, mutta me siivoamme silti yhdessä, Sarasvuo kirjoittaa.

- Lopuksi setä pitää puhuttelun pennuille. Yksi kysyy, olenko joku kansanedustaja. Toinen haluaa lähettää terveisiä Virpille. Toivotamme hyvää lomanjatkoa toinen toisillemme.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelinlasku on liian iso niin paukkaa saldorajaa kunnes tienaa itse.

Ruoasta voi valittaa jos tekee sen itse.

Oman huoneen saa kun osoittaa vastuullisuutta huolehtia siisteydestä.

ja paljon muuta. Omalla käytöksellä pitää ansaita oikeudet ja niiden mukana tulee velvollisuudet.

Joka nuori olisi tosi onnellinen kun olisi ainoastaan oikeuksia muttei mitään pakkoa.

Vierailija
62/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyin edellytyksin on oikeus jopa tehdä kansalaispidätys.

Ei kenelläkään Sarasvuolla tai Seppo Spedeillä ole oikeutta leikkiä poliisia.

On aika sankarillista mennä huutelemaan teinijoukolle ja vaatia niitä tekemään jotain. Yksi vinopäinen yksilö voi saada aikaan joukkohurman ja siinähän olisi Sarasvuo-onkimatokin mennyt, vaikka onkin kokeillut kahvakuulailua.

Kyllä nuoria saa ja pitää ojentaa, mutta tämän miehen kohdalla kyse on vain sulkien keräämisestä omaan hattuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee kiskomaan tupakan 12 vuotiaan suusta. Ok, tietenkin on väärin, että 12 v polttaa. Mutta jotenkin ajatus, että iso jätkä tulee repimään 12 v tyttöä, ei tunnu hyvältä.

Itse en olisi kiitellut Sarasvuota jos olisi ollut minun tyttöni. Jos olisi ilmoittanut minulle, että polttaa, olisin kiittänyt, mutta en siitä, että menee niin lähelle ja osoittaa väkivaltaista käytöstä jos tyttö on rauhassa tupakoinut, eikä ole ollut uhkaava Sarasvuota kohtaan.

Vierailija
64/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että joku ulkopuolinen puuttuisi jos omanikin tekisivät typeryyksiä/laittomuuksia.

Vierailija
65/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin ajatus, että iso jätkä tulee repimään 12 v tyttöä, ei tunnu hyvältä. Itse en olisi kiitellut Sarasvuota jos olisi ollut minun tyttöni.

Vierailija
66/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarasvuo on todellakin ällötys, mut nyt on toiminut oikein. toisten lapsia saa komentaa asiallisesti, mutta ei koskea!

Vierailija
67/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuteinin huulet siitä irtoaa, jos niiden välistä nyppäsee sätkän pois? Tooodella väkivaltaista!

LOL!

että menee kiskomaan tupakan 12 vuotiaan suusta. Ok, tietenkin on väärin, että 12 v polttaa. Mutta jotenkin ajatus, että iso jätkä tulee repimään 12 v tyttöä, ei tunnu hyvältä.

Itse en olisi kiitellut Sarasvuota jos olisi ollut minun tyttöni. Jos olisi ilmoittanut minulle, että polttaa, olisin kiittänyt, mutta en siitä, että menee niin lähelle ja osoittaa väkivaltaista käytöstä jos tyttö on rauhassa tupakoinut, eikä ole ollut uhkaava Sarasvuota kohtaan.

Vierailija
68/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas curlingia parhaimmillan! "Ei meidän Janicalta saa ottaa tupakkia pois kun Janicalle voi tulla paha mieli!"

että menee kiskomaan tupakan 12 vuotiaan suusta. Ok, tietenkin on väärin, että 12 v polttaa. Mutta jotenkin ajatus, että iso jätkä tulee repimään 12 v tyttöä, ei tunnu hyvältä. Itse en olisi kiitellut Sarasvuota jos olisi ollut minun tyttöni. Jos olisi ilmoittanut minulle, että polttaa, olisin kiittänyt, mutta en siitä, että menee niin lähelle ja osoittaa väkivaltaista käytöstä jos tyttö on rauhassa tupakoinut, eikä ole ollut uhkaava Sarasvuota kohtaan.

Vierailija
69/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas curlingia parhaimmillan! "Ei meidän Janicalta saa ottaa tupakkia pois kun Janicalle voi tulla paha mieli!"

että menee kiskomaan tupakan 12 vuotiaan suusta. Ok, tietenkin on väärin, että 12 v polttaa. Mutta jotenkin ajatus, että iso jätkä tulee repimään 12 v tyttöä, ei tunnu hyvältä. Itse en olisi kiitellut Sarasvuota jos olisi ollut minun tyttöni. Jos olisi ilmoittanut minulle, että polttaa, olisin kiittänyt, mutta en siitä, että menee niin lähelle ja osoittaa väkivaltaista käytöstä jos tyttö on rauhassa tupakoinut, eikä ole ollut uhkaava Sarasvuota kohtaan.

Vierailija
70/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavin äijä mitä on ikinä tehty.

Vierailija
71/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ongelmanuori. Hän kantaa teräasetta mukanaan. Emmekä saa häntä kuriin. Suosittelen kyllä soittamaan ne poliisit. Ette te ole teräsmiehiä. Siinä voi oikeasti sattua jos teini on kriminaali.

Vierailija
72/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mietipä tarkemmin.

12 v on meillä 157cm pitkä ja painaa 42kg. Sarasvuo on aika iso jätkä. Tyttö seisoo tupakilla rauhassa ja iso jätkä tulee ja karjuu ja käsi tulee naaman lähelle ja riuhtaisee tupakan pois ja karjunta jatkuu. Asetelma ei tunnu minusta hyvältä. Menisi kokeilemaan samankokoisen jätkän suusta vetää tupakkaa suusta. Hyvähän se on pikkutyttöjä säikytellä ja uhkailla.

Jos tällaista näkyy, kertoisi minulle. En minä hyväksyisi jos 185 cm pitkä jätkä tulisi repimään tyttöni käsilaukkua tai repimaan suusta jotain. Raja on koskemattomuudessa. Tupakointi on väärin ja käryn käynti on hyvä. Mutta jos haluaa riehua ja uhota ja käydä käsiksi niin mieluusti omankokoiseen, eikä hentoon tyttöön.

Jos kerta Sarasvuo tiesi, kuka tytön isä oli, olisi riittänyt, että olisi kertonut isälle. Lapsella on oikeus koskemattomuuteen, vaikka olisikin tupakalla.

Vierailija
73/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oikein toimittu. Toivottavasti asian tullessa nyt julkisuuteen muutkin alkavat harrastamaan tätä :D

Vierailija
74/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hokee yhtenään etä teini-ikäisiin pitää voida luottaa?? kyllä meistä varmaan jokainen tietää, kannattaako heihin nyt niiiin täydellisesti luottaa..jos vain mielessä on omat teinijutut..näiden kaksi teinityttöä polttaa, juo ja nai jokaista vastaan tulevaa minkä kerkiää ja vielä facebookissa siitä leveilevät kuvien kera...mutta koska vanhemmat luottaa, niin ei käydä edes niillä sivuilla katsomassa mitä teinit kirjoittaa ja puuhaa...itselläni teini-ikäisiä ja luotan...tiettyyn pisteeseen asti:))

Vierailija
75/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mietipä tarkemmin. 12 v on meillä 157cm pitkä ja painaa 42kg. Sarasvuo on aika iso jätkä. Tyttö seisoo tupakilla rauhassa ja iso jätkä tulee ja karjuu ja käsi tulee naaman lähelle ja riuhtaisee tupakan pois ja karjunta jatkuu. Asetelma ei tunnu minusta hyvältä. Menisi kokeilemaan samankokoisen jätkän suusta vetää tupakkaa suusta. Hyvähän se on pikkutyttöjä säikytellä ja uhkailla. Jos tällaista näkyy, kertoisi minulle. En minä hyväksyisi jos 185 cm pitkä jätkä tulisi repimään tyttöni käsilaukkua tai repimaan suusta jotain. Raja on koskemattomuudessa. Tupakointi on väärin ja käryn käynti on hyvä. Mutta jos haluaa riehua ja uhota ja käydä käsiksi niin mieluusti omankokoiseen, eikä hentoon tyttöön. Jos kerta Sarasvuo tiesi, kuka tytön isä oli, olisi riittänyt, että olisi kertonut isälle. Lapsella on oikeus koskemattomuuteen, vaikka olisikin tupakalla.

Vierailija
76/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on taas läjä näitä nössövastauksia. Ei saa koskea, ei saa ojentaa, koskemattomuus pälä pälä

Vierailija
77/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsesi kertoo, että joku parimetrinen jätkä tuli häntä repimään niin tuskin kiittelet.

Täälläkin on taas läjä näitä nössövastauksia. Ei saa koskea, ei saa ojentaa, koskemattomuus pälä pälä

Vierailija
78/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Sarasvuo :) Juuri oikein toimittu. Toivottavasti asian tullessa nyt julkisuuteen muutkin alkavat harrastamaan tätä :D

...ettei käy pian niin, että BB-tähtöset päin vastoin on tarjoamassa palsta mammojen pikkukullille sidukkaa, lonkeroo, fresitaa, mällii ja sätkää.

Kylä kasvattaa, niinku tiätsä..

Vierailija
79/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin voin aidosti sanoa tuntevani kunnioitusta Jari Sarasvuota kohtaan! Monen vanhemman tuntuu olevan vaikea laittaa lapselleen rajoja tänä päivänä, siksi koko kylän tulisikin ottaa vastuuta lasten tulevaisuudesta ja sivistämisestä. Ainahan löytyy näitä "Jami- Patrickien" vapaita kasvattajia, jotka mussuttavat: "Kyllä minä kuule itse kasvatan lapseni" tai "Mitäs tämä sinulle oikeastaan kuuluu?" tms.

Huvittavinta minusta on tuo Sarasvuon elävä kuvaus WT-mammasta "parhaimmillaan":

"äiti, jonka mustattujen hiusten tyvikasvu ja umpeen täyttyneen navan seasta pilkottanut koru kertoivat täyden tarinan".

Vierailija
80/117 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sä nämä karjumiset, riuhtomiset ja repimiset oikein olet keksinyt?? Ei se, että SINÄ itse käyttäydyt niin tarkoita sitä että kaikki muutkin on karjuvia ja repiviä ihmisiä!

vaan mietipä tarkemmin. 12 v on meillä 157cm pitkä ja painaa 42kg. Sarasvuo on aika iso jätkä. Tyttö seisoo tupakilla rauhassa ja iso jätkä tulee ja karjuu ja käsi tulee naaman lähelle ja riuhtaisee tupakan pois ja karjunta jatkuu. Asetelma ei tunnu minusta hyvältä. Menisi kokeilemaan samankokoisen jätkän suusta vetää tupakkaa suusta. Hyvähän se on pikkutyttöjä säikytellä ja uhkailla. Jos tällaista näkyy, kertoisi minulle. En minä hyväksyisi jos 185 cm pitkä jätkä tulisi repimään tyttöni käsilaukkua tai repimaan suusta jotain. Raja on koskemattomuudessa. Tupakointi on väärin ja käryn käynti on hyvä. Mutta jos haluaa riehua ja uhota ja käydä käsiksi niin mieluusti omankokoiseen, eikä hentoon tyttöön. Jos kerta Sarasvuo tiesi, kuka tytön isä oli, olisi riittänyt, että olisi kertonut isälle. Lapsella on oikeus koskemattomuuteen, vaikka olisikin tupakalla.