Voiko aikuisena oppia sosiaalisia taitoa ts. "muuttua"?
Tunnen paljonkin ihmisiä, joiden seurassa oleminen on raskasta. Ei mitään aktiivisuutta keskustelun eteen päin viemisestä, äkkinäisiä sammakoita suusta, tyrmääviä mielipiteitä, paljon jälkikäteistä selittelyä mitä oikein tarkoitti ja ei tarkoittanut. Jne. Voiko näitä ihmisiä omalla käytöksellään mitenkään tukea sulavampaan ja heillekin luontevampaan seuranpitoon?
Kommentit (8)
Ja vähitellen siitä pois oppinutkin kun on enemmän sosiaalisia kontakteja. Iän myötä myös luotan enemmän itseeni, enkä koe että kaikki tarvii toisille selittää tai perustella. Ja olen myös oppinut vähän harkitsemaan mitä puhun, enkä selitä kaikkea mieleen juolahtavaa.
ite oot ihan vitun ääliö. tollasen apinan seurassa kukaan osaa olla kunnolla. vitun jäykkis
perhoseksi millään.Toki voit humalassa rafalassa örveltää,mut siihen se jää.Tosin nää mun tuntemat jurot miekkoset ja naikkoset on tohtoreita ha korkeissa asemissa eli älykköjä.
Ehkä sun jutut on niin TYHMIÄ ettei ne vaivaudu kommentoimaan ja pitää suun kiinni ja lähtee pois.SOrry!
Tunnen paljonkin ihmisiä, joiden seurassa oleminen on raskasta. Ei mitään aktiivisuutta keskustelun eteen päin viemisestä, äkkinäisiä sammakoita suusta, tyrmääviä mielipiteitä, paljon jälkikäteistä selittelyä mitä oikein tarkoitti ja ei tarkoittanut. Jne. Voiko näitä ihmisiä omalla käytöksellään mitenkään tukea sulavampaan ja heillekin luontevampaan seuranpitoon?
Nyt selkis. Av-whitetrash-mamma onkin sosiaalisesti kyvytön, siksi hän sikailee täällä!
Ihme vastauksia ap on saanut. Minä uskon, että ihminen voi oppia mainitsemiasi taitoja. Koska käytöstavat ovat tapoja, ja tavat ovat aina opittuja. Ehkä sulavaa ihmistä ei koskaan tällaisesta ihmisestä tule, mutta riittävän sivistyneeksi hän voi kuitenkin oppia. Jos vain itse haluaa.
ap kirjoitti hyvin. Itse olen juurikin tuollainen. Sen takia pysyn kotona ja välttelen tilanteita, joissa joutuisin keskustelemaan ihmisten kanssa. Surullista :( Olen niiiin hirveän ujo ja pidän itseäni ehkä tyhmempänä kuin muut. Ehkä myös ajattelen, ettei ketään kiinnosta mun tylsän elämän tylsät jutut. Haluaisin muuttua, mutta olen ollut yli 10 vuotta ilman ystäviä ja kavereita, joten keskustelu on vaikeaa.
luonteenpiirre, joka on syntyjään. Siihen sisältyy myös osittain sosiaalisuus. Osittain siinä voi kehittyä ja pitääkin kehittyä. Mielestäni "toista ei saa muuttaa" tai "olen tälläinen kuin olen" kaltaiset ajatukset ovat vääriä. Koko elämä on oppimista ja kehittymistä itsensä kanssa, myös suhteissa täytyy kasvaa. Ei se kehittyminen lopu siihen, kun täyttää 18 vuotta. Lisäksi "vanha koira ei opi" sanonta on väärä. Kaikkea voi muuttaa. Ihminen voi muuttua.
Mitä tuntemattomiin ihmisiin tulee, niin opettele keskustelunaiheita. Kuuntele, mistä asioista joku puhelias juttelee ja laita aiheet korvan taakse. Kavereiden kanssa juttu on niin, että silloin voi puhua mitä sylki suuhun tuo.
En muuten yhtään, en yhtään usko, että olet tyhmempi kuin muut.
ap kirjoitti hyvin. Itse olen juurikin tuollainen. Sen takia pysyn kotona ja välttelen tilanteita, joissa joutuisin keskustelemaan ihmisten kanssa. Surullista :( Olen niiiin hirveän ujo ja pidän itseäni ehkä tyhmempänä kuin muut. Ehkä myös ajattelen, ettei ketään kiinnosta mun tylsän elämän tylsät jutut. Haluaisin muuttua, mutta olen ollut yli 10 vuotta ilman ystäviä ja kavereita, joten keskustelu on vaikeaa.
niin sanon, että tyhjästä on paha nyhjäistä. Jos sinun jutut ei kiinnosta enkä osaa niihin kommentoida, niin minkäs teet.