Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni olivat ihan ihmeissään puistossa.

Vierailija
24.08.2010 |

Poikia siis ja leikkivät siellä muiden kanssa, kunnes kiinnittivät huomiota yhden pojan lippalakkiin, jossa koreili Hello Kitty.

Autossa sitten ottivat puheeksi, eivät sitä poikaa mitenkään kiusanneet asiasta. Mutta kyllä ihmettelen miten vanhemmat ostavat tytön tavaraa pojalle.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako aikuinen mies käyttää vaaleanpunaista paitaa?

Eikä nainen saa käyttää housuja.

Vierailija
22/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika pitää Hello Kitty-paitaa päällään, koska haluaa. Pikkusisko sai tuollaisen mutta on aivan liian iso vielä (pojalle se oli juuri sopiva) eikä tullut mieleenkään kieltää, kun toinen kerran halusi. Poika pitää myös kovasti vaaleanpunaisesta ja olemmekin ostaneet kohtuudella niitä (meneepä sitten kuopukselle myöhemmin). Niin ja vaalean lila on myös kovasti hänen mieleensä.

Jos pojasta tulee tuon perusteella homo (niin kuin täällä on manattu) niin sitten tulee. Minulle hän on siitä huolimatta hyvin rakas =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako aikuinen mies käyttää vaaleanpunaista paitaa?

Eikä nainen saa käyttää housuja.

kannattaisi laittaa joku muu paita pikkutakin alle koska luullaan asiakaspalaverissa homoksi. Ei sitten lähtenyt vaihtamaan vaikka pomo käski ja kestää kyllä jos häntä luullaan homoksi paitansa takia.

Vierailija
24/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän niitä takapihan poikia tulee

Vierailija
25/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastelun aihetta ole? Mun lapset eivät edes tajuaisi kiinnittää huomioita moiseen seikkaan :D

Vierailija
26/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 6v ja leikkii ihan innoissaan isosiskonsa kanssa littlest petseillä (aivan tyttöjen juttujahan ne)leikkii myös sujuvasti bakuganeilla joten siitä ei ainakaan tarvi teidän autossa jutella :D

Vierailija
27/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastelun aihetta ole? Mun lapset eivät edes tajuaisi kiinnittää huomioita moiseen seikkaan :D

Korkeintaan poika (4v.) kiinnittäisi huomiota siihen, että vaatteessa on kissan kuva (tykkää todella paljon kissoista), ei siihen että se olisi "tyttöjen vaate".

Vierailija
28/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sille mitään,enkä yritä häntä estellä. Kaikki kaverit ovat tyttöjä ja leikkii tyttöjen jutuilla nukeilla,kotia ym. Pojalle ostettiin omat punaiset vaunut ja pari nukkea,niitä hän sitten hoivailee. Kaupassa näpelöi kimaltelevia tyttöjen vaatteita ym. En tiedä mikä hänestä isona tulee,mutta on kyllä jotenkin sisäsyntyistä jos homo tulee. Isoilla veljillä ei ollut tuollaista vaihetta,tosin heillä oli kavereina myös poikia mitä meidän pihalla ei nyt ole

Vierailija
29/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en itse siitä tykkää. Jos tyttö joskus itse haluaa, niin sitten varmaan.

Mutta värinä vaaleanpunainen on miehillä, varsinkin tummilla, erittäin kaunista, ja sekä 7-vuotias ekaluokkalainen että 4-v kerholainen, poikia molemmat, ovat halunneet esim. harmaa-valko-vaaleanpunaraidalliset paidat itselleen. Koulussa pojilla on vaaleanpunaista niin eka- kuin kuudesluokkalaisilla, eikä kukaan homottele.

Vierailija
30/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia siis ja leikkivät siellä muiden kanssa, kunnes kiinnittivät huomiota yhden pojan lippalakkiin, jossa koreili Hello Kitty. Autossa sitten ottivat puheeksi, eivät sitä poikaa mitenkään kiusanneet asiasta. Mutta kyllä ihmettelen miten vanhemmat ostavat tytön tavaraa pojalle.

Meillä lapset ovat kuninkaita ja saavat ihan itse valita kaupasta mitä haluavat. Poika saa mennä vaikka Hello Kitty alushousuissa puistoon pakkasella jos niin haluaa!

Vierailija
31/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas ei ollut kenestäkään ihmeellistä, kun meidän tyttö käytti lähestulkoon ainoastaan poikien paitoja ja housuja yhdessä vaiheessa (4-5- vuotiaana). Hän on aina leikkinyt paljon poikien kanssa, käynyt "poikakavereiden" kanssa läpi kaikki Spiderman-, Bakugan- ynnä muut vaiheet ja toisaalta herkistellyt "ihania Petsoppeja" yhdessä tyttöjen kanssa. Hänen lempivärinsä on koko pienen ikänsä ollut sininen jossain muodossa; tällä hetkellä se on turkoosi.

Minusta ap heitti ilmaan hyvän pohdinnan aiheen: annetaanko tytöille enemmän vapauksia olla oma itsensä (= hyväksymään oma "jätkämäinen" puoli) kuin pojille, joilta toisinaan jopa puoliväkisin tukahdutetaan ne "neitimäiset piirteet" ja opetetaan olemaan "kunnon mies" (mitä se ikinä käytännössä tarkoittaakaan)? Ainakin minusta näyttää siltä.

Vierailija
32/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasella kenellekään sieltä talvivarusteiden alta edes näkyisivät. :)

Ymmärsin pointtisi joka tapauksessa ja olen samaa mieltä, että pojat voivat käyttää Hello Kitty-vaatteita siinä missä tytöt vaikkapa Spidermania.

Meillä lapset ovat kuninkaita ja saavat ihan itse valita kaupasta mitä haluavat. Poika saa mennä vaikka Hello Kitty alushousuissa puistoon pakkasella jos niin haluaa!

Vierailija
33/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, tai sitten ap:n kaltaisia suppea-aivoja on tosiaan olemassa...

Vierailija
34/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska halusi vaaleanpunaisen paidan. Ostin pojallenikin, eli tiedänpä sitten varautua, että hänen tuleva asuinkumppaninsa on joku könsikäs.

Vierailija
35/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, joita ylpeänä ulkona työntelee! Välillä niissä on nukke hoidettavana, välillä niillä ajetaan rallia, ja välillä ne ovatkin postikärryt.

Vierailija
36/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä tukka, tykkää vaaleanpunaisesta ja punaisesta, on leikkinyt Petseillä, poneilla, barbeilla jne. Pienenä piti jopa kotona prinsessamekkoja roolileikeissä. On kuitenkin kovin miehinen ja pukeutuu muodikkaasti, tykkää huppareista, pitkistä T-paidoista, on voimakas ja kavereina on sekä poika että muutama tyttö. Ihana, herkkä, itsensä tunteva ja halunsa osaava nuorimies! Meillä on pari muutakin poikaa ja he ovat ihan erilaisia, koruja tosin käyttävät kaikki ja nyt niin muodikasta vaaleanpunaista paidoissaan. Tämä nelosluokkalainen sen sijaan ei tykkää jalkapallosta vaan telinevoimistelee (eikä tosiaan ole ainoa poika!) taitavasti, lukee Harry Pottereita ja leikki legoilla, pelaa "poikamaisia" pleikkapelejä mutta myös legoista valitsee ns tyttömäisempiä esim. sisustusjuttuja lukuisien taistelu -Star Wars- ja muiden "poikajuttujen" rinnalle. Hän tietää tarkkaan, mistä tykkää ja uskaltaa olla rohkeasti oma itsensä ja toivoa mieluisia juttuja. Hän on ihan poika ja inhoaa, jos joku joskus luulee tytöksi esim. ulkomailla pitkän vaalean tukkansa ja punaisen vaatetuksensa vuoksi.

En tietenkään pakota häntä pitämään sinisia ja mustia (joita itsekin inhoan) vaatteita (pelkästään) vaan kannustan olemaan oma itsensä. Jos hän on tuleva homo, niin olkoon, kasvatuksen tulos se ei ole vaan selvästi ihan pienenä alkanut juttu.

Vierailija
37/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen leikkiminen on minusta tervettä ja kehittää mielikuvitusta.

Tuli mieleen, että ollaanhan tytärtäni yhden kerran "arvosteltu" eräästä poikamaisesta jutusta julkisesti.

Nimittäin viime jouluna hän sai lahjaksi pitkään toivomansa Reino-tohvelit ja näytti niitä tuoreeltaan hyvin iloisena mummille ja tädille (mummilassa), laitettuaan ne ensin jalkoihinsa.

Eikös hänen mummi ja täti yhteistuumin laukaisseet "ovatpa hienot" sijaan kovaan ääneen kaikkien kuullen, että "nuohan ovat poikien tossut!" ja "Miksi sinulla on poikien tossut jalassa?". Mumminsa vielä heitti vettä myllyyn sanomalla, että "ei tytöillä pidä poikien tossuja olla, kun tyttöjen tossut..ne semmoset Aino-tossut!" ja täti siihen päälle "no nii just..!".

Tytär ei hämmennykseltään osannut kuin tuijottaa mummiaan ja tätiään. Korjasin asian heille molemmille sanomalla, että tyttö on itse toivonut nimenomaan Reino- eikä Aino-tossuja ja huomautin sivumennen, että minulla itsellänikin on Reinot, joista tykkään erittäin paljon. :)

Juttu loppui siihen. En vain pitänyt asetelmasta, jossa kaksi aikuista hyökkää mielipiteineen lapsen kimppuun, kun toinen on iloisimmillaan.

T. 38 uudelleen

5-v pojallani on Hello kitty -nukenrattaat, joita ylpeänä ulkona työntelee! Välillä niissä on nukke hoidettavana, välillä niillä ajetaan rallia, ja välillä ne ovatkin postikärryt.

Vierailija
38/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka ulottuu nyt hartioille, oiken nätti "surffitukka", jota hoitaa. Manga-sarjojen innoittamana aikoo kasvattaa kutrinsa vyötärölle asti.

Tykkää väreistä. Skeittilautaan ostettiin pinkki grippi (= hiekkapaperi). Inhoaa harmaata ja tummansinistä. Leikkii Littlest Petseillä, joita on muutama ja pehmopuput ja -tiput ovat tärkeitä. Koruista tykkää, ja pienenä olisi halunnut harsohameen.

Kavereina on tyttöjä ja poikia.

Autot, Legot ja PS kiinnostavat. Sama poika on herkkä ja taiteellinen, välillä karski ja "poikamainen".

Juu, itsekin taisin olla mukulana enempi poikamainen, nykyäään käytän itse Hello Kitty -vaateita...

Vierailija
39/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pieneenä mausteena: minun eskaripojallani on vaaleanpunainen Snoopy-reppu.

Vierailija
40/46 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten näkyy poikien ja tyttöjen roolien erilaisuus: poikien on paljon kapeampi.

Olisivatko poikasi ihmetelleet, jos tytöllä olisi ollut Puuha Pete -lippis?

Mainittakoon, että minun lapseni eivät olisi kiinnittäneet huomiota poikaan, jolla olisi Hello Kitty -lippis. Eli sinä olet välittänyt omillesi -tai joku muu lähinen on välittänyt - aika tiukat stereotypiat siitä, mikä sopii pojalle ja mikä ei.

Ja tuolla lailla stereotyyppisesti ajattelevat lapsukaiset sitten kommentoivat tyttärelleni "sulla on poikien reppu". Tytöllä on hänen ihan itse valitsemansa Spiderman reppu. Sai siis itse valita kaupassa, minkä haluaa, ja halusi ehdottomasti spidermanin :).

Mitä muuten vastasit pojillesi?

t. 3 tytön ja 2 pojan äiti, joka yrittää olla asettamatta lapsilleen stereotyyppisiä rajoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän