Onko tämä nyt totta? Jääkö lapsi todella pieneksi jos on sitä ekaluokalla?
Kyseessä todella sirorakenteinen lapsi,kasvaa hyvin ja syö,oli iso vauva syntyessään mutta lyhyin ja aina ollut.Alan epäilemään että jää lyhyeksi,molempien vanhempien isovanhemmat olleet keskimääräistä lyhyempiä:sääli jos näin käy.
Kommentit (40)
mutta ihan hyvin voi jäädä pieneksi.
muutamia yli 180cm löytyy.Harmittaa todella.
lapsena tosi pieni rimpula, rippikoulussakin oli vielä porukan lyhin. Nyt mies on 184cm.
Itse olin myös aina lyhin, ja vieläpä sit teininä sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan, jonka takia pituuskasvu pysähtyi kokonaan ja lääkityksen saannin jälkeen kasvoin enää vähän. Nyt olen 155cm.
Oma poikani 8v. on myös tosi pienikokoinen, mutta en ole vielä ollut huolissani, toivon mukaan kasvaa sit myöhemmin, kuten isänsäkin.
Ei voi ennustaa.
Olin luokkani toiseksi lyhin, tosi siro ja pieni esim. kenkä oli 28 kokoa, vaatteiden kokoa en muista. Ja minusta tuli kuitenkin 168 cm pitkä nainen. Tänä vuonna tajusin olevani jopa ihan missin mittainen. :)
Kaikkialla mainostetaan pitkiä ihmisiä,harvemmin ne lyhyet on positiivisessa mielessä kiinnostavia.
Ei voi ennustaa.
Olin luokkani toiseksi lyhin, tosi siro ja pieni esim. kenkä oli 28 kokoa, vaatteiden kokoa en muista. Ja minusta tuli kuitenkin 168 cm pitkä nainen. Tänä vuonna tajusin olevani jopa ihan missin mittainen. :)
Nyt aikuisena 153 cm. Mutta ei ole koskaan haitannut. Luulen, että mieheille on pahempaa jos jäävät kovin lyhyiksi.
Esikouluikäinen poikani on nyt 126 cm. Parempi ennuste kuin äidillään :D Jos oletuksesi pitää paikkansa.
Itse olin ala-asteella todella pienimmästä päästä aina...nyt 163 cm eli lähes naisten keskimittaa ja monia silloisia luokkatovereitani pidempi. Kasvoin monta senttiä vielä yläasteella.
Samoin monet pojat venyvät pituutta vielä armeijassa. Perimä toki vaikuttaa asiaan, mutta nykyään on myös parempi ravitsemus, joten pidempiäkin voi tulla...ei tietenkään enää 80-luvulla syntyneillä tuo ravitsemus vaikuta, mutta jos vertaa isovanhempiin.
lopulta kasvoi 187 cm pituiseksi.
kuukautisten alkamisiästä.Siihen se pituus usein pysähtyy.Pojat kasvavat vielä rippikoulun jälkeen.
Itse olin ala-asteella todella pienimmästä päästä aina...nyt 163 cm eli lähes naisten keskimittaa ja monia silloisia luokkatovereitani pidempi. Kasvoin monta senttiä vielä yläasteella.
Samoin monet pojat venyvät pituutta vielä armeijassa. Perimä toki vaikuttaa asiaan, mutta nykyään on myös parempi ravitsemus, joten pidempiäkin voi tulla...ei tietenkään enää 80-luvulla syntyneillä tuo ravitsemus vaikuta, mutta jos vertaa isovanhempiin.
luokkansa siroin ja lyhyin. Alkoi kasvamaan vasta 16-vuotiaana, kasvoi 189 senttiseksi ja rotevoitui todella paljon. Joten ei se aina kerro mitään.
Lihavat lapset on aina myös pitkiä ikäisekseen.
Mun mies oli rääpäle lapsena. Luokkansa lyhimpiä ja heikoimpia. On tosin joulukuussa syntynyt. Nyt urheilullinen, jäntevä ja pituus 187.
kuudennella syksyllä, keväällä alkoi venähdys vaihe; jätkä kasvoi 155 cm 168 kolmessa viikossa, nyt hän on 9 luokalla ja pituutta on jo 182.
itse olin luokan pienin koko ala-asteen, ja sitten 14-vuotiaana tuli raju kasvuspurtti. Kasvoin vuodessa 12 senttiä, minkä jälkeen olin keskikokoa. Lukioaikana kasvoin vielä nykyiseen kokooni, joka on 168 cm, eli ei enää niinkään lyhyt vaan jopa keskivertoa hieman pidempi :).
jää lyhyeksi.Miehillä se tarkoittaa alle 177cm pituutta.Naisilla alle 165cm pituutta.Hyvä pointti lyhyydessä on se että lyhyemmät elävät pidempään kuin pitkät.
itse taas olin aina luokkani lyhin ja nyt olen 178cm. ELi ei yhtään korreloi:)
onko kyseessä tyttö vai poika. Kyllähän se lyhyys tietysti aina välillä haittaa joitain asioita, mutta tuskin mitään merkittävää. Ehkä ei ihan malliksi pääse. Itse en ainakaan ole kärsinyt pituudestani kuin joissain käytännön asioissa, kuten etten ihan aina yllä joka paikkaan.
159cm