Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä nyt totta? Jääkö lapsi todella pieneksi jos on sitä ekaluokalla?

Vierailija
24.08.2010 |

Kyseessä todella sirorakenteinen lapsi,kasvaa hyvin ja syö,oli iso vauva syntyessään mutta lyhyin ja aina ollut.Alan epäilemään että jää lyhyeksi,molempien vanhempien isovanhemmat olleet keskimääräistä lyhyempiä:sääli jos näin käy.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten keskipituus Suomessa on tällä hetkellä n. 165cm. Eli kaikki tuon yli taitaa olla pitkiä :)

Itse olen ollut niitä luokan lyhimpiä, mutta pituutta kuitenkin 167cm. Mies oli myös luokan lyhimpiä pitkään, kasvoi vielä lukiossa vuodessa reilut 10cm ja on nyt 182cm.

Kasvu loppuu murrosiän (kuukautisten alkamisen) myötä, joten kun sekin vaihtelee useilla vuosilla, on aika vaikea arvata, jääkö lyhyt lyhyeksi vai ei.

Vierailija
2/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enpä sitten enää sen jälkeen kasvanutkaan, ja lähes kaikki menivät teini-iässä pituudessa ohi. Olen nyt 162 cm :)

Joo mä taas olin luokkani pisimpiä ja nyt aikuisena alle 165cm että sellai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino voi karata huikeisiin lukemiin vaikka ekalla olisi laiheliini.

Vierailija
4/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala-asteen pienin, hentoinen poika, joka oli aina mun vieressä siellä lyhyimpien päässä kun kokojärjestykseen mentiin, olikin sitten yhtäkkä venähtänyt yli 180-senttiseksi, kun siihen lukioiässä uudestaan tömäsin. Samoin kävi yhdelle heiveröiselle tytölle meidän luokalla; pituusvenähdys iski yllättäen siinä 15-16 v iässä.

Toisaalta tse olin pieni ja heiveröinen lapsena ja pieni olen edelleen. Pienenä on ihan hyvä olla. Kannattaa kannustaa lasta liikuntamuotoihin, joissa siitä on etua (tai ei ainakaan haittaa)! Esim voimistelu, ratsastus, miekkailu...

Vierailija
5/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni oli koko kouluaikainsa luokkansa lyhyin. Eikä vain lyhyt, vaan pieni ja sirokin. Rippikuvassakin päätä lyhyempi. Nyt hän on 188 cm.

Vierailija
6/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko teillä jotenkin pituusrajoitteisia? Mun tyttöni ollut aina kaikista pienin ja tulee aina olemaankin. On muutenkin erittäin siro kuin keijukainen ja tyytyväinen olenkin siitä...ja jos teillä kyseessä poika niin sitä suuremmalla syyllä olis sunkin aika opetella uusia asenteita elämässäs ja pitää ainakin mölyt mahassas. Mitä ihannoittavaa siinä suuruudessa on? Tät en ole koskaan tajunnut :D

Vierailija
7/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä todella sirorakenteinen lapsi,kasvaa hyvin ja syö,oli iso vauva syntyessään mutta lyhyin ja aina ollut.Alan epäilemään että jää lyhyeksi,molempien vanhempien isovanhemmat olleet keskimääräistä lyhyempiä:sääli jos näin käy.

Vierailija
8/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsena kuin myöhemmin teininä/aikuisena harmittaa yleensä enemmän äitiä kuin lasta itseään. Äidit surkuttelevat että voi voi kun toi jäi lyhyeksi, miten se nyt pärjää ja muutkin kyselevät, että eikö ole ärsyttävää olla noin lyhyt.

Harvemmin se kuitenkaan itseään ärsyttää tai harmittaa. Lyhyenä on ihan hyvä olla, enkä mä ole koskaan kaivannut pituutta lisää. Kovin on muut harmitelleet asiaa minunkin puolesta, eipä ole itse tarvinnut.

Vierailija
9/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmat kaunottaret ovat ns lyhyitäScarlett Johannsen, Eva Longoria...sit on Madonna, Kylie Minogue jne...ei se pituus aina naista kauniimmaksi tee päinvastoin! Itse olen 160cm ja aina olen ollut miesten mieleen vink vink...mielummin 160cm kuin 180cm :D

Vierailija
10/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut naisellisen siro ja pienikokoinen, enkä koskaan ole kokenut kokoani ongelmaksi, melkein päinvastoin!

Miksi on sääli jäädä lyhyeksi? Ollaanko teillä jotenkin pituusrajoitteisia? Mun tyttöni ollut aina kaikista pienin ja tulee aina olemaankin. On muutenkin erittäin siro kuin keijukainen ja tyytyväinen olenkin siitä...ja jos teillä kyseessä poika niin sitä suuremmalla syyllä olis sunkin aika opetella uusia asenteita elämässäs ja pitää ainakin mölyt mahassas. Mitä ihannoittavaa siinä suuruudessa on? Tät en ole koskaan tajunnut :D

Vierailija
11/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni avomies oli vielä lukiossa selvästi muita sen ikäisiä poikia lyhyempi. Lukion jälkeen parin vuoden aikana kasvoi pituutta 20cm. Hänellä isoveli, joka myös aikanaan kasvanut samalla tavalla.

Vierailija
12/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy myöntää että harvoin ovatkaan siroja. Yleensä ovat aika raskasrakenteisiakin ja pyrkivät koulussa takariviin istumaan. Ei se pituus aina se tavoiteltava piirre ole. Itse mielummin olen myös siro 160cm :D

Vierailija
13/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli luokan pienin vielä ysillä. Sai kasvupyrähdyksen ikävuosina 16-19 ja on nykyään aikuisena 185 cm eli jopa keskivertoa suomalaismiestä pidempi. Ei niistä tiedä, toki perimä jonkin verran kertoo.

Vierailija
14/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin koko ala-asteen luokan lyhin tai toiseksi lyhin. Kasvoin sitten murroiässä lyhyessä ajassa parikymmentä senttiä. Olin varmaan vielä kutosella alle 150 cm ja ysillä jo yli 170.

Menkat alkoivat vasta 14-vuotiaana ja monilla ala-asteella pitkillä jo 11-vuotiaana.

Olen nyt 176 cm.

Vierailija
15/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen pieni nainen ja on kyllä ihan kivaa ostaa pienikokoista vaatetta ja siroja kenkiä. Ne nelikakkoset korkkarit ei kyllä kovin kauniita ole (anteeksi jos loukkaan nyt jotakuta mielipide vain)...

Vierailija
16/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen suuruus ja pienuus (ihmisenä) näkyy ihmisen toiminnassa...

Itse olen 173 cm pitkä nainen ja haluaisin olla hiukan pidempikin. Mutta en millään pahalla silmällä katso pieniäkään. ;)

Vierailija
17/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisilla ei varmaan harmita vaikka onkin keskimääräistä lyhyempi, mutta käsittääkseni miehelle se voi olla vaikea paikka.

Vierailija
18/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkutteletko ap myös sitä jos sun lapsilla on vähän iso nenä, isot lättäjalat, iso pää, pieni suu, liian ohut tukka jne...kaikki nuo ominaispiirteitä ihmisillä ihan kuten se pituuskin enkä tajua miten ihminen ois jotenkin parempi mitä pidempi on...monesti päinvastoin! Mun siskontyttö on siro 157cm ja kaikki vaatteet istuvat tosi nätisti kun taas kaverinsa on 180cm amatsooni eikä mikään vaate näytä hyvältä päällänsä (kyseinen tyttö surkuttelee pituuttaan)...ongelmansa kullakin.

Vierailija
19/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 luokkaan asti luokan lyhimmästä päästä. Nyt olen 170cm.

Mulla alkoi kuukautisetkin vasta ysillä.

Muistan sen hetken vieläkin. Olin työharjottelussa. Oli ihan kaamea tilanne kun olin kaikenlisäksi todella ujo ja arka.

Vierailija
20/40 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskin aika päästä jo moisista asenteista eroon eikä tulla tänne ruokkimaan niitä ja vielä kyseessä oma lapsi :( toivottavasti ap ei lapsensa kuullen ala mitään näin typerää asiaa surkutella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan