Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen lasteni isää pedofiliasta

Vierailija
23.08.2010 |

Mitä minun oikein pitäisi nyt tehdä? Olen eronnut lasteni isästä. Tyttö, nyt 3 v., tapaa isää harvakseltaan ja on vain harvoin yötä. Miltei aina käynnin jälkeen vaippa-alue on punoittanut ja ollut kipeä. Olen ajatellut, että isä on taas hautonut liian pitkään samassa vaipassa - tiedän, että hän vaihtaa vaipan vain, jos on ihan pakko.

Nyt lapsi on kuitenkin oppinut kuivaksi. Ja ongelma kuitenkin jatkuu! Ilta- ja aamupesulla lapsi valittaa kipua alapäässä. Sanoo, että pipi tuli isän luona. Kun kyselin tarkemmin, sanoi viimeksi, että kaatui. Tänään kertoi, että isän kynnet sattuvat, kun isä "tökkii".

Yritin kysellä, missä tämä tapahtuu - siis vessassa pyyhittäessä vai muuallakin, ja sain hämmentäviä vastauksia. Esim. isä tökkii, kun lapsi piirtää. Mutta toisaalta tämän muksun kertomistaidot eivät ole vielä ihan luotettavat.

Olenkohan nyt vain hysteerinen äiti näiden epäilyjeni kanssa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmasti laatikon tylsinkin veitsi kysyisi siltä mieheltä asiasta.

Vierailija
2/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan lapset puhuvat mitä sattuu, mutta yllä kerrottu ei nyt ehkä ole ihan niitä "mitä sattuu" -juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy että kuinka usein.Onko lapsi vaattet päällänsä tökkimisen yhteydessä.Kannattaa yrittää heti selvittää asia.

Vierailija
4/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, miksi noin isolla tytöllä on vielä vaippa?

Ei lasta pidä antaa isälle kuitenkaan, jos ei hoida kunnolla, vaan lapsi saa terveysongelmia isänsä luona.

Vierailija
5/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikea tuon ikäiseltä on luotettavaa tietoa saada, se on tosi :(

Mä varmaan varaisin ajan perheneuvolasta psykologilta, tai aina parempi jos löytyisi asiaan perehtynyt psykologi, ja menisin lapsen kanssa käymään. Ei niin että lasta mitenkään aiheeseen johdateltaisiin, vaan että häneltä ammatti-ihonen osaisi hakea tiettyjä merkkejä asiasta.

Olen itse hyväksikäytetty, ja omat tuntosarvet omien lasten suhteen ovat hyvin herkässä. Joten jos mitään epäilystä ikinä tulisi, niin en voisi olla siihen puuttumatta.

Vierailija
6/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän kieltäisi tietysti ja suuttuisi minulle siitä, että keksi perättömiä juttuja. Sen jälkeen lasten asioiden hoitaminen olisi äärimmäisen vaikeaa.

Lapsi tapaa isäänsä, koska hänellä on siihen laillinen oikeus. Se, että isä vaihtaa vaippoja vähän huonosti, on aika pieni syy estää tapaamiset.

Ja nythän lapsi ei siis enää käytä vaippoja.

Sen verran pieni hän kuitenkin on, ettei hän osaa vastata esimerkiksi kysymykseen "kuinka usein".

ap

Vierailija
7/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä osaavat varmasti ohjata oikeaan paikkaan - ihmiselle, joka osaa esittää oikeat kysymykset, jotta lapsikin pystyy kertomaan mitä on tapahtunut.

Minäkin olisi hysteerinen tuossa tilanteessa :(

Vierailija
8/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmasti laatikon tylsinkin veitsi kysyisi siltä mieheltä asiasta.

ohis

Vierailija
9/16 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas perätön juttu, niin kyllä isän pitäisi ymmärtää huoli jos kerrot, mitä lapsi on kertonut.

Vierailija
10/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita pelkkää lasten tapaamista, kun on yhteishuoltajuus.

Vaikka epäily olisi aiheeton, tämä kyseessä oleva vanhempi pistää syytöksen jälkeen kapuloita rattaisiin joka asiassa. Siis ihan vaikka vain jos lapselle pitää avata tili pankkiin.

ap

Vierailija
11/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee, kun lasta sattuu.

Vierailija
12/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle nukke ja pyydä, että näyttää mitä isä tekee, kun lasta sattuu.

ja muista että kysyt MITÄ isi tekee kun sattuu tai MITEN tökkii. Älä kysy johdattelevia kysymyksiä, esim. tekeekö isi näin (samalla kun tökit nuken pepun tienoille) on johdatteleva kysymys. Jos kysyt milloin isi tökkii, anna lapsen rauhassa vastata jos siihen kykenee. Silloinkin johdattelet jos kysyt lapselta tökkiikö isi vaippaa vaihtaessa tai pyllyä pestessä.

Vierailija
13/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä asia.

Vierailija
14/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka lastenlääkärille tarkistuttamaan lapsen alapään tilanne ja puhu asiasta lääkärin kanssa..

Jos lääkäri näkee jotain huolestuttavaa, niin lastensuojeluilmoitus lähtee eteenpäin, ja saat lapsen pidettyä pois isältään tai valvotut tapaamiset.

Vierailija
15/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista monikossa? Minkä ikäinen/ikäisiä muut lapset ovat? Ovatko kaikki yhdessä isällään? Tyttöjä/poikia? Ovatko muut lapset huomanneet jotain kummallista?

Vierailija
16/16 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen kun tälläistä on havaittavissa. Tai ehkäpä voisit soittaa jo nytkin lääkärille. Lääkäri kyllä pystyy tarkastamaan ja kirjaamana ylös mitä on tapahtunut.