Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JÄLKIEHKÄISYPILLERISTÄ kokemuksia?

Vierailija
15.09.2009 |

Kumi luiskahti jotenkin oudosti, kp 13/28. Minkä verran toi maksaa? Onko joku raskautunut siitä huolimatta? Tekikö öllön olon? Mitä muuta?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta en suosittele jälkiehkäisyä kenellekään! Koittakaa viimeiseen asti huolehtia hyvin ehkäisystä, ettei tarvitse jälkeenpäin hakea. Itselläni oli menkat juuri loppuneet, kun päätimme kokeilla kerran ilman kondomia sen tuella, että ne menkat vasta loppuivat.

Aamulla kuitenkin mietiskelin, että parempi ehkä varmistaa, kun katua, ja hain jälkiehkäisyn. Mitään erityisiä oireita ei pilleristä tullut, mutta viikkoa myöhemmin alkoi taas menkat. Kiertoväli oli siis 7 päivää, huh. Niiden menkkojen jälkeen ajattelin että eiköhän tämä tästä tasaannu. Sen jälkeen mentiin pari viikkoa eteenpäin ja taas alkoi menkat. Nämä ovat nyt sitten kestäneet ihanat 8 päivää tähän mennessä, kun normaalisti itselläni on 4-5 päivää. Kiitos jälkiehkäisyn aiheuttaman EPÄTASAPAINON kehossani! Elämä on pelkkää kuukautisvuotoa..

Vierailija
2/65 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa TODELLA yksilölliseltä hommalta.

Itse otin noin 48 h yhdynnän jälkeen eli varsin myöhään. Ovulaatioaika ja kumi petti.

En tullut raskaaksi (tein myöhemmin testin) ei ällöä oloa ja kahdet ihan normaalit kuukautiset tullut. Ei siis vaikuttanut huonolla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut sen elämäni aikana ehkä viidesti, eikä ikinä ole tullut mitään sivuvaikutuksia eikä myöskään raskautta. Ei mitään ällöä oloa eikä kuukautisetkaan ole myöhästyneet.

Vierailija
4/65 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen erästä koulutehtävää ja haluaisin kuulla erityisesti nuorten kokemuksia jälkiehkäisystä.

Olitko harrastanut seksiä aikaisemmin? Kerroitko asiasta kenellekkään(poikaystävälle, kavereille, vanhemmille)? Minkälaista kohtelua sait hakiessasi jälkiehkäisy-pillerit? Miltä pillerien ottaminen tuntui?

Kiitos niille jotka viitsivät vastata!

Nimimerkki Sairaanhoitaja

Vierailija
5/65 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pieni ongelma, josta alkaa pikkuhiljaa kehittyä lievä paniikki.

Eli olen kaksi kertaa elämässäni joutunut ottamaan jäkiehkäisypillerin, ensimmäisellä kerralla n.vrk yhdynnän jälkeen, kuukautiset tulivat "normaaleina" sen jälkeen. Toisen kerran otin kyseisen pillerin 10 tuntia yhdynnän jälkeen (kiertopäivistä en tiedä, kun epäsäännölliset kuukautiset, ja vajaa vuosi sitten lopettanut e-pillerit), jolloin "kuukautiset" alkoivat viikko sen jälkeen, mutta kestivät vain kaksi päivää ja olivat niin niukat, että en tarvinnut edes pikkuhousunsuojaa (yleensä melko runsaat). Vessassa käydessä pyyhkiessä paperiin jäi vain hieman rusehtavaa tuhrua.

Olen tehnyt kaksi testiä kotona, mutta näyttäneet negatiivista. Nyt näistä "minikuukautisista" kulunut jo 40 päivää, eikä menkkoja kuulu...

Onko siis kroppani vain sekaisin jälkiehkäisypilleristä (miksi ei ensimmäisellä kerralla ollut?) vai olenko raskaana? Vaikka testit negaa. Huomiseksi lähete terkkariin, vaikkakin vain virtsasta tehtävään testiin. Epätietoisuus raivostuttaa!

Vierailija
6/65 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketissa luki että 2% mahdollisuus raskautua.. itse olen myöskin hämmästynyt, miten paljon netissä löytyy ihmisiä, joilla pilleri ei ole tehonnut. itse en tosin mihinkään ole ikinä kertonut, että olen ko. pillerin ottanut. että eipä se tieto mihinkään prosenttilukuihin ole vaikuttanut. jospa tässä onkin syy?

Vierailija
7/65 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin huomioimaan että jälkiehkäisypilleri voi aiheuttaa pahoinvointia ja jos oksennat ekan vrk:n aikana, on haettava uusi pilleri koska ensimmäinen ei ole luultavemmin kerinnyt imeytyä tarpeeksi ja näin ollen ehkäisyteho ei ole edes 98% varma... Näin minua apoteekissa valistivat asiasta ;)

Vierailija
8/65 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytän e-pillereitä ja viimmesen pilkerin söin 3 päivää sitten..eilen tapahtui vahinko(kondomi hajosi) ja tänään pitäisi menkat alkaa..joten voiko jälkiehkäisy auttaa ?

Vierailija
9/65 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä toiminut, esikoinen tuli.

Vierailija
10/65 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kertoa omani, kokemukseni koska kuten moni muu täällä niin luin näitä kertomuksia ja mitä enemmän luin sitä enemmän ahdistukseni lisääntyi. Eli välillä tämmöinen suht positiivinenkin kokemus je-pillerin toimivuudesta.

Jouduin ottamaan pillerin tuossa n. 3kk sitten koska harrastin (tyhmyyksissäni) seksiä ilman minkäänäköistä ehkäisyä vanhan säätöni kanssa. Poika vaan totesi että haet sitten huomenna pillerin. Ja tyhmä minä tietysti ajattelin että Ok. Seuraavana päivä karu herätys todellisuuteen tuli kun luin netistä että tämä lähes 100% varmana pitämäni tarunhohtoinen jälkiehkäisypilleri onki vain 85% varma. Paniikki iski. Kävin jo mielessäni läpi vaihtoehdon abortista ja pelkäsin pillerin sivuoireita. Olin jo melkein valmiiksi varaamassa aikaa operaatioon koska olin niin varma että olen raskaana. Otin pillerin (6-8h yhdynnän jälk) ja aloin tuntemaan ties mitä "kohta varmaan alkaa oksettamaan" fiiliksiä vain koska olin netistä lukenut että niin monille käy.

2pvää pillerin otosta meni hyvin enkä oikeen kärsinyt mistää fyysisistä sivuoireista. Ainut mitä huomasin niin hermoni olivat yllättävän kireällä, liekö hormooneista vai mistä, mutta olisin voinut motata jokaista vastaantulijaa viikon ajan:D sitten alkoi se piinaava kuukautisten odottelu. Ne alkoiva parin pvän viiveellä ja erittäin niukkana. Kokp vuoto viikon ajan oli suht niukkaa. Pelko heräsi taas. Tein 2 raskaustestiä ja molemmat näytti negatiivistä. Eikä muitakaan raskausoireita ole ilmaantunut. Nyt 2.kuukautiset alkoivat ajallaan mutta vieläkin vähän niukempana kuin normaalisti (eikait ihme hormoonien takia). Ilmeisesti pilleri voi vaikuttaa pidemmänkin ajan kuukautisiin, great!

No raskaana ei olla onneksi, mutta silti haluaisin että tietoä tästä je-pilleristä menisi mediaan. Tuntuu kuitenkin että nykyään moni tyttö pitää sitä tosi varmana kikkana vaikka tosi asia on aivan toista. Itselläkin on jo ikää mittarissa enkä ikinä ollut kuullutkaan että tässä on näinkin suuret riskit tulla silti raskaaksi. Uskonkin että minun onni ei ollut niinkää pilleri vaan yhdynnänajankohta joka osui suht hedelmättömälle ajalle. SEn takia tuo Kuparikierukka onkin ehdoton valinta, mihin turvaudun jos tähän tilanteeseen vielä ajaudun. Mutta toivottavasti tästä on nyt kantapään kautta opittu!!!

Vierailija
11/65 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierron ajankohdasta ei hajuakaan, mutta ei vaikuttanut olooni mitenkään.

15-vuotta sitten, reseptillä, ovulaation aikaan. Heti perään tuli pahoinvointi ja olin raskaana.

Vierailija
12/65 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän e-pillereitä, niin kannattaisko/pitäiskö mun silti hankkia toi jälkiehkäisypilleri, kun tiedän, että ens viikolla tuun olemaan yhdynnässä..  en tosiaan haluu mitään lasta, kun oon viel senverran nuori.

Vierailija
13/65 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja, kyllä se e-pilleri on ihan toimiva ehkäisykeino. Jälkiehkäisypilleri on vain niitä tapauksia varten, jossa syystä tai toisesta ei ole mitään ehkäisykeinoa ollut käytössä tai kondomi on hajonnut! Mikäli haluaa olla ehdottoman varma ehkäisytehosta ja syö jo e-pillereitä, hakee kaupasta lisäksi kondomeita. Näin säästyy sitten myös niiltä kuuluisilta sukupuolitaudeilta. Eikö nykyään tosiaan enää koulussa opeteta mitään ehkäisystä?

Vierailija
14/65 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele jälkiehkäisypillereitä kenellekään. Pilleri estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohtuun, mutta ei muualle. Itselläni kävi juuri näin. Hedelmöittynyt munasolu matkusti takaisin munatorveen, eli kohdunulkopuolinen raskaus siis. Munatorvi ei onneksi revennyt, mutta aivan kamala kokemus jokatapuksessa. En suosittelisi kenenkään ottamaan sitä riskiä. Hulluinta on, että tästä ei erityisemmin puhuta, saatika sitten mainita pakkausselosteessa. Lääkärini mukaan tämä olisi tietenkin huonoa mainosta lääkeyhtiölle, sillä kysehän on valtavista rahoista. Varmasti suurimmalla osalla pilleri toimii, mutta ei tosiaankaan ole sen riskin arvoinen, että voi tulla pysyvää harmia.

Vierailija
15/65 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdynnästä 2 vrk ja kk-kierto säännöllinen, ja yhdyntä kp 14/28, niin olen mahd. raskaana? Aion kyl ottaa sen pillerin silti. Edes itseäni rauhoittamaan. Ei ole kiva tulla pettämisestä raskaaksi :o( KErros ap sit joskus miten kävi, minäkin kerron sit. Mulla ei vaan kortsua ollut ollenkaan :o(

Vierailija
16/65 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kanssa jälkiehkäisypilleri toiminut. En kyllä tätä raskautta mihinkään vaihtaisi. :)

Vierailija
17/65 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä jälkiehkäisypillerin ovulaatiota siirtävän vaikutuksenkin, mutta olen kyllä ollut siinä vahvassa luulossa, että pillerin tärkein jälkiehkäisymekanismi nimenomaan on se, että mahdollisen hedelmöittyneen munasolun kiinnittyminen estyy. Älkää nyt väittäkö, ettei näin ole...

Minulle ainakin jälkiehkäisy on poissuljettu vaihtoehto juuri tuon takia, sillä minusta - henkilökohatisesti ja omalla kohdallani, muiden valintoja en kritisoi millään lailla - se tuntuu abortilta.

Vierailija
18/65 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä jälkiehkäisypillerin ovulaatiota siirtävän vaikutuksenkin, mutta olen kyllä ollut siinä vahvassa luulossa, että pillerin tärkein jälkiehkäisymekanismi nimenomaan on se, että mahdollisen hedelmöittyneen munasolun kiinnittyminen estyy. Älkää nyt väittäkö, ettei näin ole... Minulle ainakin jälkiehkäisy on poissuljettu vaihtoehto juuri tuon takia, sillä minusta - henkilökohatisesti ja omalla kohdallani, muiden valintoja en kritisoi millään lailla - se tuntuu abortilta.

Vierailija
19/65 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaus on alkanut, pilleristä ei ole mitään hyötyä. Se ei ole siis aborttipilleri.

http://www.jalkiehkaisy.fi/kysymyksia-ja-vastauksia/onko-norlevo-abortt…

Vierailija
20/65 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisypilleri estää munasolun irtoamisen ja vaikeuttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdun limakalvolle. Jälkiehkäisypilleri ehkäisee raskauden alkamisen, mutta ei keskeytä jo alkanutta raskautta.

FAKTAT haltuun ennen kuin neuvotte muita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi