Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takaisinperinnästä: jos kela tekee itse mokan...

Vierailija
23.08.2010 |

Saimme siis kirjeen, että miehelle on vahingossa tullut kelasta isyyspäivärahaa, vaikka työpaikka on myös maksanut.

Nyt kysyvät, suostummeko takaisinperintään, 'kyllä vai ei'.

En haluaisi suostua, vaikka mies tienaa ihan ok, minä olen ollut niin kauan lasten takia pienillä tuloilla ettei olisi yhtään varaa maksaa takaisin.

Itse emme edes tajunneet että rahaa olisi tullut liikaa, nuohan ovat työpaikan ja kelan keskinäisiä sekaannuksia. Mitä teen???

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meinasi olla vähän vastaava tilanne. Tuli asumistuki päätös ja siinä minun omaisuus oli laitettu arvoltaan pienemmäksi kuin ennen. Menen Kelaan kysymään miksi näin, niin Kelan täti sanoi että selvittävät sen ja kysyi suostunko takaisin perintään. Sanoin että minun pitäisi vastata en tiedä. Niin selitti että koska virhe on heidän minä voin sanoa että en suostu takaisin perintään ja saan pitää rahat. Jos virhe olisi ollut minun olisivat perineet takaisin. Minun tapauksessani ei kuitenkaan ollut asumistuenmäärään vaikuttavaa virhettä, vaan virhe oli tapahtunut ainostaan tiedon kirjaamisessa. Eli en saanut loppujen loppuksi yhtään ylimääräistä.

Vierailija
22/23 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin jos vahingossa siirrätte väärälle tilille rahaa, niin onhan teillä oikeus saada se takaisin ja viedä vaikka perintään.

Kela jakelee yhteisiä rahoja, ei siellä ole mitään omaa setelikonetta takahuoneessa. Sen takia niiden rahojen kanssa pitääkin olla tarkka! Penniäkään ylimääräistä ei yhteisestä kukkarosta saa antaa, kun pelisäännöt on sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kusettako KELAa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä