Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häntäluu kipeä synnytyksen jälkeen?

Vierailija
23.08.2010 |

Kolmatta viikkoa on nyt synnytyksestä ja häntäluu on edelleen kipeä niin että istuminen sattuu. Alkuun oli myös ihan tunnoton ja turta sieltä. Neuvolantäti sanoi vaan, että liittyy siihen kun lantion luut palautuu, mutta mietityttää silti kun näin kauan kestää. Entä jos se onkin murtunut tai jotain?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin odotellaan sitten suosiolla jälkitarkastukseen ja kysyn siellä. Ei tää ihan tavalliselta tunnu, kun mikään muu ei ole kipeä.

ap

Vierailija
2/8 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli häntäluu kipeäksi toisen lapsen jälkeen. oli 2 vuotta jokapäivä kipeä ja jos joutui istumaan kauan niin ei meinannu ylös päästä kun kävi kipeää.

nyt siitä on n.7v ja vieläkin kipeytyy jos huonossa asennossa istuu-onneksi todella harvoin.

buranaa otin jos kipeyty liikaa.

sille ei voi mitään tehdä. näin mulle sanottiin kun tksta kyselin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva 10 kk ja sattuu edelleen päivittäin. Kävin juuri heinäkuussa lääkärissä asiasta ja syyskuussa taas kontrolloidaan. Lääkäri sanoi, että jos ei parane itsestään niin se on vähän voi voi, eipä sille voi mitään tehdä. Kiva. :/ Ei meinaa tosiaan aina ylös päästä sohvalta tai tuolilta. Toivotaan että sulla ei kestäis näin kauaa!

Vierailija
4/8 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntäluu ollut jo pari vuotta nyt kipeä, on kyllä nykyään tosi paljon parempi, mutta tosiaan jos pidempään istuu ja vähänkin huonossa asennossa, niin ei pääse ylös! Esim. leffateatterin tuoleista en pääse leffan jälkeen ylös! :)

Mulle neuvolassa sanottiin että ei oo murtunut koska häntäluukivut alko vasta pari kk synnytyksen jälkeen. Mut tiedä sitten mistä on kyse, mitään ei voi kuulemma tehdä muuta kuin jumpata selkää (?).

Vierailija
5/8 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen tyttären (kohta 4v) synnytys hoitui pitkän taistelun jälkeen imukupilla. Vauva rusautti tullessaan häntäluun... kuului ja tuntui kyllä! Oli ihan pirun kipeä monia monia kuukausia. Omalla äidillä ollut eka synnytyksessä sama juttu...

Nykyään e enää ole kipeä, mutta ikäänkuin "naksuu" ja tuntuu varsinkin pitkään istuessa. Pienemmän tytön (2,5v) synnytyksen jälkeen tuli asia lääkärin kanssa puheeksi ja hän vaan sanoi, että hätäluuhun on kehittynyt "lisänivel" sen jälkeen kun ensimmäisessä synnytyksessä on rusahtanut.

Vierailija
6/8 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohtalotovereita kyllä löytyy... Mulla niksahti jotenkin häntäluu ekassa synnytyksessä ja jo vain teki istuminen kipiää! Ja ans olla, jos erehtyi pehmeälle alustalle tömähtämään väärässä kulmassa, niin tähtiä suunnilleen sinkoili silmissä.

Mulla vaiva kesti kolme kuukautta...

Jos se on vähän sijoiltaan naksahtanut, niin kuulemma on sellaisia fysioterapeutteja, jotka naksauttelee niitä häntäluita sitten takaisin paikalleenkin. Ite en kokeillut, joten en sit sen enempää tiedä.

Vierailija
7/8 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuului kunnon paukahdus synnytyksessä. Häntäluu murtui ja oli tosi kauan kipeä. Ei sille mitään tehdä, paranee sit itsestään

Vierailija
8/8 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranee itsestään mutta vie aikaa. Uimarengas avuksi tuolille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme