Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan uuden sohva, onko Ikean Ektorp ihan

Vierailija
23.08.2010 |

onneton lapsiperheessä? Eli siis meneekö pehmusteet ihan kasaan ja kangas nuhjaantuu helposti? Haaveilisin vielä valkoisesta sohvasta :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmusteet eivät ole 4 vuotta vanhassa sohvassa vieläkään kasassa, kangas ei ole ollenkaan nuhjuinen. Valkoinen on kyllä tosi riski väri tai ainakin saa varautua pesemään, kuivattamaan ja silittämään päälliset kerran kuussa. Ainoa miinus kyseiselle sohvalle tulee höyhentäytteestä, höyheniä kun tuppaa tulemaan sohvatyynyjen päällisten sisään ja välillä jopa kokonaan ulos.

Vierailija
2/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, että sohvan istuintyynyt valuu paikoiltan ja on suhteellisen rasittavat aina asetella takaisin. Varsinkin kun lapset möyhää sohvalla jatkuvasti. Pehmusteet ja kangas kestää kyllä yllättävän hyvinä muutaman vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi valkoista Ikean Ektorpia ollut nyt kolme vuotta ja lapsia kohta kahdeksan.

Se on IHANA sohva! Päälliset pesen noin 3 kk:n välein, 60 asteessa. Laitan päälliset suoraan koneesta sohvanpäälle (lingottuna tietenkin), jotta

a) ne menee kosteana paremmin paikalleen

b) kuivuvat sileiksi itsestään yön aikana.

Päälliset ja sohvat yleensäkin on edelleen kuin uudet, ei tahran tahraa. Ja jos tulee tahroja, ei kun klortilla vaan pois, ei jää jälkiä!

Ja vielä: itse ostin Pentikiltä kauniin vaaleasävyisen päiväpeiton, josta tein suojan istuinosaan. Kun likaantuu, käännän, ja pesen tarvittaessa. Ei tartte niin usein pestä itse sohvanpäällisiä. Ja tuo suoja ihan siksi, kun minusta se sopii sohvan tyyliin (meidän sisustukseen ainakin) hyvin ja pidentää sitten reilsuti pesuväliä.

Vierailija
4/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oeln siis kohta tuo kahdeksan lapsen äiti, joka kovasti näitä kehuu:

Ektorpin sohvan istuintyynyt on tukevoitettu muutama vuosi sitten, eli tuotekehittelyä on tehty (ja hintaa laskettu siinä sivussa).

Ei meillä KOSKAAN istuintyynyt valu tai siirtyile, hyvin pysyy kuosissaan. Eikö ikinä tullut höyhenen höyhentä ulos päällisistä, silloin tosin jonkinverran tulee, kun päällisiä vaihtaa.

Ja oikeasti: kun ne päälliset laittaa illalla kosteana sohvaan ja tyynyihin, ei TARTTE SILITTÄÄ ja takuulla on kuivat aamulla :)

Siis tyynyt päällisineen tietenkin kannattaa asetella erilleen ns. pystyyn kuivamaan yön ajaksi, jotta ehtivät kuivaa.

Vierailija
5/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyy ja valuu. Heitimme 2 v vanhan Ekkorpin kaatopaikalle. Ikeasta ei kannata ostaa mitään, vain Vepsäläiseltä.

M36

Vierailija
6/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä hinta-laatu-suhteeltaan. Eikä varmasti ole liian kallis hankinta lapsiperheeseen. Sinuna uskoisin ihmeessä kohta tuota kahdeksan lapsen äitiä, tietää varmasti mistä puhuu! Ja ainahan voit ostaa sohvaan uuden väriset päälliset jos valkoiset tuntuu liian "aroilta". Huuto.netissä näyttävät monet myös myyvän vähänkäytettyjä päällisiä.

Sohvien laatua on tuotekehittelyn avulla parannettu huimasti vuosien aikana! Nykyisin sohvatyynyissä on ns. tarra pohjassa, joka takaa istuintyynyn paikallaan pysyvyyden: eli ei liu pois tai nuhjaannu kuten joku (ilmeisesti vanhemman sohvan omistaja) tuossa yläpuolella väitti. Ainoa miinus siitä, ettei istuintyynyjä voi kääntää ns. toisinpäin.

Vierailija
7/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska sohva Venyy ja valuu. Heitimme 2 v vanhan Ekkorpin kaatopaikalle. Ikeasta ei kannata ostaa mitään, vain Vepsäläiseltä.

M36

eli kun toista mollaa niin samalla voi toista mainostaa.

Vierailija
8/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tässä taloudessa huonompaa sijoitusta ole tullut tehtyäkään. Ei ole edes halpa, hinta-laatusuhde onneton :(

Vierailija
9/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska sohva Venyy ja valuu. Heitimme 2 v vanhan Ekkorpin kaatopaikalle. Ikeasta ei kannata ostaa mitään, vain Vepsäläiseltä.

M36

eli kun toista mollaa niin samalla voi toista mainostaa.

Minä olen se jolla on vaaleanvihreä Ektorp, en tajua miten sohvatyynyt voivat valua, kun ainakin meillä sohvan rungon rakenne viettää aavistuksen taaksepäin niin, etteivät sohvatyynyt voi mitenkään tippua maahan.

Vierailija
10/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu jotain 10.v tosi hyvä ollut.

Päälliset on nykyään vaan tosi nafteja,ennen paljon reilumpia.Olenkin pitänyt näitä luonnonvalkoisia päällisiä lähes kaikki vuodet ja nyt vasta alkaa näkyä pieniä kulumareikiä.

Istuin tyynyt on ihanat kun saa aina uudestaan pöyheeksi kun on höyheniä ja selkätyynytkin on pysynyt hyvänä.Ei siis valittamista.

Vierailija
11/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta päällisten käsittelyn vinkistä! Ne on todella ikävä silittää, mutta en olekaan tajunnut laittaa lingottuja paikalleen kuivumaan. Uskon että toimii!

Vierailija
12/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut valkoiset Ektorpit nyt neljä vuotta ja tosi tyytyväisiä olemme.

Nimim. kolme lasta, yksi koira.

Vierailija
13/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suosittele...

Vierailija
14/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin osta ikean sohva. Tahransietokyky nousee mukavasti, kun takaraivossa ei tykytä 2000 €:n hukkaan mennyt sijoutus.

Varsinkin valkoista irtopäällistä saa halvalla, eli osta samalla kaksi settiä.

Vierailija
15/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin laadullisesti jotain eroa? Sohvahan on tosi edullinen ja valkoinen väri kiinnostaisi kovasti. Myös se että sohvan pääliset on helppo pestä on plussaa!

Vierailija
16/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmista että ovat vesipestävät. Olen ollut tosi tyytyväinen omaan Ektorpiimme (4v vanha). Lapset on 7- ja 10-v pojat, joten sohvalla on hypitty, juostu, painittu ja taisteltu, eikä näy missään.

Vierailija
17/33 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50121189

Ja nahka on tosi helppo pitää puhtaana.

Vierailija
18/33 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ketjun! Kannattaako ostaa Ektorp? Olen ihastunut sen ulkonäköön, mutta arvelluttaa onko se muutaman vuoden kuluttua (tavallisella käytöllä) lytyssä ja nuhjuinen?

Vierailija
19/33 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2010 klo 14:06"]

Pehmusteet eivät ole 4 vuotta vanhassa sohvassa vieläkään kasassa, kangas ei ole ollenkaan nuhjuinen. Valkoinen on kyllä tosi riski väri tai ainakin saa varautua pesemään, kuivattamaan ja silittämään päälliset kerran kuussa. Ainoa miinus kyseiselle sohvalle tulee höyhentäytteestä, höyheniä kun tuppaa tulemaan sohvatyynyjen päällisten sisään ja välillä jopa kokonaan ulos.

[/quote]

Mulla kanssa valkoinen Ektorp ja olen ollut tyytyväinen. Mun 2 v sitten ostetussa Ektorpissa ei ole höyheniä lainkaan. Ovat ilmeisesti vaihtaneet tyynyjen materiaalin toiseen.

Ja olen samaa mieltä, ainakaan tyynyjenpäällisiä ei kannata silittää vaan vetää vaan hieman kosteina tyynyjen päälle. helmakangasta olen vähän silittänyt, mutta sitäkin vain  n. 30 cm alareunasta. Siisti ja rypytön. Materiaali on paksua ja kestää hienosti pesua, ei nuhjaannu.

Vierailija
20/33 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 vuotta sitten ostetut valkoiset Ektorpit ja olemme edelleen tyytyväisiä. Valkoiset päälliset kestävät todella hyvin pesua ja punaviinitahratkin lähtevät Vanishilla hienosti pois :) Tyynyt pysyvät paikoillaan eivätkä ne höyhenet sieltä mihinkään lentele, muutaman olen nähnyt joskus päällisiä vaihtaessa.

Eri värisiä päällisiä ostamalla saa todella helposti uutta ilmettä sisustukseen. Suosittelen!