Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäkuiset 2011***

22.08.2010 |

Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.

Onnea matkaan jokaiselle!

Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan

Kommentit (475)

Vierailija
121/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy: Onneksi ei tapahtunut mitään pahempaa tulitikkuleikkien kanssa, mutta varmasti säikäytti lapsenkin.

Miij: Teretulemasta tänne puolen turisemaan :)Mulla itellä kesti melkein vuosi raskautua, ko jätin pillerit pois, tosin tästä onkin jo yli 14 vuotta aikaa ja pillereitä olin syönyt monta vuotta. Yksilöllistähän se on miten pillereiden syönnin jälkeen raskautuu. Ootko milloin jättänyt pillerit pois?

Piuliina: Kiinnittymisvuotoa ei tule kaikille, en tiiä mistä se johtuu. Voiskohan olla syytä sillä, että jos on limakalvot herkemmät?! Aloin tossa miettimään, niin mulla ei kahelta ekalta tullut tota vuotoa laisinkaan, mutta kahelta seuraavalta sitten tuli. Liekkö sitten kroppa herkistyy lapsien myötä?! Ja r-oireita mulla on ollut mm. etominen 24/7, hajuaisti terävöitynyt, väsymys, toi vuoto, veskissä pitää käyä useammin, pinna saattaa olla tosi tiukalla tai sitten vastaavasti oon ylirauhallinen (joka ei mun perusluonteeseen kyllä kuulu ;) Ja hushus karkotustoivotuksia pahalle mielellesi.

Evelina: No pitihän se testi hakea ;) Nega se oli, vaan onhan nyt todella aikasta vielä testata, kp tänään 24. Ens viikolla meinasin testailla tossa viikon puolen välin tienoilla. Ja täällä on NIIIIIN peukut pystyssä, että sulla ajoitus menee kohilleen bd

Cassandra: Lämpimät onnittelut kosinnasta, ihanaa! Joko sovitte päivämäärän?

Tupunalle myös tervetulotoivotukset :)

Ja vähän omaa napaa: heräsin viime yönä, kun toiseksi nuorimmainen itkusteli sängyssään - meillä kaikki 4+1 muksua nyt kipeinä, joka on muuten hemmetin ihanaa - NOT! Kun tulin takasin sänkyyn, piti unta hieman hakea. Mulla meinaan tuntu tovin aikaa, että aivanko ois kohtu tulessa. Olin aivan, että WTF??? Ei oo ikinä tuntunut tollaselta, ei ees silloin, ko on menkat tai oon synnyttänyt. En tiiä mitä se oikein oli, mutta olipa se vaan aika inhottavan tuntoista. Hieman on olo, ko hoomoilasella!

Vierailija
122/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista!!!! Menetkö maanantaina sinne kliniikalle ja ultraako ne, että missä vaiheessa munasolut on?! Vai onko toivo jo kokonaan mennyt? Halauksia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitan sinne heti aamusta, että onko mitään mahkuja. Ja aion kyllä vielä testata huomenna ja maanantaina jos sattuisi näyttämään vielä hymynaamaa. Mutta pregnyliä en nyt sitten enää pistä jos toivo on mennyt. Voihan olla että ovikseni tuli nyt aiemmin kun tällä kertaa pistin kauemmin sitä puregonia verrattuna edellisiin kertoihin ja tuo hormoni sitten kypsyttänyt rakkuloita nopeammin. Ihmettelen vaan kun sitä kuuluisaa ovislimaa ei ole vielä tullut. Olen ymmärtänyt, että ensin tulee limat ja sitten tapahtuu irtoaminen. Näin ainakin klinikalla sanottiin. Mutta kyllä se nyt pahalta näyttää, maanantaihin on pitkä aika. Olis nyt sitten tullut se hymynaama vasta huomenna niin olisi ollut hyvät mahkut vielä. Mutta yläkerran ukko on vissiin sitä mieltä, ettei mulle vauvaa anneta vai mikä tässä tökkii. Yhyy. Hittiläinen kun olisivat nuo klinikat auki viikonloppuisin tai edes lauantaisin...

Vierailija
124/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

evelina: Tosi paska homma :( Toivotaan että pystyisi kuitenkin maanantaina sen vielä tekemään.

Täällä mennään kierron puolivälissä ja kohta aloitellaan piinapäiviä. En jaksanut menkkojen jälkeen ajatella koko vauva-asiaa,vaan yritin pitää sen taka-alalla. Yllättäen vaan jokapaikassa tuntu näkyvän raskaana olevia naisia :) Pöh.

Nyt toivon että kaksi viikkoa menee nopeasti!

125/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina, oi ei. Tuohon kyllä tarvitaan jo huonoa tuuriakin. Toivotaan silti, että olisi vaikka vaan virhe tikussa ja onnistuisi vielä maanantaina. Harmittaa, kun olet kamalan vaivan taas nähnyt ja sit klinikka ei voi olla auki viikonloppuisin :S

AmaliaJoel, jätin pillerit elokuussa kahdeksan vuoden jälkeen, nyt siis ekat luomumenkat. Jotenkin en uskaltanut olettanutkaan, että tän ikäisenä (26) enää aivastuksesta raskautuisi. ;) Menkatkin on aikanaan käynnistetty 17-vuotiaana Primolutilla (keltarauhashormonia). Silti vaan noiden ihanien kuvotusoireiden, väsymyksen ja nännien arkuuden kautta heräs toiveet, että joskohan jo ekasta kerrasta tärppäs, kun oletetun oviksenkin onnistuin bongaamaan kp15... Voi olla, että tästä kierrosta pitää nyt tikuttaa, jotta näkee irtooko sieltä oikeesti mitään. :)

Millä testeillä tikutatte ovista?

Lumikki, tsemppiä piinapäiville!

miij kp2/29, yk2

126/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aimmin tikutin prisman halpistikuilla, mutta koin hankalaksi verrata viivoja, että milloin on vahvempi kuin kontrolliviiva. Lääkäri suositteli sitä clearbluen hymynaamaa, joka on tosi helppo, tulee naama tai ei. Eli ei tulkinnanvaraista arpomista. Vaikkakin tällä hetkellä ketuttaa koko hymynaama kun tuli liian aikaisin.

Hyvä puoli on se, ettei ovulaatiovuoto ole tullut vielä. Eli pikkaisen toivoa kai on jos kerran ensin tulee vuoto ja sitten tapahtuu irtoaminen, ainakin näin lääkäri sanoi. no testaan varmuudeksi vielä huomenna ja maanantaina jos se testi jaksaisi vielä hymyillä mulle.

Vierailija
127/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Niinhän se yleensä on, että ennen ovulaatiota limat tulee ja voisko sulla se preg...jotain pistokset vaikuttaa siten, että sun ovis ois jotenkin pitempi? Ja nyt on kyllä kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että testi hymyilee sulle vielä maanantainakin :)

Ite en nyt tajua mun kroppaani ollenkaan ja oon koittanut hakea netin kautta tietoa. Mulla niin pakottaa menkkamaisesti tuolla sisuksissa, ettei koskaan oo näin tehnyt ja kävi kyllä mielessä menkkojen alkaminen, mutta ei oo siltikään tässä vaiheessa näin oo tehnyt, ko tekee nyt. Ja mun kierrothan on ollut viimeksi ylipitkiä, nii sekin tuntuu hullulta, että menkat alkais. Todella outoa! Ja varsinkin se yöllinen tulinen tunne oli vähintäänkin ekstraoutoa. Kp 24....

128/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEGANEGANEGANEGA. Ei mitään lisättävää. Minä en raskaudu ikinä:(

Helene kp.26/24-28

Vierailija
129/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä Cittarissa ostamassa Pregcheck-testiliuskoja pari pakettia ja tein yhden ja negahan se oli..

Mutta hyvät naurut kyllä sain, kun avasin kahden testin pakkauksen ja siellä olikin neljä testiä :) Jollain pakkaajalla on ollut hyvä päivä ja se on laittanut vähän kaupanpäällisiä :D

Maanantaina seuraava testaus, sillä menkkoja ei kuulu ja paha olo jatkuu..

Vivid kp 29/40, yk 1

Vierailija
130/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivid: : ( Jospa kuitenkin jollain sun testeistäs onnistais kun sait useamman.

AmaliaJoel: Outo juttu toi sun olosi, kerro jos saat selville mitä se oikein tarkoitti. Sinä kun kuitenkin olet jo kokenut näissä raskausasioissa, toisin kuin esim. allekirjoittanut joka kuumeilee esikoistaan...

Helene4: Pahoittelut negasta, mutta muista "taikalause"---->ennen tädin tuloa....

Evelina: Voi pahus sen hymynaaman kanssa, toivottavasti maanantaina on vielä mahdollisuuksia : )

Oma napa: Neljäs päivä ilman menkkoja. Vatsassa outoa vihlontaa ja aivan valtavaa väsymystä ja palellusta. Muuten olo normaali (mikä se on??!). Olen päättänyt ajoittaa testailun tiistaille, jolloin menkat ovat olleet myöhässä viikon siis jos se t ei nyt tule. Nyt vaan nää vihlaisut tuntuu kyllä erilaisille kuin menkkakivut, mutta mulla on myös hyvä mielikuvitus. Katsellaan ja

PLUSHUISKIS kaikille!

Tupuna kp34/31

131/475 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene ja Vivid, jospa se vielä plussaksi muuttuu. Niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy.

Tupuna, tiedän tunteen ja tuon hyvän mielikuvituksen. Minäkin olin viime kierrossa niin raskaana että.

Mulla tais äsken tulla sitä ovulaatiolimaa (sorry suorat puheet) eli tuskinpa mitään saumaa enää maanantaina. Voi v että ottaa pattiin. Siinä meni taas yksi kierto ja rahat hukkaan. Toivoin niin, että se lima tulisi vasta maanantaina niin olisi ollut vielä mahkut, mutta ei nyt sitten tällä kertaa. Tälläkään. Ottaa vaan pattiin kun en päässyt edes yrittämään ja maksoin ihan turhaan ne kalliit hormonit. No nämä on sellaisia juttuja mitkä ei näköjään ikinä mene oppikirjan mukaan. Mutta pitikö sen heiton tulla just nyt kysynpä vaan.

Noh, alan asennoitumaan ICSIIn ja vähän lisäaikaa pudottaa painoa ja syödä mahdollisimman terveellisesti. Jos nyt jotain positiivista koittais tähän kirjoittaa, heh.

Olisin niin halunnut touko tai kesäkuuvauvan. Heinäkuussa on tietysti taas tappohelteet niin kiva olla silloin viimeisillään raskaana. Tai mun tyylillä ehkä raskaudun sitten ensi vuoden talvipakkasille jos tätä rataa jatkuu. No pääasia, että raskaudun. Ja me kaikki, plussaaaaaaaaaaa teille!

Vierailija
132/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän alkaa tulla jo vakio, että aamusta avaa tietokoneen ja tän palstan kera kahvikupposen :)

Helene: Varmasti on rasittavaa tilanteesi, mutta kuten aiemminkin sanottu, nii elä vielä luovuta - niin kauan on toivoa, ko tätiä ei näy! Henkisesti on sulle varmasti rasittavaa. Halaukset sinulle ja täällä on peukut pystyssä, ettei täti enää sun luona kyläile seuraavaan vuoteen bd

Vivid: Eilen varsin kauppareissulla Prismassa kattelin noita raskaustestejä, mutten löytänyt niitä lainkaan. Missä kohtaa ne oli? Koitin kattoa hyllyvälistä missä oli kaikkia hygieniajuttuja, mutta liekkö toi meän Prisma sitten niin pieni, ettei valikoimiin moiset kuulu. Hei muuten, millä lailla sulla on paha olo?

Tupuna: Aika hyvältä näyttää tai siis kuulostaa sun olosi :) Ja eilen luin netistä, että menkkajomotukset ois alkuraskauden oire, mutta katotaan nyt. Ei passaa vielä hehkua, mutta kieltämättä se nosti toivoa hitusen taas ylemmäs. Tosin tosta kohdun polttelusta ei sinällänsä ollut mitään erityistä tietoa.

Evelina: Mulla tuli sellanen mieleen, että eikös noi limat kuitenkin huilaa enemmän, ko yhen päivän ajan vaan vai irtooko se munasolu heti, ko limat tulee? Ja se on melko inhottavaa olla raskaana kesäkuumalla - ite oottanut oikeastaan kaikkia näitä kolmea nuorimmaista melko viimisillään just kesällä Ja vuonna 07 oli melkosen kuuma kesä täällä meilläkin, ei paljon huvittanut ulkona olla, ko hiki virtas suihkun tavoin :) Ite halusin niin kevätvauvaa, mutta aina ei onni suosi, joten pitää mennä näillä mitä saa.

Nyt tää lasten räkätauti iski minuunkin, nenä tukossa ja on sellanen holotna olo. Lämpöä +37, mutta ei mitenkään palele eikä sellanen olo, että pitis olla vaan petissä. Eilen huomasin muuten, että haistoin erään hajun paljon aiemmin, ko muut autossaolijat. Ajeltiin kaupasta kotia, nii lähipelloille oli ilmeisesti levitetty jotain lietettä eikä muut sitä haistaneet vasta sitten, ko oltiin menty paikan ohi jo. Ja piti oikeesti jo miettiä eilen, että kuvittelenko nämä oireet vai onko ne oikeasti mulla. Hih!

Vierailija
133/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmaliaJoel: Mä ostin ne testit Cittarista ja siellä ne oli ainakin hygieniajuttujen kanssa samassa paikassa, siellä missä on kortsutkin ;) Mun huono olo on närästystä, röyhtäilyä, turvotusta ja etovaa oloa, palan tuntua kurkussa...

Jaahas, tänään ois työpäivä ja huomenaamulla uus testi. Ens viikolla luulis jo selviävän, että tuleeko pudotus vai ilonen uutinen, kun päiviä alkaa olla jo pitkääkin kiertoa varten melko paljon.

Vivid kp 30/40, yk 1

134/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku prismassa ne testit on samassa paikassa missä vitamiinit ja lisäravinteet. Etsin niitä hygieniapuolelta vaikka ja kuinka kauan.

Testasin vielä tänään ja nyt ei tullut enää hymynaamaa eli peli siis menetetty. Pieni toivo oli vielä, että josko kuitenkin. Mutta soitan kuitenkin aamulla klinikalle josko haluaisivat varmistaa asian ultralla.

Vierailija
135/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänks tiedosta Vivid ja Evelina :) Pitääpä kattoa ens kerralla toi vitamiinit/lisäravinnehylly, mutta on kyllä todella oudossa paikassa, ettei oo ihme, etten löytänyt niitä :D Harvoimpa sitä tulee aatelleeksi, että testit ois ravinteiden kans samalla hyllyllä, vaan just jossain hygieniapuolella.

Evelina: No voi pastilli :((( Toivottavasti pääset huomenna ultraan ja sitä kautta ois sitten toivoa.

136/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou siskot!

Tiedättekös missä ajassa munasolu irtoaa sen jälkeen kun on tullut ne ovislimat? Mulla nimittäin tulikin ne vasta äsken eikä eilen. Sen tiedän, että ekaksi tulee vuoto ja sitten tapahtuu irtoaminen, mutta kauankohan siihen menee?

Lähinnä tuskailen, että onko sittenkin toivoa huomiselle inssille. lääkäri sanoi, että irtoamisesta munasolu olisi vain vuorokauden hedelmöityskelpoinen. Mutta kun tietäisi koska se nyt irtoaa niin oisko vielä toivoa...

Asia tietty selviää huomenna kun soitan klinikalle, mutta en haluaisi turhaan toivoa.

On tämä yhtä vuoristorataa tämä henkinen puoli. Eilen olin niin maani myynyt ja tänään taas toivo heräsi ja huomenna luultavasti hautaudun taas peiton alle. no eipä käy tylsäksi tämä elämä;-)

Vierailija
137/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on ostettu Donna sylkitesti, ja yritys alkakoon! Mulla on ollut n. 32pv kierrot, mutta kierrot välillä vaihtelee tästä -5pv +5pv. Tälläkin hetkellä on toki pieni mahdollisuus raskauteen, sillä nyt on 34/32 päivä menossa. Viime kuukausi vaan oli hieman kuiva kuukausi pupuilun suhteen, joten en osaa odottaa plussaa tikkuun. Ensi kierrosta lähtien olen sitten päättänyt ihan oikeasti alkaa yrittämään. Let's see what happens.. ;)

Vierailija
138/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina, toivottavasti olis huomenna vielä mahdollisuuksia. Yritähän pitää lippu korkealla!

Vividille onnea huomiseen testailuun ja plussiaplussia!!!!

AmaliaJoelille myös tsemppiä, kun sullakin noita tuntemuksia on ollut....Koska ajattelit testata?

Ja tsemppiä myös lizzielle, välillä se vähäkin riittää : )

Täällä vietellään viidettä tätitöntä päivää ja pakko myöntää että päivä päivältä toiveet vahvistuu...Yritän edelleen olla realisti, mutta ehkä vähän huonolla menestyksellä. Kuvotuksen tunne vaan jatkuu sekä väsymys ja tänään taas tuli ottettua päiväunet. Huomasin myös hengästyväni koiran kanssa lenkillä kävellessäni vaikka kunto on yleisesti ottaen hyvä, en siis koskaan hengästy kävellessä!! Eikä ton meidän hauvan kans yleisesti oikeen pitäis voidakaan kun se nuuhkii joka puskaa eikä vauhti ole päätähuimaavaa...

Kysymys siis teille kokeneemmille/tietäväisemmille voiko hengästyminenkin olla merkki? Alankohan kuulostaa jo epätoivoiselta kun kasailen yhteen näitä "merkkejäni"... Yritän elää epätietoisuudessa vielä huomisen ja ti aamuna sitten selviää totuus. Jännittää jo nyt.

terv. Tupuna, jolla jännitystä edessä vielä ainakin yksi päivä.

Vierailija
139/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

onpas täällä hurjasti tekstiä sitten viime kerran. Ihan ekaksi Cassandralle onnea kihloista! :). Hyvä että jotain positiivista ennekuin niitä plussia alkaa tulemaan (eiköstä joo!)

Tervetuloa uudetkin palstailijat ;)

OmaaNapaa: laskin nyt sitten perjantain kp 1. Liekö mennyt oikein, silloin oli jnk verran enemmän vuotoa, kuin parina ekana tuhrupäivänä. Hyvin niukat menkat noista kyllä tuli. Tänään ei vuoda enää ollenkaan. Lasketaan sitten uudestaan, jos vuoto tästä yltyisikin. Soitin lääkärillekin sen vuoksi että vuoto tosiaan alkoi tiputellen kesken terolut -kuurin. Hän piti sitä normaalina, jos varsinaiset menkat kuitenkin alkavat, jos jää tuhruksi, niin sitten vasta annostusta tai lääkettä muutetaan. Oviksen ajankohdasta suhteessa vuodon alkamiseen sanoi; "onpa outoa - mutta seurataan vielä ainakin seuraava kierto". Siinä suhteessa en siis paljon "kostunut" neuvoista. (Jos nämä olivat menkat, niin vaste lääkkeelle tietysti oli - onhan keirto 9 päivää lyhyempi....) Silti harmittaa. Mutta ei tässä auta muutakuin tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia - tällä minun kierrolla ja heittelyillä se on nyt ainut vaihtoehto. Nyt mennään siis teroilla vielä 2 kk, siten testeihin. Harmi vain, että sitä joka kuukausi silti saa sen toivon visiitille.

Siitä tulikin mieleen, Helenelle kovasti paljon tsemppiä. Harmi että negaa edelleen. Vividille plusplus myös uusintaan.

Evelina, minulla tulee ovislimaa monta päivää ennen ovista ja eikös oviksen jälkeen pitäisi tulla hetkekesi kuiva kausi v.vuodossa/limassa? Jos sitä "kuivaa kautta" ei ole vielä tullut, voisiko sinulla olla vielä toivoa. Peukut pystyssä huomiselle!

AmaliaJoel, toivotaan edelleen, että (oudot mutta mielestäni lupaavat) oireesi tietävät hyvää :)Tutkimattomat ovat tiet..

Wilpuri, tietäisikö se flunssaoireilu hyvää...? toivottavasti ;)

Tupuna, miten pystyt olemaan testaamatta!? Tsemppiä tiistaille, hyvältä kuulostaa, jos säännöllisellä kierrolla on myöhässä monta päivää ;)

Joku kyseli ovistesteista... Olen kokeillut halpatestin ja mammaksi.fi liuskoilla ja tikuilla ja en saa niillä kyllä mitään tolkkua, viivojen tulkitseminen on vaikeaa. Tässäkin kierrossa (testihullu kun olen) testasin digillä ja lisäksi davidin liuskoilla (mammaksi). Digillä tuli positiivinen kahden pv:n ajan ja davidit sinä aikana olivat kyllä vahvahkoja, mutta niin oli muutamia päiviä ennen ja jälkeen digiplussaa. Tänäänkin (viikko oletetusta oviksesta) testasin ihan huvikseni davidilla ja viiva oli kuin kontrolliviiva. Olen kuitenkin senkin verran jo tässä kuukausien aikana huomannut, että jotkut testit toimii toisilla hyvin ja toisilla ei. Omansa pitää löytää kokeilemalla.

Jaah, kyllä tässä juttua taas tulikin. Ei muutakuin tsemppiä kaikille! Etenkin testeihin niille jotka sinne asti pääsevät :).

Vilho kp3/25-?(vähän hatusta vedettynä;)), yk7.

140/475 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin tulee sitä ovulaatiovuotoa eli munasolu varmaan kohta irtoaa. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että pääsisin huomenna inssiin heti aamupäivästä. Tai ekaks ne ultraa ja katsoo tilanteen ja sitten vasta tehdään inssi jos on vielä mahdollista. Voi kun onnistuis, please.

Jos se munasolu kerran vuorokauden about on hedelmöityskykyinen niin periaatteessa pitäisi vielä onnistua jos solu on nyt irtoamassa.