***Kesäkuiset 2011***
Pistetäänpä sitten alulle kesäkuun toiveitten oma ketju :-) Meikäläisellä jäi tuo toukokuu kokonaan välistä, kun kierto venähti 40/32. Kolme negaa testasin kp 33, 36 ja 39. Toinen yrityskierto lähtee alkuun, toivottavasti sama venyminen ei jatku vaan ovis tulee ajallaan. Toistaiseksi kuitenkin ihan "luomusti" koitan ovista bongata mutta jos tämäkin on taas ufokierto niin seuraavaan lienee parasta ostaa tikut. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä yli puoli vuotta ja sinä aikana kierto on tasaisesti pidentynyt, mutta nyt sitten pomppasi kerralla 8 päivää pidemmäksi.
Onnea matkaan jokaiselle!
Cassandra kp 1/???, yk 2 ja esikoisesta haaveillaan
Kommentit (475)
Siis voi hyvä tavaton, olin jo todellakin luopunut toivosta ovulaation suhteen kun kuitenkin nyt jo kp21 mutta aamullapa sitten digitestiin pärähti hymynaama!
Tänään siis hyödynnettävä tuo...
Megakierto tästäkin tosin tulossa.
Meinaankin esikoisen kanssa esissä olevalla neuvola reissulla jutella tätin kanssa näistä kierroistani jospa vaikka lääkärin kautta lääkkeet hakemaan kierron tasaamiseksi.
Loppuun vielä pahoittelut niille joille täti on kylään saapunut =(
Minny kp21/37-39 yk 3
Hetki sitten tunsin oikealla puolella tylpän nipistyksen, oletan sen siis olleen ovulaatio. On puuhailtu eilen iltapäivällä ja tänään aamulla, joten siellä pitäisi kavereita olla kyllä vastassa. Jos vielä illalla saan isännän innostettua (yleensä ei ole ongelmia :-D), niin eiköhän sitten ole mahdollisuudet maksimoitu. Limoja on nyt siis neljättä päivää. Mukavaa kun tuntee oman kroppansa suht hyvin jo.
Cassandra kp 15/29-32, yk 3
Sunnuntaita kanssakuumeilijat,
AmaliaJoel, sinun kuulemisia odottelen? Oletko testannut vai mikä tilanne?
Lumikki ja Minni86, harmin harmi :(. Tsempit uuteen kiertoon.
Miij, jalat ylös taktiikka on käytössä... ;) sarjassamme varmaan höpöjuttuja, mutta mitäpä sitä ei tekisi...
Minny, nuo kiertosi kuulostavat tutuilta, tosin minulla oli lisäksi välillä vielä pidempiä ja todennäköisesti anovulatorisia kiertoja. Nyt olen aloittanut terolutit ja ovis tuli tässä toisessa tero-kierrossa hurjan paljon aikaisemmin kuin yleensä. Toki kierrot voi olla pitkiä ilman mitään vikaakin, toivottavasti sinulla näin :)
ON: ei ihmeempiä, piinaviikko alkaa n-y-t, nyt! Väh viikko pitäisi siis jaksaa tädin pysyä poissa että pääsisi edes testaamaan (no joo joo, niinku mä ny pystyisin olla testaamatta ennen dpo15, i wish.). Tänään on hieman juilinut menkkamaisesti alavatsalla, päänsärkyä, vilua sekä minulle oudon kevyttä unta jo monena yönä, rintojen pientä vihlontaa oirelistalla. Jotka oireet voivat johtua ihan mistä vaan...ja varmaan johtuukin ;). Jos jotain olen yrittänyt itselleni opettaa näiden yrityskuukausien aikana, niin se on olla vahtaamatta kaiken maailman oireita - ne ovat pettäneet monta monituista kertaa. Ukkokultakin tuossa kyseli, miltä tuntuu, tuntuuko että olisi tärpikierto? En minä tiedä miltä tuntuu.... vastasin, että miltä susta tuntuu, tuntuuko että olis tärpänny? hihii, :).
Toivottelen hyvää sunnuntaipäivän jatkoa. Pitelen peukkuja plussien puolesta.
Vilholainen, kp 17/??, dpo 6-7, yk7.
joten piinailua myös, en tiiä millon vois testailla ekan kerran. mulla on noita mammaksin herkkiä testiä tuolla kaapissa. Oireita ei juuri ole mutta nännien ympärys näyttäis tummuneen? ja vähän etoo mutta tuskinpa meinaa mitään näin aikaisin. Ovisplussa tuli kp 13 ja 14 ja sit rupes vaalenemaan.
Amaliajoel minua myös kiinnostaa plussasitko?
plussapuhuria meille kaikille!
nelkku kp 18/28 yk2
Heippa hei, uusi täällä. Mahdollisimman anonyymisti meinasin olla ihan periaatteesta. :) Kova vauvakuume on. :)
Tänne ajattelin tulla katselemaan ja ajoittain myös kirjoittelemaan. :)
Pillerit jäi heti elokuun alussa pois. Luomujen jälkeen yksi yritys takana. Ei tärpännyt, tuolloin kp34. Nyt toinen yritys takana päin ja menossa kp30/(34?).
Ilman tikutteluja menty, kun vasta näin alussa nämä varsinaiset yrityskerrat. En tietysti epäilisi yhtään, että menisi tämä kierto pidemmäksi, koska minulla oli teinivuosina suurta taipumusta kierron epäsäännöllisyyteen jonka vuoksi pillerit aloitinkin. Mutta jospa nyt olisi käynyt suuri ihme, että olisi tärpännyt ja jos ei, niin kierto saisi pysyä säännöllisenä, kun ikääkin tullut 8 vuotta lisää niistä ajoista. :)
Menkkamaisia kipuja oli ja tuli 6 päivää sitten ja sitten ei enää mitään, olin jo ihan varma, että alkaavat, mutta ei mitään. :o
Jos ei nyt tärppää niin pitää varmaan jatkossa rueta ovistestejä käyttämään.
Mutta siis näillä mennään ja vielä ois ooteltava jonkun aikaa, mielummin tekisin testin vasta sitten, kun menkat oletetusti paljon myöhässä, riippuen nyt onko tämä kierto nyt sama kuin viimeksi.
Kiva on lueskellä täällä ja koetan itsekin välillä osallistua. :)
Syksyisin terveisin, DiuDau
En oo kerenny oikein koneelle nyt viikonloppuna, eilen oli poikapuolen synttärit ja tänään oltu menossa. Nyt lapset päikkäreillä, talossa hiljaisuus ja pääsin koneelle.
Voi ei! Lumikille sitten täti löysi :(
Diudaulle tervetuloa :)
Joo-o, semmonen on mun tilanne nyt (Vilho ja Nelkku tais muistaakseni kysellä), ettei oo tätiä vielä näkynyt, vaikka joka vessareissulla oon oottanut sen jo tulleen. Kp 39!!! Jos jaksaisin torstaihin asti ootella testin tekoa, silloin ois tasan 2 viikkoa siitä, ko normikierron mukaan ois menkkojen pitänyt alkaa. Sinällänsä tuo päivä on maaginen, ko kahelta nuorimmalta lapselta oon saanut plussan tuolloin eli 2 viikkoa menkat myöhässä. Tosin nyt voi olla aivan eri, että voikin menkat alkaa, koska kierrot on venyneet viime kuukausina aivan sikapitkiksi, paras kp 45. Välillä oon tuntenut nipistelyjä rinnoissa, alavatsalla painetta, väsymystä - MUTTA! en uskalla ees toivoa, ettei pettymys ois niin paha, ko/jos täti saapuu!
Ai joo, pakko kertoa yks juttu. Kävin silloin viime torstaina apteekissa testin ostossa ja siellä eräs tuttavani töissä. Näki ostokseni ja sanoi: Ei voi olla totta, eikait taas? Teki mieli suoraan sanottuna haistattaa pitkät sille naiselle. Hällä itellä 3 lasta ja tuli heti mieleeni, että miksi jokaisen muka pitäis tehä joku ideaali määrä lapsia eikä sais olla suurperheellinen...?! Että osaa ne ihmiset olla ajattelemattomia myös meidänkin kohalla, jotka haluavat ison perheen, murrrr!
Diudau, tervetuloa ja toivotaan positiivista tulosta piinapäivillesi.
AmaliaJoel, mahtavuutta että täti pysynyt poissa. Minä olisin jo kyllä ihan palasina, jos menkat noin hurjasti myöhässä. Aikaisemminkin myöhäisenä plussaajana osaat varmaan pysyä edes jotenkuten järjissäsi :) Peukut pystyssä! Ja olipas raivostuttava kommentti tuttuvaltasi, tuollaisessa työssä varsinkin luulisi ihmisen pitävän mölyt mahassaan.
Mulla jomottelee nyt alavatsaa koko ajan. Tosin se sekoittuu vatsalihaskipuun eilisen kuntoilun jäljiltä, enkä oikeen tiedä mikä on mitäkin. Pitkä viikko edessä.. Nelkku, samoilla kiertopäivillä mennään. Mulla ovis oli jo kp 10 tienoilla eli uskaltaisinkos luvata, että testaan aikaisintaan perjaintaina eli noin dpo 12 :), yritän pitää kyllä yli menkkojen alkamispäivän (ensi su), mutta testejä kyllä on minullakin kaapissa... ;)
Pluspuuh edelleen,
Vilho
Heipsan!
Hyppään mukaan ketjuun nyt, kun aikani olen täällä päivystänyt ;). Olen lueskellut ketjua taustaillen ja päätin tässä kp20/28-29 kunniaksi heittaytyä mukaan jännittämään. Neljättä täällä yritetään ensimmäistä kiertoa, aikaisemmat lapsukaiset 03, 05 ja 08.
Nirsku
Kiva kun meitä onkin nyt näin paljon täällä jännäämässä!
Täällä kanssa piinaillaan tämä viikko! Nyt siis kp 23/28-30. Perjantaina ajattelin ehkä testailla. Mulla oli poikkeuksellisesti ovis jo noin kp 13 tienoilla, eli pe olis sit dpo 14, luulis jo sillon näkyvän, jos on näkyäkseen. Sunnuntaina pitäisi siis tädin tulla, jos on tullakseen (toivotaan ettei tuu!!!)
Oireita..hmm...on ja ei oo...?! Painon tunnetta on jonkin verran mahassa, yskiessä vihloo vasemmalta puolen, rinnat tuntuis välillä aristavan... Mut jotenkin tuntuu, et kuvittelen vaan kaiken :D No, peukut pystyyn, ja toivotaan parasta!!!
Annu kp 23/28-30, yk 3
Mitä enemmän sitä ajattelee että josko nyt olis tärpännyt, sitä hitaanmin aika tuntuu kulkevan. Toinen kierros vasta menossa (20/32), silti sitä niin jo toivoo tärppäävän. Vaikkakin miehen kanssa kuumeiltu yhdessä vasta hetkinen, itse olen jo pidemmän aikaa toivonut lasta.
Ja kyl ne miehet osaa olla herttaisia. Auto vaihtui isompaan kesän lopulla ja samalla hän jo mietti tummennuksia ikkunoihin ettei tarvitse sitten mitään Hello Kitty "varjoja" laittaa :) Ja nyt talvilomamatkaa suunniteltaessa oli hänellä kova huoli mihin sitä uskaltaa lähteä, ettei vaan mikään pöpö iske.
Mut odottelua odottelua, toivottavasti kaksi viikkoa menisi juosten. Ja kaikille muillekin hyvää alkanutta viikkoa ja plussia nyt kehiin koko poppoo.
Vilho:Joo,tiedän ettei tarvii olla välttämättä mitään vikaa,että kierrot venyy. Mulla oli esikoisen yrityksen aikana terot sekä clomifenit ja niillä sitten saatiin esikoisen odotus aikaiseksi.
Tässähän mulla oli nyt sitten noin vuoden päivät kierukka välillä jotenka kierto senkin puoleen saattaa olla sekaisin.
Ajattelin nyt kuitenkin sen neuvolantätin kanssa jutustaa asiasta. Kertokoot mitä mieltä hän on.
Voisin kuitenkin itse haluta tätä kiertoani lyhkäisemmäksi.
Pitkät ja sekavat kierrot on olleet aina, jossain neuvolakortissa haitarina on jopa 28-65päivää....
Minny kp22/35-37 yk3
Hei vaan kaikille uusille ja tervetuloa! Ja onneksi näköjään muutamia plussia on tullut, mut harmin paikka myös tätejä. Tsemiä kaikille meille, jotka vielä täällä jännätään, mitä tuleva tuo tullessaan.
Mulla kp 29/28. Ei mitään tuntemuksia suuntaan tahi toiseen. Tosin mulla vasta eka yrityskerta, joten odotukset ei ole kovin korkealla. Ei oikein tiedä tuosta kierrostakaan, että minkälaiseksi se venähtää ilman pillereitä. Katsellaan nyt, mitä tapahtuu. Ajattelin ainakin tämän viikon odotella ja testailla vasta viikonloppuna, kun oviskin oli vasta siinä kp 20/21.
VILHO ja ANNU, en siis ole ainut jolla ovis oli hirveän varhain tässä kierrossa, mulla kanssa oli kp.9 jo ovis, eli minimikierrostakin lyhenee 2vrk nyt.. Tänään tipahti postiluukusta ne Mammaksin herkät testit, en tiiä milloin kannattaisi tehdä kun rivien välistä voi ohjeista lukea että peräti dpo.6 saattaisi näkyä plussa??!! Ajattelin ainakin keskiviikkoon silti odotella, etten tuhlaa turhaan kaikkia testejä jo liian ajoissa. Oireita ei ole niin minkäänlaisia, aivan yhtä hyvin voisi menkkoja enteillä tuntemukset:/ Toivon kyllä kovasti. Kovemmin kuin yhtenäkään aikaisempana kiertona. Aina vaan haluaa lujemmin raskaaksi. Mutta kyllähän te sen tiedättekin kun samassa veneessä keikutaan kaikki. Piinailu jatkukoon..
Helene kp.15/22-28, dpo.7
Meille ei sitten tule toista kesäkuun lasta, heräsin perjantaiyönä järkyttävään menkkakipuun ja sieltähän ne tulivat. Onneksi sain perjantaina muita hyviä uutisia, kai asioissa vallitsee jonkinlainen kosminen tasapaino.
Mutta lykkyä tykö teille muille!
Kylläpäs se ottaa voimille tämä odottelu. Ihan selvästi imetys häiritsee hormoonitoimintaa... Oon jo kaks testiä tuhlannu, kun on jo viikon myöhässä ja negatiivista vaan näyttää! Ei edes tunnu oikeastaan siltä, että olisin raskaana. Tuttua alavatsan vihlontaa, että kohta se täti taas tulee, mutta miksi se nyt niin myöhässä on...? Jos en raskaana ole, niin sitten olisi jo kiva päästä uutteen yritykseen.
Eilen illalla kun nukutin kuopusta niin olin kyllä onnellinen jo näistä, mitä minulla on. Ei siis pitäisi olla yliyrittämistäkään. Miehen kanssa sitten juteltiin niin sekin oli hyvin onnellinen jo tähän tilanteeseen, mutta kyllä meillä aina tilaa uudelle tulokkaallekin olisi.
Mutta kärvistellään.
Sannaleinen kp 35/29-32?
Heissan,
Annu, minullakin on oletettu due date ensi su tai ma... jos siis aikaisesta oviksesta laskee. Ja Helenekin, melkein samoilla tosiaan mennään. Juurikin samoja mammaksi testeja kaapissa varmaan 15 kpl.... Samoin löytyy cb:n normitestejä pari kappaletta. (Hih, testihullu.) Eräässä megakierrossa meinas hermot mennä, kun en kehdannut enää mennä lähiapteekkiin...onpahan yksi murhe vähemmän kun kaapit pullottaa testejä. :)
Jotenkin tämä odottaminen on niin piinaavaa, että otan huonotkin uutiset mielummin vastaan ennemmin kuin yhtään myöhemmin. (järkevä lause.. :)) Mutta siis testaan varmaan ensi perjantaina jo, eli laskutavasta riippuen 2-3 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää...
Sannaleinen ja Meibi, teillekin plussapeukutukset +++! Sannaleinen, muistutit tuosta mitä oon itse mietiskelly - yliyrittäminen. Itsepä taidan aika-ajoin syyllistyä... Esikoista yrittäessä pelko lapsettomuudesta aina välillä kurkkii... mutta mies on kyllä rauhallinen täälläkin vaikka kovasti jo vauvaa odottaakin.
Inksutukselle tsemppiä "lentävälle" kahdelle viikolle - ihkuja nuo miehet aina välillä :).
Cassandralle tärppejä, ja kiva että sait positiivisia uutisia lääkäristä ja ovikset on hyödynnetty :)
Minny, miten pitkät kierrot sinulla oli terojen käyttämisen aikaan, eli lyhensikö terolut kiertoa? Kuinka kauan söit teroja enenn tärppiä ja ilmeisesti kp15-24? Kiinnostaa, jos sait tärpin aikaan teroilla, anteeksi jos utelen :). Minulla haitari on viimeisin terokuuri mukaanlaskettuna kp25-50. Tästä kierrosta olisi ovulaation ajankohdasta päätellen tulossa vielä lyhyenpi...
Pahoittelut vielä loppuun heinäkuuhun pompsahtaneille :(
Huh, megaviesti tuli. Meitä on täällä niin iso porukkam, ja varmaan unohdinkin vaikka mitä ;).
Aurinkoista ja plussarikasta viikkoa kaikille,
Vilho kp 18, dpo 7-8, yk 7.
Taas tällä kertaa melko omanapaisesti. Täällä mennään edelleen näitä omituisia välipäiviä. Ovistesti pysynyt samana haaleana kp13:sta saakka, ilman sen suurempia piikkejä. Mietin et vielä ainakin kp 20 saakka tikuttelen, tiedä häntä vaikka ois vielä tulollaankin.
Viime kierrosta sekotin niin hyvin minulle täysin uudet pms-oireet ja raskausoireet, että tässä kierrossa päätin olla sen enempää omaa oloa vahtimatta. Saas nähdä kuinka esim. piinaviikolla tulee sujumaan.
Helene, täällä myös se limojen mukaan oletettu ovis olisi ollut kaksi päivää aiemmin kuin viime kierrossa (kp13 nyt). Onkohan tätä jotenkin liikkeellä? Kesällä oli monella megakiertoja ja syksyn pimeiden tullen kierrot lyhenee?
Vilho, voin sitten huolia nuo ylimääräiset testit, kun kuitenkin plussaat ekasta ;) Sama lapsettomuushuoli täälläkin esikoisen odotusta odotellessa. Omat hermot ei varmaan kestä, jos en saa tuota ovistakaan tuolta esiin, joten voipi olla, että ens kierrosta soittelen lääkäriin ihan oman mielenrauhan vuoksi.
Jos vaikka leffaan ja keksimään muuta ajateltavaa omien olojen tarkkailujen sijaan... Plussatuulia meille kaikille!
miij, kp18, dpo 5, esikon yk2
Onpas täällä jännittäviä päiviä menossa monella, peukkuja! Ja onnittelut plussanneille!
Kysymys ovulaation tikuttajille tai kroppaansa seuraaville: miten teillä ovuloimattomassa kierrossa menee oireiden kanssa? Mulla jotenkin epämääräisiä pikkukipuja alavatsalla ollut n. kp 7, 13 ja ton jälkeen tuon tuostakin. Olen epäillyt että puuttuuko koko ovis tässä kierrossa, kun noin kummallisesti menee. Vähän hakusessa kropan kommervenkit, kun kuparikierukan kanssa oli reilusti kipuiluja ja nyt muutama kierto ilman kierukkaa olleet mielestäni kivuttomia. Toisaalta tämä yrittäminen saa minulla näköjään aikaan ylepalttista oireiden syynäämistä, ehkä sitä huomaa ne ihan eri tavoin kuin noissa aiemmissa...
Nirsku ja päivää vaille piinaviikko eli kp21/28-29
Olen vähän aikaa ollut palstalta poissa, kun tuntui, että elämä meni yhdeksi limojen ja olojen kyttäämiseksi. :D Olen siis yrittänyt välillä ajatella muutakin, mutta kyllähän ajatukset vauvan ympärillä pyörii päivittäin. Vauvaa on yritetty samaan tahtiin kuin ennenkin! (Tosin meillä ei ole enää kuukausiin seksiä muuten oikein enää harrastettu kuin vauvantekomielessä, ei vaan kiinnosta, onneksi osataan sentään nauraa asialle yhdessä!)
Muutama tuttu nimi täällä on, tervehdys vaan teille ja tietenkin muillekin, joita en (vielä) tunne!
Nyt tulin tänne, kun on taas kriittiset päivät. Kp 28 menossa, täti tulee todennäköisesti perjantaihin mennessä (jos siis tulee). Ovista en tikuttanut, mutta limat olivat ihmeelliset, kun niitä tuli melko tarkkaan viikon ajan, tosin kyllä pupuiltiinkin paljon.
Peruspalelemiset päällä, mutta rinnat ovat olleet jo viime viikosta lähtien kipeät. Perjantaina oli niin kipeät, että juokseminen sattui, ja koko viikonlopun oli hurjan kipeät. Nyt "normikipeys", aina ennen menkkoja on vähän kipeät, mutta yleensä vain sen pari päivää.
Plussatuulia kaikille
toivoo KaisaMaija
Kierto siis lyheni. Heinäkuisiin hyppään kunhan saan itseni taas koottua..:''(