Miten ihmeessä KUKAAN nainen voi suostua hoitamaan KAIKKI kotityöt
nyt 2010-luvulla länsimaassa?! Ja lastenhoito päälle. Ei jummarra.
Sehän olis ihan orjan elämää!
Kommentit (64)
Ihanaa lukea toisten kommenteja, miten kotiäidit kerrostaloissa pääsee helpomalla...no, samat huusholli työt ne on kerrostalossa kuin siellä maaseudulla omakotitalossa, tosin kesäisin meiltä jää se puutarhan hoito pois...mutta kyllä meillä kaupungissa ihan yhtä lailla huolletaan kotia kuni maallakin...porataan tauluja seinille, tehdään remontteja..korjataan autoa (täälläkään ei kaikki kulje yleisillä, jopa toisilla kaupunkilaisilla on autot) Ja meillä kun mies on yrittäjä, voisin vaikka sanoa että tekee varmasti enemmän töitä työpäivän jälkeenkin (8-16) vielä töitä kun toiset tulee töistä ja korjaa vaikka niitä putkia....senpä takia emme asukaan omakotitalossa, ettei niitä putkia tarvitse korjata...vaan nautimme sitten siitä maalaiselämästä silloin tällöin omalla mökillä.
koska en jaksa kuunnella miehen kiukuttelua jos pyydän jotain tekemään.
meillä 3 lasta, hoidan kaikkien kouluasiat ja päivähoidot täysin, kaikki kotityöt, kaikki pihatyöt, myös lumityöt talvella, ruokaostokset, kaikki muut ostokset, auton tankkauksen, roskien viennin, suurimman osan laskujen maksuista, etc. mies ei tee mitään muuta kuin vaihtaa renkaat autoon sen 2 kertaa vuodessa ja käyttää katsastuksessa kerran vuodessa.
kaiken huippu on se, että miehen mielestä meidän pitää maksaa kaikki kulut puoliksi, paitsi ruoka, vaatteet, pesuaineet, harrastukset ym jotka minä maksan. joista tietenkin tämän kokoisessa perheessä kertyy kuukaudessa melkoinen summa kuukaudessa. ja koska minä olen ollut useita vuosia kotona hoitamassa lapsia, kun olivat pieniä, niin olen miehelle velkaa siitä, että hän elätti meitä silloin, joten mielellään voisin maksaa vähän enemmän kuluista sitten kun menen töihin. että silleen. itse maksoin kotihoitovuosina kaikki kauppaostokset kotihoidontuesta ja lapsilisistä niin ettei mulle itselleni jäänyt koskaan yhtään rahaa mihinkään. ja sama juttu nyt kun opiskelen, minä ja lapset tingitään kaikesta mahdollisesta että ylipäätänsä tullaan toimeen. miehellä on kalliita harrastuksia joista ei luovu vaikka laskut menee ulosottoon. en tiedä mistä helkkarista näitä k*päitä oikein sikiää! ja niille jotka nyt heti kysyy että mitäs otit sellasen ukon, niin eipä sitä arvannut, että ei haluais omia lapsiaan sit elättää, ei tullut mieleen kysyä!!!
Muuten hukutaan paskaan parissa päivässä. Teen siis kaikki hommat yksin ja lapsia 5.
Ja huvitti vaan ku joku kirjoitti, että imurointi kerran viikossa.. Mä imuroin joka päivä 2 kertaa, lisäksi pesen alakerran lattiat joka päivä. Pyykkiä p2 koneellista päivässä, ruuanlaitot, jälkien siivoukset. Hommaa piisaa, lisäksi leikkaan usein myös ruohikon.
Mä en jaksa katsoa paskasta ja ewpäsiistiä kotia. piste. Valinta kysymys siis.
Ja se, että moni kirjoittaa ettei ehdi. Paskat. Oon mäkin töissä ollut ja ehtiny siinä opiskella, hoitaa lapsia illat ja tehdä silloinkin kotiotyöt. ja meillä on siistiä silloinkin. Ehtii jos viitsii! Kaikki vaan ei ole ahkeria.
Teen siis kaiken itse. Hoidan lapset, huushollin(myös putkihommat)eläimet,tallin, pihan(ruohonleikkuu,muokkaamiset,puunhakkuun), auton(renkaiden- ja öljynvaihdon)siis ihan kaiken!