Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks täällä takerrutaan ns. epäolennaisiin asioihin?

Vierailija
22.08.2010 |

Luin tuota ketjua, jossa anoppi paheksuu lastenlastensa "virikehoidossa" oloa ja ap pohti voisiko säilyttää jotenkin välit ja saada anoppi lopettamaan arvostelu.

Todella moni kyseli mikä sairaus ja väitettiin jopa provoksi kun jonkun kirjottajan mukaan ap:n sairaudelle ei ole nimeä.

Minä tiedän omassa tuttavapiirissä pari samankaltaista tapausta mitä tuon toisen ketjun ap kertoi, siis tuosta sairaudestaan ja toisesta heistä ei näe mitenkään päällepäin, että voisi ajatella hänen olevan vakavasti sairas.

Miksi se sairaus on muka oleellinen, jos haluaa tietää miten säilyttää välit anoppiin ja saada tämä lopettamaan arvostelu? En tajua.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Ei anopin a) tarvitse olla läheinen ja b) jos jokaisesta sanomisesta pillastuisi, saisi katkoa välit koko sukuun ja itkeä päivät pääksytysten.

Sitäpaitsi jos anoppi on oikeasti tuota mieltä, niin minusta kuulostaa siltä, että a) tuossa on vinha perä ja b) se ap ei edes ole sairas - diagnoosiakaan ei ole.

väärinymmärtämisestä, henkilöistä puhumisesta asioiden sijaan, vainoharhaisuudesta, pahansuopuudesta ja typeryydestä. Eikä tämä lista takuulla ollut vielä tyhjentävä...

Vierailija
102/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi. Ei anopin a) tarvitse olla läheinen ja b) jos jokaisesta sanomisesta pillastuisi, saisi katkoa välit koko sukuun ja itkeä päivät pääksytysten. Sitäpaitsi jos anoppi on oikeasti tuota mieltä, niin minusta kuulostaa siltä, että a) tuossa on vinha perä ja b) se ap ei edes ole sairas - diagnoosiakaan ei ole.

ei anopin TARVITSE olla läheinen eikä kaikilla olekaan. Mutta se kirjoittaja HALUAISI säilyttää läheiset välit.

Mistä muuten sait päähäsi, ettei sillä kirjoittajalla OLE diagnoosia. Tuskinpa häntä nyt sairaalassa monta päivää kuussa hoidetaan turhan päiten.

Vaikutat kovin kovanahkaiselta tyypiltä. Otan osaa, ei voi olla kovin helppoa elämä, kun kenenkään sanomiset eivät pätkääkään liikuta ja sukusi vain solvaa ja loukkaa ("jos jokaisesta sanomisesta pillastuisi, saisi katkoa välit koko sukuun ja itkeä päivät pääksytysten").

Onneksi minulla on läheiset välit ja empaattisia ja hyväkäytöksisiä sukulaisia, ei tarvitse tuolla lailla psyykkeä kovettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopista uskottua, vaan kotiapulaisen.

Enkä kirjoittanut omasta tilanteestani, vaan yleensä.

Hommaa lukutaito ja aivot niin elämä alkaa helpottaa, marisija!

Vierailija
104/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopista uskottua, vaan kotiapulaisen. Enkä kirjoittanut omasta tilanteestani, vaan yleensä. Hommaa lukutaito ja aivot niin elämä alkaa helpottaa, marisija!

Hän halusi, että anoppi lakkaa hänen äitiytensä kyseenalaistamisen ja jatkuvan arvostelun.

Hän ei pyytänyt anoppiaan kotiapulaiseksi, vaan esitti sitä vain saadakseen anopin lopettamaan tuon arvostelun. Mittaa hyvin anopin aitoa "huolta", kun anoppi ei kuitenkaan ole halukas panemaan tikkuakaan ristiin hoitaakseen niitä lastenlapsiaan, joista niiiiiiin väittää olevansa huolissaan.

Näyt kuitenkin koko ajan kovasti yleistävän oman asenteesi lähisukuusi ja läheisiisi. Sinä paskat nakkaat muiden suhtautumisesta sinuun, ja sen vuoksi muidenkin pitää olla evvk, kun heitä joku pahasti arvostelee. Kertoo paljon sinusta ja suvustasi, kuulehan.

Vierailija
105/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en jaksa kuunnella lähes koko ajan kotona ollessani anopin arvostelua ja anoppi siis ei säästele sanojaan vaan on sanonut minua niin pojalleen kuin minullekin, että minä olen hänestä luulosairas ja laiska ja vaikka mitä nimityksiä olen/olemme saanut kuulla. Anopille on kerrottu sairauteni nimi sekä millainen sairaus se on. Siitä huolimatta anopin mielestä lapset on turhaan hoidossa ja minä olen luulosairas. Anoppi siis voi hyvinkin tulla kylään mieheni ollessa aamuvuorossa niin siinä kasin tai yheksän aikoihin ja lähtee joskus illalla kun lapset menee nukkumaan.

Syy miksi silti haluaisin säilyttää välit anoppiin on se, että tiedän anopin osaavan olla myös ihana ihminen ja että kaikesta huolimatta anoppi on tärkeä myös miehelleni. Siksi välien katkaisu on se vihoviimeinen vaihtoehto, mutta edessä se on, jos ei puhe ja lääkärin selostus sairaudestani auta.

Mutta ilmeisesti olen sitten epänormaali kun en jaksa kuunnella päivästä toiseen arvostelua vanhemmuudestani ja tekemistäni päätöksistä. Tulevaisuus on muutenkin epävarmaa ja haluaisin nauttia elämästä lasten ja mieheni kanssa niin kauan kun se on mahdollista, toivottavasti vielä pitkään, mutta aika näyttää. Nauttiminen on kuitenkin melko vaikeaa kun anoppi koko on koko ajan mollaamassa ja kertomassa, että en ole muuta kuin luulosairas ja ihan hyvin voisin lapsia hoitaa kotona jne.

toisen ketjun ap

Musta alkaa tuntua ettei ap:ta vaivaa yhtään mikään. Joka tapauksessa jos on oikeasti sairas, on ihan herttisen se ja sama mitä joku anoppi asiasta ja perheestä ajattelee.

Vähäisemmissäkin asioissa ei anoppien mielipiteet paljon paina. Miksi nyt tällainen turha haloo?

Johan ap:lla on kummit ja omat vanhemmat apuna, mikäli oikein ymmärsin. Kyllä se normaalille ihmiselle riittää.

Vierailija
106/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiapulaista vaan haluan, että hän lopettaa arvostelunsa.

Mutta koska tiedän, että anoppi osaa olla ihanakin ihminen niin en haluaisi katkaista välejä, ainoastaan saada arvostelun/syyttelyn loppumaan jollain lailla, mieluiten niin, että välit säilyy.

toisen ketjun ap

106, ei se ap halunnut siitä anopista uskottua, vaan kotiapulaisen.

Enkä kirjoittanut omasta tilanteestani, vaan yleensä.

Hommaa lukutaito ja aivot niin elämä alkaa helpottaa, marisija!

Vierailija
107/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia ketjuja lukiessa on pakko ihmetellä eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä. Eikö teitä nämä iänikuiset hirviöanopit jaksa kyllästyttää?

Ja miniä on aina puhdas kuin pulmunen. Vaikkei olisi edes diagnoosia heittää kehiin.

Vierailija
108/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitettuanne ensin hänelle, ettei häntä toivota koko ajan vierailuille. Ja voihan sitä herkutella ajatuksella, että jos sitä vaikka kuolisikin, niin voi pilven reunalta katsella kun anoppi katuu ja itkee julmuuttaan.

että en jaksa kuunnella lähes koko ajan kotona ollessani anopin arvostelua ja anoppi siis ei säästele sanojaan vaan on sanonut minua niin pojalleen kuin minullekin, että minä olen hänestä luulosairas ja laiska ja vaikka mitä nimityksiä olen/olemme saanut kuulla.

Vierailija
109/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivempi olisi kuulla, mihin sairauteen (tai edes sairauslajiin, esim. neurologiset häiriöt) kuuluu viikkojen olemista sairaalassa, ja johon voi kuolla, mutta silti joku ilmeisesti täysijärkinen ihminen eli anoppi pitää ihmistä vain laiskana. Siis että kuulostaako se sairaus kuitenkin niin harmittomalta? Kuten vaikka reuma? Luulisi, että jos jollekin sanoisi sairastavansa vaikka aivosyöpää, niin kukaan ei kyseenalaistaisi vointia.

Vierailija
110/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toisessa keskustelussa boustailee, miten hänellä on rahaa pitää lapsi virikehoidossa, vaikkei siihen oikeasti olisi tarvettakaan ja se ei muille kuulu. Toisten huomioon ottaminen on tosiaan taitolaji.

anopista uskottua, vaan kotiapulaisen. Enkä kirjoittanut omasta tilanteestani, vaan yleensä. Hommaa lukutaito ja aivot niin elämä alkaa helpottaa, marisija!

Hän halusi, että anoppi lakkaa hänen äitiytensä kyseenalaistamisen ja jatkuvan arvostelun.

Hän ei pyytänyt anoppiaan kotiapulaiseksi, vaan esitti sitä vain saadakseen anopin lopettamaan tuon arvostelun. Mittaa hyvin anopin aitoa "huolta", kun anoppi ei kuitenkaan ole halukas panemaan tikkuakaan ristiin hoitaakseen niitä lastenlapsiaan, joista niiiiiiin väittää olevansa huolissaan.

Näyt kuitenkin koko ajan kovasti yleistävän oman asenteesi lähisukuusi ja läheisiisi. Sinä paskat nakkaat muiden suhtautumisesta sinuun, ja sen vuoksi muidenkin pitää olla evvk, kun heitä joku pahasti arvostelee. Kertoo paljon sinusta ja suvustasi, kuulehan.

Vierailija
111/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia ketjuja lukiessa on pakko ihmetellä eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä. Eikö teitä nämä iänikuiset hirviöanopit jaksa kyllästyttää? Ja miniä on aina puhdas kuin pulmunen. Vaikkei olisi edes diagnoosia heittää kehiin.

Eikö SULLA ole parempaa tekemistä, kuin etsiä joka kirjoituksesta hyviksiä ja pahiksia?

Miksi ylipäätään pitää ottaa joka perhanan asiassa puoli?

Se ap nyt kuitenkin halusi vaan vinkkejä siihen, miten saisi anopin lopettamaan arvostelunsa. Ei hakenut sulta tai muiltakaan kantaa lastensa hoitojärjestelyihin.

Itse sanoisin, että sen ap:n kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja sanoa suoraan. Kiertelyt on varmaan jo käytetty. Sanoa suoraan, että "Sinä loukkaat minua todella pahasti nyt. Tajuatko, että kyseenalaistat oman poikasi ja minun kykyni toimia omien lastemme parhaaksi? Jos et voi lopettaa tuota arvosteluasi, niin toivon, että pidämme vähän etäisyyttä jonkin aikaa."

Ei sellaista kritiikkiä tarvitse kenenkään loputtomiin sietää. Jos kyseiselle anopille ei enää järkipuhe uppoa, niin hiukan hajurakoa ottaisin.

Vierailija
112/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reuma, fibromyalgia vai mikä. Nythän me joudumme väkisinkin arvailemaan onko anoppi ehkä kuitenkin oikeassa.

Vierailija
113/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia ketjuja lukiessa on pakko ihmetellä eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä. Eikö teitä nämä iänikuiset hirviöanopit jaksa kyllästyttää?

Ja miniä on aina puhdas kuin pulmunen. Vaikkei olisi edes diagnoosia heittää kehiin.

Kyllästyttää, että sinä ja kaltaisesi kritiikittömät anopinrakastajat ja miniänhalveksijat ette halua nähdä mitään vikaa anopissa joka vähättelee sairaan ihmisen voimien puutetta, vaikka tietää diagnoosin. Ja vaikka ei tietäisikään, pitäisi hänen uskoa se jos miniä niin sanoo. Miksi kärtät diagnoosia, joka ei sinulle kuulu! Miksi kiusaat sairasta ihmistä painostuksellasi ja yksioikoisella ymmärtämättömyydelläsi?

Miksi rakastat yleistyksiä, jotka eivät sovellu yksittäistapauksiin ja tunget niitä keskusteluihin kuin käärmettä pyssyyn?

Hittolainen, olisi tässä parempaakin tekemistä kuin rautalangan vääntely ;)

Vierailija
114/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko miniä totta vai ei? Tästä kaikki nousee tai tähän se kaatuu. Mielestäni todistustaakka on sillä, joka väittää jotain. Eli tässä tapauksessa miniällä.

Vierailija
115/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko miniä totta vai ei? Tästä kaikki nousee tai tähän se kaatuu. Mielestäni todistustaakka on sillä, joka väittää jotain. Eli tässä tapauksessa miniällä.

kyllä mä uskon, että ap tarvitsee hoitonsa ja on sairas, olisi vain kiinnostavaa kuulla mikä tämä eriskummallinen sairaus on, jota anoppi epäilee keksityksi kaikista todisteista huolimatta. Joo, olen yleensäkin kiinnostunut sairauksista mutta liian tyhmä lääkäriksi. Enkä ymmärrä, miten ap:ta ei joku tuttu olisi jo tunnistanut, jos olisi tunnistaakseen, eli mitä haittaa, jos sanoo sairauden nimen.

Vierailija
116/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet liikaa rikossarjoja? Ei tämä ole mikään JURIDINEN vaan INHIMILLINEN ongelma, joka koskee oikeita eläviä ihmisiä, ei CSI-tyyppejä tai seitsemän päivää tyrkkyjulkkiksia.

Vierailija
117/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räytyy keuhkotautiinsa kotipedissä ja ilkeä anoppi vain haukkuu.

Mutta missä on Dzei-Dzei?

Vierailija
118/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

räytyy keuhkotautiinsa kotipedissä ja ilkeä anoppi vain haukkuu.

Mutta missä on Dzei-Dzei?

Vierailija
119/120 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme mieheni kanssa niin, että keskustelemme vielä anopin kanssa ja appiukon, koska appiukko ymmärtää meidän tilanteen eikä ole paheksunut, mutta on tossun alla eikä uskalla tuoda julki mielipidettään. Kerromme vielä kerran anopille, että hänen sanansa todellakin loukkaavat ja, että hän kyseenalaistaa meidän kyvyn toimia lastemme parhaaksi. Lisäksi "tarjoamme" anopille mahdollisuutta tulla käymään minua hoitavan lääkärin luona ja kuulla häneltä mikä sairaus minulla on, jos näiden avulla pystyttäisiin säilyttämään välit eikä arvostelu jatkuisi.

Jos noista ei ole apua ja sama jatkuu niin sitten ainakin toistaiseksi otamme etäisyyttä appivanhempiin.

Sairauteni nimeä en aio täällä kertoa, se kun ei liity mitenkään siihen mistä kysyin ja kyseessä on harvinainen sairaus ja sen perusteella melko varmasti joku tunnistaisi. Tais olla tässä ketjussa kun joku sanoi, että meidät olisi jo tunnistettu jos joku on tunnistaakseen niin näillä tiedoilla meitä ei vielä voi tunnistaa. Sen voin tuosta sairaudesta sanoa, taisin kirjoittaa jo aiemminkin jompaan kumpaan ketjuun, että se on vakava ja harvinainen sekä pahimmassa tapauksessa kuolemaan johtava.

sen toisen ketjun ap

Vierailija
120/120 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mammat täällä keskimäärin osaa lukea ajatuksella. Tarttuvat johonkin sanaan ja jankkaavat siitä maailman tappiin. Eivät näe ns. metsää puilta. Tämä sama ilmiö toteutuu täällä aina uudestaan ja uudestaan. Esim. viime viikolla jankattiin Veeran hatusta, vaikka asia oli päiväkodin henkilökunnan ikävä asenne Veeraa ja Veeran äitiä kohtaan.