Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisissa lapsiperheisä aikuisvieraillekin tarjoillaan Muumi-astioista?

Vierailija
22.08.2010 |

Tämä on usein herättänyt huomioni. Perheessä on lapsia, jotka varmaan tykkäävät Muumeista, mutta miksi aikuisillekin tarjoillaan kahvit noista Muumi-hahmoisista mukeista ja lautasista?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole juhlia.

Tuttani tykkäävät juoda mukeista mieluummin kuin kahvikupista, jota saa olla täyttämässä koko ajan. ja moni kerää noita muumikuppeja ystävistäni itsekin.

Vierailija
42/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidän kovasti niistä muumimukeista ja lautasista. Ne ovat kivan värikkäät ja juuri sopivia kahvimukeja, kun kavereita tulee käymään. Isommissa juhlissa toki juodaan kahvit sitten ihan arabian neutraaleista kahvikupeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arkiset kahvitteluvieraat kuten talonväkikin juovat muumimukaista. Mulle Muumit on sellainen ideologia, joka muistuttaa että elämää ei pidä ottaa liaan vakavasti. Tarjoilemme muumimukeista siksi, että haluamme osoittaa vieraillemme, että meillä arvostetaan rentoa ja lapsenmielistä elämäntapaa. Kupit ovat kuitenkin laadukkaita, että kyllä niistä kehtaa tarjota. Muumifilosofian ydin on kuitenkin sellainen, että ei se ihan lapselle aukea.

Jos jollekin vieraalle muumimukeista juominen on ongelma, saa siitä toki mainita, voimme kaivaa kaapista hänelle aikuismaisen astiaston käyttöön :)

Vierailija
44/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti käytössä. Jos ollaan virallisia eli ei-niin-tuttavallisia, katetaan oikea kahviastiasto. Miksi ei muumia? Ei se mikään lasten juttu ole. Pelkästään. Alun perin kaikkea muuta! Lienet ap tutustunut asiaan?

Vierailija
45/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mallihan ihan sama kuin Teeman mukeissa, joita meillä on myös. Kaikki vieraat ovat aina vain ilahtuneet Muumeista :)

Älä ap vedä sukkahousuja noin ylös, että tekee noin tiukkaa.

Vierailija
46/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin meidän lapsettomuusklinikalla ja sitten tarjotaan uusille asiakkaille samoista mukeista kahvit...

Vierailija
47/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tietenkään huomauta talonväelle kattauksesta, mutta mielessäni ajattelen kyllä että pistitte sitten lastenastiaston pöytään.. tulee aina samanlainen olo, kun pikkutytöt haluavat leikisti kahvitella "teekutsuilla". Ja jotenkin ne mukit on vaan..mauttomat, sori. Ihan kuin se lapsiperheys olisi ihan kaikki, edes aikuisvieraiden aikana ei voi olla jotain muuta kuin se "Muumimamma".

AP

Vierailija
48/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samassa Iittalan mukissa olisi vaikka Marimekon Unikkoa, kokisitko enemmän arvostusta?

Vierailija
49/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä mistään arvostuksesta ole kyse - jäin vaan miettimään, että miksi ihmeessä kaikissa lapsiperheissä ne muumit on aina pöydässä, vaikkei ole kyseessä lasten synttärit tms. mihin ne sopisivat mielestäni hyvin. Unikkoa? Noh sanotaan että ei ne ainakaan vähemmän mauttomat olisi kuin Muumit, vaikkei toki lasten teemaa.

Jos samassa Iittalan mukissa olisi vaikka Marimekon Unikkoa, kokisitko enemmän arvostusta?

Vierailija
50/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tietenkään huomauta talonväelle kattauksesta, mutta mielessäni ajattelen kyllä että pistitte sitten lastenastiaston pöytään.. tulee aina samanlainen olo, kun pikkutytöt haluavat leikisti kahvitella "teekutsuilla". Ja jotenkin ne mukit on vaan..mauttomat, sori. Ihan kuin se lapsiperheys olisi ihan kaikki, edes aikuisvieraiden aikana ei voi olla jotain muuta kuin se "Muumimamma". AP

Hauska:D

Ihana millaisia ihmisiä on:)

Vierailija
51/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on mun muumimukeja eikä todellakaan lasten takia ostettuja! Olen suuri muumifilosofiafani, ja luen muumikirjoja säännöllisesti. laatu on hyvä. En todellakaan korosta lapsiperheellisyyttäni vaan ihan jotain muuta! Mulla on monia tyylikkäitäkin astioita, kuten Lumi-sarja. Mutta kaikkein MAUTTOMINTA ON OTTAA ITSENSÄ JA MUUT LIIAN VAKAVASTI...

Vierailija
52/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän piireissä käyttää ja tarjoaa muumimukeista... Ei se niin _lapsekasta_ ole ;) AP höllää nyt pipoa!

Vierailija
53/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole muuminmuotoisia mukeja. Voisi pitää kiinni hännästä ja nostaa aina muumin pään pois kun juo. Suolaa ja pippuria tulisi muumin perseestä.

Vierailija
54/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole muuminmuotoisia mukeja. Voisi pitää kiinni hännästä ja nostaa aina muumin pään pois kun juo. Suolaa ja pippuria tulisi muumin perseestä.

Kiitos, tämä oli piste sille ajatukselle, että voisi olla järkevämpää lähteä nukkumaan kuin lukea näitä höpöviestejä.

Kun herätyskin on 6.30.

Vierailija
55/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee noista mukeista. Viimeisenä tulisi mieleen mikään muumifilosofia-ajatusmaailma, vaan nimenomaan sellainen masentavan perustavallinen lapsiperhejämähdys-elämä paistaa ahdistavasti läpi. Mutta eipä tämä mun elämää rassaa sen suuremmin, kunhan nyt illan ratoksi tällaistakin asiaa läksin ihmettelemään, kun tällä viikolla oon jo kolmeen muumi-kattaukseen törmännyt ;) jotta kovin on filosofista porukkaa näemmä :D

AP

Vierailija
56/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikkoa? Noh sanotaan että ei ne ainakaan vähemmän mauttomat olisi kuin Muumit, vaikkei toki lasten teemaa.

"Eivät ole vähemmän mauttomat" Eli jos olisit sanonut "ovat vähemmän mauttomat", olisin ymmärtänyt. Nyt jäi epäselväksi kumpi kumpi on kamalampaa Muumit vai Unikko?

AP:n kannattaa varmaan antaa kahvimuki/-kuppivaatimuksensa lähipiirilleen, ettei sitten harmita ;)

Vierailija
57/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoillaan tutummille vieraille ja arkisemmilla "kutsuilla" aina myös aikuisille muumiastioilta. Meiltä löytyy lautasia, mukeja ja myös pikkulusikoita.

Kaapissa on toki aikuisempiakin astioita, mutta ovat jääneet kovin vähäiselle käytölle viime vuosina.

Vierailija
58/111 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltisti juon kahvit ja kiitän ja kehun pullat.

Unikot eivät ole ainakaan vähemmän mauttomat kuin Muumit = molemmat ovat mauttomia, Unikot jopa vielä mauttomammat ehkä.

AP

Unikkoa? Noh sanotaan että ei ne ainakaan vähemmän mauttomat olisi kuin Muumit, vaikkei toki lasten teemaa.

"Eivät ole vähemmän mauttomat" Eli jos olisit sanonut "ovat vähemmän mauttomat", olisin ymmärtänyt. Nyt jäi epäselväksi kumpi kumpi on kamalampaa Muumit vai Unikko? AP:n kannattaa varmaan antaa kahvimuki/-kuppivaatimuksensa lähipiirilleen, ettei sitten harmita ;)

Vierailija
59/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi muumit on kyllä yhtä lailla aikuisten ja lasten satuja, aikuiset saa niistä irti vielä enemmän kuin lapset. Tarjoan itse muumimukeista joskus ei-jäykissä perhejuhlissa ja kavereiden kesken. Joka aamu valitsen mielialaan sopivan muumimukin aamukahville. Tänään on käytössä Tutikki-muki :).

Vierailija
60/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri pari päivää sitten sen muumien keräilymukin 30 euroa/kpl. Myönnän, ei tämä ehkä ihan täyspäisen ihmisen hommaa ole, mutta kun johonkin höyrähdän, niin höyrähdän sataprosenttisesti... Muumimukeja on nyt 40 kpl ja 2 lastenastiaston mukia päälle. Muumikulhoja on 27 kpl ja muumilautasia 20 kpl. Lisäksi omistan 4 muumilasia, lukematon määrä muumilusikoita, lapsille muumiaterimet ja tietysti vessassa aina muumikäsipyyhkeet, joita on noin 12 kpl. Lapsilla on molemmilla omat muumikylpypyyhkeet. Itse en ole ostanut aterimia, lusikoita, laseja enkä pyyhkeitä vaan saanut niitä lahjaksi, kun kaikki tietävät, että pidän muumeista. :) Myös lastenastiastot ovat lahjoja. Mukit, kulhot, lautaset olen ostanut itse, ja myönnän, että mulla on kallis harrastus. Lautasia käytetään harvoin - viimeksi pojan synttäreillä. Muumikulhoja hiukan useammin mutta siltikin ehkä 5 kertaa vuodessa. Muumimukit ovat arkikäytössä.

Pidän tästä ketjusta! On jotenkin niin ihanaa nähdä, miten tärkeilevät mammat menevät tolaltaan muumeista - vaikkakin tietysti niin, että eivät näytä sitä talon emännälle. Itse olen niin pölhö, etten huomaa, saanko kahvini V&B:n kupista vai tiimarin mariskoolikopiosta... Sen sijaan huomaan heti, jos saan sen muumimukista! :D Meitä on tosiaan moneen junaan, enkä toistaiseksi ole vielä tippunut kyydistä, vaikka välillä näyttäisikin siltä, että roikun oviaukosta. Mulla kun on pitävä ote...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän