Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisissa lapsiperheisä aikuisvieraillekin tarjoillaan Muumi-astioista?

Vierailija
22.08.2010 |

Tämä on usein herättänyt huomioni. Perheessä on lapsia, jotka varmaan tykkäävät Muumeista, mutta miksi aikuisillekin tarjoillaan kahvit noista Muumi-hahmoisista mukeista ja lautasista?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavissa ei ole muumiastioiden keräilijöitä, joten eipä niistä mitään tarjotakaan :)

Vierailija
62/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muumiastiat on trendikkäitä, muumi on kuuma brändi, ja astiat siis keräilyesineitä.

Trendikkyys on coolia.

Brändikkyys vielä coolimpaa.

Siksi näitä sinänsä rumia astioita käytetään myös lapsettomissa perheissä.

Muumi-fanituksella ei ole mitään tekemistä "muumi-filosofian" kanssa, kyllä tässä on ihan ulkokultaiset syyt päällimmäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutin omilleni. Keräsin niitä niin monta, että vielä tälläkin hetkellä jos meille tulee kyläilemään enemmän kuin kahdeksan kahvinjuojaa, niin ainoa vaihtoehto on lätkäistä muumit ja valkoiset teemat pöytään. Jos vieraita on vähemmän kuin kahdeksan, niin tarjoilen egon lattekupeista. Ja ai niin, meillä ei ole lapsia.

Vierailija
64/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokainen tavallaan. Varmasti minunkin elämässäni jotkut asiat häiritsee muita, mutta se on okei niin kauan kunnes sitä ei tulla päin naamaa valittamaan. Samalla tavalla minäkin pidän suuni kiinni kun muumimukit tulee pöytään ;)

Ihan turha nyt kuitenkaan lähteä sille linjalle, että muumimukien omistajat on jotenkin poikkeuksellisen rentoa porukkaa ja muut tiukkapipoisia. Niin suurta vaikutusta ei voi yksillä mukeilla olla ;)

Vierailija
65/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ostaa niitä "vuosimukeja" meille. Ne on siellä kaapissa sekaisin muiden Teema mukien kanssa ja käytetään arkena tyylillä mikä käteen osuu.

Jos meille tulee sanotaan nyt vaikka tuttavaperhe kylään ja hörpitään kahvia silleen suht epävirallisesti niin muumi- tai muut värikkäät Teemakupit on pöydässä.

Meillä on teeman kahviastiasto joka on hankittu aikoja sitten, jossa kupit on aivan mitättömän pieniä, katan ne pöytään vaan juhlissa. Silloin teekuppeina on yksiväriset teemamukit.

Pitäisi oikeastaan päivittää toi astiasto, en yhtään tykkää koko teemasta enää enkä varsinkaan noista kahvikupeista, mutta meillä on niin harvoin kahvivieraita, etten viitsi siihen rahoja kiinnittä.

Vierailija
66/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-fanituksella ei ole mitään tekemistä "muumi-filosofian" kanssa

Vierailija
67/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työpaikalla kahvimukina anopin joskus ostama muumimuki. Kerran yksi nainen ihmetteli kahvipöydässä että kuinka sä uskallat pitää tuota mukia täällä työpaikalla? Siis häh, ihmettelin.

Kävi ilmi, että se on joku arvokas Millenium muki joka maksaa mansikoita. Meillä on niitä kaapissa kolme ja käytetty lasten kaakaomukeina. Nyt olen pitänyt niitä kyllä vähän sivussa.

Tämän keskustelun innoittamana kävin katsomassa huutiksessa mitä niistä pyydetään, siellä oli myynnissä muki, jonka hinta meni 180 eurossa.

Että saa kelvata vastedeskin vieraille kahvimukiksi :)

Vierailija
68/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut muumeja, niitä mukeja nyt vaan tulee suomalaisilta lahjaksi. Itsehän en tietenkään niistä joisi edes hätätapauksessa, etenkin kun ne ovat liian pieniä, joten saa vieraat niistä kahvinsa kipata.

Vierailija
69/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua häiritse juoda niistä mutta meiltä niitä ei löydy eikä tule.

En tykkää muumeista. Ja varsinkaan Nipsusta joka opettaa lapsille et on ihan ok kuolata rahan perään kaiken aikaa. Haisulukin näyttää ihan sukupuolitaudilta niin koita nyt siinä ryystää kahvia kupista jota koristaa "beaver"

Vierailija
70/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä muumiastioista eikä niitä meille tule. Ei mua nyt haittaisi vaikka joku niistä kahvit tarjoaa mutta kyllä minäkin ne lasten astioiksi miellän.

Vierailija
71/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin väliä minkä näköisestä mukista kahvinsa juo :D Onhan se sentään Arabiaa!

Vierailija
72/111 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teemaa eri värisiä. On muumimukeja, sitten on keltaisia ja sinisiä ja valkoisia. Niistä sitten valkkaan usein ihan oman mielialan mukaan, tai kattauksen väriin sopivasti tai jotain... Mutta tykkään itsekin muumimukeista, sillä niistä voi valita jokaiselle aamukahville sen omaa mielialaa vastaavan mukin. Joskus on mammamainen olo, joskus taas haisuli tuntuu läheisemmältä hahmolta.

Vierailija
73/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai Suomessa muutakin taidetta, josta voi tehdä designia?

Vierailija
74/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hopealusikka suussa syntyneitä hienohelmoja näyttää riittävän

Vierailija
75/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kahvisi juot, jos muumimuki ei riitä? Emäntä vetää ämpäristä kahvia ja vieraat siemalievat muumimukeista?

Vierailija
76/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut muumeja, niitä mukeja nyt vaan tulee suomalaisilta lahjaksi. Itsehän en tietenkään niistä joisi edes hätätapauksessa, etenkin kun ne ovat liian pieniä, joten saa vieraat niistä kahvinsa kipata.

edellinen

Vierailija
77/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo tämä aloitus, sai ihmiset liikkeelle.

Mutta jos se tosimielessä olisikin kirjoitettu, ei voi kuin kummastella matalaa sivistyksen tasoa. No, kaikille ei ole jaettu kultalusikoita, joutuvat sitten kaipaamaan hopealusikoita kahvipöytään, että edes jotakin saisivat.

Vierailija
78/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on arkimukeina Muumi-mukit. Sattui muutama tulemaan lahjaksi ja loput ollaan ostettu. Erikseen on juhla-astiasto. Mun mielestä ei ole lapsellista juoda kahvia Muumi-mukeista vieraidenkaan kanssa, mutta juhliin katan eri astiat.

Vierailija
79/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisille kahvikupin ja lautasen ja lusikan, kuten minäkin.

Ei sen puoleen, ei meiltä kyllä muumimukeja löydykään. Mutta en kata vieraille mottia kahvipöytään yleensäkään.

Mutta jokainen tavallaan. Mutta hiukan saattaisin ihmetellä jos menisimme jonnekin vierailulle ja emäntä lätkäisis kahvimotin eteen.

Mutta kuten sanoin, olen syntynyt jo 60-luvulla ja oman aikakauteni kasvatuksen uhri ja oppinut kattamaan aikuisille oikeat kahvikupit.

Vierailija
80/111 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan kahvit arabian paratiisi sarjan mukeista, vetoisuus 4 dl, mutta 2 kuppia riittää aamulla. :) Vierailta kysyn, miten paljon kahvia haluavat.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme