Mies tuli yöllä humalassa hillumaan, paikalla lapsia.
Meillä oli lapsemme serkku yökylässä. Olin ottanut hänet meille kysymättä mieheltä, hänestä on kovasti seuraa taaperollemme. Mies siis oli iltariennoissa. Kerroin kyllä hänelle päivällä puhelimeesa että "pinja" tuli meille yökylään. Ei sanonut siihen mitään, siis erikoista. Miehen piti alunperinkin lähteä vain pelaamaan, ostin 4 kaljaa kaupasta. Tiesin kyllä että humalassa tulee kotiin, vaikka sanoin että et sitten juo paljoa. Toisin kävi, tiesin sen, aina käy niin. Mies tuli kotiin humalassa, alkoi minulle paasaamaan että tänne pyydellään ilman hänen lupiaan, mitä sille likalle annan edes aamupalaksi?(oli miehen vuoro nousta aamulla jotta itse saan nukkua, humalasta huolimatta) ja siitä jankkasi että kun häneltä ei kysytty niin nyt hänen pitää hoitaa, agressiiviseen sävyyn jutteli. Pyysin hiljentämään ääntä, ettei lapset herää, huusi kahta kovempaa. Asunto ei ole iso ja tietysti tuo lapsemme serkkutyttö heräsi (vielä miehen puolelta tämä tyttö), oli kuitenkin hiljaa huoneessa. Mies alkoi käydä uhkaavaksi, tuli viereeni istumaan,alkoi haukkua ja ilkkua, käskin lopettamaanitku kurkussa ja itkinkin, minua pelotti ja sanoin sen myös. Mies ivallisesti matki itkuani ja matki puheitani ja sanoi että lopeta jo tuo esittäminen, ei sinua pelota. Laitoin nauhurin päälle nauhoittamaan miehen juttuja. (mp3 soitin, olen miettinyt ennenkin ja nyt sen tein) Mies tuli pää kiinni pinun päähäni ja kopsautti omallaan minun päätä, ei kovin kovaa mutta sattuihan se vähän. Lisäksi repi sängystä lakanat jotka olin juuri laittanut, koska halusi patjan olohuoneeseen. Pakotti minut laittamaan uuden lakanan patjalleen. En ensin suostunut,sanoin etten ole palvelijasi, mies todella agressiivisesti pakotti, otti niskasta kiinni ja repi vaatteista, pelkäsin joten laitoin lakanan. Mies käski minun painua helvettiin, halusin vielä katsoa telkkaria kun ei nukuttanut. Mies nosteli jo olohuoneen rahia että heittää sen kohta jonnekkin, anelin lopettamaan itkien ja mies lopetti. Ilkkui ja haukkui vielä pitkään, lopulta kuulemma kuvotin häntä ja halusi että häivyn hänen silmistään, raahasi minut makuuhuoneeseen nukkumaan, jossa nukkui myös tämä serkku tyttö. Mies tuli sinnekkin vielä huutamaan ja tökkimään sormellaan minua päähän ja huutamaan että aamulla 9 olen häipynyt ja lapset jäävät tänne. tai jos en häivy niin hän potkii minut pihalle. Vakuuttelin että lähden ja serkkutyttöä rauhoittelin etten oikeasti lähde, sanoin vain että mies rauhoittuu. Tyttö oli jo peloissaan, koitin selitää humalaa. Mies huuteli vielä pitkään ja potki ovea, haukkui ja samaa hoki..Aamulla on taas ihan "normaali",raivoamisia on aikaisemminkin tullut, muttei näin väkivältaisia. Nyt ei ole edes pyytänyt anteeksi ja tuntuu että jatkaa halveksintaansa..mikä paska! Minulla ei ole mitään paikka minne mennä.
Kommentit (74)
Eihän tuosta voi toki enää samaan tapaan jatkaa. Tarvitaan muutosta.
Exäni olis samaa kaliiberia ja jätin hänet.. Sinun on oikeasti lähdettävä tuosta suhteesta. Ei pelkkä humala tee kenestäkään noin hullua!! Miehesi on henkisesti todella pahasti häiriintynyt ja sinä ansaitset paljon parempaa. Miten voit elää ikipäivänä tuollaisen miehen kanssa? Mä en voinut lopulta enää, kestin kyllä liian pitkään ja siitä kärsivät lapset. Olisi pitänyt lähteä jo päivänä 1, mutta lähdinkin vasta päivänä ehkä jotakin 128!
Älä tee itsellesi samaa, toivut kyllä, mäkin olen toipunut. On niin hyvä hengittää ja olla, kun pääsee tuollaisesta eroon!
Surua tulee ja kiltille ihmiselle ehkä syyllisyyttäkin, mutta se kannattaa silti!
Terapiaan ja terveeseen elämään takaisin ja äkkiä!
Voimahalaus!
mies jatkaa, menin huoneeseen tai en, niinkui jatkoikin, tuli makuuhuoneeseen naama kiinni naamassani syliki roiskuen jotain sönköttämään. Ajattelin kyllä että pahennan tilannetta jos jään katsomaan telkkaria, mutta ehkä ajattelin etten halua alistua....Mies on nyt rauhallinen, ei ole hätää. En silti tiedä haluanko jatkaa..miten ikinä saan asiat järjestymään. Jos tilanne kärjistyy (ei ikinä selvinpäin tee noin) niin on minulla yksi ystävä jolle voisin ehkä mennä. Ja sieltä sukulaisiin..ahdistaa.miten voin olla riippuvainen noin paskasta ihmisestä ,miksi sorrun aina kerta toisensa jälkeen leppymään kun hän tulee tekojensa jälkeen hymyille luokseni halaa ja pussaa ja pyytää anteeksi. Aina annan.ap
"haluatko sinä jatkaa". Totta kai tuollainen päähän potkittavaksi, avuton, todennäköisesti kouluttamaton, uusavuton ressukka haluaa jäädä riippumaan alistavan miehen jalkaan kiinni, kun ei omillaankaan pärjää ja saa varmaan jotain kieroutuneita kiksejä alistamisesta, MUTTA JUMALAUTA LASTESI TAKIA SINÄ HÄIVYT TUOSTA SUHTEESTA JA HETI TAI ANNAT LAPSESI HUOSTAAN JA JÄÄT ITSE KITUMAAN TUOHON. SINULLA EI OLE OIKEUTTA TUHOTA LASTESI ELÄMÄÄ - HEILLE JÄÄ KAMALAT TRAUMAT TUOLLAISISTA YÖLLISISTÄ KOHTAUKSISTA JA VIELÄ KUN TODENNÄKÖISESTI OLETTE NIIN VAJAITA, ETTÄ ETTE EDES SELVITÄ ASIOITA LASTEN KANSSA VAAN KUVITTELETTE, ETTÄ NE UNOHTUVAT. Vittu.
"haluatko sinä jatkaa". Totta kai tuollainen päähän potkittavaksi, avuton, todennäköisesti kouluttamaton, uusavuton ressukka haluaa jäädä riippumaan alistavan miehen jalkaan kiinni, kun ei omillaankaan pärjää ja saa varmaan jotain kieroutuneita kiksejä alistamisesta, MUTTA JUMALAUTA LASTESI TAKIA SINÄ HÄIVYT TUOSTA SUHTEESTA JA HETI TAI ANNAT LAPSESI HUOSTAAN JA JÄÄT ITSE KITUMAAN TUOHON. SINULLA EI OLE OIKEUTTA TUHOTA LASTESI ELÄMÄÄ - HEILLE JÄÄ KAMALAT TRAUMAT TUOLLAISISTA YÖLLISISTÄ KOHTAUKSISTA JA VIELÄ KUN TODENNÄKÖISESTI OLETTE NIIN VAJAITA, ETTÄ ETTE EDES SELVITÄ ASIOITA LASTEN KANSSA VAAN KUVITTELETTE, ETTÄ NE UNOHTUVAT. Vittu.
Miksi potkia päähän jo siihen potkittua?
tuollaine, alistuva ja alistettu ihminen vastarintaa ja ikään kuin "näyttämään", ettei ole tuollainen. Kai sinä nyt itsekin huomaat, että tässä mikään lempeä hyssyttely ja tukeminen auta. Ap on selvästi jäämässä suhteeseen lapsineen.
TAI ANNAT LAPSESI HUOSTAAN JA JÄÄT ITSE KITUMAAN TUOHON. SINULLA EI OLE OIKEUTTA TUHOTA LASTESI ELÄMÄÄ
Aikuisella ihmisellä ei ole oikeutta tuhota lapsen elämää ja pakottaa häntä elämään tuollaisessa. Jos ap haluaa pilata oman elämänsä niin se on hänen asiansa, mutta lapsi on saatava sieltä muualle. Se on nyt oikeasti tajuttava ja saatava jotenkin kalloon. Jos ei muuten niin huutamalla.
käyttämään erittäin raakaa henkistä ja fyysistä vakivaltaa sinua kohtaan ja lapsille aiheutti kamalat traumat!
Sinun on ihan pakko lähteä lapsesi kanssa tuosta suhteesta!
Kerrot serkun vanhemmille, miten kävi ja käykää tilanne läpi yhdessä.
Joskus tarvitaan luja potku persuuksiin. Vaikka virtuaalinen.
Nyt, ap, ULOS SIELTÄ! Tuhoat lapsesi elämän, jos jäät. : ( Tuollaisen huudon ja uhkailun kuuntelu jättää lapseen syvät traumat. Vielä voit pelastaa lapsesi.
tuollaine, alistuva ja alistettu ihminen vastarintaa ja ikään kuin "näyttämään", ettei ole tuollainen. Kai sinä nyt itsekin huomaat, että tässä mikään lempeä hyssyttely ja tukeminen auta. Ap on selvästi jäämässä suhteeseen lapsineen.
Tuollaiseen suhteeseen ei voi kukaan jäädä juuri siksi, että on lapsi/lapsia!
se henkilökunta tulee mukaasi hakemaan tavaroitanne. Sossu auttaa asunnon etsimisessä jne.. Ei haittaa vaikka tililläsi ei ole senttiäkään rahaa. Sossu auttaa. Itse elin vuosia erittäin väkivaltaisessa suhteessa ja lopulta lähdin, niin että suunnittelin muutoa vuoden.
Hommasin toiselta paikkakunnalta asunnon, järjestin muutoavun, puhuin sossujen kanssa, irtisanoin vuokrasopimuksen (minun nimissäni) jne.jne..
Kun mies lähti aamulla töihin, soitin huoltomiehelle sekä muuttotiimille joka sisälsi parisenkymmentä omaa kaveria/sukulaista sekä muuttofirman miehineen. Huoltomies tuli sarjoittamaan lukon uudelleen ja iso porukka tuli ja pakkasimme asunnon parissa tunnissa pakettiin. Miehen tavarat lähetettiin muuttofirman autolla miehen äidin luo ja minä lapsen kanssa, tavaroinemme muutimme toiselle paikkakunnalle. Tästä aikaa jo melkein 8 vuotta ja eipä ole miestä näkynyt.
Olisi ollut kiva olla kärpäsenä katossa kun mies tulee kotiin töistä ja huomaa ettei avain käy oveen ja sitten kun kurkkaa postiluukusta niin huomaa asunnon olevan täysin tyhjä :D Tosin voi olla, että miehen äiti jo ennen sitä oli kerinnyt soittaa ja ilmoittaa, että miksi sun tavarat tänne muuttoautolla tuotiin :D
Kauan tuo suunnittelu kesti ja vaati henkisesti paljon, mutta onnistuimme! Tiesin, että kuolen jos jään suhteeseen. Meillä sossu avusti muuttofirman/miehien maksussa, takuuvuokrassa, uusien huonekalujen hankinnassa, jne.. Sain harkinannvaraista toimeentulotukea sekä toimeentulotukea jokusen kuukauden, että pääsin omille jaloilleni.
AINA pitää väkivaltaisesta suhteesta lähteä. Yksin selviää lasten kanssa. Lapsesi eivät saa kasvaa ja elää pelossa. Lapset myös näkee ja kuulee enemmän kuin me aikuiset ymmärrämme. Haluatko antaa lapsillesi mallin, että on ihan ok, lyödä äitiä, huutaa jne..
Itselläni on uusi mies ollut jo vuosia. Hyvä mies ja isänmalli. 1 kerran riidan aikana huusi joskus 3 vuotta sitten, että vitun idiootti. Katsoin miestä silmiin ja totesin viileästi, että mitä sä sanoit? Ennenkuin mies kerkesi vastata sanoin, että MINUA tai LASTA ei kukaan hauku/käskytä/lyö/arvostele/halvenna/alenna tai mitään muutakaan ENÄÄ IKINÄ! EI IKINÄ!, että vielä kerran kun sanoo jotain yhtä typerää, niin saa muuttaa pois samantien.
Sen yhden kerran jälkeen ei moista ole enää tapahtunut. Juteltiin miehen kanssa ja sanoin, että minä ja lapseni ansaitsemme vain parasta ja pärjäämme ilman miestäkin (tarkoitan mies-sukupuolta yleensä) loistavasti. Että olen miehen kanssa koska rakastan häntä, luotan häneen ja hän tuo turvaa ja lämpöä meille. Mutta osaan putsata hajulukot ja pöntön tukokset ilman miestäkin. Me olemme tasaveroisessa suhteessa, jossa toista arvostetaan ja kunnioitetaan ja jos suututaan/tapellaan niin tapellaan siitä asiasta ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja ruveta toista haukkumaan.
Ja eipä meillä tapellakkaan.. Joskus nahistellaan kotitöistä, lapsen kasvatuksesta ym.. mistä normaalistikkin pariskunnat nahistelee.
Meni jo vähän ohi aiheen, mutta haluan kertoa, että erota VOI ja PITÄÄ!! Ja että yksinkin pärjää LOISTAVASTI!
Sinä ja lapsesi ansaitsette vain parasta! KUKAAN ei antaise elää omassa kodissaan pelossa! EI KUKAAN!
pärjään varmasti yksin, olen aina ollut itsenäinen.osaan asiani hoitaa. ammatti minulla on. miten voin rakastaa tuollaista ihmistä ,miksi ero tekee kipeää vaikka hän satuttaa
traumat lapsillesi jää, mitä kauemmin annat tuon jatkaa.
ja yksin tärkeä asia on hyvä ottaa huomioon: Todennäköisesti mies pyytä anteeksi ja lupaa muuttua. Ainoa mahdollisuus hänen muuttumiseensa syntyy kuitenkin vasta silloin, kun te olette lähteneet. Niin kauan kuin te pysytte siinä, hänen ei tarvitse muuttua, koska tietää, ettei sinusta ole lähtijäksi.
Kun olette häipyneet, niin se voi olla riittävä kimmoke hoitoon menemiseen. Todennäköisesti sekään ei ole, vaan mies hankkii uuden alistettavan, mutta se ei sitten enää ole sinun ongelmasi...
Kannustava ja hyvä esimerkki siitä, mitä ap.n pitää juuri nyt heti tehdä!
Ap. Nyt lähdet!!!
se sattuuko sinuun, ei ole tässä ykkösasia. Mikset sinä ajattele lapsiasi? Mitä tämä heille tekee? Heidän takia sinä lähdet NYT.
Ero tekee aina kipeää, mutta olen satavarma, että pärjäätte paremmin ja voitte paremmin kun lähdette!
Ja siitäkin voin mennä takuuseen, että löydät kunnon miehen vielä!
Lue kunnolla tuo 25 kommentti!
Oletko jo löytänyt paikan mihin menet?
usko pois, että noi kohtaukset pahenevat vaan ajan kuluessa. Toi "juoppohulluus" on pahinta mitä tiedän, minullakin mies ilveili ja matki kun itkin ja anelin lopettamaan. Se tuntui kamalalta mutta olin kuitenkin niin itsepäinen etten alistunut ja useastikin tappelimme fyysisesti. Olen tosi onnellinen etten tehnyt lasta moiselle sekopäälle, vaan päädyin aborttiin.
1. Kerro täällä, että missäpäin asut. yhdessä etsitään lähin turvakoti.
2. pakkaat tavaroita kassiin. Hygieniatarvikkeet, lasten unilelut ja mieleisimmät vaatteet. Sinun ja lastesi henkilöllisyyspaperit.
3. tilaat taksin. ja pyydät kuljettajaa ajamaan turvakotiin. Pyydä lasku ja selitä tilanne.
4. Mene turvakotiin ja selosta henkilökunnalle tilanne.
5. Mahdollisesti henkilökunnan kanssa yhdessä teet rikosilmoituksen, hankit toimeentulotuen ym
se,e ttä miksi ihmeessä halusit vielä "kaivaa verta nenästä" haluamalla katsoa telkkaria, kun mies oli jo raivonuut ja huutanut? Eikö sun olisi ollut viisainta jo lasten takia painua omaan huoneeseen. Ja tällä en hyväksy sun miehen käytössä. IHmettelin vain sun osuutta tuossa.