Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa, tuttava opiskelee lähihoitajaksi ja nyt arvostelee muiden kasvatusta.

Vierailija
21.08.2010 |

On opiskellut jo 2v ja koko sen ajan olen saanut kuulla, miten huonosti muut kasvattaa lapsiaan. Arvostelee lasten hoitoaikoja, perheen elämäntapoja, harrastuksia...

Nytkin on kauhuissaan, kun naapuri ei ole töissä, mutta silti vie lapsen hoitoon. Tekisi mieli sanoa, että niinhän sinä itsekin teit muutama vuosi sitten. Ei näe, että itse tekee samoja ratkaisuja kuin muutkin. Mutta muut tekee virheitä, hän ei. Itse polttaa tupakkaa ja lapsi syö hampurilaisia... mutta hän saa tehdä niin, muut eivät.

En tiedä miten voisin huomauttaa hänelle :( Yleensä en kommentoi mitään näihin arvosteleuihin. Onko muut sosiaalialan ihmiset yhtä kovia arvostelemaan ja tarkkailemaan toisia perheitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä tyhmempi ihminen, sitä helpompi on besserwisseroida.

Vierailija
2/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin sinun omiin ennakkoluuloihinsa.

Lähihoitajan perusopinnoissa ei juuri lastenhoitoa ole, joten tuttavasti ei sieltä varmasti ole ahaa elämystä kasvatukseen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kaverisi rauhoittuu kunhan aika kuluu.

Vierailija
4/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kaksivuotisen lähihoitajatutkinnon. Ensimmäisen vuoden ensimmäinen kolmannes menee kasvatusasioissa. Toinen opiskeluvuosi on sitten valinnainen. Jos valitset lapsien ja nuorten asioita käsittelevän koulutuksen, niitä asioita opiskellaan koko toinen vuosi.

muuten kuin sinun omiin ennakkoluuloihinsa.

Lähihoitajan perusopinnoissa ei juuri lastenhoitoa ole, joten tuttavasti ei sieltä varmasti ole ahaa elämystä kasvatukseen saanut.

Vierailija
5/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelusta ettei huomaa omia virheitään:) Anna toisen vouhkata, jos vaan hermosi kestää. Kyllä se tuleva työ varmaan jossain vaiheessa saa vouhkaamisen loppumaan.

Vierailija
6/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai puolentoista jälkeen pitää valita se ala mihin haluat panostaa eli vanhukset, lapset/nuoret,vammaiset ym.

Vierailija
7/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen koulutukseltani sosionomi, ja meillä koulutuksessa tuotiin vahvasti esille elämän ja elintapojen monimuotoisuuden ymmärtämisen tärkeyttä. Vaikka toki koulutus myös avaa silmiä, niin ei se oikeuta arvostelemaan. Arvostelu on persoonasta kiinni, varmasti minunkin vuosikurssilta valmistui niitä, jotka arvostellen kyttäävät toisia. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
8/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen koulutukseltani sosionomi, ja meillä koulutuksessa tuotiin vahvasti esille elämän ja elintapojen monimuotoisuuden ymmärtämisen tärkeyttä. Vaikka toki koulutus myös avaa silmiä, niin ei se oikeuta arvostelemaan. Arvostelu on persoonasta kiinni, varmasti minunkin vuosikurssilta valmistui niitä, jotka arvostellen kyttäävät toisia. Meitä on moneen junaan.

Ja meillekin muuten tuotiin koulutuksessa vahvasti esille tuota monimuotoisuuden ymmärtämisen tärkeyttä. T: Lähihoitaja

Vierailija
9/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia tapoja elää ja kasvattaa lapsia kuin hyväksyä huonoja tai vahingollisia tapoja. Ei kai missään opeteta hyväksymään lasten kaltoinkohtelua tai tupakanpoltoa, usein kyllä sossupuolen väki ymmärtää liikaakin, kaupungin säästöjen nimissäkö?

Luin joskus psykaa avoimessa yliopistossa ja luennoitsija kertoi että jokainen ensimmäisen vuoden psykologian opiskelija huomaa kaikissa sukulaisissaan ja tutuissaan mielen sairauden piirteitä, opiskelija on oikeasssa mutta täytyy muistaa pitää suunsa kiinni ja muistaa myös katsoa peiliin.

Vierailija
10/10 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan, on eri asia, kuinka näitä omia huomioita tuodaan esille ja onko huomioiden tekeminen ilkeämielistä kyttäilyä. Se kun ei ole ammatillista.

Tuo 10:n huomio tuosta mielenterveyden piirteiden huomioimisesta ja suun kiinni pitämisestä oli oivallinen. Kaikkea ei tartte suustansa ulos laukoa. :) (ellei sitten oikeasti ole jollakulla läheisellä vakavasti terveydentila heikentynyt, niin illoin on hyvä tuoda ajatuksiaan ilmi MUTTA ei arvostelevasti kyttäillen tässäkään asiassa)

t. 8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän