Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kun äiti on hölkkälenkillä ja lapsi pyöräilee vieressä?

Vierailija
20.08.2010 |

Ajatteletko

*Onpa reipas äiti

*Voi lapsi parkaa, mahtaa olla tylsää pyöräilemässä

*Onpa äidillä läski perse, hyvä kun vähän urheille

*Äidin pitää olla ylisuorittaja kun viitsii lapsetkin lenkilensä raaha

Vai jotain ihan muuta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka viettää lapsen kanssa aikaa kahden,

Vierailija
22/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onpa kiva kun molemmat saavat samaan aikaan ulkoilua ja yhdessäoloa.

Aion aloittaa saman heti kun lapseni vaan on tarpeeksi iso. Ja kärkkäille ihmisille tiedoksi: toki vain niin että lapsi itse tahtoo ja lenkki voi päätyä puistoonkin (äiti voi sit venytellä ja tehdä lihaskuntoa samalla :)!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että kiva kun liikkuvat yhdessä.

Vierailija
24/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä niin, että tyttö haluaa pyöräilemään (on oppinut jonkin aikaa sitten ajamaan ilman apupyöriä) ja isä ja äiti yhdessä (tai jompikumpi) juoksevat mukana. Lähinnä siksi, kun kävellen ei pysy perässä.

Vanhempien lenkkeily ei ole pääasia, vaan lapsen pyöräily. Lapsen tahtiin mennään ja pyöräilyä vahditaan koko ajan.

Vierailija
25/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellistä ja hyvää arkiliikuntaa". Ihailen paljon, olen vähän kateellinenkin ja tunnen alemmuutta.

Vierailija
26/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärilleen vaikka väkisin urheilullisen esikuvan...

Vierailija
27/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äidistä jonka pitää täällä tuollaista kysellä ajattelsin että on paskantärkeä oman egon kohottaja.

Vierailija
28/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi kunpa minäkin jaksaisin joskus ottaa lapsen mukaan juoksulenkille pyöräilemään. Lähden kuitenkin yleensä yksin, koska haluan kuunella samalla soittimesta musiikkia.... itsekäs minä.

Vierailija
29/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5- vuotiaat tuppaa muutenkin kulkemaan kävellenkin ihmisiä päin! :) Törmäys on vahinko ja aikuinen voi itse väistyä, varoa tilanteita. Miten itse liikut jos et pysty väistymään?

Kyllä aikuinen on vastuussa mihin kävelee, ei lapsi. Suoraankin ajava lapsi saattaa kaatua pyörällä.

Itse ainakin pysähdyn jos joku lapsi on törmäämässä minuun, väistän toiseen laitaan yms.

Ei se ole sitä ettei vanhempi ole kiinnostunut miten pyörä tiellä kulkee, ei sitä pyörää pysty vierestä ohjaamaan.

Se taito pitää oppia!

Pyörä- ja kävelytiellä saa liikkua myös kaistaa vaihtaen. Ja lapset saa kaatua, horjua.. Et ole tosissasi?? :)

28

Itse ainakin olen opettanut kaikki lapseni 2-vuotiaasta lähtien polkemaan ja kävelemään oikeassa reunassa. Toki heitä sai alussa muistuttaa "lähes kokoajan" siitä missä poljetaan, mutta jonnekin selkäytimeen se liikennekäyttäytyminen on jäänyt (toisin kuin joillain aikuisilla).

Tiedän, että kevyenliikenteen väylällä on sallittua kulkea joko oikeassa tai vasemmassa laidassa, mutta ainakin meidän lapsille oli helpompi omaksua se, että on vain ja ainoastaan yksi sallittu laita. Eikä todellakaan mitään puolenvaihtoja ennen kuin on varmistettu tuleeko edestä tai takaa kulkijoita.

Virheitä sattuu ja kolareitakin. Tärkeää on kuitenkin, että opettaa lapselle miten liikenteessä kuuluisi käyttäytyä. Ja sen, että toiset eivät välttämättä noudata sääntöjä.

Muutaman vuoden opetuksesta on koko elämän hyöty. Saattaapa säästyä jokunen henkikin. Oma tai muiden.

Vierailija
30/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että onpas liikunnallinen perhe ja kiva tapa viettää kahdenkeskeistä aikaa!

Vierailija
31/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 7-vuotiaan fillaroitsija aina joskus mukana, koira sen sijaan aina!

Vierailija
32/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... etenkin tuo että viettää laatuaikaa lapsensa kanssa. Tuota en ollut tullut ajatelleeksikaan.

Terkuin viestiketjun aloittanut (joka erittäin harvoin juoksee lastensa kanssa koska lapset ei suostu tulemaan mukaan mun lenkeille. Juoksen kuulemma liian hiljaa...)

Vierailija
33/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... etenkin tuo että viettää laatuaikaa lapsensa kanssa. Tuota en ollut tullut ajatelleeksikaan.

Terkuin viestiketjun aloittanut (joka erittäin harvoin juoksee lastensa kanssa koska lapset ei suostu tulemaan mukaan mun lenkeille. Juoksen kuulemma liian hiljaa...)

lapset ei enää suostu tulemaan lenkille mukaan. Niinpä ajattelen äiti+lapsi yhdistelmän nähdessäni, että voi kun saisin itse joskus lapsista seuraa lenkeille. Aina ei jaksaisi yksin juosta. Ja samalla tulisi juteltua lapsenkin asioista.

Vierailija
34/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi myös!

Vierailija
35/47 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kunpa meijän tyttö jo osais pyöräillä!

just tänään näin ja ajattelin näin..

Vierailija
36/47 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian usein tulee lähdettyä lenkille yksinään, tytöstä olis mulle lenkillä kaveria.

Vierailija
37/47 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuulun itse sarjaan: *Onpa äidillä läski perse, hyvä kun vähän urheillee, enkä viitsi juosta ilman lasta

(käyn siis yksin kävelylenkeillä).

Ja meillä lapsi ainakin tykkää, saa höpötellä omat juttunsa ihan rauhassa kun kuopus ei koko ajan keskeytä...

Vierailija
38/47 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei pääse muuten lenkille. ja onhan se lapsellekin usein ihan kivaa tehdä jotain yhdessä.

t. äiti joka joskus hölkkää pyöräilevän lapsen sekä rattaissa istuvan lapsen kanssa

Vierailija
39/47 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
40/47 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti juoksee 5v tyttö pyöräilee naama hymyssä vieressä, on erittäin tyytyväinen kun pääsee mukaan ja saa äidin kanssa kahdenkeskistä aikaa ja isä on kotona 1v:een kanssa.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan