aivan järkkyä!!! Just katoin ku feisbuukissa ikäiseni tutut kertovat lastensa koulun aloituksesta!
Meillä vasta opetellaan nukkuman pinnasängyssä! Ikää meillä on jo yli 30-vuotta.
Miten ihmeessä ihmisillä on jo niin vanhoja penskoja?
Kommentit (90)
Toinen menee neljännelle ja toinen toiselle luokalle. Kolmas lapsi on 4 v. ja lisäksi odotan vauvaa, joka syntyy nyt syksyllä. Ja ikäni alkaa siis 3:lla.
Mielestäni ei ole yhtä oikeaa ikää hankkia/saada lapsia, vaan kaikissa on omat hyvät ja omat huonot puolensa.
mulla vanhin lapsi menee kuudennelle ja mulla ikää 36v :). mulla kolme kouluikäistä lasta ja yksi alle kouluikäinen..
ketjusta kyllä huomaa, että ap:n kaltaiset mummoäidit ovat tosi katkeria nuorille äideille. Ymmärrä nyt ap hyvä, että toiset vaan ovat tehokkaampia kuin sinä, saavat aikaan enemmän ja aiemmin kuin sinä ja ovat henkisesti aikaisemmin valmiimpia kuin sinä.
Ei kaikilla kestä 35 vuotta kasvaa aikuiseksi.
lapsi 8v ja 2v ja itse olen 27v....huiiiiiii!
ööö.. et nyt oo tosissas? mulla vanhin lapsi menee kuudennelle ja mulla ikää 36v :). mulla kolme kouluikäistä lasta ja yksi alle kouluikäinen..
Tulin kurkkaamaan monen kuukauden tauon jälkeen, että mitä tänne kuuluu ja edelleen siis näyttää kuuluvan sitä samaa.
Säälittävää, niin säälittävää.
T: Kolmen lapsen kolmekymppinen akateeminen äiti, jonka esikoinen meni eskariin.
PS Kyllähän mä tiedän, että sä teet näitä ärsyttääksesi, mutta se juuri näissä on säälittävää. Hanki jotain sisältöä elämääsi, se kannattaa!
Itse en ehdi olemaan 30 vuotta edes sitten kun esikoinen lähtee yläasteelle. Mutta kummastuksensa kullakin.
Tulin kurkkaamaan monen kuukauden tauon jälkeen, että mitä tänne kuuluu ja edelleen siis näyttää kuuluvan sitä samaa.Säälittävää, niin säälittävää.
T: Kolmen lapsen kolmekymppinen akateeminen äiti, jonka esikoinen meni eskariin.
PS Kyllähän mä tiedän, että sä teet näitä ärsyttääksesi, mutta se juuri näissä on säälittävää. Hanki jotain sisältöä elämääsi, se kannattaa!
T. 26v jonka esikoinen aloittaa tokaluokan ja toinen menee eskariin.
yli kolmekymppinen puhuu feisbuukista!!
Kavereilla taaperoita. Niin on erilaisi elämäntilanteita :)
kun esikoisen aikoinaan aloitti koulun. Eräs tyttö kysyi miksi sinun siskosi tuo sinut kouluun : )
Voi niitä aikoja.. siitä on jo ikuisuus aikaa!
Oli ihanaa olla nuori äiti, elämä edessä ja ikipirteä. Nyt on vähän erilaiset fiilikset. Lonkkaa kolottaa, polvia särkee, väsymys vaivaa ja näillä fiiliksillä mietin tohtisiko sitä yrittää iltatähteä vai häpeäisikö lapsi iäkästä äitiä ja jaksaisinko valvomiset yms.?
Ja ikää on 33. Mielestäni sopiva ikä saada lapsi mutta mietipä kun meillä on lapsia useampi niin kun kuopus menee kouluun niin olenkin sitten 38v, jos vielä tulis toivomamme neljäs niin sitten olenkin yli 4-kymppinen ekaluokkalaisen äiti.
Mielestäni ei lasten saannilla ole mikään hurja hoppu mutta jos haluaakin useamman niin kannattaa aloittaa ajoissa jos ei halua lapsia ihan vuoden välein;-).
Kaikilla ei ole alle 3-kymppisenä vielä miestäkään.
olen viiskymppinen, lapset 25:n kahden puolen. Lapset ovat asuneet omillaan vuosia. ihanaa olla miehen kanssa kahdestaa! Miespuolisella, 54-vuotiaalla hyvällä ystävälläni on 2- ja 4-vuotiaat lapset. Ei todellakaan käy kateeksi. Lasten äiti on 42. Mies eli vuosikymmeniä ulkomailla opiskellen ja työskennellen (lapsettomassa liitossa) ennen tätä vaimoa.
ihan vallan joskus miettii että kun se on niin kauheeta feisbuukissa niin kuinka kauheeta se sitten ihan oikeessa elämässä mahtaa ollakaan. Kyllä on rajua menoa. totta tosiaan.
15-vuotiaana? Silloin se onkin teini äidin ollessa 30 v.
Omassa ystäväpiirissäni kaikki ovat saaneet ensimmäisen lapsensa alle 3-kymppisenä ja se on mielestäni normaalia.
Minun tuttavapiirissä taas on harvinaista, että on saanut esikoisensa alle 30-vuotiaana ja koen tään normaalina...
Elämä ei kaikilla mene samaa rataa. Itse olen saanut esikoiseni 40 v:na. Enkä ollut esikoiseni eskariryhmän vanhin äiti.
Eri ihmisillä on niin erilaiset elämän kulut! Meillä juhlittiin esikoisten ylioppilasjuhlia juuri ja kavereiden lapsukaisia (nuorimpia kumminaperoita) vielä imetetään.. Minulla ikä alkaa kolmosella! (ja siis mahdollista olisi vielä pari pilttiä saada, vaan en taida jaksaa sitä vauva-arkea, sitä on tullut niin mukavuudenhaluiseksi, kun nuo omat on niin isoja jo!)
Ajatella että meilläkin monta lasta jo koulussa vaikka hieman yli 30:n. Useampi myöhäis akateemikko ikuisuusopiskelija kaveri on jo valitellut kun 30:nä saivat lapsia että kyllä on raskasta pienten kanssa näin vanhana. Mitäs siihen voisi muutakaan kommentoida kun ei jaksa piikitelläkään että kyllä ne siitä vanhenee ajan kanssa ja helpottuu. :-)
onneksi