Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi ikinä mennä niin sekaisin, että tarvii apua/lääkkeitä?

Vierailija
17.08.2010 |

Itse olen tätä ihmetellyt. Miten normaali älyinen ihminen voi mennä niin sekaisin, että tarvii esim. psykologin apua tai lääkkeitä?

Itse olen selvinnyt ihan itse kaikesta mitä elämä on eteen tuonut ja melko pahojakin juttuja siihen sisältyy. (mm. pitkäaikainen poikaystävä kuoli, todella läheinen äitini on kuollut..)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ihmiset olemme psyykeltämmekin aivan erilaisia kuten muutenkin jokainen ihminen on aivan ainutkertainen, oma persoonansa ja että ihmisten kasvuolosuhteet, elämäntilanteet, asuinpaikat, ihmiskohtalot vaihtelevat hyvin suuresti?

Vierailija
2/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli takana ihan muut asiat kuin läheisten kuolemat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä itsekkin luulin vuosikymmeniä, toisin kävi. Romahdus tuli ja yllätti pahasti minut, joka pärjää vaikka mistä. tässä sitä nyt sitten edetään päivä kerrallaan ja rakennetaan asioita uusiksi. Ja nyt ei ede tapahtunut mitään "mullistavaa", kun romahdin. vuosine varrelle kyllä mahtuu vaikka mitä.

Vierailija
4/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä suakin opettaa. Asetu joskus toisen saappaisiin tai ota asioista selvää.

Kiitos.

Vierailija
5/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen vaikuttaa mm. ihmisen kiintymyssuhdetyyli. Jos on ollut turvaton lapsuus, mikä on Suomessa ika yleistä, siihen saattaa liittyä traumaperäinen stressireaktio mikä sitten aina aktivoituu tulevissakin elämän kriisitilanteissa tai stressaavissa tapahtumissa.

Vierailija
6/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla voisi kysyä: miksi joku ei ole sairastunut sikainfluenssaan/ aivokalvontulehdukseen/ syöpään jne.

Miksi joku sairastuu ja toinen ei - se taas riippuu monista eri tekijöistä.

Vierailija
7/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon empatiakyvyttömyyteesi. Jonkinlainen persoonallisuushäiriö pakko olla kyseessä.

Vierailija
8/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää kun pidät suusi kiinni, jottet sano mitään typerää.

Vierailija
9/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen psyyke on aika pitkälti vielä tuntematon tieteellekin. Kuten joku jo aiemmin sanoi, meitä on niin kovin erilaisia. Toiset kestävät helpommin toisia asioita kuin toiset.

Laajennahan kokemuspiiriäsi ja tutustu aiheeseen tarkemmin.

Vierailija
10/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoterapiaa ole tarvinnut, ihan muista syistä kävin 3 vuotta terapiaa. Enkä ollut edes pahasti sekaisin. Siis tarkoitan, että ei sitä sekaisuutta ulos päin olisi voinut arvata.

Luulen, että aika monella terapiaan/lääkitykseen turvautuvalla kyse on jostain pidempiaikaisesta asiasta eikä jostain yhtäkkisestä järkyttävästä tapahtumasta. Tai jos on lapsena joutunut kokemaan jotain mitä ei ole osannut tuolloin käsitellä ja se on jäänyt varjostamaan elämää.

Ja eikös masennus ole myös aivojen kemiasta riippuvainen?

Eli good for you ap, kun kemiasi on kunnossa ja lapsuutesi on ollut normaali.

Vierailija
11/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim. perintötekijöiden vuoksi joku on herkempi sairastumaan. Ja joillekin tulee eteen pahempia asioita kuin toisille.

Vierailija
12/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kukakin asioihin regoi poikkeaa todella paljon. ja mikä asia se sitten onkaan, mikä saa "kamelin selän katkeamaan".

Itse en olisi ikinä uskonut joutuvani tilanteeseen jossa tarvitsen lääkkeitä/ psykologin apua. vaan toisin kävi. Tosin ensin piti sairastaa paha synnytyksen jälkeinen masennus (jossa siis hormonaaliset tekijät osasyynä, eipä niihin itse voi vaikuttaa), ja sen jälkeen päättää, että ei ikinä enää tätä! Apua en saanut enkä osannut hakea, ja perhe kärsi kohtuuttoman paljon. Myöhemmin olen osannut reagoida oireisiin, ja hakenut apua ennen kuin tilanne on kovin paha. Ja toipunut :)

Paljon kaikkea on minullekin tapahtunut (läheisten kuolemat ovat vielä pikkujuttuja), ja syyt tähän varmasti on jossian lapsuudessa. Se, että oirehdin vasta nyt, on mysteeri minulle, jokin asia vaan nuo oireet käynnistää, eikä ole mitenkään urheaa olla siinä vaiheessa itseään hoitamatta.

Vierailija
13/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan päin vastoin, paljon ajattelevat ihmiset voivat olla jopa alttiimpia mielen sairauksille.

Vierailija
14/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastui skitsofreniaan ja lähti suoraan lääkäristä sairaalaan ja oli siellä puoli vuotta. Miten se nyt silleen, terve ihminen!

Vierailija
15/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tapaan kuin esim. verisuoni aivoissa.

Vierailija
16/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristötekijät, lapsuus, perinnölliset tekijät ym. vaikuttavat siihen miten pystymme selviämään elämän eri kriiseistä. En minäkään osannut kuvitella, että ihminen voi mennä sekaisin. Mutta sitten tuli vaikea kriisi ja olin itse sekaisin kuin seinäkello. En edes itse heti tajunnut sitä, mutta läheiset sitten toimitti lääkäriin, olin joutunut psykoosiin. Nyt on lääkitys ja terapiassakin käyty. Ja joo, olen ihan normaaliälyinen, eli kyllä näinkin voi käydä. Ole sinä onnellinen, että olet selvinnyt omista kriisesitä sekoamatta, mutta kaikki ei ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
17/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias poika, jota kidutettiin. Jos luet tuon Iltalehden uutiset, ymmärrät ehkä jopa sinäkin, toivottavasti...

Vierailija
18/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli good for you ap, kun kemiasi on kunnossa ja lapsuutesi on ollut normaali.

Kuten edellä joku ehdotti, nyt ap kiireesti lääkäriin, sinulla ei ole kaikki kunnossa.

(Paitsi että provohan näin TYPERÄN aloituksen on oltava).

Vierailija
19/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko tämän lapsuuden ja yrittävät tappaa ja uhkailevat sillä harva se päivä, niin harva siitä selviää täysin vauriotta, jos koko suku vaan nauraa tilanteelle. Mummot myös. Mummoni sanoi että olen pilannut vanhempieni elämän ja että minun ei olisi koskaan pitänyt syntyä. Kohtelu oli sen mukaista koko suvulta, myös enolta eli kummisedältä. verisiä hakattuja haavoja itse desinfioin peroksidilla 8-vuotiaana.

Vierailija
20/33 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihis sun sukulaiset muuten kuoli - vai vitutukseen kenties?