Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokan opettaja ei suostunut siirtämään kavereita samaan ryhmään!!

Vierailija
16.08.2010 |

Pyydettiin siirtoa toiselle tytöistä että pystyisivät viettämään aamut kahdestaan, sekä kulkemaan koulumatkat yhdessä.

Tämä ei riittänyt opelle, vaan tytöt jatkaa eri ryhmissä ja näin ollen kaksi tyttöä kävelee yksin parin kilometrin koulumatkan ja toinen tytöistä joutuu olemaan yksin kotona aamun.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on!

Vierailija
42/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette itse hoida lapsianne aamupäivisin, jos se yksinolo kerran on ongelma?

Ekaluokkalaisen vanhempi saa tehdä lyhennettyä työaikaa.

Miksi teette lapsia jos ette ole valmiita olemaan heidän kanssaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siitä viikkoakaan kun täällä mammat suut vaahdossa vouhkasi, että ekaluokkalaisen ei todellakaan tarvitse olla aamuja yksin tai kulkea koulumatkaa yksin. Pitää järjestäytyä luokkakavereiden vanhempien kanssa ja sopia vuorottelusta aamuisin ja ekaluokkalainen on vielä niiiiiin pieni. Nyt sitten tässä ketjussa vouhkataan, kuinka pitää tulla toimeen omillaan ja rinnastetaan ekaluokkalainen aikuiseen. .

Täällä on muutamia ihmisiä, jotka TAHALLAAN ovat eri mieltä joka asiassa kuin ap ja täten saavat iloa itselleen haukkumalla ap:ta...

siis nämä ihmiset ovat työttömiä ja lapsettomia ja haluavat vaan päteä ja saada aikaan tappelua

Vierailija
44/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululla ainakin rehtori tekee päätökset. Opettaja voi toki oman näkemyksensä asiasta antaa, mutta päätös on aina rehtorin. Että ap:n kannatta tosiaan ottaa yhteyttä rehtoriin, joka ei välttämättä tiedä ollenkaan teidän toivomuksesta.

Vierailija
45/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää kyllä tämäkin ihminen... :) Itse ap:n viestiin ei mitään kommentoitavaa, kiinnosti vaan lukea, kun oma lapsikin lähti koulutielle.

Onkohan siitä viikkoakaan kun täällä mammat suut vaahdossa vouhkasi, että ekaluokkalaisen ei todellakaan tarvitse olla aamuja yksin tai kulkea koulumatkaa yksin. Pitää järjestäytyä luokkakavereiden vanhempien kanssa ja sopia vuorottelusta aamuisin ja ekaluokkalainen on vielä niiiiiin pieni. Nyt sitten tässä ketjussa vouhkataan, kuinka pitää tulla toimeen omillaan ja rinnastetaan ekaluokkalainen aikuiseen. .

Täällä on muutamia ihmisiä, jotka TAHALLAAN ovat eri mieltä joka asiassa kuin ap ja täten saavat iloa itselleen haukkumalla ap:ta... siis nämä ihmiset ovat työttömiä ja lapsettomia ja haluavat vaan päteä ja saada aikaan tappelua

Vierailija
46/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululla ainakin rehtori tekee päätökset. Opettaja voi toki oman näkemyksensä asiasta antaa, mutta päätös on aina rehtorin. Että ap:n kannatta tosiaan ottaa yhteyttä rehtoriin, joka ei välttämättä tiedä ollenkaan teidän toivomuksesta.

Vierailija
47/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin ensin, että ap tarkoitti ryhmäsiirrolla siirtoa opetusryhmästä (eli luokasta) toiseen, johon tarvitaan rehtorin lupa. Mutta siis jos kyse on luokan sisäisistä ryhmistä (joista ope saa päättää ihan itse), eikä siirto opettajan takia onnistu, en kyllä ymmärrä opettajan päätöstä. Todella outoa.

Itse ainakin olen valmis joustamaan tällaisissa pikkuasioissa, jos sillä saa jonkun perheen arkea helpotettua ilman sen suurempia järjestelyjä. Kurja ap:n perheelle tällainen joustamattomuus, koska opettajalle siitä nyt ei kovin suurta vaivaa olisi vaihtaa yksi oppilas a-ryhmästä b-ryhmään tai toisinpäin. Mutta meitä opettajiakin on moneksi...

Vierailija
48/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kylä, joten tiedettiin open nimi ja työsähköposti. Käly sinne sitten laittoi viestiä, että serkukset pääsisivät samaan aamuryhmään jakotunneilla. Ja siellähän he ovat, ei tarvinnut minkäänlaista vääntöä.

Meillä matkaa on 2,6 km ja vaarallinen reitti (junaradan ylitys, ei katuvaloja eikä pyörätietä osalla matkasta), joten ehkä tämä vaikutti.

Mutta siis jos vaan mahd. niin tulevien eka luokkalaisten vanhempien kannattaa laittaa viestiä sähköpostitse ennen koulun alkua.

Vierailija
49/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdolle olisi hyvä peruste. Ekaluokkalaisilla olisi turvaa ja seuraa toisistaan.

Vierailija
50/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin ensin, että ap tarkoitti ryhmäsiirrolla siirtoa opetusryhmästä (eli luokasta) toiseen, johon tarvitaan rehtorin lupa. Mutta siis jos kyse on luokan sisäisistä ryhmistä (joista ope saa päättää ihan itse), eikä siirto opettajan takia onnistu, en kyllä ymmärrä opettajan päätöstä. Todella outoa.

Itse ainakin olen valmis joustamaan tällaisissa pikkuasioissa, jos sillä saa jonkun perheen arkea helpotettua ilman sen suurempia järjestelyjä. Kurja ap:n perheelle tällainen joustamattomuus, koska opettajalle siitä nyt ei kovin suurta vaivaa olisi vaihtaa yksi oppilas a-ryhmästä b-ryhmään tai toisinpäin. Mutta meitä opettajiakin on moneksi...

En kokonaan toiselle luokalle. En minä osannut näitä ryhmäjuttuja ennen koulun alkua ajatella, niin että oltais jo etukäteen opelta pyydetty (joku oli näin tehnyt), olin vain iloinen kun tytöt pääsivät samalle luokalle.

ap

Vierailija
51/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama se.

Meillä onnistui naapurin pojalle vaihto. Pojilla oli 2 koulupäivää klo 8-11 ja 8-12. Naapurin pojan vanhemmilla oli pitkät työpäivät, itse teen osa-aikaista ilta-ja yötyötä.

Naapurin poika sai vaihdettua samalle luokalle poikani kanssa ihan vain sen takia, että sai olla meillä nämä illat hoidossa. Opettaja ymmärsi hyvin ja vei asian rehtorille ja vaihto tapahtui ensimäisellä viikolla.

Ajatelkaa kritisoijamammat ja sinä yksi ope. Lapsethan saattavat tutustua johonkin luokkalaiseen ja heistä tulee bestiksi. Mites sitten suu pannaan. Ope ei varmaan pysty tekemään töitä enää kun lapset on luokassa kavereita keskenään. Hiukka on huono ammattitaito jos opetus kaatuu tällaiseen.

Vierailija
52/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ainakin nuo luokan sisäiset ryhmät tehdään jonkun perusteen mukaan (esim. motoriset taidot käsitöitä ajatellen tai lukivalmiudet lukiopetusta varten) eikä vaan satunnaisen mielijohteen vuoksi. On oppilaidenkin etu, että pari tuntia viikossa on sellainen ryhmä, että opella on aikaa opettaa taitotaso huomioiden koko porukkaa. Eli tuskinpa ihan kiusallaan ope jätti muutosta tekemättä. Ja toisekseen, jos tekisi yhden muutoksen, niin arvaapa kuinka moni kysyisi kohta samaa?

Vierailija
53/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjä ja poikia ja samantasoisia. Voi olla, että toiseen ryhmään olisi ollut enemmän tunkua, joten opettaja on vain joutunut kylmästi vetämään rajan johonkin ja sijoittamaan oppilaat parhaaksi katsomallaan tavalla ryhmiin. Jos sinun lapsesi saa vaihtaa ryhmää, kohta on jonossa muitakin, jotka vaativat milloin mistäkin syystä ryhmän vaihtoa. Ja sillä menolla ryhmiä ei saada kasaan viikkokausiin. Joten nyt pitäisi viimeistään alkaa ymmärtämään se, ettei SINUN lapsesi ole siellä koulussa ainoa, eikä koulun maailma pyöri SINUN lapsesi ympärillä, eikä SINUN haluamisesi mukaan. Siellä luokassa kun on yleensä parikymmentä muutakin lasta, jotka opettajan pitää ottaa huomioon.

Vierailija
54/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä hänestä mahtaisi tuntua, jos koulumatkalla tapahtuisi jotakin?

On ihan järkevää tällaisissa tapauksissa kysyä ryhmänvaihtoa. Jos kyseessä on yhteiset aamut ja koulumatkat turvallisesti kaverin kanssa, siirto on perusteltu. Jos siirtoa halutaan muuten vaan siksi, että kaveri on toisessa ryhmässä, ei ryhmänvaihto ole perusteltua.- Paitsi, jos ei se haittaa ketään muuta, eikä kukaan muu halua vaihtaa ryhmää. Siitä ei tietenkään tule mitään, jos kaikki haluavat itse päättää, mihin ryhmään kuuluvat.

Terv. Ope

Vierailija
55/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teet lyhennettyä työaikaa, mutta sinulla ei tunnu olevan aikaa/kykyä järjestää lapsesi kouluaamuja/iltapäiviä. Miksikö luulen noin? No siksi, että mitä ilmeisimmin ehdit kyllä surffailla työajalla tällä maalaisjärjen hylkäämällä keskustelufoorumilla vatvomassa "isoa" ongelmaasi työn tekemisen sijaan, ja haluat että joku muu hoitaa tuon kouluongelman puolestasi. En ole työtön enkä lapseton, mutta osaan ihan itse järjestää oman elämäni ilman keskustelupalstaakin. tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta täällä.

Vierailija
56/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjä ja poikia ja samantasoisia. Voi olla, että toiseen ryhmään olisi ollut enemmän tunkua, joten opettaja on vain joutunut kylmästi vetämään rajan johonkin ja sijoittamaan oppilaat parhaaksi katsomallaan tavalla ryhmiin. Jos sinun lapsesi saa vaihtaa ryhmää, kohta on jonossa muitakin, jotka vaativat milloin mistäkin syystä ryhmän vaihtoa. Ja sillä menolla ryhmiä ei saada kasaan viikkokausiin. Joten nyt pitäisi viimeistään alkaa ymmärtämään se, ettei SINUN lapsesi ole siellä koulussa ainoa, eikä koulun maailma pyöri SINUN lapsesi ympärillä, eikä SINUN haluamisesi mukaan. Siellä luokassa kun on yleensä parikymmentä muutakin lasta, jotka opettajan pitää ottaa huomioon.

Aika yksioikoista väittää noin. Tuolla ajattelutavalla ei saisi koskaan pyytää mistään mitään, koska se tarkoittaa heti että maailman on pyörittävä minun ympärilläni....

Muistathan ettet vaan missään vaiheessa pyydä keneltäkään yhtään mitään.

ap

Vierailija
57/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teet lyhennettyä työaikaa, mutta sinulla ei tunnu olevan aikaa/kykyä järjestää lapsesi kouluaamuja/iltapäiviä. Miksikö luulen noin? No siksi, että mitä ilmeisimmin ehdit kyllä surffailla työajalla tällä maalaisjärjen hylkäämällä keskustelufoorumilla vatvomassa "isoa" ongelmaasi työn tekemisen sijaan, ja haluat että joku muu hoitaa tuon kouluongelman puolestasi. En ole työtön enkä lapseton, mutta osaan ihan itse järjestää oman elämäni ilman keskustelupalstaakin. tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta täällä.

Mistä sait päähäsi että haluan jonkun muun hoitavan "ongelman" puolestani?

Sinua varmasti kovasti kiinnostaa työni ja työpaikkani koskapa ehdin täälläkin olla :) Oletko kade tjtn? Itse asiassa tällä hetkellä olen jo kotona...

ap

Vierailija
58/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni on niin kiinteästi parhaankaverinsa kanssa että kaikki muu ympäriltä unohtuu. Nyt kun lapset siirtyivät eskarista ekalle luokalle, pyysimme heidän laittamistaan eri luokille.

Erittäin hyvä ratkaisu! Molempien perheiden ja opettajan mielestä.

Vierailija
59/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen joutunut kieltäytymään vaihdoista, koska lapset opiskelevat ja keskittyvät paremmin ilman sitä parasta kaveria.

Joskus olen jopa joutunut vaihtamaan kaverukset eri ryhmiin kun meno on mennyt villiksi kaverin kanssa ja heti rauhoittuivat kun menivät eri ryhmiin.

Ap:n tilanteessa saattaa olla, että opettaja on katsonut paremmaksi lasten olla eri ryhmissä.

Vierailija
60/90 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen on elämää, se! :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä