Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit! Kun kirjoitat potilaskertomukseen...

Vierailija
11.10.2005 |

...potilasta kuvailevan sanan " asiallinen" , mitä haluat sillä sanoa?

Useat lekurit ovat kirjoittaneet minusta tyyliin yt hyvä, asiallinen. Onko tämä teidän yleinen suosikkiterminne vai olenko erityisen asiallinen tyyppi vai onko tällä jokin syvempi merkitys (esim. varautunut, ujo, tunneilmaisuissaan rajoittunut?)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin käy, tiedät, että palvon vain yhtä ja ainoaa...

Mutta et ehkä taida vaimoltasi päästä, tähän aikaanhan on vaikea keksiä mitään.

Vierailija
22/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kotona ja odottelen pin-pin kuumana sinua, sitten alkuviikosta? :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimppiä sillä tavalla mistä eniten aina pidät...

Vierailija
24/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annat kikkelin pusutusohjeita muille naisille toisessa ketjussa, juuri esim. palleja koskevia,miten lipon sinua saunassa jne., olen mustasukkainen :-)

Vierailija
25/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, hyvittelen sitä kyllä..

Vierailija
26/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta puunattu, sheivattu pimppini haluaa kikkeliä sitten erityisen antaumuksella ja hartaudella, kun menit nyt pukittamaan siellä toisessa ketjussa :-).

Vierailija
27/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sinulla minun e-mailia, en enää muista?

Vierailija
28/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa hiukan laittaa tähän, mutta toivottavasti ketju tuhoutuu jossain vaiheessa:

shavebaby@yahoo.com

Vierailija
29/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulta, jos painelen monta kertaa tätä viestiä alaspäin, niin kai minun viesti häipyy sinne alas?

Vierailija
30/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni näen painavan varustuksesi taas viikon tauon jälkeen.

Vierailija
31/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan kulta heti.

Vierailija
32/37 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioida onko potilas asiallinen, koska esim moni neurologinen tauti ons ellainen että potilas ei käyttäydy asiallisesti. on vakiintuntu tapa.

T lääk kand

Vierailija
33/37 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoislääkärit, osastonylilääkärit ym. (vain pari mainitakseni) monesti kiteyttävät sanelunsa ihan vain olennaiseen. Jokaisella sanelijalla on oma tyylinsä, on tosi selviä sanelijoita ja sitten taas jokaisen tekstinkäsittelijän " kauhuja" , joista ei millään meinaa saada selvää.

Vierailija
34/37 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
35/37 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jUSTIIN SEN TAKIA, KUN MAALLIKOT EI YMMÄRRÄ NÄITÄ ILMAISUJA, EI MIELELLÄÄN ANNETA TEKSTEJÄ POTILAIDEN ITSENSÄ LUETTAVAKSI!

Vierailija
36/37 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanelun sisältöhän ei saa muuttua ollenkaan. Tekstinkäsittelijät kirjoittavat juuri niin kuin lääkärit sanelevat. Lisäksi sanelemistaan teksteistä on vain ja ainoastaan lääkäri vastuussa, eli jos jotain menee pieleen on lääkärin korjattava/korjautettava teksti oikeaksi.

Vierailija:

Puhtaaksikirjoittaja oli kuitenkin tumpeloinut: ei kai ollut ymmärtänyt ajatusta, ja siksi tekstin sisältö muuttui vähän.

Vierailija
37/37 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinulle, jos ehdit kirjoittaa kaikki sairauskertomustekstisi itse. Toisaalta tekstarin ammatissa näkee myös todella paljon lääkäreiden itsensä kirjoittamia tekstejä, jotka ovat täynnä " lääkärislangiin" perustuvia lyhenteitä ja jotka ovat täynnä kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Että ei se lääkärinkoulutuskaan kaikkea takaa. Meitä tekstareita on sekä hyviä, että huonoja ja onnellisimpia ovat ne polit ja osastot, jotka saavat itselleen hyvän, nopean ja osaavan kirjoittajan.

Vierailija:

Lääkärin kauhu on btw konekirjoittaja / osastonsihteeri, joka ei osaa alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä ja virheiden korjaukseen menee enemmän aikaa kuin itse saneluun.