Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä haluaisin vauvalle juhlat - mies ei halua ristiäisiä

Vierailija
14.08.2010 |

Pattitilanneko? Haluaisin järjestää uudelle vauvalle juhlat, mutta mies ei halua kastaa lasta. Minä en osaa keksiä omasta päästä mitään juhlamenoja, mies ehdottaa kakkukahveja. Minun sukulaiseni asuvat 400km päässä, joten mielestäni pelkät kakkukahvit eivät ole riittävä syy pyytää heitä reissaamaan ja laittamaan juhlavaatetta. Ja jos minun sukulaisia ei kutsuta, niin ei kutsuta sitten miehenkään sukua. Eli ilmeisesti ei tule juhlia ollenkaan :(

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla juhlavaatteet ja nimi jossain vaiheessa paljastetaan kaikille :) keksitte hieman ohjelmaa siihen. vähän niin kuin synttärit, hieman sivistyneemmät vain. Päivällä vaikka kakkukahvit ja illasta juotte viiniä ja keskustelette, ei kuitenkaan ryyppyjuhlia

Vierailija
2/55 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain papinko vuoksi sukulaisten kannattaa reissata? Eikö vaikka ihan vaan sen vauvan vuoksi... Sellaiset kakkukahvithan ne ristiäisetkin on. Pappiko niistä tekee pukeutumisen arvoisen... Teennäistä sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei olisi kastajaisia ollutkaan.

Vierailija
4/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vauva ainakaan niitä juhlia kaipaa.

Vierailija
5/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mun mielestä pelkät kakkukahvit ole mikään peruste pyytää niitä järjestämään tulonsa johonkin tiettyyn ajankohtaan (koskee siis kolmea perhettä; vanhempani jasisarukseni).

Ja ristiäiset on oikea juhla ei papin, vaan sen ohjelman takia. Kuten sanottu, minä en osaa keksiä mitään vastaavaa joka ei tuntuisi naurettavalta peleilyltä, eikä miehellä ole senkään vertaa ideoita. Ilmeisesti sille ei ole mitään väliä, juhlitaanko tätä lasta vai ei :(

ap

Vain papinko vuoksi sukulaisten kannattaa reissata? Eikö vaikka ihan vaan sen vauvan vuoksi... Sellaiset kakkukahvithan ne ristiäisetkin on. Pappiko niistä tekee pukeutumisen arvoisen... Teennäistä sanon minä.

Vierailija
6/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pelkästään?

Vierailija
7/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mun mielestä pelkät kakkukahvit ole mikään peruste pyytää niitä järjestämään tulonsa johonkin tiettyyn ajankohtaan (koskee siis kolmea perhettä; vanhempani jasisarukseni).

Ja ristiäiset on oikea juhla ei papin, vaan sen ohjelman takia. Kuten sanottu, minä en osaa keksiä mitään vastaavaa joka ei tuntuisi naurettavalta peleilyltä, eikä miehellä ole senkään vertaa ideoita. Ilmeisesti sille ei ole mitään väliä, juhlitaanko tätä lasta vai ei :(

ap

Mulle ainakaan "lapsen juhliminen" ei ollut mitenkään tärkeätä. Nimiäiset oli, vihaamme juhlia muutenkin.

Vauvaa saa tulla katsomaan silloin kuin haluaa, ei siinä ole mitään pahaa eikä se todellakaan kerro siitä ettei lapsesta välittäisi jos ei ristiäisiä halua.

Ristiäiset ovat omasta mielestäni todella teennäiset jos ei oikeasti ole uskonnollinen.

Vierailija
8/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi seuraa äidin uskontokuntaa. Eli sinulla on täysi oikeus järjestää ristiäiset. :)

Vierailija
9/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi seuraa äidin uskontokuntaa. Eli sinulla on täysi oikeus järjestää ristiäiset. :)

"Plää koska mulla on oikeus!!"

Vierailija
10/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät kuulu mihinkään uskontokuntaan, olkoon samoin lapsenkin laita.

Jos vanhemmat kuuluvat eri uskontokuntiin tai jompikumpi heistä ei kuulu mihinkään uskontokuntaan, seuraa lapsi siinä kohden äitiä, elleivät vanhemmat ennen avioliittoon menemistään tai sen jälkeen ole kirjallisesti sopineet, että lapsen on seuraa isänsä uskontoa.

( 6 §)

Vierailija
11/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sanoi, että ei aio olla paikalla, jos ristiäiset järjestetään. Joten aivan sama, vaikka mulla oikeus olisikin.

Mulle ne juhlat olis vaan tärkeät, varsinkin kun edellisetkin lapset on juhlittu... Ja jos tätä ei kasteta, niin ei ole sitten rippijuhliakaan. Onko se reilua, että muut sisarukset juhlitaan ja yksi jää sivuun?

Vierailija
12/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on oikeutetumpaa?

Vierailija
13/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin järjestäisin ristiäiset. Vois alkaa myöhemmin harmittamaan jos ei niitä pidettäisi. Varsinkin jos on muita lapsia joille ristiäiset on pidetty. Ei niissä ole mitään teennäistä vaan se on perinteinen juhla vauvan kunniaksi.

Vierailija
14/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sanoi, että ei aio olla paikalla, jos ristiäiset järjestetään. Joten aivan sama, vaikka mulla oikeus olisikin.

Mulle ne juhlat olis vaan tärkeät, varsinkin kun edellisetkin lapset on juhlittu... Ja jos tätä ei kasteta, niin ei ole sitten rippijuhliakaan. Onko se reilua, että muut sisarukset juhlitaan ja yksi jää sivuun?

Vierailija
15/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pitäisin, tuskin se lapsen isä kuitenkaan niin moukkamainen on ettei oman lapsensa ristiäisiin osallistu?

Vierailija
16/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua juhlia nyt, jos aikaisempia lapsia on juhlittu? Joku mättää nyt ja pahasti!

Vierailija
17/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sanoi, että ei aio olla paikalla, jos ristiäiset järjestetään. Joten aivan sama, vaikka mulla oikeus olisikin. Mulle ne juhlat olis vaan tärkeät, varsinkin kun edellisetkin lapset on juhlittu... Ja jos tätä ei kasteta, niin ei ole sitten rippijuhliakaan. Onko se reilua, että muut sisarukset juhlitaan ja yksi jää sivuun?

Vierailija
18/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua juhlia nyt, jos aikaisempia lapsia on juhlittu? Joku mättää nyt ja pahasti!

Mies ei kuulu kirkkoon, on ateisti. Ei halua ristiäisiä, koska kokee ne epämiellyttävinä poppamiessessioina. Ymmärrän kyllä. Itsellänikään ei ole kysymys vakaumuksesta, suhtaudun vain eri tavalla.

ap

Vierailija
19/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mies nyt inhoaa niin ristiäisiä ym kun edellisillä ne ovat olleet?

Ja jos sinusta on tärkeää, että vauvalla on ristiäiset, rippijuhlat ym niin antaa miehen sitten olla pois paikalta.

Vierailija
20/55 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa hyviä vinkkejä seremoniaan yms. Googlaa aiheesta eikä kastamatta jättäminen estä rippijuhlia: olin just rippijuhlissa, joissa yksi ripillepääsijöistä kastettiin ennen tilaisuuden alkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä