Hakisitko lapset n. klo: 22:30 illalla vai vasta aamulla?
Lapsemme (1v ja 3v) ovat perhepäivähoitajalla hoidossa ja nyt on ekaa kertaa tilanne, että työvuorot menee miehen kanssa ristiin ja lapset haettais vasta n. 22:30 tai sitten aamulla. Tiedän, että molemmat jaksaisivat valvoa tuonne asti ja niin hoitajalla kun lapsillakin on seuraava päivä vapaa, minä menen sen sijaan seuraavana päivänä iltavuoroon.
Tiedän, että tämän hoitajan oma lapsi menee nukkumaan n. 21:00, mutta hoitaja itse sanoi, että lapset voisimme silti hakea vielä 22:30. Mutta mutta, mikä sitten on järkevää? Kannattaisko antaa olla yön hoidossa ja hakea aamulla?
Kommentit (35)
totta kai haet lapsesi yöksi kotiin. MItä sitten jos seuraavana aamuna nukkuvat pidempään, teillähän on 3pv vapaata.
että lapset haetaan aamulla, hoitoaika siis on sinne asti, mutta selvitin tätä niin hoitajan kun päivähoitotoimiston kanssa ja halutessamme voimme hakea lapset myös illalla/alkuyöstä, mutta se on hoitajasta kiinni suostuuko.
ap
Eli ilman muuta hakisin lapset illalla. Miten voi kenellekään tulla mieleenkään pitää lapsiaan hoidossa hoitajan vapaapäivänä? Ja onko se edes mahdollista?
Miten niin vapaapäivänä? Tottahan se silloin on hoitajalle työpäivä, jista palkka juoksee?
...on hoitajalla vapaapäivä. On hyvin mahdollista että hän siitä jonkun korvauksen saa jos vapaapäivä menee pilalle mutta korvaako raha aina vapaa-aikaa? Tuskin.
Uskon itse että pph aivan ehdottomasti toivoo että haette lapsenne pois kun sanoo nimenomaan että VOITTE tulla hakemaan lapsenne vielä 22:30. Jos hän toivoisi että lapset ovat yön yli hän sanoisi että voitte hyvin hakea lapset vasta aamulla.
Minä menen seuraavana päivänä iltavuoroon ja sitten olen aamuvuorossa ja sitten minulla on yksi vapaa.
ap
totta kai haet lapsesi yöksi kotiin. MItä sitten jos seuraavana aamuna nukkuvat pidempään, teillähän on 3pv vapaata.
niin mie hakisin lapset hoidosta,jos itelläni ilta tai vapaa.Kannattaa hoitajaakin ajatella,eikä vaan omia lapsia.
Meillä tosiaan aikoinaan hoitajalla saattoi mennä pitkä tovi ennekuin sai edes 1vapaan kun oikein meni muiden lasten kans ristiin.
Hälle saattoi tulla lapsia esim.klo 6.30 ja jos mulla oli ilta ja sit aamu niin hän teki ympäri pyöreitä päiviä.
Kikki ei olisi valmiita semmoiseen.
Pääsette bilettämään kun lapset on yön hoidossa. Tai sitten saatte nussia koko yön rauhassa ja ottaa vähän vinkkua.
Minusta nimittäin tuntuu, että haet ap täältä vahvistusta päätökselle, että et hae lapsia kotiin vaan käytätte pph.ta hyväksenne.
Meillä on tästä miehen kanssa omat mielipiteet ja perustelut miksi hakea illalla tai ei hakea. Miehen mielestä lasten olisi parempi olla hoidossa yö, minä taas hakisin mieluummin illalla.
Kumpikin ehdotuksesi on mahdoton, mieheni on yön töissä ja kun minulla on seuraavana päivänä ilta niin ei tulis mieleenkään lähteä juomaan.
ap
Pääsette bilettämään kun lapset on yön hoidossa. Tai sitten saatte nussia koko yön rauhassa ja ottaa vähän vinkkua.
Minusta nimittäin tuntuu, että haet ap täältä vahvistusta päätökselle, että et hae lapsia kotiin vaan käytätte pph.ta hyväksenne.
Itse käsitin, että hän toivoo, että lapset haetaan viimeistään 22.30.
Kivempi herätä vapaapäivänä omasta kodista.
mielipidettä kumpi olisi hänelle parempi. Tunnen pari hoitajaa jotka ovat aikoinaan tehneet noita yöhoitovuoroja mutta kokivat ne aika raskaiksi (ei osaa itse nukkua kun on tavallaan töissä jne). Itse hakisin illalla kotiin
mitä listassa lukee, mutta kun kysyin vaihtoehdosta hakea lapset illalla ensin päivähoitotoimistosta ja sitten hoitajalta niin hoitaja sanoi, että voimme hakea myös illalla.
ap
Se jaksaa tehdä töitä paremmin, kun saa vapaata.
mitä listassa lukee, mutta kun kysyin vaihtoehdosta hakea lapset illalla ensin päivähoitotoimistosta ja sitten hoitajalta niin hoitaja sanoi, että voimme hakea myös illalla.
ap
Todennäköisesti uni ei ainakaan niin helposti tule kuin kotona. Joten turha ainakaan miettiä, että häiriintyykö yöuni jos hakee illalla.
Noin pieni voi helposti hätääntyä kovastikin yöllä herätessään, jos ei ole tottunut nukkumaan muualla kuin kotona. Voi olla rankka kokemus niin lapselle kuin hoitajallekin.
Työnanataja voi joskus määrätä tekemään töitä vapaapäivinäkin, mutta ei niistä lasten vanhemmat päätä.