Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hakisitko lapset n. klo: 22:30 illalla vai vasta aamulla?

Vierailija
14.08.2010 |

Lapsemme (1v ja 3v) ovat perhepäivähoitajalla hoidossa ja nyt on ekaa kertaa tilanne, että työvuorot menee miehen kanssa ristiin ja lapset haettais vasta n. 22:30 tai sitten aamulla. Tiedän, että molemmat jaksaisivat valvoa tuonne asti ja niin hoitajalla kun lapsillakin on seuraava päivä vapaa, minä menen sen sijaan seuraavana päivänä iltavuoroon.

Tiedän, että tämän hoitajan oma lapsi menee nukkumaan n. 21:00, mutta hoitaja itse sanoi, että lapset voisimme silti hakea vielä 22:30. Mutta mutta, mikä sitten on järkevää? Kannattaisko antaa olla yön hoidossa ja hakea aamulla?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka perhepäivähoitaja tekee noin myöhään töitä edes?!

Vierailija
2/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekee vuorotöitä. Täällä on niin "fiksu" systeemi, ettei vuoropäiväkotiin eikä myöskään tavalliseen päiväkotiin oteta alle 3v ikäisiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osais ite nukkua.

Vierailija
4/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen hakenutkin vuoropäiväkodista kylläkin.

Vierailija
5/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin 1v rytmi menee sekasin, jos valvoo pidempään. Toisaalta, jos menevät hoitoon jo aamulla, niin ehkä sitten hakisin illalla.

Vierailija
6/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä perhepäivähoitajankin vapaapäivä menee osittain plörinäksi jos joutuu hoitolasta pitämään vapaapäivän aamuun asti.

Vierailija
7/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevään aikaan yöunille, kun haet heidät vasta aamulla. Ennen kuin olette hoitopaikasta kotona ja lapset on rauhoittuneet sänkyyn niin kello on jo vaikka kuinka paljon.

Vierailija
8/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytöntä pitää heitä hereillä tuohon saakka tai sitten herättää kesken unien

Vierailija
9/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi kotiin.

Jos olisivat isompia, voisin kysyä lapsilta haluavatko jäädä yökylään.

1v lasta en pitäisi minuuttiakaan pidempään hoidossa kuin on ihan pakko.

Vierailija
10/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevään aikaan yöunille, kun haet heidät vasta aamulla. Ennen kuin olette hoitopaikasta kotona ja lapset on rauhoittuneet sänkyyn niin kello on jo vaikka kuinka paljon.

Vierailija
11/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei lapsia voisi hakea noin myöhään vaikka haluaisikin. Onneksi olen kunnallinen hoitaja niin vanhempia koskee säännöt jotka eivät salli tuota.

Vierailija
12/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 3v kun olivat pph:lla.Jos mulla oli työvuoro klo 22asti ja seuraavana päivänä aamuvuoro klo 7 niin tytöt jäivät yöksi.Jos iltavuoron jälkeen oli iltavuoro hain kotiin,loppuipa iltavuoro klo 21 tai 22.

Vierailija
13/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kävi itselläkin mielessä, että jos haen noin myöhään hoidosta niin ennen kun ollaan kotona ja lapset rauhoittuneet ja saatu nukkumaan niin kello on vielä enemmän. Toisaalta heillä on seuraavat 3päivää vapaata.

ap

Meiltä ei lapsia voisi hakea noin myöhään vaikka haluaisikin. Onneksi olen kunnallinen hoitaja niin vanhempia koskee säännöt jotka eivät salli tuota.

Vierailija
14/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallinen pph oli meilläkin.Lapset oli viikonloppuisinkin kun minulla oli vain n.joka 3.s vkl vain vapaa.Ei olisi tullut mieleenikään että jos hoitajalla alkaa vapaat oisin lapset yöksi jättänyt jos itelläni ei ollut aamua seuraavana.

Hoitajalla oli tosi vähän vapaata,kun jos meillä oli vp:tä arkena niin sillä oli silloin muita lapsia hoidossa :(

Hoitajan vuorot kyllä määräytyivät pitkälti minun vuorojeni mukaan.säälitti hoitaja jolla ei ollut vapaata kunnolla ikinä.

Nyt nuorimmaiseni 3v on ryhmiksessä ja meillä ei ole 22illan jälkeen ikinä aamuvuoroa,joten haen pojan aina kotiin.

Vierailija
15/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan vois jättää lasta yöksi hoitoon, varsinkaan noin pieniä!

Vierailija
16/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä perhepäivähoitajankin vapaapäivä menee osittain plörinäksi jos joutuu hoitolasta pitämään vapaapäivän aamuun asti.

Syy yllä. Toinen syy on se, että hoitaja sanoi, että voi hakea vielä klo 22.30 EIKÄ niin, että voi lapset olla aamuunkin asti. Lue rivien välistä ja anna hoitajalle vapaayö ja -päivä. :)

Vierailija
17/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy yllä. Toinen syy on se, että hoitaja sanoi, että voi hakea vielä klo 22.30 EIKÄ niin, että voi lapset olla aamuunkin asti. Lue rivien välistä ja anna hoitajalle vapaayö ja -päivä. :)

Vierailija
18/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilman muuta hakisin lapset illalla. Miten voi kenellekään tulla mieleenkään pitää lapsiaan hoidossa hoitajan vapaapäivänä? Ja onko se edes mahdollista?

Vierailija
19/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi niiden lasten on kotona olla yötä, vaikka nyt vähän rytmi menisikin sekaisin. Sen voi aina korjata.

Minun nyt 9v lapseni oli aikoinaan öitä hoidossa, eikä hän niitä hyvällä muista. Kuulema kauheinta mitä hänen elämässään on ikinä tapahtunut. Uskon sen kyllä.

Vierailija
20/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilman muuta hakisin lapset illalla. Miten voi kenellekään tulla mieleenkään pitää lapsiaan hoidossa hoitajan vapaapäivänä? Ja onko se edes mahdollista?

Tottahan se silloin on hoitajalle työpäivä, jista palkka juoksee?