Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää hyväksikäyttö!

Vierailija
14.08.2010 |

Omistetaan kesämökki, jota ollaan annettu sisarusten käyttää. No, nyt oli veli 4 päivää kaverinsa kanssa. Pyysin ystävällisesti raivaamaan vesakon ja tekemään puita kun saunovat tuntikausia ja puut on kohta loppu. Sähköäkin kuluu, emmekä ole pyytäneet mitään mökin käytöstä.

No, ei ollut veli tehnyt puita kun ei ole moottorisahaa eikä ilman voi puita kuulemma tehdä eikä ollut osannut raivaussahan liivejä käyttää, joten sekin jäi tekemättä. Suoraan sanottua vituttaa ja taitaa loppua lainaaminen tähän!

No, omaa lepsuuttahan tää on ollut kun en ole saanut sanottua, mutta kuitenkin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan suutu? Eli hommia pitää tehdä lomailun eteen tai lomailu meidän mökillä loppuu. Vai pistänkö maksun?

Vierailija
2/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökin käyttöön? Korkeintaan satunnaisesti, ilman pakollista työvelvoitetta, jos enemmän, niin sitten joko tekee jotain tai maksaa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hyötyä jotenkin...ei se mökki siitä kulu..ja kulut on muutenkin mitättömät.. itse en kehtais pyytää mitään palveluksia..

Vierailija
4/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensi kerralla kun sinne joku menee niin siellä ei ole puun puuta. Pakko on käydä halkoja tekemään jos aikoo saunoa.

Vierailija
5/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten toivomus olisikin että tehdään sen verran sitten niitä puita, mutta ei. Kyse ei ole hyötymisestä.

Vierailija
6/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tuuri, että on niin hyvä kiuas.

Mutta mun mielestä sun ei kannata antaa mökkisä käyttöön, vaikka et halua hyötyä, et myöskään halua tarjota. Helpompaa sun mielenrauhalle näin, eipä jää harmittamaan menetetyt puut.

Vierailija
7/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tulisi mieleenkään lomailla kenenkään mökillä täysin vastikkeetta; jos ei mitään maksua, jota itse en kyllä sisaruksiltani ottaisi, niin sitten jotain yleishyödyllistä puuhailua vaikkapa juurikin puuhommia. Eihän se mökki tosiaan lainaamisesti sinäänsä kulu, mutta itsestäni on ainakin kiva korvata toisten reiluus jotenkin. Ei minusta ole oikein, että vieraat kuluttavat kaikki puut ja isäntäväki tehkööt sitten lisää kun itse haluaa saunoa. Minusta Ap:lla on oikeus tästä sanoa.

Vierailija
8/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tulisi mieleenkään lomailla kenenkään mökillä täysin vastikkeetta; jos ei mitään maksua, jota itse en kyllä sisaruksiltani ottaisi, niin sitten jotain yleishyödyllistä puuhailua vaikkapa juurikin puuhommia. Eihän se mökki tosiaan lainaamisesti sinäänsä kulu, mutta itsestäni on ainakin kiva korvata toisten reiluus jotenkin. Ei minusta ole oikein, että vieraat kuluttavat kaikki puut ja isäntäväki tehkööt sitten lisää kun itse haluaa saunoa. Minusta Ap:lla on oikeus tästä sanoa.

joten jatkossa ei kannata antaa, kuten yllä sanotaan.

Vierailija
9/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeällistä.

ei jumalauta.

Asenna mökin vessaankin kolikoilla toimiva lukko niin saatte "vaivanpalkkaa".

Vierailija
10/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on ulkohuussi, on siinä vaivaa ja kuiriketta tms kuluu myös.

Grillin, uunin tms käytöstä myös joku vastike, niin ei kukaan pääse hyötymään, vaan menee tasan.

Joku vuokra kyl pitäis olla, edes satanen, sillä katetaan sitten sähköä, vettä ja sitä kulumista, jota tulee kyllä :)

Vierailija
11/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat valittaa eikä kukaan jaksa. No tehkää jotain ostakaa niitä. Selviätte vähemmällä ei tule itku eikä hiki sielä luonnon armoilla :D

Vierailija
12/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä polttupuilla tekee jos mökkiin tulee sähköt?

Kait teillä on oikein juokseva vesikin sielä. Ihan kuin kotona olisitte.

Vierailija
13/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sauna on puusauna... äly hoii!

Vierailija
14/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa sähköt pois niin loppuu valitus.

Vierailija
15/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä jo kun ostettiin. On kiva kun on jääkaappi ja kahvinkeitin, jotka sähköllä toimivat. Vesi ei sentään tule sisään ja ihan kunnon mökkihuussi on.

Näköjään joiltain meni mun pontti hieman ohi, mutta se on täällä aika tyypillistä

ap

Vierailija
16/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan NORMAALIN kohtuullinen vaatimus on se, että tekee lisää polttopuita. Toivottavasti siivoavat sotkunsa ja mökin, kun käyttävät sitä. Vai pitäisikö sukulaisille olla kaikki valmiina, ettei vaan ole liian vaativa... Hohhoijaa!! Se, että on tervetullut käyttämään mökkiä vapaa-aikana, ei varmaan tarkoita sitä "teretulemas, me siivoamme, teemme puut, hankimme paskapaperit ja olemme itse muualla, jotta saatte nauttia vapaapäivistä, olkaa kuin kotonanne, paitsi että älkää tehkö mitään..."

Laiskaperseiden sukupolvi...

Vierailija
17/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on melko tiukka mies eikä jätä rankaisematta noin törkeästä teosta.

Vaan on mieheni veljeäni monesti lyönytkin turpaan, kun ei jätkä opi tavoille.

Eli eikö miehesi voisi kovistella veljeäsi vähän että oppii tavoille?

Vai miten teillä on ollut tapana hoitaa tälläiset erimielisyydet kuntoon. Sillä asiahan on niin että se ei saa jäädä tähän vaan tilanne on hoidettava nyt ettei se toistu!

Vierailija
18/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on melko tiukka mies eikä jätä rankaisematta noin törkeästä teosta. Vaan on mieheni veljeäni monesti lyönytkin turpaan, kun ei jätkä opi tavoille. Eli eikö miehesi voisi kovistella veljeäsi vähän että oppii tavoille? Vai miten teillä on ollut tapana hoitaa tälläiset erimielisyydet kuntoon. Sillä asiahan on niin että se ei saa jäädä tähän vaan tilanne on hoidettava nyt ettei se toistu!

Vierailija
19/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai ihmiset sitten todella ovat noin kiittämättömiä, ahneita ja itsekkäitä kuin vastaukset antavat ymmärtää. Olen äärettömän kiitollinen, ettei omaan ystäväpiiriini ole osunut noin itsekkäitä ihmisiä.

Eihän AP ole missään vaiheessa ollut rahastamassa mökin käytöstä. Miettikää tilannetta, jossa antaisitte ystäväperheenne käyttää asuntoanne teidän lomamatkan aikana. Kotiin palatessanne huomaisitte, että ystäväperhe on syönyt kaikki kaapit lähes tyhjäksi pakastinta ja kuivatavaroita myöten. Myös vessapaperit olisi loppu ja kylpyhuoneessa odottaisi iso kasa pestävää pyykkiä (lakanat, pyyhkeet yms.), kaikkialla olisi hiekkaa yms. muruja ja vessa olisi sotkuinen. Vaikka olisitte täydestä sydämestänne halunneet tarjota asuntonne ystäväperheenne käyttöön, en usko hetkeäkään, etteikö teitä edes pienesti harmittaisi joutuessanne ostamaan uudet ruuat ja esim. pesemään ison kasan pyykkiä omien reissupyykkienne ohella. Luulen, että jokainen ajattelisi AINAKIN HETKEN, että olisihan ne nyt voineet jättää pakastimeen edes vähän marjoja, tai olisivat voineet imuroida lähtiessään -tai olisivat ostaneet edes kahvipaketin kiitokseksi?

AP, kerro ystävällisesti veljellesi ja muille sisaruksillesi, että ovat edelleen oikein tervetulleita mökille, mutta jatkossa kukin tekee saman verran polttopuita kuin käyttää tms?

Vierailija
20/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistetaan kesämökki, jota ollaan annettu sisarusten käyttää. No, nyt oli veli 4 päivää kaverinsa kanssa. Pyysin ystävällisesti raivaamaan vesakon ja tekemään puita kun saunovat tuntikausia ja puut on kohta loppu. Sähköäkin kuluu, emmekä ole pyytäneet mitään mökin käytöstä.

No, ei ollut veli tehnyt puita kun ei ole moottorisahaa eikä ilman voi puita kuulemma tehdä eikä ollut osannut raivaussahan liivejä käyttää, joten sekin jäi tekemättä. Suoraan sanottua vituttaa ja taitaa loppua lainaaminen tähän!

No, omaa lepsuuttahan tää on ollut kun en ole saanut sanottua, mutta kuitenkin.

Mulla kans naapuri kerran lainas sahaa eikä palauttanu. vituttaa.

Tohon sun viestiin sen verran, että mitä vittua, ei ketään kiinnosta vittuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän