Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkutyttöjen lakatut kynnet!

Vierailija
13.08.2010 |

Kertokaas nyt mammat että mikä idea siinä noin kaksivuotiaiden tyttöjen meikkaamisessa oikein on? (Kyllä, kynsilakka ON meikkiä) Etenkin, kun joissain tapauksissa ne kynnet sitten ovat ylipitkät ja lohkeilleet, mutta sitä lakkaa vain on pakko olla!!! Samoin nämä ko lapset voivat muutoin olla todella tuhruisia jne.

Mitä niin hienoa siinä pikkulapsen kynsilakassa on? Kun minusta se on vain typerän näköistä. Haluavatko ne pienetkin laittaa sitä vai mikä juttu tämä on?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt nyt vaan haluavat olla prinsessoja ellei niille opeteta että se on jotenkin paha tai halveksittava asia...

Vierailija
62/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huvittaa nämä apn kommentit kun esim mun tyttöni pienikokoinen ja moni luuli 3veenä about 2vuotiaaksi. Ja todellakin joo saa prinsessaa leikkivä tyttö meillä ainakin lakkaa kynsiinsä sillä se ei ole meikkaamista sen enempää kuin jokin perhoskoriste poskessa...nyt ap kai järkyttyy mutta me ostettiin 3v tytölle kaupasta niitä liimattavia korvakorujakin!

Tarkensin, koska alettiin puhumaan joistain 4v, joiden uskon jo osaavan pyytääkin, ja vaatia perustelun miksi ei saa. Ja anteeksi vain, eivät ainakaan nämä lapset jotka tiedän edes OSAA leikkiä prinsessaa. Eivät edes osaa sanoa ko sanaa.

Ja ei, ei perhoskoriste poskessa kyllä ole sama asia. Sellaista en ole nähnyt kenelläkään aikuisella esim juhlissa tai baarissa tai töissä....

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään taaperolle sitä laita kun pureskelee sormiaan koko ajan mutta leikki-iässä sai heti...ikää alle 3v! ei niitä joka päivä lakkailla vaan esim silloin kun haluaa leikkiä prinsessaa...mun vähän yli 2v kyllä ainakin leikki sitä jo pkssa!

Vierailija
64/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei meillä likatkaan kynsilakkaa pahemmin kaipaa. Joskus sitä haluavat jos itsekin laitan tai ovat nähneet mummin laittaneen. Viimeksi laitoinkin tytöillä (4 ja 2-vuotiaat) väritöntä, kiiltävää kynsilakkaa ja samalla sain kätevästi tyttöjen kynnetkin hoidettua. Olivat niin ylpeitä kynsistään :)

En ehkä kuitenkaan mitään kovin tummaa väriä lasten kynsiin laittaisi. Jotain helmiäistä, vaaleaa tai väritöntä.

Vierailija
65/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas teiltä karkaa käsistä tämä juttu... :D Kyse oli nimenomaan siitä, että näillä lapsilla sitä lakkaa on joka päivä. Aina. Ymmärrättekö? Ei siis että saa joskus leikkeihin, vaan aina. Ja mitä se kynsilakka on ellei meikkiä? Vai eikö ole meikkiä siksi ettei sitä naamaan laiteta?

ap

Vierailija
66/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua sitä että pikkupojille annetaan isojen poikien leluja esim 2veet tuolla ulkona huitovat toisia jollain lelumiekoilla...mut eipä mun tarvikaan niin kauan kun eivät mun lapsiani huido.

Vierailija
67/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just sen väristä kun se on itse halunnut. Tällä hetkellä on punaista. Ehkäpä sitten taas kun menee eskariin ensi viikolla, niin se loppuu.

En todellakaan jaksa miettiä tuollaista.

Vierailija
68/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi vain, eivät ainakaan nämä lapset jotka tiedän edes OSAA leikkiä prinsessaa. Eivät edes osaa sanoa ko sanaa. ap

Kas kun minun tuttavapiirini kaksivuotiaat osaavat sekä leikkiä prinsessaa että sanoa prinsessasanan. Esikoiseni mm. puhui ihan lauseita jo siinä vaiheessa kun täytti kaksi (= tyyliin "minun ikioma pikkuveli, katso sillä on tässä korva, oi sillä on toinenkin korva"). Ryhtyi puhumaan ensimmäisiä sanojaan kahdeksankuisena.

Samoin minun tuttavapiirissäni kaksivuotiaat, niin tytöt kuin pojat, ovat tykänneet lakatuista kynsistä. Ihan ilman, että selitetään, kuinka sitten isona sinä lakkaat kynsiäsi.

Tuttavapiirejä näyttää olevan erilaisia ;-)

Vierailija
69/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nyt tuntuu, että ap lisäilee ja keksii koko ajan vähän exstraa tähän tarinaan :)

Vierailija
70/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poika haluaa. Mielestäni on loistavaa, ettei tässä äidin matkimisessa tehdä sukupuolieroa. Lapsi kyllä tajuaa sukupuolisidonnaisuudet itse ennen pitkää. Saa nähdä haluaako tuo pikku tuhisija jossain vaiheessa äidin meikkipussille :D

Ja just sen väristä kun se on itse halunnut. Tällä hetkellä on punaista. Ehkäpä sitten taas kun menee eskariin ensi viikolla, niin se loppuu. En todellakaan jaksa miettiä tuollaista.

Vierailija
71/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia jotka puhuvat hyvin, että niitä jotka eivät. Hassua on se, että ne joiden kynnet on lakattu, ovat juurikin noita jotka eivät. Ja joo, tykkäävät ne, esittelevät muille. MUTTA, esittelisivät myös huulipunaa, ripsaria jne.. Mikä noissa on erona? Minä en sitä vieläkään näe, mutta tosiaan: onneksi minun poikani eivät ole moista pyytäneet, joten ei ole tarvinnut miettiä:)

ap

Vierailija
72/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nyt tuntuu, että ap lisäilee ja keksii koko ajan vähän exstraa tähän tarinaan :)

ap

Vierailija
73/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en nyt tarkoittanut että ne kynnet LAKATAAN joka päivä, vaan että sitä lakkaa ON joka päivä:) Selvensikö? Siis kun vanha lähtee-> uusi tilalle.

ap

Vierailija
74/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk:n ikäinen joten vaikea sanoa, miten hänen kanssaan tulee tämä kynsilakkajuttu menemään. Sen sijaan poika 4v. haluaa aina vähän väliä kynsilakkaa itselleen (joskin poistan ne aina kun lähdemme pois kotoa). Hän tykkää myös meikeistäni ja olen kyllä ihan reilusti antanut pojan touhuta niiden kanssa. Itse meikkaan joka päivä ja lakkaan myös kynteni joten ehkä poika on ottanut mallia. Tuntuu ainakin olevan kovin hauskaa, kun on väriä kynsissä =)

Vierailija
75/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkensin, koska alettiin puhumaan joistain 4v, joiden uskon jo osaavan pyytääkin, ja vaatia perustelun miksi ei saa. Ja anteeksi vain, eivät ainakaan nämä lapset jotka tiedän edes OSAA leikkiä prinsessaa. Eivät edes osaa sanoa ko sanaa.

Ja ei, ei perhoskoriste poskessa kyllä ole sama asia. Sellaista en ole nähnyt kenelläkään aikuisella esim juhlissa tai baarissa tai töissä....

ap

Prinsessa sanan kanssa on vähän ongelmia kun ei osaa ärrää sanoa, mutta sehän ei tarkoitakaan etteikö leikkiä osaisi jos ei jotain sanaa osaa sanoa.

Meillä lakataan siis noihin leikkeihin ja aina silloin kun isosisko lakkaa kynsiään. Silloin tämä pieni menee siskon luokse ja pyytää lakkaamaan kynnet ja siskohan lakkaa :) Lakkaa saattaa siis olla montakin päivää koska tyttö ei pure kynsiään ja lakka kestää hyvin.

En näe mitään pahaa kynsien lakkaamisessa!

Vierailija
76/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienet lapset antaa ottaa sen lakan pois? Se poistaminen kuitenkin kestää vähän pitempään kuin se lakkaus. vai ette kai te väitä että se lakka vaan kuluu ajan kanssa pois ja pienellä tytöllä on semmoiset tuhruiset kynnet päivätolkulla?

Vierailija
77/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän niitä ihaillen aina katseli. Yrittää itse joka päivä lakata kyntensä kynsilakkapullolla :D en näe mitään pahaa tuossa asiassa.. Voisinpa tänään taas lakata tyttöni kynnet ! :)

Vierailija
78/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä enkä eroa siihen, että hänen isosiskonsakin haluaa. Enkä poista pojankaan lakkaa kun mennään ulos. On pelottavaa huomata, että liian monet ihmiset kauhistelee asiaa. Kertoo enemmän niiden arvostelijoiden asenteesta kuin vaikkapa lapsen seksuaalisuudesta.

Vierailija
79/94 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tänä kesänä useampaan kertaan lakattu pojan 5 v ja tytön 2,5 v sormen- ja varpaankynnet! Nytkin on vaaleanpunaista lakkaa kun mummo lakkasi ....

apuia, olemme turmeltuneita! varsinkin kun molemmat itse halusivat, ilman kehotuksia kun näkivät yhdellä toisella (turmeltuneella) pikkulapsella ensin lakatut kynnet!

Kun meillä niin pojat kuin tytötkin ovat tietyssä iässä halunneet laittaa kynsilakkaa, kun äidilläkin on.

Vierailija
80/94 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on alkanut kovasti toivoa kynsilakkaa ja muitakin meikkejä. Olen antanut muutaman kerran kokeilla ja kovasti on siitä pitänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme