Pikkutyttöjen lakatut kynnet!
Kertokaas nyt mammat että mikä idea siinä noin kaksivuotiaiden tyttöjen meikkaamisessa oikein on? (Kyllä, kynsilakka ON meikkiä) Etenkin, kun joissain tapauksissa ne kynnet sitten ovat ylipitkät ja lohkeilleet, mutta sitä lakkaa vain on pakko olla!!! Samoin nämä ko lapset voivat muutoin olla todella tuhruisia jne.
Mitä niin hienoa siinä pikkulapsen kynsilakassa on? Kun minusta se on vain typerän näköistä. Haluavatko ne pienetkin laittaa sitä vai mikä juttu tämä on?
Kommentit (94)
Ongelma on ap vain sinulla.
Ongelma on tästä minullakin, mä en näe mitään hyvää syytä siihen, miksi jo pienen lapsen elimistöä pitää alkaa myrkyttämään meikkituotteilla.
Kyllä niiden kanssa ehtii lotrata ihan tarpeeks aikuisenakin.
(Ja kyllä itsekin meikkaan, mutta aloitin vasta aikuisena.)
65, oot kyllä harvinaisen tyhmä :D Joo, mun lapset on niin rumia, että täytyy kynsilakalla kaunistaa ;D Miks näin iso haloo kynsilakasta? En koe myrkyttäneeni lapsiani vaikka olenkin niin järkyttävän teon tehny kuin lakannu heidän varpaankynnet. Kauhiaa! :D
Mulla on 2v 3kk vanha tytär joka pari viikkoa sitten katseli vierestä kun lakkasin itse kynsiäni kaverin häitä varten vaaleanpunaisella. Myös hän halusi lakatut kynnet, varsinkin kun vaaleanpunainen on hitti väri. Leikkasimme hänen kyntensä (mikä on muuten normaalisti tosi ison tappelun takana, nyt antoi kiltisti leikata kun hausi väriä) ja laitoin lakkaa kaikkiin kynsiin. Parin päivän päästä kun oli lohkeillut pyyhin lakat pois. Nyt pari päivää sitten tuli itse pyytämään minulta "äiti, väri" ja osoitti kynsiään. Laitoimme uudelleen vaaleanpunaista.
Jos kerran itse lakkaa haluaa niin mikäs siinä, ei se mielestäni ole mitenkään paha juttu n. 2vuotialla. Muuta meikkiä en ole antanut laittaa itse, enkä ole hänelle leikkeihin laittanut. Eikä kyllä ole ollut kiinnostunutkaan. Johtuisiko siitä että itse laitan hyvin harvoin mitään muuta kuin sävyttävää päivävoidetta...
Jos haluavat leikkiä roolileikkejä, niin ei se ole sinulta ap.pois:D
Meillä on siinä 2-3v halunneet lakkaa niin pojat kuin tytötkin kun ovat nähneet mun sitä laittavan itselleni. En ole nähnyt mitään pahaa siinä että pojatkin ovat osansa väristä saanet!! :D Niin ja meidän 6v pojalla on korviksetkin... oli mummon kanssa kesälomareissussa käynyt ottamassa. Toki soitti mummo mulle ensin, mutta kun kerran kovasti halusi ja mummo oli ne valmis maksamaan annoin luvan. Tosin sanoin että kokeilkaa yhteen korvaan ensin ja jos sitten vielä haluaa toiseenkin niin antaa mennä. Ajattelin että saattaisi säikähtää tosi tilanteessa korun laittoa, mutta ei niin käynyt.
Räikeän punaisissa kynsissä ollaan liikuttu kaupungilla mm. Ja tyttö saa heti korvakorut kun haluaa, vaikka 2-vuotiaana. Samoin kynsilakkaa.
Hui kamalaa. Ei näihin asioihin maailma kaadu.
Mitään hutsahtavia vaatteita en tytölle suostu ostamaan, eikä niissä kotoa lähdetä. Ne on mun mielestä monesti paljon huomiota herättävämpiä kuin joku kynsilakka. Pikkutoppeja ja minihameita verkkosukilla jollain 6-vuotiaalla. Whaaaaat?!?
jo pienenä jos ovat pyytäneet, ja nyt pyytelee 3 v poika ja kynnet on lakattu hällekkin
Kun meillä niin pojat kuin tytötkin ovat tietyssä iässä halunneet laittaa kynsilakkaa, kun äidilläkin on.
Hyvä hyvä.
meidän 4v poika on saanut varpaisiin ja sormiin muutamiin kynsiin lakkaa kun on halunnut :) ja tukkaa on käherretty yms jos on halunnut.. vanhemmat pojat eivät ole niinkään tuosta hommasta olleet kiinnostuneita.
niin ja älkää nyt järkyttykö mutta lakka millä yleensä lakkaan on mustaa, sinistä tai muuta tummaa.
ja 2v siskontytöltä lakkaan myös jos sattuu olemaan paikalla.
ja ei, en ole mikään pimeän puolen mamma. ihan normaali olen..
meillä tyttö 2v syö varpaan kynsiään niin paljon että kynsivallit tulehtuvat ja märkivät vähän väliä. mikään ei auta ( pureskelu alkoi kun tutti jäi pois!) jouduttiin pari antibiootti kuuria syömaan tulehduksiin.
edellisellä kerralla lääkäri kyseli lakkaanko omia kynsiäni. myöntävästi vastattuani hän ehdotti seuraavaa: lakkaisin aina tyttöni nähden ja esittelinsi varpaitani ihaillen. no, syötti upposi ja tyttö halusi itselleenkin punavarpaat! eikä sen koommin ole varpaitaan pureskellut kun on niiiiin hienot!
en toki viikoittain lakkaa mut, nopeasti se lakka muutenkin pienen menossa kuluu. mutta aina kun viimeinen murunen lakasta on varissut nii me tytöt tehdään toisillemme jalkahoidot!
Lakkaan itseltäni usein kynsiä. Samalla leikkaan ja lakkaan lapsiltani kynnet (2v ja 4v). Kynsilakasta huolimatta lapsemme on myös puhtaita ja siisteissä vaatteissa. Kynsilakan poistoainetta en lapsilla käytä, koska lakat kuluu sormista viikossa pois. Meidän perheessä tämä on meidän "tyttöjen" juttu, kivaa/erilaista yhdessä tekemistä.
Rooliasuilla meillä on leikitty jo alle kaksi vuotiaina, samoin kuin kopsuteltu minun korkkareilla.
Minä se hurjana mammana lakkasin keskimmäisen muksun (tyttö) varpaiden kynnet kun tyttö oli jotain 3-4 kk vanha. Tyttö tykkäsi maata selällään jalat kohti kattoa ja muutenkin tutkiskeli tuolloin paljon varpaitaan, kun oli niin kivat kapistukset keksinyt. Laitoin sitten huvikseen lakaa ja aattelin katsoa, kuinka tyttö siihen reagoi. Ja olihan tuo ihmeissään ja "ihastuksissaan", kun olikin yhtäkkiä monta ihanan värikästä pikkuista varvasta tutkittavana. Monena päivänä jaksoi tillotella varpaitaan ja tarrata niistä kiinni. Että näin edesvastuuton olen!
Ps. Laitoin muuten ihan tulipunaista lakkaa - hui! Ja ihan sen vuoksi, että erottuu paremmin (myös niillä pikkusilmillä) ;)
T. Päiväkodissa työskentelevä
Ihan niin kuin kaikessa muussakin, missä tytöt haluavat leikkiä naista. Kokeillaan äidin kenkiä ja haluttaisiin oikeat pikku rintsikatkin. Satumaailmassa eletään - onkose synti vai häpeä mielestäsi?
Roolileikit tulevat kuvaan vähän myöhemmin.
Olen huomannut, että kyllä kertoo paljon lapsen perheestä kenellä lakatut kynnet ja kenellä ei.... harvemmin näkee menestyjien lapsilla lakattuja kynsiä...
Olen huomannut, että kyllä kertoo paljon lapsen perheestä kenellä lakatut kynnet ja kenellä ei.... harvemmin näkee menestyjien lapsilla lakattuja kynsiä...
Kun yks kolmesta haluu kynsilakkaa ja sitä joskus myös saa. Kimalteilla oikeen ja joskus tällään päälle vaikka perhostarrankin ;D (Itse "harrastan" kynsien maalaamista ja mulla on liki aina koristellut ja lakatut kynnet) Nuorimmainen on niin perinjuurin prinsessa, mitä tyttö nyt vaan voi olla. Isommillakin on joskus maailmassa ollut kynsilakkaa (pojallakin!) mutta harvemmin se noita muita edes kiinnostaa (edes sitä toista tyttölasta)
Ja varsin edistyksellinen meidänkin tenava sit on, kun alkoi hoivailla vauvanukkeaan jo vuoden vanhana ja roolileikit oli ihan täysillä menossa jo 2-vuotiaana. Lisäksi 2-vuotiaana lakkasi ihan itse kaikki kyntensä (tai ainakin vähän sinnepäin) kun onnistui löytämään mun lakkapussukan kylppärin kaapista (en tiennyt, että osaa avata sen..) Vissiin ihan tosissaan HALUSI itse sitä kynsilakkaa, vaikka puhuikin silloin vielä huononlaisesti :P (Joutui kyllä aika haipakkaan putsattavaksi ja mun pussukka meni yläkaappiin) Sama tenava on myös "meikannut itsensä" (isosisko oli jättänyt semmosen huulikiillon lojumaan...) ja levittänyt ihanaa kimalletta silmäluomiinsa, ikää oli 3v. Ja tässä kohtaa mallia saa etsiä vissiin kauempaa (en tiedä mistä), mä kun en käytä kynsilakan lisäksi muuta kuin ripsiväriä...
Esim. hiuksia meillä ei kuitenkaan saa värjätä edes tuo 10-vuotias, vaikka kuinka haluis. Yläasteelle ainakin saa odottaa.
eikä ole pyytänyt koskaan lakkaa kynsiin, enkä ole sitä tuputtanutkaan. En käytä itsekään paitsi varpaissa kesäisin.
No nyt tyttö pyysi varpaisiin lakkaa ja valittiin yhdessä hopean värinen, eli aika vaalea ja huomaamaton. Kirkkaanpunainen lakka ei mielestäni sovi pikkutytöille. Sormissa punainen näyttää varsinkin tosi suttuiselta jonkun 2v pullukkasormissa.
Sori vaan kaikille niille jotka tästä suivaantuivat :)
Ihan niin kuin kaikessa muussakin, missä tytöt haluavat leikkiä naista. Kokeillaan äidin kenkiä ja haluttaisiin oikeat pikku rintsikatkin. Satumaailmassa eletään - onkose synti vai häpeä mielestäsi?
Siis jos kaksivuotias päättelee, että äidin mielestä on jotenkin hienoa ja söpöä, jos kaksivuotiaalla on kynsilakkaa.
kynsilakkaa n. 3-vuotiaana, enkä ole nähnyt mitään syytä sitä kieltää. On se nyt pikkuisen eri asia kuin laittaa huulipunaa, ripsiväriä tai poskipunaa!! Viaton pieni huvi.
Roolileikit tulevat kuvaan vähän myöhemmin.
mutta 5-vuotias tyttäreni rakastaa lakattuja kynsiä! Enkä keksi yhtään syytä, miksi kieltäisin lakatut kynnet niin lakkaan kynnet sitten ihan suosiolla :-) Oli hyvännäköistä tai ei, hän on itse onnellinen kynsistään ja se on pääasia.
Ei näitä asioita nyt kannata liian vakavasti ottaa.